وردپرس (wordpress)

ارائه راه‌حل‌ برای رفع خطاهای رایج وردپرس

آسانی کار با وردپرس بسیار لذت بخش است اما خطاهای غیر منتظره آن هم بسیار آزار دهنده است. نمایش یک خطا از طرف وردپرس، یکی از اتفاقاتی است که می­تواند روز شما را خراب کند. خطاهایی که الان با آن مواجه ­شده‌اید، قبل از شما تعداد زیادی با آن مواجه شده‌اند و گزارش داده‌اند و مشکل برطرف شده است. پس اگر به یکی از آنها برخوردید، اصلا نگران نباشید، فقط کافیست با ما همراه شوید تا با بررسی خطاهای رایج وردپرس شما را در رفع آنها، راهنمایی کنیم.

فهرست این مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید) پنهان

خطاهای رایج وردپرس

بررسی خطاهای رایج وردپرس

کی از مسائل بخش پشتیبانی در مبحث طراحی سایت حرفه ای وردپرس ، رفع خطاهای متعدد ایجاد شده می باشد. در این مقاله به ۵ مورد از رایج ترین آنها پرداخته شده است که در ادامه با آنها آشنا خواهیم شد.

۱- خطای صفحه سفید در وردپرس (صفحه مرگ)

اولین خطای وردپرسی رایج که باید به آن پرداخته شود، خطای صفحه سفید معروف به صفحه مرگ است. همانطورکه از نام خطا مشخص است، ممکن است به علت مشکل در کد های PHP و یا دیتابیس با یک صفحه خالی و بدون هیچ نوع اطلاعاتی روبرو ‌شوید. دلایل زیادی برای نمایش صفحه سفید وجود دارد که در زیر به دو مورد از آنها اشاره کرده ایم و می‌توانید برای رفع این خطا، اقدامات مربوطه را انجام دهید.

  • ممکن است یک افزونه معیوب باعث به وجود آمدن این خطا شده باشد. برای حل این مشکل باید به صفحه مدیریت وردپرس وارد شوید و تمام افزونه‌ها را غیرفعال کنید و سپس یکی یکی آنها را فعال کنید. با این‌کار متوجه خواهید شد که خطای به وجود آمده مربوط به کدام یک از این افزونه‌هاست.
  • در بحث بررسی خطاهای رایج در وردپرس تم انتخابی برای وب‌سایت بسیار مهم است چون ممکن است تم باعث بروز چنین خطایی شود. برای رفع این مشکل باید به صفحه مدیریت وارد شوید و از یک تم پیش‌‌فرض وردپرس استفاده کنید.

خطای صفحه مرگ در وردپرس

۲- بررسی خطای سرور داخلی در وردپرس

خطای سرور داخلی یکی یکی دیگر از مواردیست که در بررسی رایج ترین Error های وردپرس درنظر گرفته می شود، زیرا این خطا بسیار گیج‌کننده است. دلایل متعددی می­تواند در به وجود آمدن خطای سرور داخلی نقش داشته باشند. برای رفع این خطا می‌توانید یکی از اقدامات زیر را انجام دهید.

  • فایل htaccess. موضوع مهمی در بررسی خطاهای رایج در وردپرس است. به احتمال زیاد این خطا به‌خاطر خراب شدن فایل htaccess. به وجود آمده است. با استفاده از FTP به ریشه وب سایت خود وارد شوید و فایل htaccess. را به فایل htaccess_old . تغییر نام دهید. سایت خود را امتحان کنید ببینید مشکل برطرف شده یا خیر؟ اگر مشکل برطرف شد به قسمت تنظیمات بروید و با کلیک بر روی پیوندهای یکتا دکمه ذخیره تغییرات را فشار دهید تا فایل htaccess. مجدداً تولید شود.
  • ممکن است خطا مربوط به یکی از افزونه‌ها باشد، بنابراین وارد صفحه مدیریت وردپرس شوید و تمام افزونه‌ها را غیرفعال کنید.
  • شاید خطا مربوط به تم وب‌سایت باشد و برای رفع مشکل باید تم وب‌سایت را به حالت پیش‌فرض وردپرس تغییر دهید.
  • محدودیت حافظه PHP موضوع مهمی در بررسی خطاهای رایج در وردپرس است. ممکن است از محدودیت حافظه PHP عبور کرده باشید و باید برای حل مشکل محدودیت حافظه PHP را افزایش دهید.
  • درصورت رفع نشدن خطا، باید سعی کنید که پوشه‌های wp-admin و wp-includes را از نصب جدید وردپرس بارگذاری کنید.

بررسی خطای سرور داخلی در وردپرس

 آموزش آپدیت php وردپرس در مقالات دیگری از ایران هاست مطالعه نمایید.

۳- بررسی خطا در ایجاد اتصال به بانک اطلاعاتی در وردپرس

در بحث بررسی خطاهای رایج وردپرس، لازم است که با خطای مرتبط با اتصال به بانک اطلاعاتی آشنا شویم. مشاهده این خطا بدین معناست که در اتصال به بانک اطلاعاتی مشکل به‌وجود آمده است. دلایل زیادی برای پیش آمدن این خطا وجود دارد که می‌توانید با راه‌حل‌های زیر آن را رفع کنید.

  • یکی از فایل‌هایی که در زمان خطا باید به آن توجه نمود، فایل wp-config.php است. ممکن است خطای به وجود آمده به علت مشکل پیش آمده در فایل wp-config.php باشد. برای حل این مشکل از طریق FTP به سایت خود دسترسی پیدا کنید و فایل wp-config.php را باز کنید و از صحت اطلاعات نام پایگاه داده، نام کاربری پایگاه داده، رمز عبور پایگاه داده، هاست پایگاه داده اطمینان حاصل کنید. در صورتی که هریک از اطلاعات فوق نادرست بود سریعاً آن‌ها را اصلاح کنید.
  • ممکن است این خطا مربوط به هاست وب‌سایت شما باشد که برای رفع آن باید فوراً با آنها تماس بگیرید. چون این خطا ممکن است به‌خاطر خراب بودن سرور باشد یا به دلیل حجم بالای ترافیک، پایگاه داده شما از دسترس خارج شده باشد.

 

علت ایجاد خطای ۵۰۳ و روش های رفع آن را در مقالات دیگر ایران هاست بخوانید.

خطا در ایجاد ارتباط با بانک اطلاعات

۴- بررسی خطای حالت تعمیر و نگهداری در وردپرس

نمی‌توان در بررسی خطاهای رایج وردپرس از ارور وردپرس در حالت تعمیر و نگهداری توجه نکرد. چون زمانیکه بروزرسانی وردپرس انجام می‌شود، بطور خودکار یک فایل به نام .maintenance نصب می‌کند. در اینصورت ممکن است با خطای « Briefly unavailable for scheduled maintenance. Please check back in a minute. » مواجه شوید. برای حذف چنین پیغامی باید با FTP به وب‌سایت خود وارد شوید و فایل maintenance. را در ریشه سایت حذف کنید.

maintenance خطایی که در زمان تعمیر یا نگهداری وردپرس نمایش داده می شود

۵- بررسی خطای ۴۰۴ در وردپرس

خطای ۴۰۴ یکی از مهمترین خطاهایی است که باید به آن پرداخت. چون هر کاربری در زمان بازدید از یک پست، حداقل یکبار با این خطا مواجه شده است. شایع‌ترین علت این خطا، تنظیمات permalink در وردپرس می‌باشد که برای حل آن باید تنظیمات پیوند یکتا را دوباره پیکربندی کنید و یا قوانین بازنویسی را به‌صورت دستی بروزرسانی کنید.

خطای 404

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا