عمومی

فقط ۳۰ درصد زیرساخت های ارتباطی کشور مورد استفاده قرار می گیرد

رییس کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه زیرساخت های خوبی از جهت فنی در کشور وجود دارد که کارایی آن اندک است،‌ افزود: تنها حدود ۳۰ درصد ازاین زیرساخت های فنی مورد استفاده قرار می گیرد.

زیرساخت های ارتباطی کشور

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از شرکت مخابرات ایران، ‘علی مطهری’ روز چهارشنبه با انتقاد از اینکه دستگاه های دولتی ارایه خدمات خود را به دفاتر خدمات ارتباطی روستایی محول نمی کنند،‌ گفت: دولت متعهد به اجرای مصوبات خود در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات نیست.

وی با اشاره به موارد قانونی درزمینه توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور گفت: سند چشم انداز و نیز برنامه پنجم توسعه در ماده ۴۶ خود تکالیف مفصلی را به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات محول کرده است و نیز شاخص های کمی آن همچون تحقق ۲ درصد سهم فناوری اطلاعات و ارتباطات در تولید ناخالص ملی ، نشان از عزم جدی کشور برای توسعه این فناوری دارد.

مطهری، به قوانینی در جهت جرایم رایانه ای و تولید و محتوا در این بخش اشاره کرد و گفت: دفاتر خدمات ارتباطی روستایی می توانند در جهت توسعه و گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات نقش به سزایی داشته باشند.

رئیس کمیته مخابرات مجلس با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس گفت: باید برای انتخابات الکترونیکی ، از جهت قانونی و فنی زیرساخت ها را فراهم کنیم.

وی گفت: بخش دولتی نباید خود را رقیب بخش خصوصی بداند و این تفکر را باید اصلاح کرد. دراین راستا باید راه حل درستی ابداع شود که دولت حامی بخش خصوصی شود.

مطهری با اشاره به دستورالعمل های تنظیمی دولت در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت : دولت هنوز این مصوبه خود را اجرا نکرده است . چرا که از سال ۸۶ باید تمامی خدمات دستگاه ها به دفاتر واگذار شود اما تاکنون این امر محقق نشده است.

منبع: ایسنا

ایران هاست

مشخصات مدیر

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا