میزبانی وبمحبوب ترین ها

هاست ویندوز چیست؟

هاست ویندوز به سرویسی گفته می‌شود که سیستم‌عامل مورد استفاده در آن Windows درنظر گرفته شده است و بنا به ویژگی‌های مخصوصی سایت کاربران متعددی را مورد میزبانی قرار می‌دهد. سرویس میزبانی و هاست ویندوز چه ویژگی‌هایی دارد که هاست‌های دیگر ندارند و از کجا باید بفهمیم این سرویس میزبانی مناسب ما هست یا خیر؟ برای پاسخ به این سوالات و آشنایی با این سیستم محبوب اما نایاب همراه ایران‌هاست باشید!

کاربرد هاست ویندوز چیست؟

هاست ویندوز نوعی میزبانی وب است که از سیستم عامل ویندوز روی سرور استفاده می‌کند. ویندوز یکی از محبوب‌ترین سیستم‌عامل‌ها در جهان به شمار می‌رود و مثل لینوکس شرایط منحصر به‌فردی را برای استفاده سایت‌ها ایجاد می‌کند. یکی از طرفداران هاست ویندوز کسب‌وکارهایی هستند که با استفاده از این سرویس امکان راه‌اندازی سایت‌ها یا اپلیکیشن‌ها ویندوز را در اختیار دارند. هاست ویندوز بنابه میزان درخواست کاربران در دو حالت اختصاصی و اشتراکی عرضه می‌شود و از سایت‌ها کم حجم گرفته تا سایت‌ها سنگین می‌توانند برای پردازش از این سرویس محبوب استفاده کنند. 

ویژگی‌های هاست ویندوز

هاست ویندوز به‌صورت کلی از قواعد سیستم‌عامل ویندوز در ارائه سرویس پیروی می‌کند! به عبارتی هاست ویندوز توسط یک رابط کاربری ساده و آسان امکان مدیریت هاست را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. برای بررسی بهتر هاست ویندوز در ابتدا لازم داریم تا ویژگی‌های سیستم‌عامل ویندوز را مورد بررسی قرار دهیم!

سیستم‌عامل ویندوز که سالیان زیادی‌ست به جهان عرضه شده، با قابلیت استفاده و نصب روی سرورهای میزبان هاست اشتراکی و هاست‌های اختصاصی (مخصوص به یک کاربر) برای کاربران قابلیت استفاده پیدا کرده است. سیستم‌عامل ویندوز به عنوان یک سیستم‌عامل متن بسته و غیر رایگان، سالانه کاربران زیادی را در حوزه هاست یا سرور تحت پوشش قرار می‌دهد. کاربرانی که مالک سایت‌های طراحی شده با زبان‌های مخصوص این سیستم‎عامل به ‌شمار می‌روند! 

در هاست ویندوز امکان استفاده از نرم‌افزارهای دلخواه وجود ندارد همان‌طور که گفتیم این سیستم‌عامل با درنظر گرفتن محدودیت‌هایی خاص به کاربران ارائه می‌شوند که محیطی مناسب برای راه‌اندازی سایت‌های مشخصی را ارائه می‌کند. این کاربری با یک رابط کاربری ساده باعث می‌شود حتی کسانی که دانش تخصصی در زمینه سرور ندارند بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.

یکی دیگر از مزایای هاست ویندوز، امکان استفاده از دیتابیس MySQL است. MySQL یکی از محبوب‌ترین دیتابیس‌ها بوده و ویژگی‌های منحصر به‌فردی همچون رایگان بودن، امنیت بالا و متن‌باز بودن را در خود جای داده است. استفاده از این دیتابیس یک مزیت مهم برای هاست ویندوز محسوب می‌شود چراکه کاربران قدیمی و نرم‌افزارهای خاص به استفاده از این دیتابیس نیاز دارند و برای استفاده از دیتابیس‌های دیگر ممکن است سایت شما با مشکل مواجه شود! 

از دیگر نکات قابل توجه، توانایی اجرای برنامه‌های تحت ویندوز روی این نوع هاست است؛ کاربران می‌توانند برنامه‌های قدیمی ویندوزی خود را بدون نگرانی از عدم سازگاری، روی هاست ویندوز جدید خود اجرا کنند. این موضوع برای شرکت‌هایی که به نرم‌افزارهای خاص ویندوزی وابسته هستند، یک مزیت محسوب می‌شود! چراکه می‌توانند  با مهاجرت به هاستینگی دیگر، بستر مناسب برای راه‌اندازی و مدیریت سایت فعلی خود را به‌دست بیاورند.

چالش‌های استفاده از هاست ویندوز

یکی از معایب اصلی هاست ویندوز، قیمت بالاتر آن نسبت به هاست لینوکس است. به طور معمول هزینه خرید و نگهداری هاست ویندوز بیشتر از هاست لینوکس بوده و همان‌طور که می‌دانید برای دسترسی به نرم‌افزارهای متن بسته، کاربران نیاز دارند تا لایسنس معتبر این سیستم‌عامل‌ها را برای استفاده تهیه کنند که هزینه قابل توجهی هم دارد. البته دقت داشته باشید هزینه نگهداری و مدیریت سرویس‌های که با سیستم‌عامل ویندوز به کاربران عرضه می‌شوند، می‌تواند برای یک سازمان یا کسب‌و‌کار بزرگ صرفه مالی داشته باشد.

دومین محدودیتی که در حین استفاده از هاست ویندوز برای کاربران چالش‌آفرینی می‌کند، محدودیت نصب نرم‌افزارهای دلخواهی محسوب می‌شود که برای استفاده نرم‌افزارها یا کنترل پنل‌های متفاوت، باید به میزان سازگاری آن با ماژول‌های تعریف شده روی این هاست مطابقت داشته باشند! به عبارتی از آن‌جایی که ویندوز یک سیستم‌عامل اوپن سورس به‎شمار نمی‌آید؛ هیچ‌گاه مانند هاست لینوکس نمی‎توانید روی این سرویس میزبانی از نرم‌افزارهای ارزان یا رایگان استفاده کنید و بعد از آن لازم است دقت کنید اگر برای ابزاری در این سرویس میزبانی هزینه می‌کنید، آیا از سازگاری مناسب با ماژول‌های این سرویس مطابقت دارد یا خیر!

چرا این روزها باید از هاست ویندوز استفاده کرد؟

با توجه به مواردی که بالاتر اشاره کردیم؛ لازم است بدانید هاست ویندوز همچنان جزء محبوب‌ترین سیستم‌عامل‌های دنیا محسوب می‎شود. کاربران دلایل زیادی برای استفاده از این هاست دارند که در ادامه به این مزایا در استفاده از هاست ویندوز خواهیم پرداخت و سوال بالا را پاسخ می‌دهیم؛

  • تنها راهکار برای مدیریت سایت‌های خاص

رابط کاربری ساده و آشنای ویندوز باعث می‌شود تا اکثر کاربران بدون دانش فنی خاصی، قادر باشند این هاست ویندوز استفاده کنند یا سایت‌هایی که با فریم‌ورک ASP.NET یا NET. طراحی شده‌اند بتوانند از این هاست به عنوان یک محیط بهینه‌شده برای راه‌اندازی و مدیریت سایت‌های خود مورد استفاده کنند. 

  • قابلیت‌ها نرم‌افزاری

ویندوز با پشتیبانی از برنامه‌های وابسته مثل دیتابیس‌ SQL Server، برای وبسایت‌هایی مصرف‌کننده، مناسب‌ترین گزینه محسوب می‌شود. به یاد داشته باشید ارائه این سرویس همراه با کنترل‌پنل پلسک (یکی از کاربردی و محبوب‌ترین کنترل‌پنل‌های جهان) از نقاط قوت شرکت‌های ارائه دهنده خدمات هاستینگ برای این سیستم‌عامل به شمار می‌آید؛ چراکه این کنترل پنل با در اختیار قرار دادن محیطی کاربرپسند، به کاربران دسترسی‌های لازم برای مدیریت یک هاست را هدیه می‌کند. 

هاست ویندوز برای چه افراد و کسب و کارهایی مناسب است؟

هاست ویندوز برای کسب‌وکارهایی که از زبان برنامه‌نویسی ASP.NET یا SQL Server استفاده می‌کنند، گزینه مناسبی است. از آن‌جا که این زبان‌های برنامه‌نویسی به شدت وابسته به ساختار ویندوز هستند، به محیطی بهینه برای عملیاتی شدن نیاز پیدا می‌کنند که تخصیص صحیح منابع و استفاده از سیستم‌عامل ویندوز بهترین بستر را برای فعالیت‌ آن‌ها ایجاد می‌کند! بنابراین اگر وب‌سایت یا برنامه آنلاین شما با ASP.NET یا SQL Server طراحی شده است، لازم دارید تا با استفاده از هاست ویندوز کدها و اسکریپت‌های مورد نظر خود را عملیاتی کنید.

دومین کاربرانی که برای استفاده از هاست ویندوز می‌توانیم نام ببریم؛ سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگی هستند که علاوه‌بر استفاده از زبان‌های مذکور، به پایداری بالا و امنیت زیادی در حفظ سایت خود نیاز دارند. سرورهای هاست ویندوز از سطح امنیت بالایی برخوردار هستند و به دلیل متن بسته بودن آن، حملات سایبری به موفقیت چندانی دست پیدا نمی‌کنند. اگر چه در ابتدا گفتیم که هزینه‌های مربوط به نگهداری از هاست ویندوز در انواع اشتراکی و اختصاص سنگین‌تر از سایر سرویس‌هاست، اما به یاد داشته باشید برای یک سازمان بزرگ استفاده از چنین سرویسی لازم است و چنین هزینه‌ای توجیه عقلایی پیدا می‌کند.

سومین دسته از مخاطبان هاست ویندوز، افرادی هستند که با ویندوز کار کرده‌اند و تجربه کافی در استفاده از آن دارند. رابط کاربری نرم‌افزارها و ابزارهای ویندوزی برای آن‌ها قابل قبول است و می‎توانند به‌راحتی سرویس خود را در چنین محیطی مدیریت کنند. البته این نکته مهم است که حتما مهارت‌های لازم در مدیریت سرور ویندوز را داشته باشند. 

هاست ویندوز ایران هاست

هاست ویندوزی که در ایران‌هاست به کاربران ارائه می‌شود شامل امکانات متعددی‌ست که کاربران ویژه این هاست را در راه‌اندازی و مدیریت انواع سایت همراهی می‌کند. ایران‌هاست با طراحی پلن‌های متفاوت در هاست ویندوز اختصاصی و اشتراکی، امکان دسترسی به منابع متفاوتی را برای کاربران تهیه کرده است. 

یکی از مزایای هاست ویندوز ایران‌هاست، استفاده از ابزاری محسوب می‎شود که امنیت کاربران را در لایه‌های متفاوت تامین می‌کند. اگر بخواهیم به راهکارهای امنیتی ایران‌هاست در هاست ویندوز اشاره کنیم لازم است بگوییم این شرکت با استفاده از ساز و کارهای متفاوت امنیت هاست ویندوز شما را تامین می‌کند؛ 

  • فایروال‌های سخت‌افزاری پرقدرت برای خنثی‌سازی حملات سایبری یا فعالیت بدافزارهایی مورد استفاده قرار می‎گیرند و  به‌صورت اختصاصی برای محافظت از امنیت  داده‌های هاست ویندوز شما در برابر حملات طراحی شده‌اند.
  • برنامه‌هایی که در یک فضای اشتراکی از حریم کاربری شما به صورت ویژه (در کنار سایت‎های دیگر محافظت می‌کنند) و مانع از فعالیت سایر بدافزارها و عوامل مخرب مانند ویروس‌ها یا بدافزارهای دیگر سایت‌ها
  • ارائه گواهی‌نامه SSL رایگان برای تامین امنیت لینک‌های وب‌سایت شما، که حامل اطلاعات کاربران می‎شوند

مزایای هاست ویندوز شرکت ایران هاست

ایران‌هاست با سال‌ها سابقه و ارتباط موثر امروزه به شناخت مشتریانی مجهز شده است که برای سایت‌ها خود به دنبال بهترین هاست ویندوز می‌گردند. برای صرفه‌جویی در وقت و تمرکز خود می‌توانید از «مشاوره خرید» ایران‌هاست استفاده کنید که بهترین سرویس، متناسب با بودجه شما را معرفی خواهد کرد. اما پس از خرید هاست از ایران‌هاست چه امکاناتی در اختیار شما قرار می‌گیرد؟ برای بررسی این جوانب لطفا به مطالعه ادامه دهید!

گارانتی بازگشت وجه و امکان تست سرویس

یکی از ویژگی‎هایی که خیال کاربران را حین خرید راحت می‌کند، امکان استفاده از «گارانتی بازگشت وجه» محسوب می‎شود. این ویژگی به شما تضمین می‌دهد زمانی که از عملکرد سرویس خود تا ۷ روز بعد از خرید رضایت داشتید، می‎توانید وجه پرداخت شده را پس بگیرید یا برای استفاده از سرویس مناسب خود ابتدا از سیستم مشاوره ایران هاست استفاده کنید! کافی‌ست درخواست تغییر سرویس خود را با پشتیبانان ایران‌هاستی مطرح کنید تا در انتقال به سرویس مناسب، خرید بهترین هاست برای سایت‌ موردنظرتان یا انتخاب بهترین پلن به شما کمک کنند!

پایداری %۹۹.۹

در طول مقاله به مفهوم پایداری اشاره کردیم. زمانی که یک هاست ویندوز از میزان پایداری مناسب برخوردار نباشد، سایت‌هایی که روی آن میزبانی می‌‎شوند مدام با اختلال مواجه خواهند شد! راهکارهای ایران‌هاست در حفظ پایداری سایت شما در هاست ویندوز از تنوع بالایی برخوردار است؛

  • استفاده از تکنولوژی رایانش ابری، روی ساختار مخصوص در دیتاسنترها کمک می‌کند تا حین اختلالات احتمالی، سایت کاربران روی یک سرور پرقدرت دیگر میزبانی شود! این اتفاق در حالی می‌افتد که حتی متوجه اختلال پیش‌آمده در سایت خود نمی‌شوید!
  • استفاده از منابع سخت‌افزاری پرقدرت که در انتقال و حفظ داده‌های شما در حین اختلالات احتمالی کمک می‌کنند. ایران‌هاست با استفاده از چنین راهکاری از خطر نابودی داده‌های شما در حین انتقال به یک سرور دیگر جلوگیری خواهد کرد.
  • در هر صورت اگر زمانی شدت اختلال بیشتر از ۰.۱ درصد باشد و سایت شما را با اختلال مواجه کند، ایران‌هاست با محاسبه مجموعه زمان ناپایداری، آن را در انتهای سرویس شما لحاظ می‎کند.

پشتیبانی ۲۴ ساعته

اگرچه احتمال تجربه چالش‌های متفاوت در استفاده از هاست ویندوز پایین است؛ اما ایران‌هاست تمامی کاربرانی که هاست ویندوز را خریداری کرده‌اند در نظر گرفته و برای حل سوالات یا چالش‌های شما به‌صورت ۲۴ ساعته (آن هم در تمام سال) شما را همراهی می‎کند! 

نتیجه گیری

در مجموع می‌توان گفت هاست ویندوز با وجود هزینه بالاتر، گزینه مناسبی برای سازمان‌ها و شرکت‌هایی است که به برنامه‌های خاص ویندوز وابسته‌اند یا نیازمند سطح بالایی از امنیت و ثبات هستند. البته کاربران خانگی نیز می‌توانند با توجه به نیاز خود از این نوع هاست استفاده کنند چرا که ایران‌هاست با پشتیبانی ۲۴ ساعته و تضمین آپتایم %۹۹.۹ همراه شماست!

سوالات متداول

هاست ویندوز چیست و چه تفاوتی با هاست لینوکس دارد؟

هاست ویندوز نوعی میزبانی وب است که از سیستم‌عامل ویندوز استفاده می‌کند. تفاوت اصلی آن با هاست لینوکس در سیستم‌عامل مورد استفاده است. هاست ویندوز معمولاً گران‌تر اما ساده‌تر در استفاده است.

آیا هاست ویندوز امنیت بالایی دارد؟

بله، هاست ویندوز از سطح امنیت بالایی برخوردار است. زیرا سیستم‌عامل ویندوز و منابع آن غیراپن‌سورس و محصول شرکت مایکروسافت است. البته نسبت به لینوکس آسیب‌پذیری بیشتری دارد.

هاست ویندوز برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟

هاست ویندوز برای کسب و کارهایی که به برنامه‌های خاص ویندوز مثل ASP.NET و SQL Server وابسته‌اند، مناسب است. همچنین برای سازمان‌های بزرگ که نیاز به ثبات و امنیت بالا دارند، گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا