گوگل ادز و تبلیغات آنلاین

Google Ads Extensions یا افزونه تبلیغات در گوگل چیست؟

اگر شما در حال آماده شدن برای ورود به دنیای دیجیتال مارکتینگ هستید، گوگل ادز یکی از مهم ترین مواردی است که با آن آشنا شده و باید زیر و بم آن را فراگیرید. در این مقاله به یکی از مباحث مربوط به این ابزار پرداخته و به شما می گوییم ad extensions گوگل ادز چیست و چه کاربردی دارد و شما را با انواع افزونه ‌های گوگل ادز آشنا می کنیم.

افزونه تبلیغاتی گوگل ادز چیست؟

Ad Extension گوگل ادز چیست؟ افزونه های گوگل ادز (Google Ads Extensions) ابزاری ‌است که تبلیغات شما را با ارایه اطلاعات تکمیلی بسط و توسعه می‌دهد و مزیت و برتری شما را نسبت به سایر رقیبانتان تبلیغ می‌کند. به مردم می‌گوید که چرا باید تجارت و یا خدمات شما را انتخاب کنند، همچنین کمک می‌کند تا میزان کلیک وب سایت شما در Google افزایش یابد. با استفاده از Extension اطلاعاتی مانند شماره تماس، لینک‌های مرتبط به سایت، اطلاعات تکمیلی، موقعیت و مکان کسب و کار شما به اطلاع مردم خواهد رسید.

شما باید افزونه‎‌ایی را انتخاب کنید تا از طریق آن بتوانید بهترین تبلیغ را در کسب وکار خود داشته باشید تا به هدف خود برسید. به طور کلی هیچ هزینه اضافی بابت افزونه‌ها به شما تحمیل نمی‌شود.

به شما پیشنهاد می شود مقاله ما را برای کسب اطلاعات در حوزه گوگل ادز چیست؟ مطالعه نمایید.

بالا بردن بازدید وبسایت با گوگل ادز

Ad Extension چگونه کار می‌کنند؟

برای اینکه متن تبلیغاتی شما بیشترین تاثیر و کارایی را داشته باشد، Google Ads انتخاب می‌کند کدام یک از افزونه‌ها به جستجوی متن شما اختصاص یابد تا بیشترین بازدید را داشته باشد، به همین دلیل بهتر است از همه‌ پسوند‌های تجاری خود استفاده کنید.

به هر اندازه که متن تبلیغات گوگل شما محتوای بیشتری داشته باشد، افزونه‌ها (Extension) آگهی بیشتری را از شما در صفحه‌ Google نشان خواهند داد و این بدان معنا است که شما تمایل دارید تا از آگهی خود نهایت بهره را ببرید. افزونه‌ها به طور کلی تعداد کلیک وبسایت شما را بالا می‌برند و این شانس را به شما می‌دهند تا از طریق درج شماره تماس و یا سایر امکانات با مردم تعامل بیشتری داشته باشید.

بسیاری از  ad Extension‌  به صورت دستی نصب و راه اندازی می‌شوند و برخی از آنها هم توسط Google به صورت خودکار راه اندازی و اجرا می‌شوند تا عملکرد شما را بهبود دهند.

مثال افزونه های گوگل ادز

نحوه اضافه کردن ad extention گوگل ادز

ابتدا برای اضافه کردن افزونه تبلیغات در گوگل از روش زیر استفاده کنید.

برای این کار شما باید به AdWords خود لاگین کنید و در منوی بالا بر روی Add extension کلیک کنید.

google ads extension

سپس از بین ad extention ها باید یکی را انتخاب کنید.googl-extension-2

بیشتر بخوانید: مدیا ویکی چیست

 

انواع افزونه ‌های گوگل ادز

۱. Site link Extension

با استفاده از این افزونه تبلیغات در گوگل می‌توانید لینک‌های اضافه‌ایی را در آگهی تبلیغاتی خود قرار دهید تا مشتری به صورت مستقیم به صفحه‌ایی که مورد هدف شما است، متصل شود. در واقع می‌توان گفت Site link Extension مشتری را به زیر مجموعه‌های هدف سایت شما می‌رساند. از ویژگی‌های مهم این افزونه این است که مشتری را سریعا به صفحه‌ مورد نظر هدایت می‌کند. با استفاده از این افزونه می‌توانید همزمان بیش از یک لینک فعال را در معرض نمایش قرار دهید.

چرا باید از Site link Extension استفاده کنیم؟

  • با استفاده از Site link Extension دقیقا مشتری را به صفحه مورد نظر خود هدایت می‌کنید.
  • استفاده از Site link Extension در گوشی‌های همراه، ساده و راحت است.

برای مثال در تصویر زیر نحوه نمایش Site link را می‌توانید مشاهده نمایید.

sitelink

همچنین می‌توان توضیحاتی هم به آن اضافه کرد:

sitelink-2

۲. افزونه های تبلیغاتی گوگل ادز Callout Extension

این افزونه به شما اجازه می‌دهد تا در یک متن استاندارد تبلیغاتی، اطلاعات بیشتری را لحاظ کنید. اگر می‌خواهید اطلاعات مهم و خاص خود را در زمینه‌ خدمات، کالا و یا تجارت در زیر آگهی اصلی نمایش دهید، می‌توانید از Callout Extension بهره ببرید. عبارات شما باید کوتاه، مفید، جذاب و وسوسه کننده باشد.

نمایش این افزونه مانند Site link Extension است با این تفاوت که قابلیت کلیک کردن ندارد و فقط ذهن مشتری را درگیر خود می‌کند. این کار بازدید کننده را وسوسه می‌کند تا از صفحه مورد نظر دیدن کرده و کلیک کند، درست همانطور که شما می‌خواهید! همچنین به هر تعداد که بخواهید می‌توانید از Callout Extension در آگهی خود استفاده کنید، اما گوگل با توجه به اینکه کدامیک باعث می‌شود تا صفحه اصلی کلیک بخورد، از یک تا چهار مورد را انتخاب کرده، به نمایش می‌گذارد.

چهار دلیل که باید از Callout Extension استفاده کرد:

  • بکارگیری آن‌ها بسیار ساده و راحت است.
  • جزئیات تجارت شما را جذاب و کوتاه بیان کرده و مشتری را به راحتی تشویق می‌کند تا بر روی صفحه اصلی، کلیک کند.
  • بدون هیچ هزینه اضافی در دسترس هستند.
  • همراه با تبلیغ اصلی مورد جستجوی Googleقرار می‌گیرند.

این افزونه نیز به حالت زیر نمایش داده می‌شود.

callout

۳. Call Extension

از میان افزونه های تبلیغاتی گوگل ادز این افزونه امکان اضافه کردن شماره تلفن ایران در تبلیغات گوگل را برای مشتری فراهم می‌آورد تا با یک سرچ و یک کلیک ساده به طور مستقیم با شما و خدمات شما تماس تلفنی برقرار کنند، و اگر از افزونه‌های دیگری مانند Callout و Location Extension نیز در تبلیغ خود استفاده کرده باشید، فعالیت تبلیغی خود را با بالاترین کیفیت ارائه کرده‌اید و مشتری به خدمات، مکان و شماره‌ تماس‌های شما کاملا دسترسی دارد.

مزایای استفاده از Call Extension را می‌توان اینگونه بیان کرد:

  • با یک سرچ ساده، مشتری با شما تماس مستقیم بر قرار می‌کند و شما می‌توانید با یک گفتگوی تلفنی، او را جذب خود کنید.
  • از طریق تماس تلفنی، به راحتی می‌توانید مشتری را در جریان اطلاعات و جزئیات خدمات خود قرار دهید و اگر فن بیان خوبی هم داشته باشید، مشتری را جذب خواهید کرد و چنانچه بخواهید بسیار موشکافانه به این موضوع نگاه کنید، متوجه می‌شوید که با “هزینه تلفنی” مشتری کسب‌و‌کار خود را معرفی کرده‌اید.

نحوه نمایش این افزونه به صروت زیر است:

افزونه تماس در google ads

۴. Structured Snippet

یکی دیگر از افزونه‌های Google Ads است که معمولا برای طبقه بندی محصولات و یا خدمات مورد استفاده قرار می‌گیرد. این افزونه می‌تواند شامل کلید واژه‌هایی مانند برند، خدمات خاص و یا ویژگی‌های خاص یک کسب و کار باشد که، همراه با سرچ Google در زیر آگهی اصلی نمایش داده می‌شود. از جمله معایب این افزونه، البته برای ما، این است که متن تبلیغ باید به زبان انگلیسی باشد تا بیشتر مورد سرچ Google قرار گیرد.

 

 

سایر Extension‌های Google Ads

در پایان به برخی از Extension‌های Google Ads اشاره می‌کنیم:

  • Click to Text Extension: این افزونه گوشی همراه را هدف قرار می‌دهد. با ارسال یک پیام و قرار دادن لینک فعال آن در متن، مشتری را به سمت خود جذب مخواهید کرد.
  • Review Extension: در این حالت، مشتری می تواند به کسب و کار شما امتیاز دهد.
  • Promotion Extension: تخفیف‌های خود را به مشتری اعلام می‌کنید.
  • Massage Extension: به مشتری امکان تماس پیامکی می‌دهید.
  • Location Extension: آدرس و مکان کسب و کار خود را به مشتری اطلاع می‌دهید.

امیر بیژنی

مدیر سرور در ایران هاست | کارشناس ارشد مدیریت فناری اطلاعات | کارشناس مهندسی فناوری اطلاعات | برنامه نویس php، پایتون | تسلط بر مفاهیم سرور، شبکه | علاقه مند به امنیت، IOT، مطالعه، ورزش، گیتار و نقاشی

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا