کسب و کارشبکه های اجتماعی

کاور پست اینستاگرام مخصوص اکسپلور! ( آموزش ساخت کاور پست اینستاگرام )

تصاویر و متن‌های جذاب می‌تواند بیشتر از هر چیزی مورد توجه مخاطب قرار بگیرد. به همین دلیل ساخت کاور پست اینستاگرام می‌تواند مخاطب را برای دیدن باقی تصاویر یا مشاهده ویدیو ترغیب کند. در این مطلب می گوییم منظور از کاور چیست و برای ساخت کاور پست اینستاگرام باید چه کرد؟

سایز مناسب برای ساخت کاور پست اینستاگرام

 

نمونه ای از کاور پست اینستاگرام

 

نکته مهم در مورد تمام پست‌های منتشر شده در اینستاگرام این است که به صورت مربعی نمایش داده می‌شوند. فرقی ندارد شما از طریق اکسپلور پستی را مشاهده می‌کنید یا در پیج مورد نظر به بازدید مشغول هستید. در نهایت چیزی که مشاهده می‌کنید به صورت مربعی است. اینستاگرام تمام پست‌های منتشر شده شما را چه به صورت مربعی، چه افقی و چه عمودی، از مربع مرکزی نمایش می‌دهد. به همین دلیل بهتر است از ابتدا سایز مربعی را انتخاب و کاور مورد نظر برای پست‌های خود را به صورت مربعی طراحی کنید. در ادامه با این مقاله از ایران هاست ( ارائه دهنده ی سرور ابری آلمان ) همراه باشید تا بیشتر در مورد کاور و نحوه طراحی آن توضیح داده شود.

مهم ترین نکته در ساخت کاور برای پست اینستاگرام

برای ساخت کاور اینستاگرام نکات مختلفی وجود دارد که باید رعایت کنید. در ادامه به معرفی این نکات می‌پردازیم.

  • در انجام کارهای طراحی نکات مختلفی وجود دارد که باعث جذابیت بیشتر طرح شما می‌شود. فرقی ندارد شما طرح را برای کاور اینستاگرام می‌سازید یا طراحی بنر یا هر کار گرافیکی دیگری انجام می‌دهید. یکی از نکات رنگ شناسی و استفاده از رنگ بندی مناسب در طراحی است.
  • طراحی انجام شده باید کاملا مرتبط و هماهنگ با پست مورد نظر شما باشد. همچنین برای نوشتن متون در کاور از فونت‌های بزرگ و خوانا با رنگبندی مناسب استفاده کنید تا به صورت واضح قابل مشاهده باشد.
  • از آنجایی که کاور اولین چیزی است که کاربر مشاهده می‌کند، درصورتی که به اندازه کافی جذاب نباشد، کاربر از مشاهده کامل پست شما اجتناب می‌کند. به همین دلیل باید کاور را بسیار جذاب و حرفه‌ای طراحی کنید.

برنامه ساخت کاور پست اینستاگرام

برای طراحی کاور پست اینستاگرام نرم‌افزارهای مختلفی در دسترس هستند که می‌توانید به راحتی با استفاده از لب تاب یا گوشی همراه خود کاورهای جذاب ایجاد کنید. یکی از نکات مهم در این باره سایز درست می باشد در مقالات دیگر در مورد سایز استوری اینستاگرام و همینطور پست و کاور مناسب گفته شده است.

 

۱) استفاده از قابلیت جدید اینستاگرام

اگر اینستاگرام شما دارای آخرین آپدیت است می توانید از طریق خود اینستاگرام و با وارد کردن کاور به صورت مستقیم از طریق گالری، کاور پست اینستاگرام خود را تنظیم کنید. قابلیت دیگری از اینستگرام که استفاده از آن را جذاب کرده است پست مشترک در اینستاگرام می باشد که توضیحات کامل آن در مقالات دیگر داده شده است.

 

۲) فتوشاپ

بدون شک بهترین نرم افزار برای ساخت کاورهای مختلف و طراحی بنرهای جذاب برای کاور پست‌های مختلف اینستاگرام، فتوشاپ است. این برنامه امکانات بسیار متنوعی را برای انجام طراحی در اختیار شما قرار می‌دهد. البته ممکن است هر کسی کار با این نرم افزار را بلد نباشد. نگران نباشید گزینه‌های دیگری وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

ساخت کاور اینستاگرام در فتوشاپ

۳) اپلیکیشن Picsart

یکی دیگر از برنامه‌ها برای ادیت عکس است که بسیار پر استفاده است. از نکات قابل توجه در این برنامه این است که می‌توانید فونت‌های دلخواه خود را دانلود و بر روی این برنامه استفاده نمایید.

 

 

۴) اپلیکیشن Canva

این اپلیکیشن یکی دیگر از کاربردی‌ترین اپلیکیشن‌هاست که به کمک آن می‌توانید انواع مختلف کاور برای پست‌ها، استوری‌ها، کارت ویزیت، بنر و … طراحی کنید. این اپلیکیشن قالب‌های آماده بسیار کاربردی و جذابی دارد که می‌توانید آن‌ها را مطابق با نیاز خود انتخاب و تغییر دهید. (این برنامه از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند اما می‌توانید از زبان عربی را انتخاب و از فونت‌های آن استفاده کنید.)

ساخت کاور پست در کانوا

 

بیشتر بخوانید: اینستاگرام مارکتینگ

 

۵) اپلیکیشن Inshot

یکی دیگر از اپلیکیشن‌های کاربردی در طراحی کاور پست اینستاگرام، Inshot است. این برنامه هم برای طراحی کاور عکس و هم کاور محتوای ویدیویی و ویرایش ویدیوها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ویژگی باعث می‌شود برای تمام نیازهای خود از همین اپلیکیشن استفاده کرده و در وقت خود نیز صرفه‌جویی کنید.

ساخت کاور برای پست اینستاگرام با گوشی

اگر شما نیز نرم افزاری می‌شناسید که برای ساخت کاور برای پست اینستاگرام مناسب است و ما آن را در این مقاله معرفی نکردیم، نام آن را در بخش نظرات برای ما بنویسید و از تجربه کار کردن خود با آن به ما بگویید. آیا نرم افزار خوبی است و همه نیازهای شما را پوشش داده است؟ آیا به اندازه کافی طرح آماده و جذاب دارد؟

بیشتر بدانید 

منظور از کاور پست اینستاگرام چیست؟

اولین تصویری که در زمان پخش ویدو، جدا از محتوای ویدئو، نمایش داده می شود و به گونه ای معرفی کننده محتوای آن پست است، کاور پست اینستاگرام است. در واقع تصویر اول یا یک ثانیه اول را همان کاور پست می گویند.

اگر قصد دارید تعدادی عکس را در یک پست قرار دهید، اولین تصویر می‌تواند کاور باشد. برای انتشار ویدیوها در اینستاگرام نیز می‌توانید یک ثانیه اول را برای کاور در نظر بگیرید. برای این کار می‌توانید یک تصویر را طراحی کرده و با استفاده از نرم افزار به ابتدای ویدیو خود اضافه کنید. البته اینستاگرام این امکان را فراهم کرده است که هنگام آپلور ویدیو، تصویری را برای کاور انتخاب نمایید.

اگر بر روی این پست اینستاگرام ایران هاست ضربه بزنید در یک ثانیه اول ویدئو ابتدا کاور نمایش داده می شود و سپس ویدئو پخش می شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا