عمومی

Link Exchange یا تبادل لینک چیست و تاثیر آن بر بهبودِ رتبه الکسا

Link Exchange یا تبادل لینک چیست

تبادل لینک (Link Exchange) در رابطه با اتحادی از وب سایت ها می باشد که به صورت مشابه عمل کرده و با هم ساختاری دایره ای را ایجاد می کنند. مدیران سایت در ساختارهایی که این تبادل را انجام می دهند وب سایتهای خود را ثبت می کنند و به نوبه خود کدهای HTML صفحات خود را تبادل می کنند. به شما پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات در حوزه html چیست مقاله ما را مطالعه نمایید.

تبادل لینک فرایندی است که در آن مسئولین دو وب سایت به صورت تعاملی لینک به وب سایت های همدیگر را در سایت های خود قرار می دهند. قرار دادن لینک در سایت های مختلف به افزایش بک لینک آن سایت می انجامد. تعداد بک لینک های بیشتر در نهایت رتبه سایت در گوگل را که بر اساس فاکتور های متفاوتی از یک تا ده سنجیده می شود افزایش می دهد.برای کسب اطلاعات بیشتر در حوزه بک لینک یعنی چه به شما پیشنهاد می شود مقاله ما با موضوع بک لینک یعنی چه را مطالعه نمایید.

یکی از عوامل موثر بر روی سئو سایت، تبادل لینک صحیح می باشد

ممکن است تبادل لینک با سایت هایی که Page Rank بالاتری یا تبادل لینک با سایتهای پربازدید دارند با پرداخت وجه انجام شود. معمولا تعداد هرچه بیشتر لینکها در سایت های دیگر حتی اگر از نظر افزایش ترافیک انسانی موثر نباشد، باعث خواهد شد تعداد بیشتری از ربات های کاوشگر از لینک های متفاوت وارد یک سایت شوند و این امر باعث می شود اطلاعاتی که در سایت قرار می گیرد خیلی سریعتر از زمان معمول وارد موتور جستجو شود و حتی این زمان به چند ساعت یا چند دقیقه کاهش یابد، به این معنی که تا مطلبی در سایت قرار داده می شود چند دقیقه بعد مطالب در کاوشگر قابل جستجو خواهد بود.

فرایند تبادل لینک می تواند به صورت دستی یا خودکار انجام شود. در حالت دستی، دارندگان وب سایت با هم به توافق می رسند که تبادل لینک داشته باشند و لینک همدیگر را در سایت قرار می دهند.

در حالت خودکار، سایتی که رتبه بالاتری دارد معمولا از برنامه های تحت وب استفاده می کند و ابتدا از وب مستر سایت دیگر تقاضا می کند که لینک را در سایت خود قرار دهد، پس از این عمل، شخص می تواند لینک خود را در سایت دیگر قرار دهد. معمولا در این فرایند اگر یکی از طرفین لینک را از سایت خود حذف کند، سایتی که به صورت خودکار تبادل لینک کرده است طی چند ساعت به صورت خودکار لینک طرف مقابل را از سایت حذف خواهد کرد.

تبادل لینک معمولا با نیت و هدف افزایش رتبه در سایتهایی نظیر alexa بسیار کاربردی است حال که با مفهوم تبادل لینک چیست آشنا شدید در ادامه مقاله به بررسی تبادل لینک و رتبه الکسا (Alexa Rank) می پردازیم.

تبادل لینک و رتبه الکسا (Alexa Rank)

به زبان ساده، رتبه الکسا (Alexa Rank)، سیستم رتبه بندی سایتهاست و اساس رتبه بندی آن، میزان ترافیک هر وب سایت است. این ترافیک بر اساس تعداد کاربران یا بازدید کنندگان وب سایت می باشد که نوار ابزار الکسا را نصب کرده اند. بنابراین هر چه تبادل لینک بیشتری رخ دهد، ترافیک سایت بالاتر خواهد رفت و در نهایت، رتبه الکسا افزایش خواهد یافت.

رتبه الکسا در فرایند بهینه سازی وب سایت

تعریف الکسا از رتبه بندی ترافیک الکسا

رتبه بندی ترافیک الکسا بر اساس آرشیو سه ماهه اطلاعات کاربران استفاده کننده نوار ابزار الکسا و همچنین تعداد صفحات بازدید شده و تعداد کاربران هر سایت می باشد. در مرحله ابتدایی، الکسا تعداد صفحات دیده شده هر سایت را در وب به صورت روزانه محاسبه می کند.

رتبه بندی اصلی الکسا بر اساس موقیعت مکانی و دو ویژگی ذکر شده در بالا، در بازه زمانی مشخص تعیین می شود.

بنابراین رتبه یک سایت مستقیما تحت تاثیر تعداد بازدیدکنندگان سایت و تعداد صفحاتی که در اینترنت توسط کاربران دیده شده است می باشد.

  1. اصلی ترین و مهمترین روش برای تقویت (کاهش) رتبه الکسا، نصبToolbar (نوار ابزار) الکسا است. این نوار ابزار رایگان را می توانید از اینجا دریافت نمایید. با نصب شدن این نوار ابزار در مرورگرهای کاربران یک سایت با هر بار وارد شدن به سایت یک بازدید در Alexa ثبت می شود. در حال حاضر این تولبار برای سه مرورگر گوگل کروم، موزیلا فایر فاکس و اینترنت اکسپلورر ارائه می شود.
  2. قرار دادن Alexa Traffic Widgets در سایت یا وبلاگ خود، هر کاربری که روی آن کلیک کند یک امتیاز برای شما محسوب می شود حتی اگر تولبار الکسا را نصب نداشته باشد.
  3. دوستان و نزدیکان خود را به نصب نوار ابزار الکسا تشویق نمایید و از آنها بخواهید در مورد سایت یا وبلاگ شما در الکسا نظر بدهند.
  4. نوشتن مطالب مرتبط با وب مسترها (مثلا seo)، به این دلیل که اکثر وب مسترها نوار ابزار الکسا را نصب دارند، بسیار مفید است.
  5. مطالب خود را در سایتهای مختلف به اشتراک بگذارید، سایت هایی نظیر فیس بوک، توییتر، دیگ و … که باعث افزایش بازدید سایت شما و در نتیجه کاهش رتبه الکسا خواهند شد.
  6. درون فرومهای بزرگ و با ترافیک بالا تبلیغ کنید، که باعث افزایش بازدید کننده سایت شما خواهد شد.
  7. در مورد الکسا مطلب بنویسید، بسیاری از وب مسترها و کاربران علاقه به تقویت رتبه الکسای خود دارند و به دنبال مطالب جدید می گردند، با نوشتن مطالب مفید می توانید آنها را به سایت خود بکشانید.

نکته: با درنظر داشتن موارد بالا برای افزایش رتبه الکسا، بهترین راه به جای تمرکز بر روی شیوه های مصنوعی، تمرکز بر روی توسعه و افزایش کیفیت محتوا که علت اصلی جذب بازدید کننده است می باشد.

سوالات متداول کاربران

تبادل لینک (Link Exchange) در رابطه با اتحادی از وب سایت ها می باشد که به صورت مشابه عمل کرده و با هم ساختاری دایره ای را ایجاد می کنند. مدیران سایت در ساختارهایی که این تبادل را انجام می دهند وب سایتهای خود را ثبت می کنند و به نوبه خود کدهای HTML صفحات خود را تبادل می کنند… تبادل لینک فرایندی است که در آن مسئولین دو وب سایت به صورت تعاملی لینک به وب سایت های همدیگر را در سایت های خود قرار می دهند. قرار دادن لینک در سایت های مختلف به افزایش بک لینک (Backlink) آن سایت می انجامد. تعداد بک لینک های بیشتر در نهایت رتبه سایت در گوگل را که بر اساس فاکتور های متفاوتی از یک تا ده سنجیده می شود افزایش می دهد.
به زبان ساده، رتبه الکسا (Alexa Rank)، سیستم رتبه بندی سایتهاست و اساس رتبه بندی آن، میزان ترافیک هر وب سایت است. این ترافیک بر اساس تعداد کاربران یا بازدید کنندگان وب سایت می باشد که نوار ابزار الکسا را نصب کرده اند. بنابراین هر چه تبادل لینک بیشتری رخ دهد، ترافیک سایت بالاتر خواهد رفت و در نهایت، رتبه الکسا افزایش خواهد یافت.
رتبه بندی ترافیک الکسا بر اساس آرشیو سه ماهه اطلاعات کاربران استفاده کننده نوار ابزار الکسا و همچنین تعداد صفحات بازدید شده و تعداد کاربران هر سایت می باشد. در مرحله ابتدایی، الکسا تعداد صفحات دیده شده هر سایت را در وب به صورت روزانه محاسبه می کند. رتبه بندی اصلی الکسا بر اساس موقیعت مکانی و دو ویژگی ذکر شده در بالا، در بازه زمانی مشخص تعیین می شود. بنابراین رتبه یک سایت مستقیما تحت تاثیر تعداد بازدیدکنندگان سایت و تعداد صفحاتی که در اینترنت توسط کاربران دیده شده است می باشد.

ایران هاست

مشخصات مدیر

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا