کسب و کارشبکه های اجتماعی

چگونه اکانت لینکدین خود را حذف کنیم؟

امروزه در سراسر جهان شاهد گسترش فعالیت صفحات مجازی و اجتماعی هستیم، لینکدین یکی از شبکه‌های اجتماعی حرفه‌ای است که بیشتر بر روی جنبه‌های کسب و کار و تجارت‌های مختلف اشخاص تمرکز دارد. لینکدین یکی از محبوبترین و شناخته شده‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهت رونق دادن به کسب و کار افراد می‌باشد. در کنار مزایای بی‌شمار این شبکه وجود برخی مشکلات مانند ایمیل‌های پرشمار و .. ممکن است شما را وادار به حذف حساب کاربری کند.

در اینجا ما نحوه‌ی حذف اکانت لینکدین در کامپیوتر، تلفن همراه هوشمند و همچنین اپلیکیشن‌های اندروید و IOS را به طور کامل برای شما آموزش می‌دهیم. همچنین به شما توضیح می‌دهیم در صورت حذف حساب کاربری چگونه اکانت خود را بازگردانی کنید و نحوه دانلود تمامی اطلاعات موجود در لینکدین را نیز برای شما شرح می‌دهیم.

چگونگی حذف اکانت لینکدین

حذف حساب کاربری از قابلیت‌های مهمی است که هر شبکه‌ اجتماعی باید آن را در اختیار کاربران خود قرار دهد که لینکدین هم مانند سایر شبکه‌های اجتماعی این امکان را در اختیار کاربران خود قرار داده است. در این شبکه اجتماعی علاوه بر امکان حذف کامل اکانت لینکدین که به معنی پایان یافتن فعالیت شما در این شبکه اجتماعی می‌باشد، قابلیت غیر فعال کردن اکانت لینکدین نیز برای شما فراهم آورده شده است. در این مقاله از گروه ایران هاست ( ارائه دهنده‌ی خدمات خرید سرور مجازی ابری ) ما هر دوی این روش‌ها را به طور کامل برای شما توضیح می‌دهیم.

 

چگونگی حذف اکانت لینکدین

غیر فعال کردن اکانت لینکدین

در این روش از غیر فعال سازی، پروفایل شما برای افرادی که در شبکه اجتماعی لینکدین فعالیت ندارند، نمایش داده نمی‌شود. این نوع از غیرفعال سازی هیچگونه ارتباطی با فعالیت‌های شما در لینکدین ندارد و شما مانند گذشته می‌توانید به اطلاعات خود دسترسی داشته باشید و از این شبکه اجتماعی استفاده کنید. این ویژگی مانند دی اکتیو اینستاگرام یک فعالیت موقتی است.

به صورت رسمی در لینکدین فقط امکان حذف اکانت به‌صورت کامل و دائمی وجود دارد، امکان حذف موقت اکانت لینکدین وجود ندارد اما با یک سری تنظیمات خاص می‌توانید اکانت خود را از دید سایر اشخاص خارج کنید. برای این منظور باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • ابتدا در بالای صفحه سمت چپ بر روی منوی Me کلیک کرده و از تب Account گزینه Setting and Privacy را انتخاب کنید.

مرحله اول غیر فعال کردن اکانت لینکدین

  • در منوی باز شده Vissibilit of your profile & network را انتخاب کنید و سپس بر روی Edit your public profile کلیک کنید و وارد بخش ویرایش تنظیمات کاربری شوید.

مرحله دوم غیر فعال کردن اکانت لینکدین

  • در گوشه سمت چپ پایین تصویر، گزینه Your profile’s public visibility را پیدا کنید با غیرفعال کردن این گزینه، پروفایل کاربری شما فقط در دید عموم خارج می‌شود.

مرحله سوم غیر فعال کردن اکانت لینکدین

  • در ادامه برای اینکه پروفایل شما برای کاربران لینکدین قابل نمایش باشد کافیست تا دوباره به بخش Settings and Privacy رفته و از میان گزینه های موجود، عبارت Profile viewing options را پیدا کنید و بر روی آن کلیک کنید سپس تیک فعال سازی Someone on LinkedIn را فعال کنید.

مرحله چهارم غیر فعال کردن اکانت لینکدین

حذف کامل اکانت لینکدین

قبل از اینکه شما اکانت لینکدین خود را حذف کنید باید از این موضوع آگاه شوید که حذف دائمی اکانت به منظور پایان یافتن تمامی فعالیت‌های شما در محیط این شبکه اجتماعی می‌باشد و این شبکه مانند دیلیت اکانت توییتر به شما فرصت ۳۰ روزه بازگشت را نخواهد داد. حذف اکانت لینکدین اصلا کار سخت و پیچیده‌ای نیست و شما با چند کلیک می‌توانید حساب کاربری خود را به سادگی حذف کنید. به منظور حذف اکانت لینکدین خود به شکل زیر عمل کنید:

  • در اولین قدم در بالای صفحه سمت چپ بر روی منوی Me کلیک کرده و از تب Account گزینه Setting and Privacy را انتخاب کنید.

مرحله اول حذف کامل اکانت لینکدین

  • از منوی باز شده Account management را در سمت چپ انتخاب کنید و سپس بر روی Close account کلیک کنید.

مرحله دوم حذف کامل اکانت لینکدین

  • در این قسمت لینکدین از شما می‌خواهد تا دلیل حذف اکانت خود را شرح دهید، در صورتی‌که دلیل خاصی برای حذف اکانت خود ندارید می‌توانید بر روی گزینه Other کلیک کنید و سپس در کادر پایین دلیل خود را بنویسید (می‌توانید از این جمله‌ها استفاده کنید: I don’t like linkedin، Feedback و ..). پس از مشخص کردن دلیل حذف اکانت خود از لینکدین بر روی کلمه Next کلیک کنید.

مرحله سوم حذف کامل اکانت لینکدین

  • در نهایت با وارد کردن رمز عبور اکانت خود می‌توانید حساب کاربری خود را به‌طور کامل از این شبکه‌ اجتماعی حذف کنید.

مرحله چهارم حذف کامل اکانت لینکدین

 

حذف اکانت لینکدین در گوشی تلفن همراه

برای حذف اکانت خود در یک تلفن همراه هوشمند می‌بایست فرآیندی شبیه به مواردی که در بالا به آن اشاره شد را طی کنید. در زیر چگونگی حذف اکانت لینکدین با یک تلفن همراه هوشمند مرحله به مرحله برای شما توضیح داده شده است.

  • بر روی آیکون Me بزنید و سپس گزینه Setting را انتخاب کنید. در تب باز شده بر روی Account preferences بزنید.
  • در تب جدیدی که باز می‌شود گزینه‌ی Close account را پیدا کنید و بر روی آن ضربه بزنید.
  • در ادامه دلیل لینکدین دلیل حذف اکانت را از شما می‌خواهد، با انتخاب یکی از دلایل بر روی Next ضربه بزنید اکنون یک قدم به حذف اکانت خود نزدیک‌تر شده اید.
  • در مرحله آخر از شما رمز عبور را می‌خواهد، رمز عبور خود را وارد کنید و بر روی Done ضربه بزنید.
  • اکانت شما با موفقیت حذف شد.

حذف اکانت لینکدین در گوشی تلفن همراه

حذف اکانت لینکدین در اپلیکیشن های اندروید و IOS دقیقا مشابه با حذف اکانت لینکدین در گوشی تلفن همراه می‌باشد، در صورتی که می‌خواهید از طریق اپلیکیشن اکانت خود را حذف کنید کافیست مراحل بالا را به ترتیب انجام دهید.

 

بیشتر بخوانید: حذف اکانت واتساپ

 

بازیابی اکانت حذف شده‌ی لینکدین

توجه داشته باشید در صورتی‌که کمتر از ۲۰ روز از حذف اکانت لینکدین شما گذشته باشد و از اینکه اکانت خود را حذف کرده‌اید پشیمان شده‌اید، می‌توانید فرآیند حذف اکانت لینکدین خود را متوقف کنید و دوباره وارد حساب کاربری خود شوید. برای این کار لازم است مجددا وارد حساب کاربری خود شوید و بعد از وارد کردن اطلاعات حساب کاربری بر روی Reactivate کلیک کنید. لازم به ذکر است با وجود Reactivate کردن حساب کاربری خود باز هم اطلاعات کاربری شما کاملا حذف و از دسترس خارج می‌شوند و قادر به بازگردانی آن‌ها نیز نمی‌باشید.

 

گرفتن بک آپ از اکانت لینکدین

پیشنهاد می‌شود قبل از حذف اکانت یک کپی از اطلاعات لینکدین خود دانلود کنید، برای این منظور لازم است در وب سایت لینکدین بالای صفحه سمت چپ بر روی منوی Me کلیک کرده و از تب Account گزینه Setting and Privacy را انتخاب کنید سپس گزینه How LinkedIn uses your data را پیدا کنید و بر روی آن کلیک کنید در تب جدید باز شده گزینه Get a copy of your data را پیدا کنید و بر روی آن کلیک نمائید.

دقت داشته باشید که درخواست آرشیو دیتا فقط در نسخه‌های تحت دکستاپ وجود دارد و شما نمی‌توانید در اپلیکیشن‌های موبایل لینکدین درخواست آرشیو دیتا را بدهید.

گرفتن بک آپ از اکانت لینکدین

 

 

جمع بندی

در این مقاله به‌طور کامل سعی شده است تا شما را با طریقه حذف اکانت لینکدین و همچنین غیر فعال‌سازی اکانت لینکدین در کامپیوتر و موبایل آشنا کنیم، پیشنهاد می‌گردد در صورتی‌که برای مدت زمان طولانی از حساب کاربری خود در لینکدین استفاده نمی‌کنید آن را غیر فعال کنید. از همراهی شما همراهان عزیز تا اینجای این مقاله بسیار سپاس‌گزاریم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا