رایانش ابریعمومی

هر آنچه بایستی در مورد تاریخچه سرورها از ۱۹۸۱ تاکنون بدانید

از زمانیکه  IBM ماشین مجازی خود را ارائه داد ۳۰ سال  می گذرد، در متن زیر به روز آوری های مختلف در زمینه ی تاریخچه سرورها را دیده  و مطمئنا از مشاهده ی آن لذت خواهید برد . برای آشنایی بیشتر با سرور می توانید مقاله سرور چیست و انواع آن را مطالعه کنید.

سال ۱۹۸۱ –  اولین سرور  IBM Virtual machine :

اولین سرور به نام LISTSERV در فریم ورک ماشین مجازی BITNET مربوط به IBM میزبانی گردید . LISTSERV باعث ایجاد  همکاری و هماهنگی میان  ایمیلهای گروهی می شود .

IBM Virtual machine

۱۹۹۱ : NEXTcube اولین وب سرور

اولین www با ورود NEXTcube و با مشخصات ۲۵۶ مگابایت رم ، ۲ گیگابایت دیسک و سیستم عامل NextSTEP متولد شد  . آقای تیم برنرز درحالیکه برای CERN در سوئیس کار می کرد ، اولین مرورگر و ویرایشگر worldswideweb وب را طراحی کرد .

سال ۱۹۹۴ : Proliant اولین سرورهای دارای rack

شرکت Compaq در سال ۱۹۹۴ اولین سرور به همراه rack را معرفی کرد. سریهای  Proliant  دارای مشخصات زیر بودند :

Cpu 450 mhz lintel , 256 mg ram,24X cd player   .

۱۹۹۸: حضور  اولین سرور گوگل یعنی sun ultra || :

این اولین سرور گوگل بود  که صفحات larry را میزبانی کرده و از موتور جستجوی brin bacrub نیز استفاده می کرد . سرور SUN دارای مشخصات cpu 200 MHZ , 256 Ram  بود که در دانشگاه استانفورد قرار داشت . گوگل هم اکنون دارای ۴۵۰۰۰۰ سرور است که در نقاط مختلف دنیا پشتیبانی می شوند.

sun ultra

سال ۲۰۰۱ : حضور  RLX  اولین سرور  blade پیشرفته :

در سال ۲۰۰۱ تکنولوژی های RLX که بیشتر بر روی کامپیوتر های campaq مورد استفاده قرار می گرفتند ، اولین سرور پیشرفته ی  blade  را پیاده سازی کردند . RLX توسط شرکت Hp در سال ۲۰۰۵ مورد استفاده قرار گرفت .

سرور rlx

سال ۲۰۰۸ : کلاستر PS3  به همراه درگاه GPU :

 کلاستر PS3  مربوط به شرکت Sony سیستمی با مشخصات زیر بود  : cpu 3.2  گیاگاهرتز ، و هارد ۶۰۰ گیگابایت ، و رم ۲۵۶ .مگابایت ، و کارت گرافیک  Gpu, 550mhz و دارای قابلیت شبکه شدن  می باشد.شرکت PS3 سروری را نصب کرد که به دلیل داشتن درگاه GPu  مورد توجه قرار داشت که  می توانست محاسبات سنگین را به راحتی انجام دهد.به شما پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات در حوزه کلاستر چیست مقاله ما را مطالعه نمایید.

۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ :

همانطور که میدانید انواع مختلف وب سرور ویندوزی و لینوکسی امروزه وجود دارند.در سالهای اخیر سرورها دارای تغییراتی در ساختار خود شده اند ، با ظهور  سرورهای بصری ، تنها با پیکربندی سخت افزاری مواجه نیستیم . برنامه های کاربردی در ماشین هایی اجرا می شوند که نیاز نیست در محل خاصی وجود داشته باشند . استفاده از برنامه های کاربردی وب در محاسبات ابری ،  انفجاری در دسترسی کاربران به داده هایشان ایجاد کرده است  . در واقع مفهوم محاسبات ابری چیز جدیدی نیست ، بلکه به اندازه ی اینترنت قدمت دارد  اما با کاهش چشمگیر هزینه های پهنای باند در دهه ی ۹۰ ، این تکنولوژی رای عام به واقعیت تبدیل شده است .اولین گام بزرگ در سال ۱۹۹۹ و با ظهور شرکت salesforce که یکی از اولین شرکتهای ارائه سرویس از طریق اینترنت بود برداشته شد .

در سال ۲۰۰۲ ، سایت آمازون سرویس های وب را معرفی کرد . این سرویس ها به شکل مجموعه ای از سرویس های ابری ، هوش مصنوعی و محاسبات کامپیوتری هستند .در سال ۲۰۰۶ آمازون ، EC2 یا ابر محاسباتی ارتجاعی را اجرا نمود که به شرکت های کوچک و شخصی اجازه می داد تا سرویس هایی مانند Google apps که شامل بسته های اداری بودند را  از طریق یک مرورگر وب ساده ،  مورد دستیابی قرار دهد .نهایتا در سال ۲۰۱۲ رشد پردازش ابری به طور قطعی و با محو شدن  تدریجی ترس مرتبط با امنیت بیان شده در شروع این کار ،  صورت گرفت .به شما پیشنهاد می شود مقاله ما را برای کسب اطلاعات در حوزه هوش مصنوعی چیست و چه کاربردی دارد مطالعه نمایید.

ایران هاست

مشخصات مدیر

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا