وردپرس (wordpress)

چگونه یک محیط برای تست سایت وردپرسی ایجاد کنیم؟

پیش از آنکه بخواهید اقدام به طراحی وب سایت با وردپرس کنید بهتر است پیش از منتشر کردن آن، در فضایی تستی همه جوانب را تست کنید. محیط تست سایت وردپرسی روشی ارزان و راحت را برای تست قالب وردپرس و افزونه‌ها و نسخه‌های جدید وردپرس، فراهم می‌کند. بدون اینکه نیاز باشد برای تست وردپرس در وب‌سایت اصلی موجود بر روی هاست، اختلالی ایجاد شود.

روش‌های زیادی برای تست سلامت سایت وردپرس وجود دارند تا پیش از انتخاب میزبانی و خرید هاست پرسرعت وردپرس بتوانید یک محیط تست وب سایت را راه‌اندازی کنید. با این روش، قبل از اینکه تغییری در وب‌سایتتان اعمال کنید می‌توانید در محیط لوکال وب‌سایت خود را پس از تغییر، مشاهده و بررسی کنید.

تست وب‌ سایت وردپرسی

در مقاله ی نصب وردپرس بر روی هاست در مورد روش نصب آن صحبت کرده ایم. در این مقاله مجموعه‌ای از بهترین محیط‌ های تست وب سایت مناسب برای وردپرس، معرفی شده‌اند.

تست وب سایت وردپرسی با MAMP

MAMP که مخفف چهار عبارت Macintosh ,Apache ,MySQL ,PHP  است به شما اجازه می دهد یک محیط لوکال در OSX راه اندازی کنید. نسخه ۳ این نرم افزار عرضه شده و برای ویندوز هم نسخه بتا ارایه کرده است.

MAMP رایگان است، نسخه کامل آن دارای قابلیت PHP چندگانه است، دارای قابلیت راه اندازی سرور های مجازی و نصب وردپرس بصورت خودکار است.

تست وب سایت وردپرسی با MAMP

MAMP PRO نسخه پیشرفته تر از همین پکیج است، که امکانات پیشرفته تری همانند نصب و راه اندازی چند وب سایت هم زمان، گزینه های بیشتر برای طراحی وردپرس و همچنین نصب سایر cmsها را ارائه می دهد. لازم به ذکر است که این نسخه رایگان نیست.

اگر تمایل دارید بدانید گذشته ی یک سایت چگونه بوده، می توانید با ماشین زمان این کار را انجام دهید! می توانید با مطالعه ی مقاله ی wayback machine چیست این کار را انجام دهید.

تست سایت وردپرسی با XAMPP

XAMPP یک محیط توسعه PHP در لوکال بوده، رایگان و متن باز است که برای لینوکس OSX و ویندوز در دسترس است. با استفاده از کنترل پنل XAMP می‌توان به راحتی دیتابیس MySQL ساخته و اقدام به نصب وردپرس روی لوکال هاست لینوکس کرد.

تست سایت وردپرسی با XAMPP

تست سایت وردپرسی با Desktop Server

کار با Desktop Server بسیار راحت است می توان گفت ساخت سایت وردپرس با آن در کمتر از ۵ دقیقه انجام میگیرد. اگر در وب سایت وردپسی خود نیاز به استفاده از قابلیت Multisite دارید، حتما باید  آن را به نسخه کامل ارتقا دهید. ضمن اینکه نسخه محدود شده آن تنها اجازه نصب ۳ وردپرس را به شما می دهد.

بیشتر بخوانید: چک لیست سئو ۲۰۲۲

 

تست سایت وردپرسی با WAMP Server

WampServer یک محیط توسعه نرم افزاری تحت ویندوز است و شبیه ساز هاست در لوکال می باشند که امکان ایجاد وب اپلیکیشن ها با Appache2, PHP و MySQL را فراهم می کند. برای این کار می توانید از مقاله آموزش نصب وردپرس روی زمپ کمک بگیرید.

افزونه محبوب Duplicator به شما اجازه می دهد از یک وب سایت وردپرسی کپی ایجاد کنید و در مکان دیگری از آن استفاده کنید. این کار خصوصا زمانی مفید است که می خواهید یک کپی دقیق از وب سایتتان تهیه کنید تا از آن به عنوان یک محیط تست در سیستم لوکال خود استفاده کنید.

تست سایت وردپرسی با WAMP Server

تست سایت وردپرسی با Instant Wordpress

Instant Wordpress یک ابزار کاملا مستقل قابل حمل برای راه اندازی وردپرس است که هر سیستم ویندوزی را به یک سرور تبدیل می کند. قابل حمل بودن آن بدین معنی است که می توان آن را از طریق یک حافظه USB اجرا کرد.

این نرم افزار در خود وب سرور آپاچی، PHP و MySQL را دارد که بصورت خودکار فعال و غیر فعال می شود.

تست سایت وردپرسی با Instant Wordpress

تست وب سایت وردپرسی با Sandbox

افزونه Sandbox یک کپی دقیق از وب سایت وردپرس شما ایجاد می کند و در هاست شما نگه می دارد. با این روش یک محیط تست و کاملا مستقل از وب سایت شما ایجاد می کند که دور از چشم بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو است.

تست وب سایت وردپرسی با Sandbox

منظور از تست سایت وردپرسی با Bitnami چیست ؟

Bitnami یک پشته وردپرس را ارایه می کند که در چند دقیقه می توان وردپرس را نصب و راه اندازی کرد. پشته وردپرس برای  لینوکس،OSX  و ماشین مجازی وردپرس در دسترس است. مورد جالب توجه در مورد Bitnami این است که هر نسخه عرض شده از وردپرس را دنبال کرده و پس از چند نسخه جدید، خودش را به روز رسانی می کند.

منظور از تست سایت وردپرسی با Bitnami چیست ؟

سایر مزایای آن به شرح زیر است:

  • امکانات پیشرفته ادیت متن و HTML
  • ادیت دسترسی‌های کاربران
  • پشتیبانی از تعداد زیادی از قالب‌ها
  • پشتیبانی از پلاگین‌ها و ابزار وردپرسی
  • قابلیت‌های چند یوزره و چند بلاگی بودن
  • بهینه سازی برای SEO

 

تست سایت وردپرسی با Duplicator

Duplicator محبوب ترین افزونه ایجاد کپی از وب سایت و برای ایجاد  کپی از یک وب سایت آنلاین توصیه می شود.

قابلیت‌های کاربردی آن برای کپی یک وب‌سایت، رایگان بوده و نیاز به تهیه نسخه پولی آن نخواهد بود. این افزونه، سایت‌وردپرسی را اسکن کرده و پس از اطمینان از صحت عدم مشکل، از فایل‌ها و دیتابیس یک خروجی تهیه می‌کند. این خروجی تحت دو فایل مجزا که یکی فایل zip و دیگری فایل installer است، ارائه می‌شود. پس از آن تنها کافی است که فایل‌ها را به مسیر جدید منتقل کرده و فایل installer.php را اجرا کنید. در مراحل نصب می‌توان یوزر جدید تعریف کرد و یا نام وب‌سایت را نیز، تغییر داد.

تست سایت وردپرسی با Duplicator

 اگر می خواهید یک محیط سروری لوکال بر روی OSX یا ویندوز راه اندازی کنید، DesktopServer یک ابزار فوق العاده ساده و کار با آن راحت است و نیازی نیست نگران پیکربندی وب سایت وردپرسی خود باشید. راه اندازی یک محیط تست وب سایت می تواند در زمان، هزینه و زحماتی که متحمل می شود صرفه جویی کند. علاوه بر این کار با Bitnami هم بسیار آسان  است.

این مقاله توسط تیم ایران هاست ( خدمات خرید هاست،دامنه و جستجوی دامنه ) به شما پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات بیشتر در حوزه ابزار تست سرعت سایت مقاله ما را مطالعه نمایید. در نظر داشته باشید که قبل از هر کاری بهتر است از سایت وردپرسی خود بکاپ بگیرد. می توانیداز مقاله آموزش بک آپ گیری از سایت وردپرس استفاده کنید.

پرسش و پاسخ

MAMP که مخفف چهار عبارت Macintosh,Apache,MySQL , PHP است به شما اجازه می دهد یک محیط لوکال در OSX راه اندازی کنید. نسخه ۳ این نرم افزار عرضه شده و برای ویندوز هم نسخه بتا ارایه کرده است. MAMP رایگان است، نسخه کامل آن دارای قابلیت PHP چندگانه است، دارای قابلیت راه اندازی سرور های مجازی و نصب وردپرس بصورت خودکار است.
کار با Desktop Server بسیار راحت است و ساخت یک وب سایت وردپرسی در کمتر از ۵ دقیقه انجام میگیرد. اگر در وب سایت وردپسی خود نیاز به استفاده از قابلیت Multisite دارید، حتما باید آن را به نسخه کامل ارتقا دهید. ضمن اینکه نسخه محدود شده آن تنها اجازه نصب ۳ وردپرس را به شما می دهد.
یک ابزار کاملا مستقل قابل حمل برای راه اندازی وردپرس است که هر سیستم ویندوزی را به یک سرور تبدیل می کند. قابل حمل بودن آن بدین معنی است که می توان آن را از طریق یک حافظه USB اجرا کرد. این نرم افزار در خود وب سرور آپاچی، PHP و MySQL را دارد که بصورت خودکار فعال و غیر فعال می شود.
امکانات پیشرفته ادیت متن و HTML -ادیت دسترسی‌های کاربران -پشتیبانی از تعداد زیادی از قالب‌ها -پشتیبانی از پلاگین‌ها و ابزارهای مختلف وردپرس -قابلیت‌های چند یوزره و چند بلاگی بودن

سیاوش غلامی

مدیر سرور ایران هاست - کارشناس ICT

‫۵ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا