کسب و کار

برنامه لینکدین چیست؟ ( همه چیز در مورد linkedin و نحوه فعالیت در آن )

لینکدین نیز مانند هر جامعه دیجیتالی دیگری اعم از اینستاگرام، فیس بوک، توییتر و ده‌ها مورد دیگر از انواع شبکه اجتماعی است. لینکدین متعلق به غول نرم‌افزاری دنیا، یعنی مایکروسافت است. اما علیرغم همه امکاناتی که دارد و قدرتی که لینکدین برای کسب و کار ها در شبکه سازی برای افراد حرفه‌ای ایجاد می‌کند، هنوز هم لینکدین در ایران چندان محبوب نیست.

شاید یکی از دلایل این عدم محبوبیت آن باشد که بسیاری هنوز هم لینکدین را به خوبی نمی‌شناسند و به اهمیت لینکدین پی نبرده اند. این مطلب را بخوانید تا به طور کامل به شما بگوییم لینکدین چیست؟ چطور می‌توان ثبت نام در لینکدین را انجام داد؟ و چگونه می‌توان از آن به شیوه بهتری برای برقراری ارتباط با افراد، به ویژه کسانی که در حوزه کاری ما مشغول به کار هستند استفاده کرد؟

برنامه لینکدین چیست؟

linkedin یک شبکه های اجتماعی بسیار خاص با یک فضای کاملاً حرفه‌ای است. این شبکه اجتماعی میزبان کسانی است که تمایل دارند در یک شبکه حرفه‌ای که پر از افراد کاربلد و خبره است حضور داشته باشند و به کمک این ابزار بتوانند با یکدیگر ارتباط یا همان لینک کاری برقرار کنند. به همین دلیل افراد در لینکدین فقط به ارائه نمونه کارها، تجربیات و رزومه خود می‌پردازند.

گرچه لینکدین نیز یک شبکه اجتماعی است اما تقریباً هیچ محتوای سرگرم کننده‌ای در آن به اشتراک گذاشته نمی‌شود. هر چیزی که افراد آن را در صفحه خود در لینکدین به اشتراک می‌گذارند محتوای جدی و مرتبط با حوزه کاری، اخبار تایید شده، آگهی استخدام در شرکت‌های معتبر و اطلاعاتی از این دست است.

در اینجا نیز افراد انواع مختلف محتوا را به اشتراک می‌گذارند، محتوای یکدیگر را لایک می‌کنند، آن را برای سایر دوستان خود ارسال می‌کنند، با یکدیگر چت می‌کنند و به کمک همه این ابزارها مسیرهای ارتباطی خود را با هم گسترش می‌دهند. در ادامه این مقاله از ایران هاست ( ارائه دهنده‌ی خدمات خرید سرور مجازی vps ) با ما همراه باشید تا نحوه ساخت یک پروفایل در این شبکه اجتماعی جذاب را با یکدیگر بررسی کنیم.

لینکدین چیست

انواع اکانت در linkedin چیست؟

در اپلیکیشن لینکدین دو نوع اکانت وجود دارد یک نوع اکانت برای افراد است و به عنوان یک رزومه محسوب می شود که به منظور کاریابی و شبکه سازی استفاده می‌شود. نوع دیگر اکانت در اپلیکیشن لینکدین اکانت های شرکتی است که به عنوان رزومه ای برای شرکت ها استفاده می شود :

— لینکدین برای فرد 

هر فردی می تواند در شبکه لینکدین برای خود یک اکانت بسازد رزومه‌ی خود را تکمیل کند و در پروفایل خود سوابق کاری و مهارت های خود را بنویسند. اگر به دنبال شغل و کار می گردند لینکدین امکانی تحت عنوان open to work برای آنها فراهم کرده است تا شرکت ها بفهمند که این فرد جویای کار می باشد.

همچنین افراد می توانند با گذاشتن مقاله و پست در این برنامه با افراد هم حوزه خود ارتباط برقرار کرده و به طور گسترده شبکه سازی کنند.

 

برنامه linkedin چیست

 

— لینکدین برای شرکت ها

شرکت ها عموما از این نوع اکانت برای برند سازی و ازایش اگاهی افراد نسبت به حوزه ی کاری آنها و ایجاد ارتباط با سایر شرکت ها استفاده می کنند با این اوصاف می توان گفت لینکدین بهترین شبکه برای بیزینس های B2B می باشد. همچنین شرکت ها با استفاده از اکانت خود می توانند نیروهای جدید را استخدام کنند. اگر شرکت هستید و از اکانت شرکتی لینکدین استفاده می کنید فیچر های مختلفی برای شما در نظر گرفته شده است.

 

همه چیز در مورد linkedin و کاربردهای آن

بعد از اطلاع از آن که شبکه های اجتماعی  linkedin چیست باید شروع به ساخت پروفایل خود نمایید. پروفایل شما در لینکدین حکم رزومه آنلاینی را دارد که اطلاعات آن به نسبت محتوایی که به اشتراک می‌گذارید و تجربیات و دستاوردهایی که از آن حرف می‌زنید، به روز می‌شود. هر فردی که شما به آن اجازه داده باشید در شبکه دوستان شما قرار بگیرید این رزومه را می‌بیند و ممکن است به نسبت ارزشمندی این رزومه برای شما پیشنهاد همکاری داشته باشد. پس باید روی کیفیت آنچه در لینکدین به اشتراک می‌گذارید وسواس و دقت بیشتری داشته باشید.

یکی دیگر از استفاده‌های لینکدین این است که می‌توانید در آن به دنبال شغل ایده‌آل خود باشید یا برای مشاغلی که آگهی آن را دیگران به اشتراک می‌گذارند درخواست ارائه کنید. هم اکنون بسیاری از شرکت‌های حرفه‌ای در سراسر دنیا به جای این که از افراد بخواهند رزومه خود را برایشان ایمیل کنند، آدرس پروفایل لینکدین آن‌ها را درخواست می‌کنند. بنابراین اگر تمایل دارید در فضایی حرفه‌ای کار کنید و رزومه قدرتمندی داشته باشید، لازم است اقدام به ساخت لینکدین شخصی خود بکنید و هرچه زودتر رزومه آنلاین خود را بسازید. اگر فریلنسر هستید، استفاده از لینکدین را برای پرزنت توانایی های خود فراموش نکنید. در مورد اینکه فریلنسر کیست مقاله ما را بخوانید.

 

 

روش عضویت در linkedin

برای عضویت در لینکدین کافی است یک آدرس ایمیل داشته باشید. سپس :

  • وارد سایت linkedin شوید.
  • روی گزینه join  کلیک کنید.

عضویت در لینکدین

  • نام، نام خانوادگی، آدرس ایمیل و رمز عبوری که می‌خواهید برای ورود به لینکدین از آن استفاده کنید را وارد کنید.
  • روی گزینه sign up کلیک کنید.
  • هر مرحله‌ای که پس از این لینکدین شما را به طی کردن آن راهنمایی می‌کند، طی کنید تا ثبت نام در لینکدین تکمیل شود.

توجه! ممکن است در هر شبکه اجتماعی دیگری نخواهید با اسم و فامیل اصلی خودتان حضور داشته باشید. اما برای عضویت و فعالیت در لینکدین باید از مشخصات اصلی خود استفاده کنید. لینکدین شناسنامه کاری شما در فضای حرفه‌ای است. هیچ کس به فردی که با نام مستعار در لینکدین عضو شده و هویت مشخص و قابل استنادی ندارد، اعتماد نمی‌کند.

لینکدین از چه بخش هایی ایجاد شده است؟

برخی از بخش های مهم لینکدین را در ادامه توضیح می دهیم:

Home: در این بخش شما پست ها و خبر هایی که افراد منتشر می کنند را می بینید. شما می توانید به دو صورت نمایش Home را تنظیم کنید:

  • دیدن بهترین پست ها که افرادی زیادی لایک کرده اند یا کامنت گذاشته اند.
  • نمایش آخرین فعالیت های هر کاربر را که چه پست هایی را پسندیده است یا کانکشن برقرار کرده است را مشاهده کنید.

My Network: شما در این بخش می توانید افرادی که تخصص شبیه به شما دارند را پیدا کنید و درخواست کانکشن دهید و افرادی که به شما درخواست کانکشن می دهند نیز در این بخش قابل مشاهده است.

Profile: پروفایل شما شامل اطلاعات شخصی شما از جمله عکس، رزومه کاری، دوره هایی که گذرانده اید، رزومه ی کاری و…

Jobs: در این قسمت پیشنهاداتی که متناسب با مهارت و سابقه ی کاری شما است، قرار دارد و همچنین می توانید درخواست کار شرکت خود را از قسمت post a job قرار بدهید.

Notifications: در این قسمت می توانید اتفاقاتی که در صفحه ی شما رخ داده است را مشاهده کنید، از جمله:

  • اگر فردی شما را ایندورس کرده باشد.
  • اگر فردی از کانکشن های شما پست منتشر کند.
  • نمایش لایک و کامنت برای پست شما.
  • اگر کسی پروفایل شما را مشاهده کرده باشد.
  • اگر کسی پوزیشن جدید شغلی خود را ثبت کند.

Messaging: در این بخش می توانید تمام پیام هایی که دریافت یا ارسال کرده اید را ببینید.

search: موتور جستجوی لینکیدن بسیار قوی است و شما می توانید بر اساس فیلدهای متفاوت ( شغل، نام افراد، نام شرکت و… ) جستجو انجام دهید.

 

بیشتر بخوانید: برنامه پینترست چیست

 

مرحله به مرحله ساخت لینکدین حرفه ای

ما در این جا قصد نداریم به شما بگوییم چطور برای پروفایل خود در لینکدین عکس انتخاب کنید یا چطور در این شبکه اجتماعی پست‌های کوتاه یا مقاله به اشتراک بگذارید. چون همه این‌ها کارهای بسیار ساده‌ای است که با کمی بررسی و سعی خطا یاد خواهید گرفت. در عوض به شما آموزش لینکدین به شیوه‌ای موثر را خواهیم گفت تا بتوانید رزومه بهتر و قدرتمندتری بسازید.

۱- عکس حرفه‌ای انتخاب کنید

عکس نخسین تعامل جدی افراد با صاحب پروفایل است. بی تردید عکس اثر لحظه‌ای اما بسیار مهمی را روی مخاطب می‌گذارد. بنابراین از گذاشتن عکس‌های غیر حرفه‌ای، خانوادگی، بدون کیفیت، بریده شده از عکس‌های دسته جمعی و … خودداری کنید.

لازم نیست برای داشتن یک عکس حرفه‌ای برای پروفایلتان هزینه زیادی صرف کنید. همین که عکس لینکدین شما نمای کاملی از صورت شما را داشته باشد و در پس زمینه روشن و با لباس مناسب گرفته شده باشد، کافی است.

پروفایل لینکدین

۲- یک خلاصه پروفایل مناسب بنویسید

اگر حساب کاربری لینکدین خود را ساخته‌اید که به کمک آن فرصت‌های جدید شغلی را رصد کنید، باید بدانید که خلاصه پروفایل شما موقعیت بسیار مغتنمی است که لینکدین با تعداد کاراکتر محدود آن را در اختیار شما قرار داده است. پس باید نهایت استفاده را از آن ببرید.

بهتر است خلاصه پروفایل خود را با ۳ تا ۵ پاراگراف ۴ جمله‌ای پر کنید. فضای خالی زیادی در این قسمت باقی بگذارید تا چشم مخاطب از خواندن خط‌های تو در تو و زیاد خسته نشود.

از جملات کوتاه استفاده کنید. از به کار بردن اصطلاحات تخصصی پرهیز کنید. به صورت اول شخص بنویسید و از کلمات کلیدی حوزه کاری خود به تعداد معقولی در متن خود استفاده کنید.

برای نوشتن متن این قسمت می‌توانید کمی شوخ طبع باشید و بخشی از اطلاعات شخصی خود را نیز وارد آن کنید. اما از نوشتن هر چیزی که پروفایل شما را غیر حرفه‌ای کند به شدت پرهیز کنید. همچنین به هیچ عنوان موضوعات چالشی مانند اعتقادات مذهبی خود را در این قسمت ننویسید.

پیش از آن که متن خود را منتشر کنید آن را به دقت بخوانید، غلط گیری کنید، چیدمان آن را اصلاح کنید و به طور کلی نگاهتان به آن مانند نامه‌ای باشد که قرار است به دست مدیر یک مجموعه برسد. پس در خصوص کیفیت آن سخت گیری کنید.

۳- پروفایل خود را غنی کنید

علاوه بر خلاصه، پروفایل شما می‌تواند شامل تجربیات کاری، سوابق تحصیلی، مهارت‌ها، تاییده‌هایی که از مشاغل قبلی خود دریافت کرده‌اید، مدارک دوره‌هایی که گذراندید و مواردی از این دست باشد. به این ترتیب یک پروفایل برجسته و قابل توجه خواهید داشت.

به عنوان مثال اگر شما برنامه نویس هستید می توانید لینک گیت هاب خود را در لینکدین قرار دهید. در مورد اینکه github چیست مقاله ما را بخوانید.

URL پروفایل خود را ویرایش کنید

به صورت پیش فرض URL لینکدین شما به صورت تصادفی از حروف تشکیل شده، بهتر است که URL خود را تغییر دهید. برای تغییر این مورد وارد تنظیمات لینکدین شوید و گزینه ی Edit Public Profile را انتخاب کنید و برای مثال به نام شخصی خود تغییر دهید.

۴- حوزه تخصصی خود را تعیین کنید

از این امکان استفاده کنید تا در اکوسیستم خود توسط دیگران پیدا و شناخته شوید. باید به دیگران نشان دهید که تخصص شما در چیست تا آن‌ها بتوانند رزومه شما را بررسی و از آن استفاده کنند.

ارسال دعوتنامه در لینکدین

۵- برای دیگران دعوتنامه و درخواست دوستی ارسال کنید

وقتی در LinkedIn ثبت نام کردید و یک پروفایل برای خود ساختید، می توانید شروع به ایجاد شبکه ای از مخاطبین کنید. برای ایجاد این شبکه به افرادی که با آنها به صورت حرفه ای، آموزشی یا بر اساس علاقه مشترک دیگر پیدا می‌کنید، درخواست دوستی بدهید.

نباید منتظر بمانید که دیگران شما را پیدا کنند. خودتان شروع کنید و با جستجوی کلید واژه‌های مرتبط با حوزه تخصصی خود به دنبال افرادی بگردید که در زمینه کاری شما فعال هستند. برای آن ها دعوت نامه ارسال کنید و برایشان پیغام بفرستید. تلاش کنید نرخ تعامل خود را در این شبکه اجتماعی بالا نگه دارید و یک پروفایل زنده و فعال داشته باشید.

۶- پروفایل شرکت‌های بزرگ را جستجو کنید

دیدن پروفایل شرکت‌های بزرگ یا شرکت‌هایی که شما علاقه دارید در آن‌ها کار کنید به شما کمک می‌کند در جریان موقعیت‌های جدید قرار بگیرید. سالهاست که شرکت‌های حرفه‌ای و معتبر آخرین اخبار یا نیازمندی‌های شغلی خود را در لینکدین به اشتراک می‌گذارند.

۷- پروفایل لینکدین خود را به روز نگه دارید

در حساب کاربری خود در لینکدین فعال باشید. اطلاعات آن را به روز نگه دارید. مقالات خوب یا متن‌های کوتاه ارزشمند را در آن به اشتراک بگذارید. مدیران دوست دارند کارمندان فعال و پر انگیزه داشته باشند. نمایش این انگیزه و به روز بودن در فعال نگه داشتن حساب کاربری شما در لینکدین است.

۸- نسخه موبایلی لینکدین را نصب کنید

برای این که در جریان آخرین پست‌ها و رویدادهای کاری قرار بگیرید، اگر پیغامی در لینکدین دریافت کرده‌اید به سرعت پاسخ دهید یا مطالب مفیدی که به نظرتان می‌رسد را با سرعت به اشتراک بگذارید، باید علاوه بر استفاده از سایت لینکدین، اپلیکیشن آن را نیز روی گوشی موبایلتان نصب کنید. به این ترتیب از قافله سرعت نشر اطلاعات و شبکه سازی در لینکدین عقب نمی‌مانید. برای نصب لینکدین به این لینک مراجعه کنید.

 

بیشتر بخوانید: اد استوری چیست

 

چگونه در لینکدین فعالیت کنیم؟

 

۱- انتشار پست

در لینکدین به چند طریق می توانید پست منتشر کنید:

  • پست متنی ( همراه با تصویر یا همراه با ویدئو )
  • پست ویدئویی
  • انتشار مقاله

— برای اینکار بعد از ورود به صفحه اصلی home از قسمت بالا، بر روی کادر  start a post  کلیک کنید تا کادر نوشتن پست برای شما باز شود.

نوشتن پست در لینکدین

— در این قسمت می توانید متن مورد نظر خود را بنویسید و به آن تصویر یا ویدئو اضافه کنید.

انتشار پست در لینکدین

— در زیر کادر start a post ایکون های تصویر یا ویدئو وجود دارد که با کلیک بر روی هر کدام از آنها می توانید یک پست ویدئویی یا همراه با تصویر انتشار بدید.

انتشار پست تصویریر یا ویدئویی در لینکدین

— برای انتشار مقاله در لینکدین نیاز است تا بر روی write an article کلیک کنید. د این صورت شما می توانید محتوایی بیشتر از یک پست را در لینکدین منتشر کنید.

— در این محتوا حتی می توانید به مراجع مختلف لینک بدید یا از ویدئوها و عکس های مختلف برای روان کردن محتوا استفاده کنید.

انتشار مقاله در لینکدین

— در آخر نیز دکمه پابلیش را بزنید تا محتوا به صورت یک پست در صفحه ی home منتشر شود و به صورت یک مقاله در پروفایل شما ذخیره شود.

۲- فعالیت در گروه ها

عموما افراد مربوط به یک صنعت در گروه هایی که از پیش ساخته شده به بررسی اخبار و فعالیت های روز صنعت خود می پردازند شما نیز با عضویت در این گروه ها می توانید به فعالیت در این حوزه بپردازید و نظرات خود را در این گروه ها به چالش بکشید.

۳- دنبال کردن شرکت ها

احتمالا دنبال کردن شرکت های مورد علاقه خود و پیگیری اخبار آنها یکی از بهرتین راه های آشنایی بیشتر با آنها خواهد شد. معمولا شرکت ها اخبار مهم و اگهی های استخدامی خود را در این صفحه شرکتی خود به اشتراک می گذارند.

و در آخر حتماً مراقب کلاه برداران باشید. لینکدین نیز مانند هر جامعه مجازی دیگری می‌تواند بستری برای کلاه برداری باشد. پس پیغام‌های دریافت شده را با دقت و وسواس بخوانید. به هر آگهی استخدامی اعتماد نکنید. بی دلیل روی لینک‌های مشکوک کلیک نکنید و اطلاعات خیلی شخصی و حیاتی خود را برای هر کسی نفرستید.

آنچه در این مطلب خواندید در خصوص این بود که لینکدین چیست؟ چگونگی ساخت لینکدین را فرا گرفتید و در خصوص داشتن یک پروفایل ارزشمند و قابل توجه اطلاعات به دست آوردید. قابل ذکر است اگر به هر دلیلی تمایل داشتید اکانتی که ساخته اید را حذف کنید، در مقاله ی حذف اکانت لینکدین ، انجام این کار توضیح داده شده است.

این مقاله توسط تیم ایران هاست ( خدمات هاست و خرید دامنه ) تولید شده است. چنانچه در خصوص این جامعه دیجیتالی پرسشی دارید که در این مطلب به آن پاسخ داده نشده است، آن را در بخش نظرات برای ما بنویسید تا در اسرع وقت به آن پاسخ دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا