عمومی

مقدمه ای بر پیکربندی تنظیمات HTTP در IIS7.5

IIS با فراهم آوردن امکان کنترل صفحه وب مورد تقاضا، تجربه بازدید بهتری را برای بازدیدکنندگان وب سایت شما به وجود می آورد.

IIS با فراهم آوردن امکان کنترل صفحه وب مورد تقاضا، تجربه بازدید بهتری را برای بازدیدکنندگان وب سایت شما به وجود می آورد. همچنین به شما امکان نمایش پیام خطا های مرسوم را در مواقع رخ دادن مشکلی در وب سایت و یا یکی از applicationهای آن می دهد. خصوصیات متداول HTTP در حوزه های زیر جای می گیرند:

  • Default Documents
  • Directory Browsing
  • Error Pages
  • HTTP Redirect
  • HTTP Response Headers
  • MIME Types

 

Default Documents

اگر یک سرویس گیرنده بخواهد به وب سایت و یا application وب شما دسترسی پیدا کند و صفحه مشخصی را تعیین نکند(برای مثال به جای اینکه http://www.iranhost.com/default.html را وارد کند، http://www.iranhost.com را وارد نماید)، شما می توانید به صورتی IIS را پیکربندی کنید که یک صفحه پیش فرض را نمایش دهد، مثلا default.html.

[irp posts=”۷۳۴۲″ name=”مدیریت دسترسی کاربران با استفاده از ماژول Authorization Rules در IIS 7.5″]

Directory Browsing

اگر Directory Browsing در خصوص یک Directory در IIS فعال شده باشد، بازدیدکنندگان تحت شرایطی صفحه ای را مشاهده می کنند که فهرست محتوای آن Directory را به آنها نمایش می دهد.

HTTP Error Pages

در مواقعی که بازدیدکنندگان سایت شما به محتوای موردنظرشان دسترسی نداشته باشند، پیام های خطای مرسوم، امکان ارائه  صفحه هایی حاوی پیام هایی دوستانه تر و یا حاوی مطالب مفیدتر را با  اجرای یک فایل، اجرای یک resource و یا redirect به یک URL را، به شما می دهند.

HTTP Redirect

Redirection به شما اطمینان می دهد که کاربران شما همان صفحه وب موردنظرشان را، دریافت خواهند کرد. منظور از Redirection، پروسه ای از پیکربندی های وب سرور جهت انتشار یک پیام redirect(همچون HTTP 302) است. همچنین شما می توانید کاربران را به فایل، Directory و یا سایت دیگر redirect کنید.

[irp posts=”۶۶۶۸″ name=”سفارشی سازی صفحه های خطای وب سایت از طریق ماژول Error Pages”]

HTTP Response Headers

وقتی مرورگر سرویس گیرنده، صفحه وبی را درخواست می کند، IIS پاسخی با Header براساس HTTP(HyperText Transfer Protocol) به او برمی گرداند. این Headerها که ترکیبهای دوتایی نام و مقدار هستند که دربردارنده اطلاعاتی در خصوص صفحه مورد تقاضا می باشند. این اطلاعات نسخه HTTP، تاریخ و نوع محتوا را شامل می شوند.

شما می توانید Headerهایی ایجاد کنید تا اطلاعاتی خاص را در مواقع درخواست سرویس گیرنده ارائه دهند. برای مثال شما می توانید یک Header با نام “authors” ایجاد کنید که شامل نام های گردآورندگان باشد. یا ممکن است یک Content-Language Header را جهت توصیف زبان مورد استفاده در صفحه وب ایجاد کنید و برای آن چندین مقدار language-country/region همچون en-US، en-CA و en-GB در نظر بگیرید.

MIME Types

(Multipurpose Internet Mail Extensions) MIME جهت شناساندن فرمت محتواهایی است که یک سرویس دهنده وب به یک مرورگر یا یک سرویس گیرنده mail ارائه می دهد. وقتی یک مرورگر، محتوایی را از یک سرویس دهنده وب درخواست می کند، مرورگر types MIMEهای آن محتوا را نیز درخواست می کند. پیش از اینکه IIS محتوا را برگرداند، مقادیر MIME types را مانند Content_Type در HTTP Header برمی گرداند، بدین ترتیب مرورگر می داند که چگونه محتوا صفحه را پردازش کند یا آن را نمایش دهد.

[irp posts=”۷۳۸۲″ name=”صدور مجوز جهت تنظیمات سرور از طریق ماژول Feature Delegation در IIS7.5″]

ایران هاست

مشخصات مدیر

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا