عمومی

معرفی و شرح خطاهای رایج گزارشگیری در Sql-Server 2008

Crystal Report نرم افزاری برای گزارش سازی  در محیط Visual Studio است . Crystal Report از سال ۱۹۹۳ به عنوان افزونه ای (Plug-ins ) در visual studio مورد استفاده قرار گرفته و استاندارد گزارش گیری در این محیط می باشد. توسط این نرم افزار می توانید گزارش های حرفه ای و پیچیده ای را در قالب یک interface ساده ایجاد نمایید .

حتی می توانید انواع نمودارها و سایر امکانات را به گزارش ها اضافه نمایید . در برنامه هم می توانید  از object و کلاس هایی مانند CrystalReportViewer برای اضافه کردن گزارش استفاده نمایید. در ادامه برخی خطاهای رایج هنگام کار با این برنامه آورده شده است.

 خطای Seagate Crystal Reports: Database Error

این خطا هنگامی رخ می دهد که گزارشی در Crystal report بروزرسانی شده و اتصال مجدد با پایگاه داده sql server  برقرار گردیده است .

CR با بروز این خطا یک فایل log ایجاد می نماید. نام این فایل Sqlsrv.err بوده و در مسیر c:windowscrystal و یا  c:winntcrystal  قابل مشاهده است .با مراجعه به فایل و مشاهده ی درون آن توسط یک برنامه ویرایشگر مانند notepad می توانید آخرین خطای تولید شده را در انتهای آن مشاهده نماید. درصورتیکه خطا مربوط  به نسخه ی CR باشد  برخی فایل های dll نسبت به نسخه ی نصب شده دارای version متفاوت هستند که بایستی یکسان سازی شوند. یکی دیگر از دلیلها ، نبود برخی فایل ها مانند dao360.dll می باشد که با افزودن آن در سرور خطای فوق برطرف می گردد.

 خطای Error detected by database DLL”when using an alias :

 در صورت دریافت خطای فوق بایستی فایل های .dll  زیر را بررسی کنید و در صورتیکه در سرور یا سرور محلی شما وجود ندارند اقدام به نصب آنها نمایید.

فایل های موجود در VB.net :
MSVBVM50.DLL
MSVBVM60.DLL
msvcp50.dll
msvcp60.dll

فایل های مرتبط با Sql :
P2ssql.dll
P2lsql.dll

فایل های مرتبط با crystal report:
craxddt.dll
craxdrt.dll
Crpaig80.dll
crviewer.dll
Crxlat32.dll
Implode.dll
itircl.dll
itss.dll
MSADODC.OCX
MSBIND.DLL
MSSTDFMT.DLL
MSVCRT.DLL
MSVCRT40.DLL
msvfw32.dll
OLEAUT32.DLL
OLEPRO32.DLL
P2smon.dll
p2sodbc.dll
p2soledb.dll
SHLWAPI.DLL
sscdlg.dll
sscrc.dll
sscsdk80.dll
STDOLE2.TLB
u252000.dll
u25dts.dll
u2dapp.dll
u2ddisk.dll
u2dmapi.dll
u2dnotes.dll
u2fhtml.dll
u2frtf.dll
u2ftext.dll
u2fwks.dll
u2fwordw.dll
u2fxls.dll
u2l2000.dll
URLMON.DLL

اگر بعد از نصب همچنان این خطا وجود داشت علت آن نبود connction string و یا جدول یا فیلدی خاص در دیتابیس می باشد.

خطای General SQL Server Error” followed by “Error detected by database dll” :

هنگامی که اتصال به sql server برقرار شده و گزارش یک store procedure  که دارای پارامترهایی بیش از ۷۰ کاراکتر است ، داده می شود این خطا را مشاهده خواهید نمود. راه حل آن جایگزینی نسخه ی قدیمی P2ssql.dll با نسخه ی ۶.۰.۰.۲۰ آن است.

برای انجام این کار کافی است در فلدر crystal ، فایل P2ssql.dll را جستجو کرده و بعد از یافتن آن را با فایلی به نام P2ssql.60011 جایگزین نمایید.

عدم نمایش اطلاعات وارد شده در فرم ها هنگام گزارش گیری با crystal report  :

 در صورتیکه از ODBC connection در crystal report استفاده می کنید آخرین درایور آن را نصب نمایید چرا که این مشکل به قدیمی بودن نسخه ی ODBC بر می گردد ، اگر به sql native client متصل شده اید نسخه ی  sql native client drivers را بررسی نمایید تا سازگاری لازم را داشته باشد.

sql native client : یک رابط دسترسی به داده است که از نسخه ی sqlserver2005 به بعد معرفی شد.این قابلیت ویژگی های sql server را پشتیبانی می کند.

خطای  Crystal Reports Print Engine error text: Cannot open SQL server=2E %6 %7 %8 %9 (65,30)    Message Set Number: 65 :

این خطا به تایید موضوع تایید یک گزارش در محیط crystal report بر می گردد .گزارش را در crystal باز کرده به زبانه ی databases رفته و بر روی گزینه ی Verify database کلیک کنید. این کار لینک بین crystal report و peoplesoft qyery () را refresh می کند. در صورتیکه با انجام این کار خطای ODBC error: Specified driver could not be loaded due to system error 126 را دریافت نمودید ممکن است درایور با crystal report نصب شده همخوانی نداشته باشد یا دچار آسیب دیدگی شده باشد که در این حالت بایستی این درایور را مجدد نصب نمایید.

منبع :

http://resources.businessobjects.com/support/communitycs/TechnicalPapers/scr_general_sql_server_error.pdf

ایران هاست

مشخصات مدیر

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا