سئو

محتوای همیشه سبز چیست؛ ۳ مزیت محتوا Evergreen

نوشتن محتوای همیشه سبز  برای شما ماه‌ها یا حتی سال‌‌ها ترافیک ارگانیک به ارمغان آورد را می آورد. پیشنهاد می‌‌‌‌کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. در این مقاله ما به شرح اینکه محتوای همیشه سبز چیست و چرا باید به محتوای همیشه سبز اهمیت دهیم؟ پرداخته ایم.

محتوای همیشه سبز چیست؟

طور کلی، محتوای همیشه سبز محتوایی است که در طول زمان قدیمی نشده و معنا و مفهوم خود را از دست نمی دهد. می توان آن را آپدیت و به روز کرد ولی موضوعی نیست که در سال های بعد کاربردی نداشته باشد. این محتوا می تواند در تمام دوران ترافیک ارگانیک و ورودی برای سایت به همراه دارد.

برای درک بهتر این موضوع به مثال زیر توجه کنید:

مثال اول: فرض کنید یک کاربر در گوگل به دنبال آموزش سئو داخلی است و سایت شما در لینک اول قرار دارد. به همین خاطر روزانه حجم زیادی ترافیک ارگانیک برای این مطلب دریافت می‌‌کنید.

اما سوال اینجاست که این حجم ترافیک تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

بله. تا زمانی که از سئو استفاده شود این محتوا همیشه سبز است و در سال های بعد تنها نیاز است آپدیت های جدید به آن اضافه شود.

مثال دوم: فرض کنید مطلب شما درباره اهمیت ورزش کردن است و مانند مثال قبل در هنگام سرچ کاربران سایت شما در لینک اول گوگل قرار دارد. همانطور که احتمالا حدس می زنید این مطلب تا مدت زمان طولانی برای کاربران قابل استفاده خواهد بود چون افراد همیشه به سلامتی خود اهمیت می‌‌‌‌‌‌دهند.

مثالی از موضوعات همیشه سبز 

موضوعات همیشه سبز موضوعاتی هستند که افراد همیشه به آنها علاقه مند هستند. از طرف دیگر، محتوای همیشه سبز محتوایی است که بدون اینکه کهنه و منسوخ شود روی یک موضوع همیشه سبز متمرکز است.

به عنوان مثال:

مزایای محتوای همیشه سبز 

در این بخش به مهم‌‌‌‌‌‌‌‌ترین مزایای محتوا Evergreen می‌‌‌‌‌‌پردازیم:

محتوای همیشه سبز

۱- در نتایج موتورهای جستجو رتبه خوبی دارد

مطمئنا هنگام ایجاد محتوا، بهینه سازی مطلب برای گوگل جز اولویت‌‌‌‌‌‌‌های شماست. جالب است بدانید که محتوای سبز به دلیل ماندگاری بالا می‌‌‌‌‌‌تواند رتبه خوبی را در نتایج کسب کند. تنها کافی است که از کلیدواژه‌‌‌‌‌های مناسب و مرتبط در متن خود استفاده کنید.

۲- ایجاد لید در بازه زمانی طولانی

اگر مطلب شما با ارزش و البته همیشه سبز باشد منابع مختلف به آن لینک خواهند داد و این باعث می‌‌‌‌‌‌شود تا افراد بیشتری با فعالیت‌‌‌‌‌های شما اشنا شده و در نتیجه به مشتری تبدیل شوند.

آموزش ایجاد محتوای سبز

خب تا اینجا به دلایل استفاده از محتوای همیشه سبز اشاره کردیم، قدم بعدی یادگیری ایجاد آن است.

بازاریابی محتوایی چیست؟ در مقالات دیگر ما در این باره مطالعه کنید.

برای ایجاد یک محتوای سبز باید به ۴ نکته توجه داشته باشید:

۱- برای یافتن مباحث همیشه سبز، تحقیق کنید

تحقیق در مورد کلمات کلیدی بسیار مهم است  به ویژه زمانی که می خواهیم یک پست یا مقاله نسبتا طولانی در وبلاگ خود منتشر کنیم. ابزارهای مختلفی برای این کار وجود دارد که می‌‌‌توانید از آنها برای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید.

در مورد تحقیق کلمات کلیدی از مقاله آموزش تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید.

۲- مطلب خود را بهینه کنید

سعی کنید مقاله شما دارای ساختار مشخص باشد  و اگر محتوای آن طولانی است حتما آن را فهرست بندی کنید.

  • بخش‌های مهم مقاله را با تگ H مشخص کنید.
  • خطاهای دستوری و بخش های اضافی را حذف کنید
  • مقاله را مجددا بازبینی کنید و از کیفیت محتوا مطمئن شوید.

در مود تگ H، مقاله تگ های h1 تا h6 چیست بخوانید.

۳- محتوای خلاقانه ایجاد کنید

شما باید نوع محتوایی را ایجاد کنید که مخاطبان شما نمی‌توانند در جای دیگری پیدا کنند. جامع، کاربردی و منحصر به فرد و نه صرفا یک مقاله ترجمه شده با کیفیت پایین!

این محتوا تا مدت زمان زیادی سبز خواهند ماند.

خواندن مقاله کپی رایتینگ چیست به شما در این زمینه کمک می کند.

۴- از ذکر تاریخ و اخبار در محتوا پرهیز کنید

اخبار به سرعت کهنه می شوند و اگر مطالب شما حاوی اخبار روزمره باشد با گذشت زمان محتوای شما جذابیت خود را از دست خواهد داد. همچنین ، از درج کلمات و عباراتی مانند “۲۰۲۰” ، “سال گذشته” و “چند ماه پیش” خودداری کنید.

 

بیشتر بخوانید: موشن گرافیک چیست

 

آیا ایجاد محتوای سبز همیشه ممکن است؟

هم بله و هم خیر!

در جهانی که مدام در حال تغییر است هیچ چیز همیشه سبز نخواهد بود. اما جای نگرانی نیست زیرا شما می توانید با توجه به تغییرات، محتوای خود را به روز کنید. یک به روز رسانی کوچک می تواند موفقیت شما را مجددا تضمین کند.

برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- بررسی لینک های داخلی و خارجی

برای اینکه از کارکرد لینک‌‌های استفاده شده در مطلب مطمئن شوید بر روی آن‌ها کلیک کنید. لازم است به این نکته توجه کنید که گوگل به آمار منسوخ شده و لینک های شکسته توجه می کند. مخاطب هم همینطور!

۲- بررسی ورودی های کنسول

سرچ کنسول سایت را باز کرده و عباراتی که کاربران با استفاده از آن ها محتوای شما را مشاهده کرده‌‌‌‌‌اند بررسی کنید. کلیدواژه‌‌‌های مناسب را انتخاب کرده و در مقاله خود از آن‌‌‌ها استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: متا دیسکریپشن چیست؟

 

جمع بندی

محتوای سبز ارزشمندترین دارایی است که می توانید برای وب سایت خود داشته باشید مخصوصا زمانی که برنامه‌های بازاریابی شما به خاطر تامین بودجه، محدود است.

اگر شما هم از محتوای سبز استفاده می کنید تجربیات خود را از بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا