وردپرس (wordpress)طراحی وب سایت

هر آنچه بایستی در مورد ابزار وردپرسی برای طراحی و نگهداری سایت بدانید

ساخت و نگهداری یک سایت وردپرسی کار پیچیده و زمان بری است. اینکه با چه سرعتی و چگونه بتوانید این کار را انجام بدهید رابطه مستقیمی با تعدا کاربران و پروژه هایی است که شما می توانید بر عهده بگیرید.یعنی سقف توانایی شما. همانند دیگر حرفه ها، هنر متخصصین وردپرس به ابزار وردپرسی است که از آن استفاده می کنند. ساخت سایت با وردپرس می تواند کار پیچیده و سختی باشد اما استفاده از ابزارهای مناسب و خرید هاست وردپرس می تواند کارتان را راحت کند.

در این مقاله به معرفی ابزار وردپرسی برای طراحی ، نگهداری و کار با وردپرس خواهیم پرداخت.

محیط لوکال

محیط لوکال محیط بسیار مناسبی برای کار با وردپرس و تست قالبها و افزونه های آن است ضمن اینکه نیاز به ارتباط اینترنتی ندارد و شما می تواند ار هرجا که مایل بودید بر روی آن کار کنید.

Desktop Server

Desktop Server کاملا برنده است. برخلاف دیگر محیط های لوکال، این نرم افزار بطور ویژه برای وردپررس طراحی شده است. این ابزار وردپرسی در چند ثانیه یک وب سایت کامل وردپرسی را همراه با دیتابیس و فایلهای آن در اختیارتان قرار می دهد. علاوه بر این ، امکانات پیشرفته دیگری را نیز جهت راه اندازی وب سایت بر روی سرور ارایه می کند.

XAMPP

XAMPP جایگزین دیگری برای Desktop Server است. ابزار وردپرسی XAMPP یک سرور لوکال Apache را به همراه MySql در اختیار شما قرا می دهد.مدیریت و استفاده از ابزراهای آن آسان است.

 

BOILERPLATES

BOILERPLATES قطعه کدهایی هستند که می توانند بارها و بارها آنها را در بخش های مختلف به کاربرد و با این کار مراحل کدنویسی را کاهش داد. برای وردپرس گزینه های خوبی وجود دارد :

ابزار وردپرسی - BoilerPlates

Underscores

قالبهای Underscores نقش قطعه کدهای آماده برای طراحی قالب را بازی می کنند و شامل قالب ها، الگوها و فایل های CSS و هر چیزی که نیاز دارید سریعا کارتان را شروع کنید.   بهترین بخش آن این است که قالبهایی اخیرا با الگوهای مختلفی طراحی شده اند. اگر قصد دارید یک مجله،بلاگ و قالب تجاری طراحی کنید، Underscores الگوهای مناسیبی را در اختیارتان قرار می دهد. این الگوها را در این لینک می توانید مشاهده کنید.

WPPB

در حالی که Undesrscores  مخصوص قالب ها است، WPPB مختص افزونه هاست وردپرسی برای ساخت محصولات وردپرسی با کیفیت. برای ایجاد یک افزونه توانید به این لینک مراجعه کنبد.  اطلاعات افزونه مورد نظرتان را وارد کنید ، سپس یک فایل zip  دریافت می کنید که حاوی الگوی آغازین افزونه تان است.

 ویرایشگرها

یک ویرایشگر خوب اصلی ترین ابزار وردپرسی برنامه نویس است. بنابراین بهترین ها کاری بهتری انجام می دهند.

ابزار وردپرسی استفاده از PHP Storm

PHPStorm

PHPStorm  بهترین ابزار وردپرس ویرایشگر برای کدینگ وردپرس است. در کار با جاوا اسکریپت و PHP بسیار عالی عمل می کند و آن کار را را هم برای وردپرس حاضر و نسخه های آینده مناسب می کند. PHPStorm شامل debugging،تست قطعه کدها،کنترل نسخه و ابزارهای پیشرفته دیگر نیز می شود.

Notepad++

Notepad++ این نرم افزار محبوب برای کد نویسی عادی بسیار مناسب است. با این حال اگر افزونه ها و ابزارهای قدرتمند آن را نصب کنید، Notepad++ تبدیل به یک ابزار حرفه ای خواهد شد.

Synchi

Synchi  یک ابزار IDE قدرتمند است که در داخل خود وردپرس می توانید آن را نصب کنید و از آن برای ویرایش کدهای افزونه ها،قالبها،کدهای HTML و غیره استفاده کنید.

ابزارهای حرفه ای در مرورگر

این ابزارها به عنوان یک ابزار وردپرسی بر روی مرورگر استفاده می شوند، اما در حال حاضر مرورگرهای مهم این افزونه را به صورت جدا  ارایه می کنند :

ابرار وردپرس Chrome Dev Tools

Chrome Developer Tools

Chrome Developer Tools این ابزار کروم می تواند تمامی کارهایی را که از یک ابزار برنامه نویسی و توسعه انتظار داشت می تواند انجام دهد،ضمن اینکه ابزارهای طراحی وب سایت های ویژه دستگاه های موبایل هم در آن قرار دارد.

Firefox Developer Tools

Firefox Developer Tools  فایرفاکس  ابزارهای ویژه خود را دارد و تمامی امکانات استاندارد مورد نیاز برای بررسی و debugging را در اختیارتان می گذارد.

مدیریت دیتابیس

قلب یک وب سایت وردپرس دیتابیس آن است. بنابرین بسیار مهم ایت که از آن مراقبت کنید.

ابزار وردپرسی Adminer

phpMyAdmin

phpMyAdmin یکی از رایج ترین ابزارها برای مدیریت پایگاه داده است. رابط کاربری آن ساده بوده و به راحتی می توان فرمان های پیچیده MySQL  را در آن اجرا کرد. یک گزینه مناسب هم برای حرفه ای ها و هم برای تازه کاران.

 

بیشتر بخوانید: فارسی سازی وردپرس

 

Adminer

Adminer  رقیب مستقیم  phpMyAdmin است و ادعا می کند که باهوش تر، سریع تر و امن تر است. نصب و راه اندازی آن نیز آسان است و تمامی پکیج آن در یک فایل گنجانده شده است.

نرم افزارهای FTP

برای مدیریت فایلهای وردپرس بر روی سرور،یک نرم افزار FTP مناسب یک ضرورت است.

ابزار وردپرسی CyberDuck

Filezilla

Filezilla به عنوان یک نرم افزار متن باز، تاکنون به خوبی از آن پشتیبانی شده و مکررا به روز شده است. filezilla همچنین از پروتکل SFTP پشتیبانی می کند و فایلهایی با حجم ۴ GB را می تواند منتق کند،و علاوه بر آن امکان ویرایش فایل را نیز دارد.

Cyberduck

Cyberduck بطور اختصاصی برای تجهیزات Apple طراحی شده است. این نرم افزار می تواند با ویرایشگر های دیگر یکپارچه شود و توانایی اتصال به سرورهای ابری را نیز دارد.

ابزارهای تهیه پشتیبان

یقینا نیازی نیست که تاکید کنیم تهیه پشتیبان چقدر مهم است. خوشبختانه ابزار ورد پرس گزینه های بسیاری را ارایه می کند.

WP-DBManager

WP-DBManager محبوب ترین افزونه ای است که می تواند کار بهینه سازی،تعمیر،تهیه پشتیبانی،بازگردانی پشتیبان و حذف جداول در دیتابیس و اجرای کوئری را بر عهده بگیرد. تمامی این فعالیت های از داخل بخش مدریت وردپرس قابل انجام است.

BackUpWordPress

BackUpWordPress این افزونه می تواند از کل وب سایت پشتیبان تهیه کند. این افزونه یک گزینه عالی برای تهیه پشتیبان است.

پیشنهاد می کنم گزینه های فوق را امتحان کنید و مشاهده کنید که چقدر بر روند کاری شما تاثیر می گذارند. تغییر و به روز رسانی ابزارها می تواند تغییر شگرفی را ایجاد کند. اگر ابزار مناسبی را می شناسید که در کار با سایت وردپرسی ضروری است،به ما اعلام کنید و ما را در بخش نظرات همراهی کنید.

سوالات متداول

BOILERPLATES قطعه کدهایی هستند که می توانند بارها و بارها آ«ها را در بخش های مختلف به کار برد و با این کار مراحل کدنویسی را کاهش داد.
قالبهای Underscores نقش قطعه کدهای آماده برای طراحی قالب را بازی می کنند و شامل قالب ها، الگوها و فایل های CSS و هر چیزی که نیاز دارید سریعا کارتان را شروع کنید. بهترین بخش آن این است که قالبهایی اخیرا با الگوهای مختلفی طراحی شده اند. اگر قصد دارید یک مجله،بلاگ و قالب تجاری طراحی کنید، Underscores الگوهای مناسیبی را در اختیارتان قرار می دهد. این الگوها را در این لینک می توانید مشاهده کنید.
در حالی که Undesrscores مخصوص قالب ها است، WPPB مختص افزونه هاست وردپرسی برای ساخت محصولات وردپرسی با کیفیت. برای ایجاد یک افزونه توانید به این لینک مراجعه کنبد. اطلاعات افزونه مورد نظرتان را وارد کنید ، سپس یک فایل zip دریافت می کنید که حاوی الگوی آغازین افزونه تان استد.
این نرم افزار محبوب برای کد نویسی عادی بسیار مناسب است. با این حال اگر افزونه ها و ابزارهای قدرتمند آن را نصب کنید، Notepad++ تبدیل به یک ابزار حرفه ای خواهد شد

به شما پیشنهاد میکنیم مقاله ما را برای کسب اطلاعات در حوزه فایل های قالب وردپرس مطالعه نمایید.

اشکان نصیری

مدیر سرور در ایران هاست با +۵ سال سابقه در صنعت میزبانی وب و کارشناسی ارشد MBA

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا