عمومی

اعمال تنظیمات خصوصیات پروفایل ها از طریق ماژول .Net Profiles در IIS 7.5

ماژول .Net Profiles در زیر گروه Asp.Net  از امکانات IIS Manager  بوده که لیستی از  property ها یا خصوصیات profile  ها که در  مسیریابی و پیگیری هرگونه اطلاعات مورد نیاز برنامه شما کاربرد دارد، میباشد. به کمک IIS  میتوان برای هر برنامه نوشته شده، تحت پلتفرم asp.net، یک profile  تعریف نمود .

ماژولی در زیر گروه Asp.Net از امکانات IIS Manager  بوده که لیستی از  property ها یا خصوصیات profile  ها که در  مسیریابی و پیگیری هرگونه اطلاعات مورد نیاز برنامه شما کاربرد دارد، میباشد. به کمک IIS  میتوان برای هر برنامه نوشته شده، تحت پلتفرم asp.net، یکprofile  تعریف نمود . برنامه هایی که در محیط Microsoft Visual Studio  ۲۰۰۵,۲۰۰۸,۲۰۱۰   نوشته میشوند را میتوان توسط asp.net development server ،profile  دار  کرد ، که این کار برای برنامه های نوشته شده ۶۴ بیتی از دشواری های خاصی برخوردار است.

برای درک و کسب اطلاعات در حوزه asp.net چیست به شما پیشنهاد می شود مقاله اختصاصی ما را مطالعه نمایید.

Profile دار کردن برنامه هایی که تحت پلت فرم asp.net نوشته شده اند به توسعه دهنده اجازه میدهد که داده های متریک مانند میزان استفاده از حافظه یک شی خاص تعریف شده در یک کلاس ، یا میزان زمان اجرای کامل یک متود یا تابع خاص را برای نمایش و بررسی جزئیات بیشتر جمع آوری نماید . امروزه با این روش در بهترین طراحی ها توسط بهترین توسعه دهندگان ، مواردی مربوط به مدیریت حافظه یا کارایی در سیستم های پیچیده با طراحی های چند لایه قابل مسیریابی و پیگیری و debug هستند.

در IIS Manager با کلیک بر روی گزینه ماژول .Net Profiles و سپس add property از قسمتActions  میتوان یک خصوصیت از .Net Profile را اضافه نمود که شامل موارد زیر خواهد بود:

  •  Name

بیان کننده نام خصوصیت مورد نظر میباشد.

  •  DataType

نوع داده خصوصیت موردنظر که میتو اند نوع داده عددی ،رشته ، DateTime و یا یک نوع داده خاص باشد.

  •  Default Value

مقدار داده پیش فرضی که Property (خصوصیت) با آن مقدار دهی اولیه میشود.

  •  Serialization option

ترتیب فرمت ورودی را برای ما مشخص مینماید که به صورت پیش فرض string  بوده ولی میتوانید Binary    XML, Provider Specific نیز تعریف نمایید.

 

ایران هاست

مشخصات مدیر

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا