طراحی وب سایتوردپرس (wordpress)

مزایای وردپرس چیست؟ ۱۱ مزیت طراحی سایت با وردپرس

آسان و یا سخت بودن ایجاد یک وب سایت با استفاده از وردپرس تا حد زیادی به تجربه ی کاربر از طراحی وب بستگی دارد. با توجه به اینکه وردپرس مرتبا به روز رسانی شده و ارتقا می یابد، این cms گزینه ی بسیار مناسبی برای افراد مبتدی در زمینه ی طراحی وب سایت به شمار می آید. با استفاده از وردپرس به همراه امکانات متنوع و رابط کاربری بسیار ساده ی آن، کاربران نیازی به برنامه نویسی نخواهند داشت. اما به یاد داشته باشید که جهت ایجاد یک وب سایت مبتنی بر وردپرس بعد از ثبت دامنه سایت و نیاز به یک هاست وردپرس مناسب دارید. در این مقاله به شما می گوییم مزایای سایت وردپرسی چیست؟

البته پیش از شروع مقاله بد نیست برخی از انواع روش های طراحی سایت را که در مقالات قبل به آن اشاره نموده ایم را مطالعه بفرمایید.

مزایای وردپرس چیست؟

مزایای طراحی سایت با وردپرس بسیار زیاد است. در این مقاله با کاربردی ترین مزایا وردپرس آشنا می شوید و می خوانید چرا از وردپرس استفاده کنیم؟

۱- رایگان بودن وردپرس 

همانطور که پیش‌تر ذکر شد، نرم افزار ورد پرس یک نرم افزار کاملا رایگان است. این بدان معناست که شما برای بارگیری، نصب ورد پرس استفاده و حتی اعمال تغییرات شخصی، می‌توانید به صورت کاملا رایگان و بدون نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای از آن استفاده کنید و از آن برای ایجاد هر نوع وب سایتی استفاده کنید.

این سوال ممکن است برای بسیاری پیش آمده باشد که، چگونه امکان دارد نرم افزار مدیریت محتوای وردپرس، رایگان باشد؟ اگر عملکرد و کارایی آن بسیار خوب و کاربردی است، چرا نباید آن را به فروش‌رساند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت: اگر وردپرس توسط یک شرکت خاص طراحی و ارتقا یافته بود، قطعاً این بیانیه بسیار منطقی بود که آن را به صورت نسخه پولی در اختیار کاربران قرار دهند. اما وردپرس یک پروژه جامع و منبع باز است که ده‌ها هزار نفر از افراد با استعداد و توانمند، در این زمینه و در ساخت و بهبود عملکرد آن نقش دارند. بنابراین رایگان بودن آن منطقی است. اما توجه داشته باشید برای اینکه بتوانید از وردپرس استفاده کنید نیاز به خرید دامنه و‌ سپس هاست، برای وب‌سایت خود دارید. ولی اگر حوصله و یا توانایی نصب وردپرس را ندارید می توانید از سرویس های خرید هاست برای وردپرس استفاده کنید.

۲- دسترسی آسان به آموزش وردپرس

با توجه به اینکه وردپرس یکی از متداول ترین و پرکاربردترین انواع سیستم مدیریت محتوا (cms) تحت php است، منابع و مقالات آموزشی در خصوص استفاده از آن بسیار گسترده می باشد.

وردپرس در قسمت مستندات موجود وب سایت خود بخشی با نام جایی برای شروع (where to start) ایجاد نموده است.این مورد که جزو منابع اصلی خود وردپرس است ، شامل دستورالعمل هایی جهت آشنا سازی کاربر با این سرویس و ایجاد یک طرح کلی و راهنمای قدم به قدم نحوه ی شروع کار با وردپرس می باشد.

به طور کلی در این بخش اطلاعات بسیار کاربردی و هرآنچه جهت شروع کار با وردپرس نیاز است، موجود می باشد که از جمله مزایای استفاده از وردپرس می باشد.

مزایای استفاده از وردپرس نقد و بررسی

۳- قالب های متنوع یکی از مزایای طراحی سایت با وردپرس

یکی از مزایای ساخت سایت در وردپرس وجود تعداد بسیار زیاد قالب های موجو د می باشد. با توجه به تعدد قالب های طراحی شده برای وردپرس هرکاربر می تواند وب سایت خود را به نحوی منحصر به فرد و بدون کوچک ترین شباهت با پوسته ی پیش فرض وردپرس ایجاد نماید.

همچنین اکثریت قالب های وردپرس تاحد زیادی دارای قابلیت سفارشی سازی و شخصی سازی می باشند. در انتخاب قالب جدید پیش از هر چیز باید هماهنگی امکانات قالب با نیاز های وب سایت را مدنظر قرار داد. ضمنا در نظر گرفتن بازخورد سایر کاربران نیز می تواند تا حد زیادی شما را در انتخاب قالب مورد استفاده یاری کند.

قالب برای وردپرس

۴- مدیریت آسان نرم افزار وردپرس 

مدیریت نرم افزار تولید محتوای وردپرس، بسیار ساده است، زیرا: این نرم افزار مجهز به سیستم مدیریت به‌روز رسانی داخلی است که به شما این امکان را می‌دهد تمامی ‌‍افزونه‌هایی که در داشبورد مدیریت خود دارید را، به روز رسانی کنید.

همچنین اگر نسخه جدید وردپرس نیز ارائه شود، به شما اطلاع داده خواهد شد و شما با چند کلیک ساده می‌‍ توانید تمامی‌‍ به‌روزرسانی‌ها را، انجام دهید.

به شما پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات در حوزه گرفتن بکاپ از سایت وردپرس مقاله اختصاصی ما را مطالعه نمایید.

۵- پلاگین های متنوع یکی از مزایای سایت وردپرسی

از جمله مزایای طراحی سایت با وردپرس تنوع پلاگین های این CMS است. نصب پلاگین، امکان اضافه نمودن امکانات جدید و همچنین سفارشی سازی نمودن توابع موجود را مهیا می کند. بدین ترتیب می توان وب سایتی با عملکردی کارامد و پاسخگوی نیازهای هرنوع تجارتی ایجاد نمود.

در مقاله  افزونه های ضروری وردپرس با تعدادی از این پلاگین ها آشنا می شوید و سپس در مقاله راهنمای نصب افزونه وردپرس می توانید با نحوه نصب آنها آشنا شوید.

پلاگین های متنوع از جمله مزایای طراحی سایت با وردپرس

۶- تمرکز بر روی مبحث SEO مهم ترین مزیت وردپرس

یکی از مزایا وردپرس که در انتخاب آن تاثیر به سزایی دارد، بهینه بودن وردپرس است. در طی این سال ها وردپرس مکانیزم های مربوط به SEO را در صفحات شاخص خود مورد بازنگری کلی قرار داد و با مقایسه ی این مکانیزم ها با الگوریتم های مربوط به گوگل تا حد زیادی عملکرد خود را در این خصوص بهبود بخشید.

همچنین با توجه به تغییر مرتب الگوریتم های مربوط به موتورهای جستجو ، وردپرس در هر نسخه ی خود سعی می کند با استفاده از عنوان ها و متاتگ های مناسب برای صفحات ، تنظیمات پیوندهای یکتا به جای پیوند های پیش فرض و … خود را تا حد ممکن با مدرن ترین استانداردهای SEO وفق دهد. ضمنا در انتخاب تگ های مربوط به متون و تصاویر نیز حساسیت خاص و دقت بسیار بالایی به کار گرفته می شود.

مزایای استفاده از وردپرس تمرکز بر روی مبحث SEO

۷- مزایای طراحی سایت با وردپرس؛ امنیت آن

هکر ها فقط وب سایت های تجارت الکترونیکی بزرگ ، وب سایت های مربوط به سازمان های بزرگ و یا سایت های دولتی را مورد هدف قرار نمی دهند. گاهی اوقات یک وب سایت سرگرمی ، یگ فروشگاه کوچک و یا یک بلاگ نیز می تواند هدف یک هکر قرار گیرد. به همین جهت رعایت اصول اولیه جهت جلوگیری از تخریب صفحات و یا به سرقت رفتن اطلاعات برای هر وب سایتی الزامی می باشد.

یکی از مهم ترین مواردی که همواره در انتشار نسخه های وردپرس مورد توجه قرار می گیرد، برطرف نمودن حفره های امنیتی موجود در نسخه ی قبل و غیر قابل نفوذتر کردن این نرم افزار می باشد. همچنین مرتبا ابزارهای جانبی ای جهت ارتقا سطح امنیت منتشر می کند. ابزار هایی مانند  Wordfence, Bulletproof, Simple Firewall  و iThemes Security از ابزارهای بسیار کاربردی در این زمینه می باشند.

برای بالا بردن امنیت وب‌سایت و نرم افزار مدیریتِ محتوای وردپرس خود، چند راه کار وجود دارد و یکی از آنها همیشه اپدیت بودن وردپرس است. اما چگونه برای بروزرسانی وردپرس اقدام کنیم؟ و یا چگونه به سطح بالایی از امنیت برسیم؟ برای کسب اطلاعات در حوزه افزایش امینت وردپرس به شما پیشنهاد می شود مقاله ما را مطالعه نمایید.

امنیت وردپرس مزایای طراحی سایت با وردپرس

۸- راه اندازی آسان سایت فروشگاهی با وردپرس

وردپرس با ترکیب قالب ها و پلاگین ها به خصوص Woocommerce و WooE-commerce دارای جامع ترین امکانات برای ایجاد یک وب سایت فروشگاهی است که این یکی از مهمترین مزایای استفاده از وردپرس است. به شما پیشنهاد میکنیم مقاله تجارت الکترونیک چیست را مطالعه نمایید تا با اهمیت این مزیت در وردپرس بیشتر آشنا شوید.

بیش از هزاران قالب و افزونه رایگان برای وب‌سایت و طراحی فروشگاه اینترنتی با وردپرس در نرم افزار طراحی سایت وردپرس وجود دارد که شما می‌‍توانید با توجه به سلیقه خود، از بین آنها یکی را انتخاب کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در حوزه افزونه ووکامرس چیست مقاله ما را مطالعه نمایید.

مزایای استفاده از وردپرس تجارت الکترونیکی

۹- سازگاری با ابزار تحلیل

بی شک Google analytics استانداردی بسیار مناسب برای آنالیز تعاملات و فعالیت های یک وب سایت می باشد در نتیجه سازگاری وب سایت با این ابزار به امری بسیار مهم در انتخاب قالب مورد استفاده تبدیل شده است. در وب سایت رسمی وردپرس ابزارها و پلاگین های بسیار متنوعی برای استفاده از Google analytics وجود دارد. اما خود ورد پرس در این خصوص پلاگین Google Analytics by Yoast را به کاربران توصیه کرده است ، چرا که این پلاگین جنبه های بسیار متنوعی را از بازدیدکنندگان وب سایت مورد ردیابی و آنالیز قرار می دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ما با موضوع گوگل آنالیتیکس چیست را مطالعه نمایید.

مزایای استفاده از وردپرس تجزیه و تحلیل

۱۰- قابلیت اشتراک گذاری

با توجه به فراگیری انکارناپذیر شبکه های اجتماعی ، مالکین وب سایت ها ناگزیر به قبول تاثیر بسیار بالای این مورد در موفقیت و یا عدم موفقیت وب سایت خود می باشند. بازدیدکنندگان با به اشتراک گذاشتن تجربیات خود از یک وب سایت و یا محصولات موجود در آن همانند تبلیغات رایگان عمل خواهند کرد.

وجود پلاگین های بسیار گسترده ی social media به اشتراگ گذاشتن وب سایت های تحت وردپرس را بسیار ساده می کند. ابزارهای همانند Share Bar, Optin Skin و Subscribe to Comments از کاربردی و قدرتمندترین ابزارهای موجود در این خصوص می باشند.

مزایای استفاده از وردپرس شبکه های اجتماعی

به طور کلی وردپرس به خودی خود شما را جهت طراحی یک وب سایت راهنمایی نمی کند، اما وجود امکانات بسیار متنوع و جامع در آن ایجاد وب سایت را برای گروه های مختلف کاربران -از مبتدی تا پیشرفته- ممکن می سازد.

۱۱- اپلیکیشن وردپرس

wordpress به تازگی اقدام به انتشار اپلیکیشن وردپرس نیز کرده است. با نصب برنامه وردپرس بر روی گوشی های اندروید و آیفون خود می توانید سایت های وردپرسی خود را مدیریت کنید. تمامی امکاناتی که در این سیستم مدیریت محتوا وجود دارد در اپلیکیشن ورد پرس نیز موجود است. برا دانلود این برنامه می توانید به این سایت مراجعه کنید.

امیواریم با خواندن این مقاله با مزایای استفاده از وردپرس آشنا شده باشید.

به شما پیشنهاد می شود مقاله ما را برای کسب اطلاعات در حوزه فارسی کردن ووکامرس مطالعه نمایید.

سوالات متداول

نصب پلاگین امکان اضافه نمودن امکانات جدید و همچنین سفارشی سازی نمودن توابع موجود را مهیا می کند.ذبدین ترتیب می توان وب سایتی با عملکردی کارامد و پاسخگوی نیازهای هرنوع تجارتی ایجاد نمود.
هکر ها فقط وب سایت های تجارت الکترونیکی بزرگ ، وب سایت های مربوط به سازمان های بزرگ و یا سایت های دولتی را مورد هدف قرار نمی دهند .گاهی اوقات یک وب سایت سرگرمی ، یگ فروشگاه کوچک و یا یک بلاگ نیز می تواند هدف یک هکر قرار گیرد. به همین جهت رعایت اصول اولیه جهت جلوگیری از تخریب صفحات و یا به سرقت رفتن اطلاعات برای هر وب سایتی الزامی می باشد.
وردپرس با ترکیب قالب ها و پلاگین ها به خصوص Woocommerce و WooE-commerce دارای جامع ترین امکانات برای ایجاد یک وب سایت تجارت الکترونیک می باشد. نمایش محصولات و امکان راه اندازی انواع متدهای پرداخت آنلاین وردپرس را برای راه اندازی وب سایت های فروشگاهی مناسب می سازد.

ایران هاست

مشخصات مدیر

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا