وردپرس (wordpress)سئو

سئو ووکامرس ( آموزش سئو محصولات ووکامرس با ۸ نکته کاربردی )

WooCommerce یک افزونه برای cms وردپرس است که به شما اجازه می دهد هر محصولی را به راحتی بفروشید. این افزونه به گونه ای طراحی شده که به راحتی با وردپرس ادغام شود. ووکامرس محبوب ترین روش برای تبدیل وب سایت به یک فروشگاه آنلاین است بطوری که هم مالکان وب سایت و هم به طراحان کنترل کامل کسب و کار آنلاین را می دهد. اما چگونه می توان برای افزایش سئو ووکامرس اقدام کرد؟ در این مقاله آموزش سئو ووکامرس را با ۸ نکته کاربردی و کوتاه به شما می گوییم.

پیشنهاد می کنیم پیش از آنکه بخواهید نکات زیر را در فروشگاه خود استفاده نمایید، مقاله فارسی سازی woocommerce را مطالعه نمایید و آنرا نصب کنید.

۱. بهبود سئو ووکامرس با نوشتن توضیحات محصولات

بسیاری از کاربران WooCommerce از درج توضیحات مناسب غفلت می کنند. غالبا توضیحات آنها خیلی کلی و یا خیلی کوتاه است. برای مثال گوگل به محتوایی علاقه دارد که بیش از ۳۰۰ کلمه باشد، بنابرین توضیحاتتان را به اندازه کافی طولانی کنید، این مسله بسیار مهم است. بازدیدکننده شما نیاز دارد تا به اندازه کافی در مورد محصول یاد بگیرد تا به آن علاقه نشان دهد، که در نتیجه باعث خرید و سود آوری شما باشد. زمانی که برای فروشگاهتان محتوایی می نویسید به این فکر کنید که مشتری ایده آل شما در هنگام پروسه جستجو چه چیزی را باید بداند.

نکته مهم : از توضیحات کلی سازنده استفاده نکنید. فروشندگان دیگر مسلما از این توضیحات استفاده کرده اند. بنابراین استفاده از محتوای تکراری به هیچ وجه مناسب نیست. به این فکر کنید که توضیحات شما از یک محصول جذاب باشد، نکات مخفی و پنهانی که هیچکس از رقبای شما درباره آن صحبتی نکرده است و می تواند برای مخاطبتان مفید باشد را در متن بگنجانید.

۲. سئو محصولات ووکامرس با بهینه سازی تصاویر

برای سئو محصولات در ووکامرس تصاویر باید با کیفیت و حرفه ای باشند. به هنگام سئو محصولات در ووکامرس ارزش جستجوی تصاویر را در نظر بگیرید. مطمئن شوید که عناوین توصیفی هستند و مجموعه ای از اعداد نیستند، چرا که نام بیشتر تصاویری که توسط دوربین ها گرفته می شود بدین شکل هستند.

نحوه ایجاد محصول متغیر در ووکامرس را در مقالات دیگری به طور کامل توضیح داده ایم استفاده از محصول متغییر می تواند کمک کننده باشد.

نکته مهم : تا حد ممکن عناوین تصاویر را مرتبط با محصولات انتخاب کنید و فراموش نکنید از آن ها در بخش توضیحات تصاویر نیز به همان شکل استفاده کنید.

تاصیر تصاوی محصولات در سئو ووکامرس

۳. بهبود سئو ووکامرس با لینک های داخلی مناسب

زمانی که لینک داخلی برای محصولات ایجاد می کنید، مطمئن شوید که انکرتکست آن دارای کلمات کلیدی مناسبی هستند. به جای استفاده از عبارات کلی هماند “مشاهده کنید” یا “خرید کنید” از کلمات کلیدی مناسب تری استفاده کنید.

نکته مهم : اگر در بخش های مختلف وب سایت تان به صفحه مشابهی لینک می دهید، از کلمات کلیدی متفاوتی برای آن استفاده کنید. با استفاده از انکرتکست های متنوع میتوانید شانس صفحه خود را برای گرفتن ورودی های متنوع بالا ببرید.

کنترل لینک ها بین محصولات و بررسی صحت هر کدام

 

۴. اجتناب از درج مطالب تکراری

محتوای تکراری میتواند برای وب سایت شما و نتایج جستجوی آن خطرناک باشد. در بسیاری از وب سایت های کسب و کار آنلاین خصوصا دامنه های بزرگ که بیش از صدها محصول دارند، تمایل خاصی وجود دارد که بارها و بارها از کلمات توصیفی مشابه استفاده کنند. زمانی را برای تجزیه تحلیل محصولات صرف کنید و توصیفات خلاقانه ای را پیدا کنید به گونه ای که تمامی آنها عین هم به نظر نرسند.

 

پرهیز از محتوای تکراری

۵. ساخت وبلاگ برای لینک دهی به محصولات

ساخت لینک برای موفقیت و سئو ووکامرس شما حیاتی است و گزینه های شما را متمایزتر از دیگر سایت های اینترنتی می کند. از یک وبلاگ برای ایجاد پست هایی در مورد ویژگی های خاص و  محصولات جدید، مقایسه و معرفی محصولات استفاده کنید.

۶. سئو ووکامرس با مطمئن شدن از ux مناسب سایت

در فروشگاه آنلاین افراد به راحتی باید بتوانند از صفحه ای به صفحه دیگر حرکت کنند. این کار نه تنها کاربران وب سایت را خوشحال تر می کند بلکه یک وب سایت با ساختار خوب بخش مهمی از موفقیت کسب و کار آنلاین است.

 

نکته مهم : مطمئن شوید سبد خرید به راحتی در هر نقطه از وب سایتتان قابل دسترس است.

۷ . افزایش سئو محصولات ووکامرس با استفاده اسکیما

با استفاده از اسکیما می توانید توجه مخاطب را در میان نتایج گوگل به خود جلب کنید. انواع مختلفی از اسکیماها وجود دارند که قابل دسترس اند. اسکیما ریویو، سوالات پرتکرار، قیمت و دیگر اطلاعات از جمله این اسکیماها هستند.

نکته مهم : افزونه Rich Snippet، افزونه ای ویژه وردپرس است که می تواند به شما در ایجاد اسکیما مناسب کمک کند و قابلیت اضافه شدن به WooCommerce را به راحتی دارد.

 

۸. به دنبال لینک های شکسته بگردید

برای کاربر چیزی بدتر از این نیست که وقتی روی محصولی کلیک می کند پیغام خطای “صفحه مورد نظر یافت نشد” دریافت کند. اما تنها کاربران نیستند که از این اتفاق ناراحت می شوند، بلکه گوگل نیز به سایتهایی که پر از لینک های خراب هستند علاقه ای ندارد. از افزونه هایی همانند Broken Link Cheker برای یافتن لینک های خراب در وردپرس استفاده کنید. صفحات ۴۰۴ سفارشی ایجاد کنید.

نکته مهم : صفحات ۴۰۴ نباید خسته کننده باشند. به کاربرانتان امکان انتخابهایی چون جستجو،رفتن به صفحات دیگر و موارد مشابه را بدهید تا عبارتی کاربر را به محصولی که مد نظر دارد هدایت کنید.

اگرچه این نکات بر مبنای WooCommerce مطرح شده اند اما برای هر وب خرید فروشگاه ساز یا در دست تولید باید این موارد را در نظر بگیرید.

افزونه سئو ووکامرس

هنگامی که فروشگاه اینترنتی ایجاد می کنید بی شک نیاز دارید تا با راه های مختلف سئو فروشگاه ووکامرسی خود را تقویت کنید. شما با استفاده از افزونه سئو ووکامرس ( Yoast woocommerce seo افزونه)  و اعمال ۸ نکته گفته شده می توانید سئو سایت ووکامرسی خود را تقویت کنید.

اشکان نصیری

مدیر سرور در ایران هاست با +۵ سال سابقه در صنعت میزبانی وب و کارشناسی ارشد MBA

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا