شبکه های اجتماعی

فیس بوک مفسر جدید php را منتشر کرد

فیس بوک راه جدید برای پردازش سریع تر  php  ارائه داد . فیس بوک  در تلاش جهت سرویس دهی  بسیار  سریع به ۸۰۰ میلیون کاربر خود ، راه حلی  جدید برای اجرای صفحات بر پایه  php ارائه داد .

در روز جمعه فیس یوک  ماشین مجازی هیپ هاپ خو را به گیت هاپ پست کرد که مهندسین این شرکت آن را کمپایلر PHP می نامند .

نسخه php فیسبوک چیست؟

طبق گفته facebook ، این موتور اجرای php  شصت درصد سریع تر  از مفسر جاری آن می باشد و به میزان ۹۰ درصد از حافظه کمتر استفاده می کند .  فیس بوک در حال حاضر از HHvm در محیط آزمایشی خود به عنوانی جایگزینی برای مفسر خانگی PHP استفاده می کند  . و از آن برای اجرای کد php در وب سایت هایش استفاده می کند .  فیس بوک طی تلاشی php نسخه سریع تر را در سال ۲۰۱۰ ارائه داد و زمانی که انتشار یافت به نام مبدل کد منبع php  نامیده می شد . و هیپ هاپ از این محصول  نیز استفاده کرده است .

کاهش زمان بارگذاری صفحات با نسخه php فیسبوک

Php به عنوان زبان اسکریپت نویسی وب طراحی شده بود  تا بتوان محتوای دینامیک را به  صفحات اضافه نمود . Php بخش حیاتی فیس بوک   است و به دنبال آن جاوا اسکریپت مورد استفاده قرار می گیرد تا  بتوان برای هر کاربر یک صفحه مجزا طراحی کرد .کئی که توسط بیشتر زبان های اسکریپتی تولید می شود ،  برنامه های php  به عنوان برنامه با سرعت اجرای بالا مانند C++ نمی باشند که با زمان  به کد ماشین تبدیل شوند .

مبدل هیپ هاپ فیس بوک  به کدهای با بهیگی بالا ی c++ هستند  که بدین معنی است که هنگام اجرا سریع تر اجرا می شوند .  توسعه دهندگان php در می توانند اکستشن های خود را در php بنویسند و سپس هیپ هاپ آن را به کد c++ تبدیل می کند که سپس می تواند به کمپایل شود  که سپس به اشیا باینری سریع  ترجمه می شوند .

به شما پیشنهاد می شود مقاله ما را برای کسب اطلاعات در حوزه زبان برنامه نویسی php مطالعه نمایید.

کاهش مصرف cpu در نسخه php فیسبوک

این شرکت همه سرورهای خود را به پیپ هاپ انتقال داده است و این ادعا را دارد که مصرف cpu را میزان نصف کاهش دهد . شرکت کد منبع هیپ هاپ را منتشر کرده  و دیگران می توانند از آن استفاده کنند.

همچنین فیس بوک مفسر php را توسعه داده که phppi نامیده می شود که به توسعه دهندگان php اجازه می دهد تا کد php خود را بدون کمپایل آن منتشر کنند  . کد اجرا شده در phppi از کد کمپایل شده سریع تر بوده و و بر روی hiphop کمپایل  می شود . اما برای  توسعه دهندگان روشی راحت تر  برای اشکل زدائی کدشان فراهم می کند .

نسخه php فیسبوک منحصرا برای خودش است

Hhvm همچنین مشکل داخلی فیس بوک را حل کرده است  . به گفته evas و طی یک مصاحبه که  از طریق ایمیل  با وی انجام شد ، phppi و hiphop  گرامر زبانی یکتایی ندارند  کدی که در phppi به طور کامل در محیط ازمایشی  اجرا می شود  ممکن است در hiphop اجرا نشود .

به گفته al hilwa : از آنجایی که فیس بوک HHVM را برای استفاده خودش طراحی کرده است ، تکینیک های افزایش سرعت php می تواند برای سازمانهایی که از php استفاده می ئکنند مفید باشد .

کدهای واقعا پیچیده php می توانند از مزایای آن استفاده کنند .

وی گفت : php یک زبان  سمت سرور است  و برنامه های بسیار بزرگی با این زبان نوشته شده اند . هنوز هم کارهایی باید در hhvm انجام شود . مفسر هنوز  باید برای این محصولات  تنظیم شود ،  کش ترجمه شده نیاز دارد تا مجدد تغییراتی یابد و حافظه مورد استفاده آن کاهش یابد.

ایران هاست

مشخصات مدیر

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا