کسب و کار

بهترین کوتاه کننده لینک ایرانی + خارجی ( نرم افزار و سایت های کوتاه کننده لینک )

سرویس‌های کوتاه کننده لینک در کمترین زمان ممکن لینک‌های طولانی را به لینک‌هایی با تعداد کمی کاراکتر کاهش می‌دهند. این کار باعث می‌شود کار با لینک‌ها ساده‌تر شود. لینک‌های طولانی مخصوصا لینک‌هایی که حاوی حروف فارسی هستند، ظاهر زننده‌ای پیدا می‌کنند. به همین دلیل استفاده از کوتاه کننده لینک در این مواقع پیشنهاد می‌شود.

منظور از کوتاه کردن لینک چیست؟

کوتاه کننده لینک به ابزاری گفته می‌شود که یک URL کوتاه و منحصر به فرد ایجاد می‌کند که کاربر را به وب سایت خاصی هدایت می‌کند. در واقع این برنامه‌ها لینک‌ها را کوتاهتر و ساده‌تر می‌کنند. URL جدید و کوتاه‌تر مورد نظر شما معمولاً شامل آدرس سایت کوتاه ‌کننده به‌علاوه ترکیبی از حروف تصادفی است.

شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که لینک های کوتاه چند کاراکتر دارد و چقدر کوتاه است؟ باید گفت این سرویس ها معمولا تعداد کاراکتر لینک ها را به زیر ۳۰ کاراکتر کاهش می دهد.

لینک‌های کوتاه با ایجاد مسیری شما را به لینک‌های بلند متصل کرده و دقیقا همان لینک را برای شما باز می‌کنند. با وارد کردن یک URL در مرورگر اینترنت، یک درخواست HTTP به سرور وب ارسال می‌شود تا یک وب‌سایت خاص را برای شما باز کند. URL های بلند و کوتاه نقطه شروع متفاوتی برای یک مرورگر اینترنتی هستند تا مقصد یکسانی را دریافت کنند.  در ادامه اینمقاله از ایران هاست ( ارائه دهنده ‌ی بهترین هاست python ) سایت های ایرانی و خارجی کوتاه کننده لینک را معرفی خواهیم کرد.

 

 

سایت‌های کوتاه کننده لینک ایرانی

در این زمینه سایت‌های ایرانی بسیاری وجود دارد که لینک‌های موردنظر شما را کوتاه می‌کنند. با توجه به مشکلاتی که در زمینه استفاده از سایت‌های خارجی وجود دارد، این سایت‌ها می توانند جایگزین خوبی باشند. در ادامه برخی از این سایت‌ها معرفی شده‌اند.

 ۱- ۱da.ir

یکی از بهترین کوتاه کننده لینک در ایران این سرویس رایگان وان دا می باشد. با عضویت در این سرویس و استفاده از کوتاه کننده لینک آن می توانید امار بازدید روزانه از شورت لینک هایی که دارید را نیز به طور دقیق ببینید و مخاطبان خود را دنبال نمایید همچنین برای اطلاع سریع از آمار دقیق ورودی لینک ها می توانید بعد از دامنه خود از /info را وارد کنید تا به طور دقیق آنها را مشاهده نمایید.

 

۲- rizy.ir

یکی دیگر از سرویس های منحصر به فرد کوتاه کننده ی لینک ایرانی سرویس ریزی می باشد. با ثبت نام و استفاده از سرویس این سایت مانند قبلی به شما امکان بررسی دقیق کلیک های ورودی بر این لینک و آمار بازدیدکنندگان آن داده می شود و همچنین ارشیوی از لینک های کوتاه شده برای شما در پنلتان باقی خواهد ماند.

 

۳- zaya.io

 

در تمام سایت های کوتاه کننده لینک با استفاده از یک دامنه اختصاصی لازم است اقدام به کوتاه کردن لینک خود نمایید اما در این سایت دامنه اختصاصی دارید و می تاونید با دامنه خودتان این کار را انجام دهید. با اتصال دامنه خود به سرویس های زایا می توانید از دامنه اختصاصی خودتان به عنوان سرویس کوتاه کننده لینک استفاده نمایید بدون آنکه نیاز به هزینه‌ی اضافی اسکریپت و برنامه نویسی داشته باشید. استفاده از این سرویس برای یک هفته نیز رایگان می باشد.

 

۴- b2n.ir

یکی دیگر از سایت های کوتاه کننده لینک در ایران سایت b2n می باشد این سایت همزمان با آنکه utm لینک شما را می سازد برا همان لینک یک QR کد نیز تولید می کند که می توانید از آن نیز استفاده نمایید.

 

۵- yun.ir

یکی از قدیمی این سرویس‌های کوتاه کردن لینک سایت در ایران این سایت می باشد با عضویت در این سایت به راحتی می‌توانید لینک‌های سایت خود را کوتاه نمایید. از جمله امکاناتی که این نوع سایت در اختیار مشتران خود میگذارد امکان ایجاد تاریخ انقضا و تاریخ شروع برای شورت لینک می باشد. همچنین گزارش های این سایت تفکیک خوبی از نظر کشور- زمان  و روز بازدید در اختیار شما قرار می دهد.

 

معرفی سرویس کوتاه کننده لینک خارجی

این کار اولین بار توسط سرویس گوگل در اختیار کاربران قرار گرفت. پس از چندین سال استفاده شرکت گوگل به تدریج این سرویس را از دسترس خارج کرد. امروزه سایت کوتاه کننده لینک خارجی زیادی در دسترس هستند. اما متأسفانه تمام این وب سایت‌ها در ایران مسدود هستند.

۱- Bitly

یکی از بهترین سایت های خارجی کوتاه کننده لینک این سایت می باشد که امکان آمار گیری دقیق از لینک ها و یمزان کلیک ان و همچنین سفارشی سازی utmرا به شما می دهد. اما استفاده از ان بر روی سایت های ایرانی ممکن است با کمی مشکل مواجه باشد.

 

۲- cutt.ly

 

با استفاده از این کوتاه کننده ی لینک می توانید امار گزارش دقیق از سال – روز – مرورگر و موقعیت مکانی کاربر موردنظر خود را دریافت نمایید همچنین این سایت یک api برا یاتصال دامنه و افزونه های وردپرسی در اختیار شما قرار می دهد که البته استفاده از ان تماما رایگان است.

 

۳- TinyURL

 

 

۴- Rebrandly

 

 

۵- short.io

 

۶- tiny.cc

نمونه‌ای از سایت‌های خارجی کوتاه کننده لینک هستند.

بسیاری از این سایت‌ها نیز مسدود بوده و هر وب سایت خارجی دیگری نیز که هنوز مسدود نشده باشد، پس از استفاده و ایجاد ترافیک در آن توسط مسئولان مسدود می‌شود. به همین دلیل برای جلوگیری از ایجاد مشکل و خرابی در لینک‌ها بهتر است از روش‌های دیگری برای کوتاه کردن لینک استفاده کنید.

 

برنامه کوتاه کننده لینک

اپلیکیشن پی لینک

آموزش کوتاه کردن لینک

کوتاه کردن url بسیار ساده است. کافی است وب سایت‌هایی که این خدمات را ارائه می‌دهند، پیدا کرده و لینک‌های طولانی خود را به آن‌ها بسپارید تا در زمان کم برای شما کوتاه کنند. هر کدام از این سایت ها دستور عمل مخصوص به خود را دارند. ولی معمولا کر کردن با آنها ساده است. در جای مشخص شده url خود را قرار داده و دکمه کوتاه کن ( یا کلمه ای در همین مضمون ) را بفشارید.

کوتاه کننده لینک چیست

اهمیت استفاده از کوتاه کننده لینک

  • استفاده از لینک‌های کوتاه سادگی و زیبایی بیشتری دارد. به همین دلیل زمانی که قصد ارسال لینک را برای افراد مختلفی دارید می‌توانید ابتدا آن را کوتاه کرده و سپس ارسال کنید.
  • گاهی اوقات قصد دارید لینک خاصی را از طریق پیامک برای افراد مختلفی ارسال کنید. برای انجام این کار که مخصوصا در فعالیت‌های بازاریابی انجام می‌شود، به لینک کوتاه احتیاج دارید، زیرا تعداد کاراکترهای ارسالی محدود است.
  • شاید برای شما هم پیش آمده باشد که لینک خاصی را در بیو پیج اینستاگرام خود قرار دهید. تعداد کاراکترهای مورداستفاده در بیو نیز محدود بوده و در صورتی که لینک شما طولانی باشد نه تنها ظاهر زننده‌ای به حساب کاربری شما می‌دهد بلکه ممکن است امکان قرارگیری آن به دلیل تعداد کاراکتر زیاد وجود نداشته باشد.
  • در توئیتر هم که تعداد کاراکترها محدود است، استفاده از لینک های کوتاه گزینه خوبی است.
  • برخی از سایت های کوتاه کننده لینک گزارش هایی در مورد اینکه چند نفر روی لینک شما کلیک کرده اند ارائه می دهد که می تواند مفید باشد.

موارد گفته شده تنها گوشه‌ای از اهمیت استفاده از ابزارهای کوتاه کننده url هستند. اما به نظر شما چگونه باید یک لینک طولانی را به لینک‌های ساده و کوتاه تبدیل کرد؟

مزیت استفاده از کوتاه کننده لینک

استفاده از وب سایت برای کوتاه کردن لینک

یکی دیگر از راه‌های مفیدی که اکثر سایت‌های پرترافیک نیز از آن برای کوتاه کردن لینک‌ها استفاده می‌کنند، استفاده از وب سایت خودتان است. اگر وب سایت دارید و لینک‌هایی که قصد کوتاه کردن آن‌ها را دارید، متعلق به وب سایت خودتان هستند می‌توانید از طریق سایت آن‌ها را کوتاه کنید.

برای این کار باید تا حدودی با کدنویسی آشنا باشید. همچنین می‌توانید از کدهای آماده‌ای که در وب سایت‌های مختلف وجود دارد استفاده کنید. اگر وب سایت شما با وردپرس طراحی شده باشد می‌توانید از پلاگین‌های وجود برای کوتاه کردن لینک استفاده کنید.

آموزش کسب درآمد از کوتاه کننده لینک

برخی از سرویس‌های ارائه دهنده خدمات لینک کوتاه مسیری را برای کسب درآمد کاربران مشخص می‌کنند. برای کسب درآمد از طریق کوتاه کننده لینک، شما لینک مورد نظر خود را از طریق این سایت‌ها کوتاه می‌کنید و در صفحات و کانال‌های مختلف قرار می‌دهید. با هر بار کلیک کاربر بر روی لینک کوتاه شما مبلغی به شما پرداخت می‌شود که با رسیدن به سقف مشخصی می‌توانید از حساب خود برداشت کنید.

چنانچه در خصوص کوتاه کردن لینک پرسش‌هایی دارید که در این مقاله به آن‌ها پاسخ داده نشده است آن را در بخش نظرات مطرح کنید تا در اسرع وقت به آن جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا