عمومی

mime type چیست؛ معرفی فرمت فایل های مختلف از طریق این ماژول در IIS 7.5

در این مقاله قصد داریم ابتدا به بررسی معنی mime type چیست و سپس به معرفی فرمت فایل های مختلف از طریق این ماژول در IIS 7.5 میپردازیم.

فهرست این مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید) پنهان

mime type چیست؟

Mime یک سیستم شناسایی فایل می باشد. Mime type روش استاندارد شناسایی محتوا در اینترنت است.

برای مشخص کردن اینکه وب سرور و میل سرور مورد نظر، هر فرمت فایلی را بر چه اساس طبقه بندی و باز کند از MIME استفاده می کنیم.

mime type چیست

معرفی فرمت فایل های مختلف از طریق ماژول MIME Type در IIS 7.5

پس از اینکه تعریف mime type را دانستید، اینک باید به معرفی فرمت فایل های مختلف از طریق ماژول MIME Type در IIS 7.5 بپردازیم.

پروتکل پایه انتقال ایمیل (SMTP) ، فقط کاراکترهای ۷-bit ASCII را پشتیبانی می کند. این امر به طور مؤثر دسترسی ایمیل را به پیام ها محدود می کند و هنگامی که پیام مربوطه منتقل می شود ، فقط شامل کاراکترهای مناسب برای نوشتن تعداد کمی از زبانها و در درجه اول انگلیسی می شود.

زبانهای دیگر که بر پایه الفبای لاتین است به طور معمول در ۷-bit ASCII پشتیبانی نمی شود و متن موردنظر در این زبانها در ایمیل اصلی به درستی نشان داده نمی شود.

در صورتیکه تمایل دارید بیشتر در باره اینکه SMTP چیست بدانید، ما مقاله ای مفصل درباره این پروتکل نوشته ایم.

MIME مکانیزمی برای ارسال انواع مختلف اطلاعات در ایمیل تعریف می کند. این اطلاعات شامل متن در زبانهایی به غیر از انگلیسی که از رمزگذاریهای کاراکتر به غیر از ASCII و محتوای باینری ۸-bit مانند فایل های حاوی عکس ها ، فایلهای صوتی ، تصویری و برنامه های کامپیوتری استفاده می کنند ، می باشد.

تصمیم اجرای هر پیام با فرمت mime و بدون آن معمولا به طور خودکار توسط یک سرویس گیرنده یا سرور ایمیل ، هنگام ارسال یا دریافت ایمیل انجام می گیرد. فرمت اصلی ایمیل در استاندارد RFC 5322 تعریف شده است، که نسخه به روز شده RFC 2822 و RFC 822 می باشد. این استانداردها فرمت های صحیح برای هدرهای ایمیل های متنی و قوانین مربوطه را مشخص می کند که معمولا در زمینه هدر استفاده می شود با عنوان : “To :” ، “Subject :” ، “From :” و “Date :”.

MIME به طور گسترده ای قابل توسعه می باشد. در تعریف آن می توان گفت که یک روش برای ثبت انواع محتوای جدید، مقادیر و ویژگیهای جدید می باشد.

هدرهای MIME :

در ادامه مقاله mime type چیست و نحوه معرفی فرمت فایل های مختلف از طریق ماژول MIME Type در IIS 7.5 ، در این قسمت باید به معرفی هدر های mime بپردازیم.

در استاندارد mime هدرها بصورت زیر تعریف می شوند:

MIME-Version : حضور این هدر نشان دهنده این است که پیام با فرمت MIME می باشد. این مقدار به طور معمول “۱.۰” بوده و که به شکل زیر نمایش داده می شود :

MIME-Version : 1.0

Content-ID : هدر Content-ID اولین مورد استفاده شده در پیام های چند قسمتی است. یک Content-ID شناسه ای منحصر بفرد و سراسری برای قسمتی از پیام است. یک نمونه در زیر موجود است :

Content-ID : <[email protected]>

Content-Type : این هدر، نوع رسانه اینترنت در محتوای پیام را نشان می دهد ، که شامل یک نوع و یک زیر شاخه می شود.

مثال :                            Content-Type : text/plain

Content-Disposition : فیلد Content Disposition موجود در هدر ایمیل ها، یک فیلد اختیاری است که می تواند به انتخاب کاربر در هدر قرار گیرد. اما قابل ذکر است که نبود این فیلد، نحوه نمایش محتوای ایمیل ممکن است غیر قابل پیش بینی و نامناسب باشد، بنابراین قراردادن توضیحات لازم و مختصر در این هدر می تواند سطح اطمینان از نحوه نمایش ایمیل ها در مقصد را افزایش دهد.

Content-Disposition : attachment; filename=genome.jpeg;

Modification-date=”Wed, 12 February 1997 16:29:51 -0500″;

ساختار MIME type

ساختار MIME type از دو بخش تشکیل شده است، شامل type و subtype

Type:

مشخص کننده ی Category کلی دیتا است، برای مثال Text , Video و…

Subtype:

مشخص کننده ی این است که نوع دقیق MIME چیست. برای مثال Subtype نوع Text از نوع plain و html باشد.پ

دو دسته type وجود دارد

Discrete type:

نوع تایپی است که شامل فایل های تکی و یا کم می باشد. مانند یک فایل txt، music یا video.

Multipart type:

نوع تایپی که شامل بخش های مختلفی است و هر یک نیز MIME type مخصوص به خود را دارد.

ایران هاست

مشخصات مدیر

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا