عمومی

هکرها و تلاش برای ارسال ماهواره های ارتباطی جهت مقابله با سانسور

هکر ها ادعا کرده اند در مقابله با سانسور، ماهواره های اختصاصی خود را پرتاب خواهند کرد. حرکتی که در زمره فعالیتهای SOPA می باشد.

گزارش ها حاکی از برنامه ریزی هکرها برای پرتاب ماهواره های ارتباطی و همچنین راه اندازی شبکه ایستگاه های زمینی برای برقراری ارتباط با ماهواره ها جهت مقابله با سانسور اینترنت میباشد،که واکنشی است به محدودیت آزادی آنلاین.

خبرگزاری BBC اعلام کرده  طرح پرتاب ماهواره ها تحت عنوان «شبکه جهانی فضای هکرها»، اخیرا در کنگره Chaos Connection  که در برلین برگزار شد، معرفی شده است.

اگرچه ممکن است عده ای موافق توانمندی هکرها برای ارتباط بهتر نباشند، اما یکی از فعلان هکر معتقد است تنها انگیزه این پروژه «آگاهی» است، پروژه ای که نیازمند توسعه تجهیزات الکترونیکی مناسب برای استفاده در فضا، و همینطور دستیابی به موشک هایی برای قراردادن تجهیزات در مدار زمین است. این گروه هکرها با شرکت آلمانی که پیشرو  در تحقیقات در  زمینه هوافضاست مرتبط میباشد.

پرتاب ماهواره در نگاه اول برای افراد عادی امری بسیار مشکل به نظر میرسد اما آماتورها در چند سال اخیر به کمک بالون به سطوح بالایی جو دست یافته اند. البته بدوبحث بودجه کماکان یکی از چالشهای این پروژه محسوب می شود.

برای جانمایی بهتر ماهواره ها، این گروه در نظر دارد از ایده ای مشابه GPS معکوس بهره ببرد. روشی که از تجهیزات در دسترس و ازران قیمت در ایستگاه های زمینی استفاده میکند.

ظاهرا این ایستگاه ها قادرند به ماهواره ها در زمانهای معین شده اشاره دقیق کرده و علاوه بر این ارتباط با ماهواره ها با زمین را نیز ارتقا می دهند.

این قبیل ماهواره ها به دلیل قرار گرفتن در مدارهای پایینتر مکان ثابتی نسبت به زمین ندارند و همین امر دولت ها را در از کار انداختن آنها با مشکل مواجه میکند. ضمن آنکه فضا آنچنان تحت تملک کشورها نیست.

منبع: ITNews

ایران هاست

مشخصات مدیر

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا