طراحی و توسعه وب سایت

معرفی بهترین نرم افزارها و ابزارهای‌ طراحی قالب

طراحی و ساخت قالب‌های جوملا  و وردپرس معمولا کاری سخت و طاقت فرسا است، خصوصا اگر در زمینه طراحی و کدنویسی یک تازه کار باشید. اما جای نگرانی نیست! خبر خوب این است که شما می‌توانید، بدون داشتن دانش طراحی وب با ابزارهای‌ طراحی قالب نیز به ساخت قالب‌های انواع cms ها بپردازید.

نرم‌افزار‌های ساخت قالب جوملا و وردپرس این امکان را فراهم کرده‌اند که هر فردی با هر سطح تخصصی در زمینه طراحی، بتواند بدون مشکل اقدام به طراحی قالب‌های شخصی سازی شده برای این cmsها کند. تنها کاری که باید انجام شود تنظیم چند قابلیت و انتخاب از بین آپشن‌های مختلف در تنظیمات این نرم افزارهاست.

 

نرم افزار طراحی قالب سایت Themler

ابزار‌ طراحی قالب جوملا

یکی از ابزار طراحی قالب جوملا  themler می باشد که با استفاده از Themler می توانید پوسته‌ها و قالب‌های فوق‌العاده‌ای طراحی کنید. این ابزار امکانات بسیاری برای طراحی قالب فروشگاهی جوملا ( اگر در مورد جوملا اطلاعاتی ندارید مقاله جوملا چیست می تواند بسیار کمک کننده باشد ) ، شخصی و ….. دارد که مهمترین آن‌ها به شرح زیر است:

  • ایجاد محتوا برای وب‌سایت‌ها، لندینگ پیج‌ها و صفحات eCommers.
  • برای استفاده از این نرم افزار، کافیست که قالب cms را نصب کرده و یا در سیستم دسکتاپ خود، اجرا کنید.
  • اضافه کردن بخش‌های متنوع موجود در کتابخانه، نرم افزار و یا استفاده از گزینه‌های پیشنهادی آن.
  • رابط کاربری نرم افزار ساختار drag-and-drop داشته، و همین مورد کار با کامپوننت‌های آن را لذتبخش می‌کند.
  • امکان اعمال تغییر در متن‌ها، عکس‌ها، دکمه‌ها و کامپوننت‌ها.
  • همچنین ویرایش کردن صفحات، پوسته‌ها، قالب‌ها و استایل‌ها.
  • پس از اتمام طراحی، می‌توان نتیجه نهایی را به صورت زنده خروجی گرفت و یا اینکه محتوا را توسط یک فایل zip دریافت کرد.

 

بیشتر بخوانید: قالب آماده سایت

 

نرم افزار طراحی قالب Easy Website Template Generator

نرم افزار Easy Website Template Generator از معروفترین ابزار طراحی قالب است که می توان گفت یک راهکار دیگر برای طراحی آسان قالب‌های سایت است. این نرم‌افزار برای کاربران تازه کار و نیز طراحان حرفه‌ای، مناسب است. قابلیت‌های این ابزار به شرح زیر است:

  • کاربران این ابزار می‌توانند قالب‌های معمولی وب‌سایت‌ها را با استفاده از تکنیک‌های css ایجاد کنند.
  • کار با این برنامه، سرگرم کننده و راحت است.
  • Easy Website Template Generator مناسب تمام کاربرانی است که نیاز به یک قالب وب‌سایت ساده دارند.

نرم افزار طراحی وب سایت Artisteer – طراح وب خودکار

جوملا artisteer

Artisteer می تواند قالب‌هایی جذاب و خاصی را برای وب‌سایت‌ها و بلاگ‌ها در یک چشم بهم زدن، آماده کند.

مهمترین قابلیت‌های Artisteer به شرح زیر است:

  • طراحی بلاگ‌ها و قالب‌‌های وب سایت بسیار جذاب در چند دقیقه.
  • رابط کاربری آسان و سرگرم کننده.
  • دادن خروجی از طراحی انجام شده برای جوملا، وردپرس، بلاگر و سایر cmsهای رایج.
  • بدون نیاز به دانش فتوشاپ، جاوا یا html و css.
  • امکان ویرایش، دانلود و مشاهده پیش نمایش وب‌سایت‌ها و قالب‌های آنلاین.

 

آموزش تغییر قالب وردپرس را در مقالات دیگر ما به صورت مرحله به مرحله ببینید.

 

بیشتر بخوانید: CAPTCHA یا کپچا چیست

 

نرم افزار طراحی وب سایت Template Creator

نرم افزار طراحی وب سایت Template Creator

با این برنامه می‌توانید زیر ۱۰ دقیقه یک قالب بی نظیر برای جوملا و وردپرس بسازید. قابلیت‌های این ابزار ارزش یک نگاه اجمالی را دارد:

  • دسترسی به یک مجموعه عظیم و فعال از پوسته‌ها که امکان ویرایش ستون‌ها، ویجت‌ها، و طراحی‌های رنگی آن‌ها نیز قابل اجرا است.
  • اکثر شخصی سازی‌ها با یک کلیک ساده، قابل انجام است.
  • اگر طراح وب هستید، با استفاده از یک بخش اختصاصی می‌توانید از کدهای css کاستوم خودتان، برای طراحی قالب استفاده کنید.
  • همچنین این اپلیکیشن مناسب کاربرهایی است که تجربه طراحی وب‌سایت نداشته‌اند، اما علاقه‌ی بسیاری به ساخت قالب‌های جوملا برای اهداف شخصی و سازمانی دارند

 

بیشتر بخوانید: تبدیل صوت به متن 

 

نرم افزار طراحی قالب سایت Linelabox

نرم افزار طراحی وب سایت Linelabox

اگر قصد دارید به سادگی یک قالب جوملا بسازید بد نیست نگاهی هم به این ابزار آنلاین بیاندازید. این ابزار امکان ساخت یک پوسته کاملا واکنشگرا را، فراهم می‌کند. اضافه بر پوسته‌ها، حق انتخاب از مجموعه‌ی بزرگی از منوها، رنگ‌ها، هِدرها و فوترها را دارید. یکی دیگر از مزایای جالب این ابزار آنلاین، امکان استفاده از قالبیت undo به تعداد بی‌نهایت است. بنابراین می‌توانید تمام تغییراتی که داده‌اید را به حالت قبل، برگردانید. علاوه براین، امکانات پیشرفته تایپوگرافی در این اپلیکیشن قرار داده شده است تا بتوانید به روش‌های دلخواه در متون خود، شخصی سازی انجام دهید. در ضمن می‌توانید از بین ۸۵۰ فونت فونت دلخواه خود را نیز، انتخاب کنید.

علاوه بر موارد گفته شده Linelabox تعداد زیادی بلاگ و قالب از پیش ساخته و آماده در اختیار دارد که شما می‌توانید از بین آن‌ها و همچنین ماژول‌های مختلف، انتخاب نمایید. در کنار این، برای تصاویر پس زمینه نیز بیش از یک میلیون تصویر برای استفاده، تهیه شده است.

ویرایشگر موبایلی این سرویس، این اطمینان را به شما می‌دهد که قالب جوملا شما در انواع گوشی‌های موبایل به درستی کار خواهد کرد. همچنین امکان ویرایش به صورت live نیز فراهم بوده تا بتوانید HTML و CSS سایت خود را، تنظیم‌کنید. مد نظر داشته باشید که تمام ماژول‌ها امکان شخصی سازی کامل داشته و با توجه به drag and drop بودن رابط کاربری می‌توانید با کمترین تلاش، قالب‌های جوملای خود را ایجاد کنید.

اگر در مورد html  css چیزی نمی دانید به شما پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات در حوزه اچ تی ام ال چیست و همین طور زبان css چیست مقاله ما را مطالعه نمایید.

خلاصه مزایا:

  • رابط کاربری ساده و drag and drop
  • بالای یک میلیون عکس و تصویر برای استفاده
  • پوسته واکنشگرا
  • مجموعه عظیمی از منوها و رنگ‌ها
  • تایپوگرافی پیشرفته با بیش از ۸۵۰ فونت
  • انیمیشن‌های CSS3
  • ویرایش Live

این‌ ۵ ابزار در حال حاضر بهترین راهکار برای ایجاد قالب‌های جوملا و وردپرس آن هم با صرف کمترین انرژی و زمان هستند. قبل از انتخاب هر کدام از این ابزارها، ابتدا تمامی قابلیت‌های آنها را به صورت کامل مطالعه کنید تا بهترین گزینه را براساس توانایی‌های خود، برگزینید.

در صورتی که هنوز در انتخاب سیستم مدیریت محتوا وردپرس و جوملا شک دارید مقاله ی ما با موضوع وردپرس بهتر است یا جوملا را مطالعه نمایید.

سوالات متداول

یکی از ابزار طراحی قالب جوملا themler می باشد که با استفاده از Themler می توانید پوسته‌ها و قالب‌های فوق‌العاده‌ای طراحی کنید.
Artisteer مدعی‌ست که اولین و تنهاترین ابزار طراحی قالب جوملا است که توانسته قالب‌هایی جذاب و خاصی را برای وب‌سایت‌ها و بلاگ‌ها در یک چشم بهم زدن، آماده کند.
نرم افزار Easy Website Template Generator از معروفترین ابزار طراحی قالب جوملا است که می توان گفت یک راهکار دیگر برای طراحی آسان قالب‌های جوملا است. این نرم‌افزار برای کاربران تازه کار و نیز طراحان حرفه‌ای، مناسب است. قابلیت‌های این ابزار به شرح زیر است: -کاربران این ابزار می‌توانند قالب‌های معمولی وب‌سایت‌ها را با استفاده از تکنیک‌های css ایجاد کنند. -کار با این برنامه، سرگرم کننده و راحت است. -Easy Website Template Generator مناسب تمام کاربرانی است که نیاز به یک قالب وب‌سایت ساده دارند.

سیاوش غلامی

مدیر سرور ایران هاست - کارشناس ICT

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا