وردپرس (wordpress)

آموزش آپدیت دستی وردپرس + آپدیت قالب وردپرس و افزونه ها

یکی از کارهایی که در نگهداری از این سایت های وردپرسی باید مد نظر قرار داد، بروزرسانی وردپرس و پوسته سایت به آخرین نسخه وردپرس است. پس از مبحث آپدیت هسته وردپرس باید به این نکته هم اشاره کرد که افزونه ها و پوسته هایی که بر روی wordpress نصب می کنید، همانند نرم افزار هایی هستند که بر روی سیستم رایانه خود دارید و نیاز به نگهداری دارند.

بطور دوره‌ای توسعه دهندگان وردپرس، بروز رسانی‌هایی را قرارمی‌دهند که ویژگی‌های جدیدی به افزونه یا پوسته سایت اضافه می‌کند. یا اشکالات شناخته شده را برطرف می‌کنند. بنابراین یک یاز راه های نگهداری از پوسته و افزونه های نصب شده بر روی وردپرس، بروز رسانی به موقع و مرتب آنهاست و این همان چیزی است که ما در این مقاله به آن خواهیم پرداخت. در روند این مقاله از ایران هاست ( ارائه دهنده‌ی هاست پایتون  پر سرعت )  با مواردی همچون نحوه بروز رسانی هسته وردپرس و مزایای آن و همچین بروز رسانی افزونه ها آشنا خواهید شد.

چگونه هسته وردپرس را بروزرسانی کنیم؟

در مجموع به دو روش می توانید هسته وردپرس خودتان را بروزرسانی کنید.

  1. بروز رسانی وردپرس از طریق داشبورد ادمین
  2. بروزرسانی دستی وردپرس از طریق FTP

اما نکته مهم پیش از بروزرسانی وردپرس این است که قبل از انجام عملیات، یک فول بکاپ وردپرس تهیه کنید در مقالات دیگر نخوه بک آپ گرفتن از سایت وردپرس را آموزش داده ایم. در ادامه نحوه بروزرسانی دستی وردپرس و از طریق داشبورد را می خوانید.

 

 

آموزش آپدیت وردپرس از طریق داشبورد ادمین

در راستای آموزش آپدیت سایت وردپرس بایستی گفت این ساده‌ترین راه بروزرسانی وردپرس است، زیرا که این روش تنها با یک کلیک انجام می‌شود. تنها کاری که باید انجام دهید ورود به داشبورد وردپرس و سپس بررسی اینکه آیا در بالای صفحه، نشان اطلاع رسانی برای آپدیت وردپرس وجود دارد یا خیر.

بروزرسانی هسته وردپرس از طریق داشبورد ادمین

برای شروع فرآیند بروزرسانی بر روی عبارت “لطفا بروز کنید” کلیک کنید. اگر بروزرسانی وردپرس جزئی باشد به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که پیغام “بروزرسانی با موفقیت انجام شد” همراه با اطلاعات بروزرسانی برای افزونه‌ها و پوسته‌ سایت وجود دارد.

و در صورتی که یک بروزرسانی بزرگ داشته باشید، صفحه خوش آمدگویی وردپرس را همراه با توضیحات مفصل درباره آنچه در نسخه جدید بروز شده است، مشاهده خواهید کرد.

بروزرسانی هسته وردپرس از طریق داشبورد ادمین

آپدیت دستی وردپرس از طریق ftp

قبل از خواندن بخش آموزش آپدیت وردپرس به صورت دستی، به شما پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات در حوزه ftp چیست مقاله ما را مطالعه نمایید.

آپدیت دستی وردپرس هنگامی مفید است که بنا به دلایلی نمی‌توانید از طریق داشبورد وردپرس این کار را انجام دهید. برای بروز رسانی دستی وردپرس از ابزارهای ftp و یا قسمت file manager هاست خود، استفاده کنید. برای این عمل شما نیاز دارید که فایل‌های اصلی وردپرس را با فایل‌های جدید بازنویسی کنید. برای انجام این کار با استفاده از filezila مراحل زیر را دنبال کنید:

آخرین ورژن وردپرس فارسی را دانلود کنید و فایل‌ها را در کامپیوتر خود از حالت zip خارج کنید.

برای دانلود ورژن وردپرس فارسی به این سایت مراجعه کنید
  1. برای جلوگیری از، از دست رفتن داده‌های مهم، پوشه استخراج شده را پیدا کنید و فایل‌های wp-config-sample.php و wp-content را پاک کنید.
  2. سایت خود را به filezila متصل کنید.
  3. وارد کاربری ftp خود شوید، در صفحه سمت راست فایل‌های wp-admin و wp-includes موجود در هاست را پیدا کنید و با راست کلیک، آنها را پاک کنید.
  4. در صفحه سمت چپ بر روی wp-admin و wp-includes جدید راست کلیک کنید و گزینه upload را انتخاب کنید.

آپدیت دستی وردپرس از طریق ftp

بقیه فایل‌های خارج شده در کامپیوتر خود را به هاست، منتقل کنید و جایگزین فایل‌های قدیمی کنید. در هنگام انتقال با پیغام زیر روبرو خواهید شد که تیک گزینه Always use this action  را بزنید و در آخر تیک گزینه Apply to current queue only  را نیز، انتخاب کنید.

آپدیت دستی وردپرس از طریق ftp

زمانی که تمام فایل‌ها بارگذاری شدند برای بررسی آپدیت وردپرس می‌توانید به آدرس زیر بروید.

yoursite.com/wp-admin/upgrade.php/

مزایای بروز رسانی وردپرس

اگر به دنبال امنیت، سرعت، سازگاری و عملکرد بهتر در وردپرس خود هستید، حتما core وردپرس خود را بروز کنید زیرا:

  • بروز رسانی مکرر هسته، اشکالات و آسیب پذیری‌های امنیتی که نسخه‌های قدیمی ممکن است داشته باشند را، برطرف می‌کنند.
  • سرعت و عملکرد بارگیری وبسایت را با هر نسخه جدید وردپرس، تجربه خواهید کرد
  • با آپدیت وردپرس ، سایت شما با جدیدترین پوسته‌ سایت، افزونه‌ها و فناوری‌های وب سازگار می‌شود.
  • ویژگی‌ها و گزینه‌های بیشتری وجود خواهد داشت که می‌توانید از آنها برای ارتقا وبسایت خود استفاده کنید.

 

 

 آموزش آپدیت قالب وردپرس و افزونه‌ها

همان‌طور که بروزرسانی هسته وردپرس مهم است، بروزرسانی قالب وردپرس و افزونه‌ها نیز دارای اهمیت است. چرا که وجود یک باگ در افزونه یا پوسته سایت می‌تواند برکل تنظیمات اعمال شده تاثیر بگذارد. از این رو در ادامه مقاله به آموزش نحوه بروز رسانی قالب وردپرس می پردازیم.

همانند بروزرسانی هسته وردپرس می‌توانید افزونه‌ها و پوسته‌ها را با یک کلیک، بروزرسانی وردپرس را انجام دهید. برای انجام این کار به بخش “آپدیت وردپرس” صفحه مدیریت خود بروید.

در راستای آموزش آپدیت افزونه وردپرس بایستی گفت افزونه‌ها و پوسته‌هایی که باید بروز شوند در این قسمت به نمایش در می‌آیند.

برای آپدیت افزونه ها در وردپرس مراحل زیر را انجام دهید:

  1. وارد بخش افزونه ها/ افزون های نصب شده شوید.
  2. افزونه‌های مورد نظر را انتخاب کنید
  3. از لیست بازشو گزینه به روزرسانی وردپرس را انتخاب و بر روی دکمه اجرا کلیک نمایید.

 آموزش آپدیت قالب وردپرس و افزونه‌ها 

همین کار را می‌توان با پوسته‌ سایت انجام داد: آنها را انتخاب کرده و روی “به روز کردن پوسته” کلیک‌کنید.

چه برای افزونه‌ها و چه برای پوسته‌ها، شما به صفحه دیگری هدایت می‌شوید که شما را از پیشرفت به روز رسانی وردپرس مطلع می‌کند. این کار دقیقاً همانند بروزرسانی هسته وردپرس است.

به یاد داشته باشید که همواره، اجرای آخرین نسخه نرم‌افزاری که استفاده می‌کنید اهمیت ویژه‌ای دارد.

در این مقاله شما آموختید که چگونه  بروزرسانی افزونه وردپرس و پوسته سایت و همین طور هسته وردپرس خود را به آخرین نسخه بروزرسانی کنید. امیدواریم با خواندن این مقاله با نحوه به روز رسانی وردپرس آشنا شده باشید.

 

 

سوالات متداول

چه زمانی باید وردپرس را به صورت دستی آپدیت کرد؟

آپدیت دستی وردپرس هنگامی مفید است که بنا به دلایلی نمی‌توانید از طریق داشبورد وردپرس این کار را انجام دهید.

آیا باید هسته وردپرس را قبل از افزونه ها به روز کرد؟

اگر در حال انجام آپدیت افزونه ها و وردپرس خود هستید ، باید ابتدا افزونه ها را به روز کنید و سپس تک به تک آزمایش کنید. پس از به روزرسانی وردپرس ، ممکن است از شما خواسته شود که افزونه ها را دوباره به روز کنید تا با آخرین نسخه وردپرس سازگار باشد.

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا