کسب و کار

ساختن ایمیل رایگان شخصی ( مرحله به مرحله ساخت ایمیل کاری + شرکتی )

در عصر حاضر که بیشتر کارها بصورت اینترنتی انجام می‌شود، ساختن ایمیل لازم و ضروری است. تمامی کاربران اینترنت و صاحب کسب‌و‌کار باید برای انجام مکاتبات اینترنتی خود نسبت به ساخت email اقدام کنند. اما ممکن است برای خیلی از کاربران اینکه چگونه ایمیل بسازیم، و استفاده از آن همیشه یک چالش باشد. در صورتی‌که آشنایی به چگونگی ساخت ایمیل ندارد حتما این مقاله از گروه تحریریه‌ی ایران هاست ( ارائه دهنده‌ی خدمات سرور vps )  را مطالعه کنید و مراحل ساخت ایمیل با yahoo، Gmail و درست کردن ایمیل شخصی و ایمیل سازمانی را بیاموزید.

ساخت ایمیل رایگان در گوگل

ایجاد حساب جیمیل بسیار ساده و سریع انجام میشود. هر‌یک از کاربران اینترنت می‌توانند به صورت رایگان نسبت به ساخت ایمیل جدید در Gmail اقدام کنند و از آن برای ارسال و دریافت نامه‌های الکترونیکی خود استفاده کنند. در ادامه مطلب به صورت کامل و گام به گام ساختن ایمیل رایگان در گوگل را توضیح خواهیم داد.

تصویر مرحله به مرحله ساخت جیمیل

۱- در گام نخست ساخت جیمیل باید وارد آدرس سایت www.gmail.com شوید. بعد از وارد شدن به لینک بالا پنجره‌ای برای شما باز خواهد شد که در گوشه سمت راست بالای صفحه گزینه Sign in را مشاهده می‌کنید. این گزینه برای افرادی است که از قبل حساب کاربری جیمیل دارند و می‌خواهند وارد حساب کاربری خود شود. ولی برای افرادی که می‌خواهند یک حساب جیمیل جدید برای خود ایجاد کنند باید از گزینه create an account استفاده کنند.

ساخت جیمیل

۲- بعد از اینکه روی دکمه create an account کلیک کردید وارد یک پنجره جدید می‌شوید که اطلاعات شخصی شما را می‌خواهد. در این مرحله اطلاعاتی مثل نام و نام خانوادگی، آدرس ایمیل دلخواه و رمز عبور را همانند تصویر زیر وارد کنید. در صورتی که ایمیل اکانت انتخاب شده آزاد باشد و شخص دیگری قبلا این اکانت را ثبت نکرده باشد با زدن دکمه next به مرحله بعد میروید.

ساخت حساب جیمیل

در گام سوم درست کردن ایمیل شخصی نیاز است که شماره موبایل، تاریخ تولد و جنسیت خود را وارد کنید. حتما دقت داشته باشید تاریخ تولد شما باید بصورت میلادی باشد.
در این صفحه کادری زیر شماره همراه وجود دارد تا آدرس ایمیلی را جهت ریکاوری وارد کنید. به طور مثال زمانی که رمز عبور جیمیل خود را فراموش کرده‌باشید می‌توانید از این ایمیل جهت بازیابی رمز اکانت خود استفاده کنید. پس بهتر است این بخش را کامل کنید. بعد از پر کردن هر یک از فیلدهای مشخص شده در تصویر زیر بر روی دکمه next کلیک کنید.

ساختن جیمیل

در صورتی که شماره تلفن خود را وارد کرده باشید، یک پیامک برای تلفن همراه شما ارسال خواهد شد تا بدین ترتیب، احراز هویت انجام شود. کد احراز هویت که توسط گوگل و از طریق پیامک برای شما ارسال شده را درون کادر موردنظر وارد کرده و گزینه Verify را انتخاب کنید.

ساختن gmail

در مرحله آخر، گوگل قوانین و مقررات خود را برای شما نمایش می‌دهد تا شما با این پروتکل‌ها آشنا شوید و لازم است که این متن را خوانده و تایید کنید. پس از خواندن کامل متن بر روی گزینه I agree کلیک کنید.

در اینجا حساب کاربری ایمیل شما ساخته شده است و می‌توانید از آن برای انجام مکاتبات و کارهای خود در بستر اینترنت استفاده کنید. اگر هم مایل به حذف آن شدید می توانید به راحتی از روش دیلیت اکانت جیمیل استفاده نمایید و آن را به طور کلی حذف کنید.

 

 

طریقه ساخت ایمیل با موبایل

گام اول : برای ساخت ایمیل ساده در تلفن همراه وارد قسمت setting شوید و  و گزینه account را انتخاب نمایید بعد از باز کردن اکانت روی گزینه google کلیک کنید.

گام دوم : در مرحله بعدی بر روی گزینه add another account کلیک کنید و اطلاعات خواسته شده شامل نام و نام خانوادگی را وارد نمایید و آدرس مورد نظر خودتان را برای به عنوان آدرس ایمیل وارد کنید در این زمان به شما پیشنهاداتی نیز توسط گوگل داده می‌شود که می توانید از انها نیز استفاده نمایید. سپس بر روی دکمه next بزنید تا به مرحله بعدی بروید.

 

گام سوم : در این مرحله اطلاعاتی از جمله تولد و جنسیت شما خواسته می‌شود و در نهایت نیز دکمه next را بزنید تا کار ساخت ایمیل شما به درستی انجام شود.

 

بیشتر بخوانید: تغییر رمز جیمیل

نحوه ساختن ایمیل یاهو

ایجاد ایمیل یاهو نیز شباهت بسیار زیادی با ساخت جی میل دارد و از هر دوی آنها برای ارسال و دریافت ایمیل که می‌تواند شامل عکس متن یا فیلم و … باشد استفاده می‌شود. در این بخش گام به گام مراحل اموزش ساختن ایمیل یاهو را بررسی خواهیم کرد.

اولین گام برای ساخت ایمیل جدید یاهو این است که ابتدا وارد سایت yahoo.com شوید و در گوشه سمت راست بالا بر روی گزینه mail کلیک کنید و سپس بر روی دکمه create an accountکلیک کنید تا وارد فضای ساخت ایمیل یاهو شوید.

ساخت ایمیل

در این بخش درست کردن ایمیل شخصی، وارد یک پنجره جدید می‌شوید که باید در آن نام و مشخصات اصلی خود را برای ایجاد ایمیل وارد کنید. بعد از پر کردن تمامی فیلدها که شامل نام، نام خانوادگی، آدرس، ایمیل، شماره تلفن و تاریخ تولد می‌باشد بر روی گزینه continue کلیک کنید تا به مرحله بعد منتقل شوید.

ساختن ایمیل با یاهو

در این مرحله شما باید شماره موبایل را که در مرحله قبل برای اطلاعات خود وارد کرده‌اید، تایید کنید تا پیام تایید حساب کاربری از طرف یاهو برای شما ارسال شود. پس از چند ثانیه پیام کوتاهی حاوی کد احراز هویت برای شما ارسال میشود. کد ارسال شده را در کادر وارد کنید و دکمه Verify را بزنید تا ایمیل شما ساخته شود.

تا به اینجای مقاله با درست کردن ایمیل شخصی آشنا شدید، در ادامه این مقاله می گوییم ساختن ایمیل با دامنه اختصاصی چگونه است؟

 

بیشتر بخوانید: پست الکترونیکی چیست

 

چگونه ایمیل با دامنه اختصاصی خود ایجاد کنیم؟

ایجاد ایمیل اختصاصی کاملا ساده است و با خرید یک دامنه و میزبانی، آغاز می‌شود. اگر پیش از این برای کسب‌و‌کار خود یک سایت راه‌اندازی کرده‌اید، پس شما یک دامنه و میزبانی دارید.

اگر دامنه و میزبانی ندارید، در ادامه به چگونگی خرید دامنه و میزبانی ایمیل و ‌آموزش ساخت ایمیل سازمانی، خواهیم پرداخت.

— نحوه ساخت ایمیل کاری با خرید میزبانی ایمیل

شرکت‌های بسیاری وجود دارند که برای خرید دامنه‌ می‌توانید به آنها مراجعه کنید. این شرکت‌ها سرویس‌های متنوع و قیمت‌های متفاوتی دارند، بنابراین بر حسب نوع خدمات و قیمت دامنه، می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. نام دامنه باید بر اساس نام و یا نوع کسب‌و‌کار شما باشد.

آدرس ایمیل شما با دامنه اختصاصی، بدین شکل خواهد بود :‌

‌ نام دامنه@نام شما [email protected]

پس از انتخاب یک نام مناسب، می‌توانید از میان پسوند‌های مختلف مانند ,com  ,org net‌ و غیره یکی را برگزینید. در نظر داشته باشید باید نامی ‌را انتخاب کنید که جدید باشد و قبلا توسط شخص دیگری ثبت نشده باشد.

پس از خرید دامنه، باید یک ایمیل سازمانی خریداری کنید. میزبانی را برگزینید که سیستم مدیریت ایمیل مناسب، فضای ذخیره‌سازی کافی و از همه مهم‌تر، پشتیبانی فنی خوبی داشته باشد. با توجه به حساسیت سرویس ایمیل وجود یک پشتیبانی ۲۴ساعته، بسیار ضروری است.

علاوه بر این، برخی موارد دیگری نیز وجود دارند که هنگام تهیه میزبانی ایمیل باید به آنها دقت کنید :

  • رابط کاربری مناسب برای مدیریت ایمیل
  • امنیت
  • سیستم پیشرفته مقابله با هرزنامه‌ها
  • قابلیت راه‌اندازی بر روی دستگاه‌های موبایل
  • ارتباطات رمزگذاری شده

آموزش ساخت ایمیل شرکتی رایگان در سی پنل 

مراحل درست کردن ایمیل با دامنه شخصی در میزبانی‌های مختلف تقریبا یکسان است. در ادامه قصد داریم به آموزش ساختن یک ایمیل مانند ساخت ایمیل اینفو، بپردازیم .

در حال حاضر کنترل‌پنل‌های متنوعی وجود دارند که توسط شرکت‌های میزبانی، ارائه می‌شوند و هر کدام رابط کاربری مختص خودشان را دارند. اما بطور کلی چهارچوب ساخت ایمیل اکانت، در همه آنها یکسان است:

مرحله اول

برای ساخت ایمیل، ابتدا باید وارد کنترل‌پنل میزبانی خود شوید. اطلاعات کنترل‌پنل و نحوه ورود به آن، پس از خرید، توسط شرکت میزبانی برای شما ایمیل می‌شود.

پس از ورود به کنترل‌پنل، به دنبال گزینه “Email Account”‌ و آیکون پاکت‌نامه بگردید. در تمامی کنترل‌پنل‌ها، این آیکون در بخش Email‌ قابل مشاهده است. پس از ورود به این بخش، می‌توانید لیست ایمیل‌های موجود را، مشاهده کنید.

 

مرحله دوم

با کلیک بر روی گزینه “Create email account”‌  و یا”  “add email account‌، فرم جدیدی باز می‌شود که با پر کردن بخش‌های آن، می‌توانید یک ایمیل جدید بسازید.

 

مرحله سوم :

user name: آدرس ایمیل اکانتی است که قرار است آن را بسازید. هر نامی ‌را که وارد کنید، آن نام قبل از آدرس دامنه شما درج می‌شود. برای ساخت ایمیل info  باید در این مرحله نام info‌ را انتخاب کنیم، سپس آدرس زیر را خواهیم داشت :‌

[email protected]

Password‌: برای دسترسی به ایمیل خود باید یک رمز ایجاد کنید. در کادر مربوطه یک رمز برای ایمیل خود وارد کنید. دقت کنید در این بخش از رمز‌های ساده، استفاده نکنید.

بخش‌های دیگر معمولا انتخابی هستند و می‌توانید آن‌ها را وارد نکنید. برخی مربوط به نام و مشخصات فردی شما هستند و برخی دیگر مربوط به تنظیمات ایمیل هستند.

 

نحوه ساخت ایمیل ir

ساخت ایمیل با دامنه ir نیز مانند سایر دامنه ها در کنترل پنل هاست امکان پذیر است و شما می توانید با انجام سه مرحله ی ذکر شده در بالا ایمیل با دامنه ir ایجاد کنید.

 

بیشتر بخوانید: ثبت لوکیشن در گوگل مپ

ورود به محیط مدیریت ایمیل با دامنه اختصاصی

پس از‌ ساخت ایمیل، زمان آن رسیده که وارد فضای مدیریت ایمیل خود شوید و ایمیل‌های دریافتی را مشاهده کنید. بسته به نوع میزبانی ، از آدرس‌های متفاوتی برای ورود به ایمیل استفاده می‌شود. عمده‌ترین آدرس‌ها دو آدرس زیر هستند که با عبارت‌ “mail”‌ یا”webmail” ‌ قبل از نام دامنه شما، قرار می‌گیرند. بدین ترتیب، آدرس‌های “وب‌میل” معمولا یکی از این دو آدرس هستند:

Mail.mydomain.com

Webmail.mydomain.com

در صفحه باز شده، آدرس ایمیل و رمزی که برای آن ایجاد کرده بودید را وارد کنید و وارد محیط مدیریت ایمیل شوید.

ورورد به پنل ایمیل با دامنه اختصاصی

طریقه درست کردن ایمیل با Outlook

برخی از شرکت‌های میزبانی به شما اجازه می‌دهند تا بتوانید، ایمیل‌های خود را به نرم‌افزار‌های ثالث (مانند Outlook) متصل کنید. در این حالت، دیگر نیازی نیست هربار برای بررسی ایمیل وارد مرورگر شوید و صفحه وب‌میل را باز کنید.

این امکانی است که به شما این قابلیت را می‌دهد، تا بتوانید تمامی ‌ایمیل‌های خود را از طریق یک نرم‌افزار نصب شده بر روی کامپیوتر،  یا حتی دستگاه‌های موبایل، مدیریت کنید. یکی از پرکاربردترین نرم افزارهای مدیریت ایمیل  است.  outlook چیست را در مقالات دیگر بخوانید.

به شما پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات در حوزه پروتکل انتقال ایمیل، مقاله smtp چیست را مطالعه نمایید.

اتصال ایمیل اختصاصی به اوتلوک

چرا به ایمیل اختصاصی نیاز داریم؟

اهمیتی ندارد شما یک بلاگ‌نویس یا مالک یک کسب‌و‌کار باشید، یک آدرس ایمیل با نام دامنه اختصاصی، شما را از دیگر رقبا، متمایز می‌کند.

ایمیل با دامنه اختصاصی به شما اعتبار می‌بخشد و نشان می‌دهد که شما حرفه‌ای هستید. ضمن اینکه به خاطر سپردن آدرس ایمیل شما نیز، آسان‌تر می‌شود. این روش نشان می‌دهد که شما دارای کسب‌و‌کار واقعی و‌ کاملا جدی هستید. برای ساخت ایمیل سازمانی باید مراحل زیر را دنبال کنید.

 

ایران هاست

مشخصات مدیر

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا