کسب و کارسئو

گوگل ترندز چیست ؟ ( آموزش گوگل ترندز + نحوه کار با آن)

امروزه محتوای آنلاین به عنوان منبع بسیار مهمی برای تمام افراد دنیا به شمار می‌رود. نکته‌ای که در این زمینه بسیار اهمیت دارد، نوع نوشتن محتوا و قرار دادن درست کلمات کلیدی در محتواست. تمام وب سایت‌ها باید قبل از انتشار هرگونه پست، تحقیق درستی در مورد کلمات کلیدی انجام دهند. تحقیق کلمات کلیدی یادگیری این موضوع است که چه نوع کلمات و عباراتی بیشتر مورد علاقه مخاطبان است و همچنین با تحقیق درست کلمات کلیدی کلیک‌های داخلی و زمان طولانی برای بهبود رتبه سایت شما ایجاد می شود. بنابراین، بهترین روش‌ها در مورد تحقیق کلمات کلیدی کدامند؟

فهرست این مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید) پنهان

یکی از روش‌های مفید در این زمینه استفاده از Google Trends است که به شما کمک می‌کند وضعیت وب سایت خود را از نظر عملکرد موتور جستجو (سئو) بهبود دهید. Google Trends چیست؟ یک ابزار سنجش تحلیلی است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا جستجوهای مربوط به عبارات را تنظیم کنند و روند سئو را در هر مدت زمان مشخصی نظارت کنند. در این مقاله از گروه تولید محتوای ایران هاست ( ارائه دهنده‌ی خدمات خرید سرور مجازی کانادا ) به نکات کلیدی در مورد نحوه استفاده از گوگل trends می‌پردازیم.

گوگل ترندز چیست؟

گوگل ترندز یک وب سایت کاربردی است که میزان محبوبیت یک عبارت جستجو شده توسط کاربران را در گوگل نشان می‌دهد. با این ابزار می‌توانید مشاهده کنید که آیا این روند محبوبیت در حال افزایش است یا کاهش. همچنین می‌توانید اطلاعات آماری، موضوعات مرتبط و پرسش‌های مرتبط را پیدا کرده تا به شما در درک و استفاده بهتر از الگوریتم‌های گوگل کمک کند.
داده‌های Google Trends را می‌توان برای هفت روز گذشته یا بر اساس یک محدوده خاص مثلا از سال ۱۳۹۰ تا الان، مرتب کرد. این ابزار همچنین بر نحوه انجام انواع مختلف مطالعات تحقیقاتی تاثیر گذاشته است.

گوگل ترندز چیست

آموزش گوگل ترندز

حال که با اهمیت این ابزار آشنا شدیم باید ببینیم چگونه می‌توان از آن استفاده نمود. از Google Trends می‌توان برای موضوعات مختلفی از پیش بینی فناوری گرفته تا بهینه سازی SEO استفاده کرد. نحوه استفاده شما از این ابزار بستگی به فعالیت و موضوع مورد نظر شما دارد.
به عنوان مثال، در زیر جستجوی گوگل را برای عبارت «تیلور سویفت» مشاهده می‌کنید. در اواخر ژوئیه ۲۰۲۰ هنگامی که آلبوم او منتشر شد میزان جستجوی کاربران با جهش شدیدی روبرو شد.

نمونه کیوورد در گوگل ترندز

این نتایج را می‌توان در دسته‌بندی‌های مختلفی مشاهده کرد. به عنوان مثال می‌توانید در بازه‌های زمانی مختلف و با توجه به تغییر فصل نمودار را مشاهده کرده و در مورد موضوعاتی که در فصل‌های مختلف بیشتر مورد توجه قرار دارند، محتوا تولید کنید.
برای استفاده از این ابزار نیازی به نصب آن نیست. شما می‌توانید به وب سایت گوگل ترندز مراجعه کرده، کشور موردنظر را انتخاب کنید و عبارت موردنظر را جستجو کنید. به این صورت مهم‌ترین نتایج مرتبط با آن نمایش داده می‌شوند. فیلدهای مختلف نشان دهنده کشور، بازه زمانی موردنظر، موضوع جستجو و نوع جستجو هستند که با توجه به نیاز شما قابلیت تغییر دارند.

تغییرات موقعیت جغرافیایی در گوگل ترندز

نمودار نمایش داده شده میزان جستجوی کلمات در گوگل را در بازه‌های زمانی مختلف نشان می‌دهد. با توجه به این نمودار می‌توانید برای فعالیت‌های بازاریابی اقدام نمایید.
با انتخاب گزینه Compare می‌توانید دو کلمه کلیدی را با یکدیگر مقایسه کنید.

امکان مقایسه کلمات در گوگل ترند

در قسمت زیر بررسی‌های انجام شده بر اساس مناطق مختلف نشان داده می‌شوند.

تغییر مکان در گوگل ترندز
در نمودار زیر نیز کوئری‌های مرتبط با کلمات کلیدی موردنظر نمایش داده می‌شوند.

تغییرات موقیعیت مکانی در گوگل ترندز

تاثیر تغییر مکان در نتیجه گوگل ترندز

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت بک لینک

 

آشنایی با کاربرد گوگل ترندز

این ابزار می‌تواند به صورت‌های مختلف و برای کاربردهای زیادی مورد استفاده قرار بگیرد. در ادامه برخی از نمونه کاربردهای این ابزار معرفی شده‌اند:

آشنایی با روندهای فصلی

گاهی اوقات استفاده از برخی کلمات کلیدی در روز‌ها و فصل‌های خاص متفاوت است. بررسی این نمودارها می‌تواند به کسب‌وکار شما کمک کند تا در بهترین زمان ممکن بازاریابی و تولید محتوا را انجام دهید. به عنوان مثال اگر کار شما فروش لباس زمستانه است، باید بازاریابی و تولید محتوا در این زمینه را در فصل پاییز و زمستان انجام دهید.

 

بیشتر بخوانید: اسکریمینگ فراگ

 

انتخاب کلمه کلیدی مناسب

بر اساس نیاز خود کلمات کلیدی را به صورت‌های مختلف جستجو کرده و هر کدام که روند افزایشی دارند را برای تولید محتوا انتخاب کنید. اگر کلمه کلیدی را انتخاب کنید که روند کاهشی داشته باشد، قطعا آن محتوا به خوبی دیده نمی‌شود و زحمات‌ شما به هدر می‌رود.

برای یافتن کلمات کلیدی روش های مختلفی وجود دارد که به شما در تولید محتوای مفید و غنی کمک شایانی می کند، پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با این ابزارها مقاله ی چگونه کلمات کلیدی مقاله را پیدا کنیم را مطالعه کنید.

 

بیشتر بخوانید: حذف جیمیل

 

پیدا کردن موضوعات محبوب با گوگل ترندز ایران

یکی از بخش‌هایی که در وب سایت گوگل ترندز در دسترس است، Trending Searches است. با مراجعه به این بخش می‌توانید تمام کوئری‌های که میزان رشد بسیار بالایی در ۲۴ ساعت گذشته داشته‌اند را پیدا کنید. برای دسترسی به این بخش ابتدا نام کشور ایران یا کشوری دیگری که مد نظر دارید را انتخاب کنید تا محبوب‌ترین کلمات کلیدی را مشاهده کنید. این سایت برای ایران در چندی پیش فعال نبود اما در حال حاضر میتوانید از امکان گوگل ترندز فارسی استفاده کنید این موضوع احتمال حضور شما در گوگل دیسکاور را افزایش می دهد.

استفاده از گوگل ترندز برای طراحی تقویم محتوا

شما می‌توانید با توجه به این ابزار و میزان محبوبیت هر کلمه کلیدی تقویم محتوایی خود را تنظیم کنید تا به صورت منظم محتواهای خود را در بهترین بازه زمانی منتشر کنید. گاهی اوقات می‌توان هر ماه برای یک کلمه کلیدی محتوای جذاب نوشت و با توجه به نقطه اوج آن در هر ماه، منتشر کرد.

البته گاهی اوقات یک کلمه کلیدی کشش نوشتن یک محتوا در هر ماه را ندارد. برای این کار می‌توانید یک محتوا نوشته و هر ماه آن را به روز کنید.

استفاده از گوگل ترندز در تقویم محتوا

پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط

همان‌طور که در بالا نیز توضیح داده شد، این ابزار تمام کلمات کلیدی پرکاربرد مرتبط با عبارت موردنظر شما را نشان می‌دهد. به این ترتیب می‌توانید به راحتی با استفاده از این کلمات در بازه‌های زمانی مختلف به تولید محتوا بپردازید.

یافتن شهرهایی که بیشتر به دنبال این کوئری بوده‌اند

این مورد نیز در بالا توضیح داده شد و مشاهده کردید که شهرهایی که بیشترین میزان جستجو را در مورد این کلمه کلیدی به کار برده‌اند، نمایش داده می‌شود. به این صورت می‌توانید این شهرها را به عنوان هدف اصلی خود برای انجام فعالیت‌های بازاریابی قرار دهید.

با این ابزار مهم و کاربردی می‌توانید بهترین کلمات کلیدی را پیدا کرده و به صورت هدفمند به تولید محتوا بپردازید. گوگل ترند به شما کمک می‌کند به صورت کاملا اصولی برنامه ریزی کرده و به سرعت به موفقیت نزدیک شوید. پیشنهاد می کنیم قبل از تحقیق کلمات کلیدی و پیدا کردن بهترین کوئری‌ها محتوا ننویسید.

در پایان پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با روشهای کسب درآمد از اینترنت مقاله ی کسب درآمد از یوتیوب را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا