شبکه های اجتماعی

کسب درآمد از آپارات ( چگونه از اپارات درامد زایی کنیم؟ )

مدت‌هاست که با پیشرفت تکنولوژی و توسعه اینترنت، کسب‌وکارهای آنلاین رونق بسیار زیادی گرفته‌اند و چه بسا که به مرور زمان جایگاه بهتری نیز پیدا خواهند کرد. بدون شک اکثر شما نیز بیشترین ساعات طول روز را در فضای اینترنت و شبکه‌های مجازی سپری می‌کنید. در بین شبکه‌های مجازی، پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب و اینستاگرام به مرتبه‌ای رسیده‌اند که می‌توان به راحتی از طریق آن‌ها کسب درآمد کرد. در ایران نیز برنامه‌ای تحت عنوان آپارات وجود دارد که همانند یوتیوب می‌توان با تولید محتوای ویدئویی به راحتی از طریق آن کسب درآمد کرد.

از این رو اگر به دنبال راهی برای کسب درآمد از اینترنت و ورود به بازار دیجیتال هستید، کسب درآمد از آپارات یکی از بهترین راه‌های پیش روی شما محسوب می‌شود. اما کسب در امد از آپارات چگونه است؟ آیا می‌توان با استفاده از تلفن همراه از طریق آپارات کسب درآمد کرد؟ میزان کسب درآمد از آپارات چقدر است؟ تعرفه درآمدزایی از آپارات به چه شکل است؟ و… سوالاتی هستند که ممکن است در ذهن شما شکل بگیرند.

به همین دلیل ما در این محتوا از ایران هاست ( ارائه دهنده‌ی خرید دامنه و خرید SSL ) قصد داریم تا با آموزش کسب درآمد از آپارات، راه‌حل‌ها، مراحل و قوانین این مسیر را برای شما عزیزان ارائه دهیم. پس در صورتی که تمایل به کسب درآمد اینترنتی از آپارات دارید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

آپارات چیست و کسب درآمد از آپارات چگونه است؟

آپارات پلتفرمی است که در آن کاربران می‌توانند با تولید محتوای ویدئویی کسب درآمد کنند. این پلتفرم همانند دیگر برنامه‌ها دارای حساب‌های شخصی و عمومی است؛ بنابراین شما می‌توانید به صورت شخصی کانالی را برای خود داشته باشید. اما چرا با وجود پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام، یوتیوب و… باید وارد آپارات شوید؟

کسب درآمد از آپاراتاولین دلیل مهم برای ورود به آپارات رونق و حضور پررنگ رسانه‌های آنلاین در کسب و کارهای مختلف است. از طرفی هر چه فعالیت شما در یک پلتفرم مثل آپارات بیشتر باشد، به مرور می‌توانید نظر افراد زیادی را به خود جلب کنید. حال حساب شما شخصی باشد یا عمومی، تفاوتی ندارد. شما حتی در حساب‌های شخصی خود نیز می‌توانید توجه و اعتماد کاربران زیادی را به خود جلب کنید و با معرفی محصول همانند دیگر پلتفرم‌ها کسب درآمد کنید.
دلیل دوم، درآمدزایی از این پلتفرم است.

شما با رعایت نکاتی مانند سئو سایت می‌توانید توجه کاربران زیادی را برای بازدید از سایتتان جلب کنید و با هر بازدید مبلغی به حسابتان واریز خواهد شد. در حقیقت شما تنها با تولید ویدئو و بارگذاری آن می‌توانید به راحتی کسب درآمد کنید. همچنین استفاده از آپارات دیگر مشکلات پلتفرمی مانند یوتیوب را ندارد. برای آن که بتوانید از یوتیوب درآمد کسب کنید، باید یک حساب بین‌المللی داشته باشید و این در حالی است که کاربران ایرانی به دلیل تحریم‌ها نمی‌توانند چنین حسابی داشته باشند. اگر همچنان با این محدودیت تمایل دارید از یوتیوب درآمد داشته باشید، پیشنهاد می کنیم مقاله ی چگونه از یوتیوب کسب درآمد کنیم  را مطالعه کنید.

فعال‌سازی درآمدزایی از آپارات

برای آن که بتوانید از طریق آپارات کسب درآمد کنید، باید ابتدا حساب خود را برای ورود به پنل درآمدزایی ثبت‌نام کنید. البته قبل از این کار باید عضو گروه آپارات باشید و برای مدتی فعالیت کنید. باید شرایط لازم را برای ورود به پنل درآمدزایی کسب کنید. برای این کار نیز باید در سیستم کسب درآمد از آپارات ثبت‌نام خود را انجام دهید. ما در اینجا مراحلی را که باید طی کنید برای شما عزیزان ارائه می‌دهیم.

مرحله اول فعال‌سازی کسب درآمد از آپارات

در قدم اول به منظور عضویت در سیستم کسب درآمد از طریق آپارات وارد صفحه درآمدزایی شوید. در صفحه باز شده بر روی عبارت «کسب درآمد از آپارات» کلیک کنید. با این کار وارد صفحه‌ای می‌شوید که باید در آن نوع فعالیت خود را مشخص کنید. شما می‌توانید در آپارات به عنوان یک تولیدکننده یا بازنشردهنده محتوا فعالیت داشته باشید. احتمالاً با خود می‌گویید این دو چه تفاوتی با هم دارند؟

تفاوت این دو در نوع محتوایی است که تولید می‌کنند. فرد تولیدکننده کسی است که خود یک محتوای ویدئویی تولید و بارگذاری می‌کند. در حالی که فرد بازنشردهنده کسی است که ویدئوهای موجود در فضای اینترنت را تنها ویرایش، تدوین و سپس بارگذاری می‌کند. به عبارت دیگر خود اقدامی جهت تولید یک محتوا انجام نداده است. همین موضوع باعث می‌شود که پنل درآمدی این دو گروه نیز با هم تفاوت داشته باشد.

مرحله دوم ثبت نام در آپارات

پس از مشخص کردن نوع فعالیتتان در آپارات، کانال شما مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت دارا بودن شرایط تعیین شده توسط سیستم، وارد پنل درآمدزایی خواهید شد.

بیشتر بخوانید: فریلنسری چیست

 

شرایط کسب در امد از آپارات

گروه‌های بازنشردهنده و تولیدکننده ویدئو در آپارات دارای شرایط متفاوتی نیز برای ورود به پنل درآمدزایی هستند که در این بخش به آن‌ها خواهیم پرداخت.

  • شرایط ورود به پنل درآمدزایی برای افراد بازنشردهنده محتوا:
  1.  حداقل ۲۰۰۰ دنبال کننده
  2. حداقل ۵۰۰ هزار ساعت نمایش از کانال در طول ۳ ماه گذشته
  3. بیش از ۸ میلیون بازدید کل (از زمان فعالیت تا کنون)
  4. بارگذاری بیش از ۲۰ هزار دقیقه محتوای ویدئویی در طول مدت فعالیت
  • شرایط ورود به پنل درآمدزایی برای افراد تولیدکننده محتوا:
  1. بارگذاری حداقل ۱۰ ویدئوی تولیدی در کانال آپارات به منظور بررسی برای ورود به پنل
  2. حداقل ۲۰۰ دنبال کننده
  3. حداقل ۳۰۰۰ ساعت نمایش از کانال در طول سه ماه گذشته

با توجه به شرایط ارائه شده، مشخص است که سیستم آپارات برای تولید کنندگان محتوا شرایط آسان‌تر و راحت‌تری را در نظر گرفته است. این برنامه در حقیقت یک سیستم حمایتی از تولید کنندگان ویدئو است. کسب درآمد نیز در آپارات به این صورت است که سیستم در ازای هر تبلیغ که در ابتدای هر ویدئو پخش می‌شود، ۵۰ درصد مبلغ را به فرد تولید کننده پرداخت می‌کند.

چگونه از آپارات کسب درآمد کنیم؟

اولین قدم برای آن که بتوانید از طریق آپارات کسب درآمد کنید، عضویت در شبکه است. برای این کار می‌توانید با مراجعه به سایت یا از طریق اپلیکیشن این پلتفرم که بر روی تلفن همراه نیز نصب می‌شود، اقدام به عضویت کنید. تنها کافی است بر روی فیلد ایجاد عضویت کلیک و فرم مربوطه را پر کنید.

دومین قدم فعالیت در آپارات به منظور کسب شرایط لازم برای ورود به پنل درآمدزایی پلتفرم است. شما باید تعداد دنبال کنندگان، بازدیدها و بارگذاری‌های خود را بر اساس شرایطی که در قسمت قبل گفته شد، تنظیم کنید. بعد از کسب تمامی شرایط می‌توانید پنل درآمدزایی خود را فعال کنید که سومین قدم برای کسب درآمد، ثبت‌نام در پنل درآمدزایی آپارات است.

بعد از آن که توانستید وارد پنل درآمدزایی آپارات شوید باید اقداماتی جهت افزایش درآمد خود انجام دهید. قدم چهارم برای کسب درآمد در آپارات، افزایش تعداد بازدیدهای کانال است. اما چگونه می‌توان تعداد بازدید کنندگان را افزایش داد؟

اموزش درامد زایی از اپارات با افزایش تعداد بازدید کننده

  • بخشی از تلاش شما برای افزایش بازدید مربوط به محتوایی است که تولید می‌کنید. این که از چه عکس، رنگ‌بندی و کاوری برای تولید ویدئوی خود استفاده می‌کنید، یا کیفیت ویدئوی تولیدی شما در چه حد است، تأثیر بسیار زیادی بر جذب مخاطب دارد. استفاده از هشتگ‌های مناسب و مرتبط با موضوع محتوا و همچنین انتخاب دسته‌بندی مناسب برای ویدئو به خودی خود تعداد بازدیدهای شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. آپارات فقط محدود به محتوای ویدئویی نیست و اگر محتوای جالبی دارید که در قالب ویس بیشتر مورد پسند است می توانید از پادکست استفاده نمایید در مقاله چگونه پادکست صوتی تولید کنیم ساخت پادکست را بیشتر توضیح اده ایم.

کسب درآمد از آپارات

  • روش بعدی برای افزایش بازدید مربوط به بعد از بارگذاری محتوا است. شما باید از هر ترفندی برای کشاندن ترافیک به کانال آپارات خود استفاده کنید. می‌توانید در صورت عضویت در کانال‌ها شبکه‌های دیگر مانند: اینستاگرام و … مخاطبان خود را برای تماشای ویدئوی تولیدی به وب سایتتان هدایت کنید.
  • راه‌حل دیگری که برای افزایش تعداد بازدید دارید، استفاده از تبلیغات است. آپارات برای این گروه از افراد که قصد افزایش بازدید از طریق تبلیغات را دارند، سرویس افزایش بازدید را ارائه کرده است. با استفاده از این سرویس محتواهای ویدئویی شما برای افراد بیشتری به نمایش گذاشته می‌شود که به کسب درآمد بیشتر شما کمک خواهد کرد. برای این کار کافی است در پنل خود از بخش ویدئوهای من، محتوای مورد نظر خود را انتخاب کرده و بر روی افزایش بازدید کلیک کنید. بعد از این کار به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که باید در آن نوع بسته افزایشی خود را انتخاب کنید. مواردی مانند تاریخ شروع تبلیغ، انتخاب موضوع، کلیدواژه‌ها، دسته‌بندی موضوعی و هشتگ‌ها باید به صورت کامل و با دقت تعیین شوند. سپس بر روی فیلد ثبت و ادامه کلیک کنید.

بعد از تعیین تمامی مشخصات و ثبت آن‌ها، پلتفرم آپارات ۳ ویژگی را در اختیارتان قرار می‌دهد. این ۳ ویژگی شامل موارد زیر است:

  1. قرار دادن call to action در انتهای ویدئو، برای این منظور که بخواهید مخاطب یا بازدیدکننده برای شما کاری انجام دهد. مثلاً کانال آپارات شما را دنبال کند یا به وب سایت شما برای تماشای ویدئوهای بیشتر مراجعه کند.
  2. اضافه کردن لینک‌های دیگر در حین پخش ویدئو.
  3. قرار دادن یک عکس یا کاور شاخص بر روی ویدئو به منظور جذاب‌تر شدن تبلیغ شما.

مرحله نهایی نیز پرداخت هزینه تبلیغ و انتظار برای دریافت نتیجه کارتان است. این کار به شما قبل از ورود به پنل درآمدزایی برای کسب تعداد بازدید کننده و دنبال کننده و بعد از ورود به پنل برای درآمدزایی بیشتر کاربرد بسیار زیادی دارد.

 

 

میزان کسب درآمد از آپارات چقدر است و بر چه اساس تعیین می‌شود؟

میزان کسب درآمد از پلتفرم آپارات بر اساس میزان موفقیت تبلیغی است که حین پخش ویدئوی شما برای کاربران پخش می‌شود. به این منظور در صورتی که کاربری تبلیغ پخش شده در ابتدای ویدئوی شما را به مدت ۵ ثانیه ببیند، آپارات در ازای ثانیه‌ها به شما پول پرداخت خواهد کرد که سود این کار به صورت ۵۰-۵۰ است.

میزان مبلغی که در ازای هر تبلیغ پرداخت می‌شود نیز به عواملی مانند: نوع محتوا، نوع و قیمت تبلیغ نمایش داده شده، نرخ تبلیغات موفق و … بستگی دارد. اما هر چه به آخر ماه نزدیک می‌شوید، میزان مبلغ پرداختی بیشتر می‌شود. در حال حاضر نیز میانگین درآمد برای تولیدکنندگان در ازای هر ۱۰۰۰ بازدید بین ۱۵-۷ هزار تومان است. این مبلغ برای بازنشردهندگان برای هر ۱۰۰۰ بازدید بین ۳۰۰ تومان الی ۱۰ هزار تومان است.

آموزش کسب درآمد از آپارات با گوشی

کسب درآمد از آپارات با گوشی دقیقا مشابه روشی است که در مقاله عنوان شد و مواردی که در دسکتاپ انجام شد، در موبایل قابل انجام است.

در پایان میخواهیم به این نکته اشاره کنیم که اگر شما ادمین اینستاگرام هستید و یا علاقمند به فعالیت در اینستاگرام هستید، با شناخت مخاطبان خود می توانید میزان بازدید را افزایش دهید و یکی از موضوعات مهم در انتشار محتوا، زمان انتشار آن است. پیشنهاد می کنیم برای اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع به مقاله ی بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا