کسب و کارگوگل ادز و تبلیغات آنلاین

تبلیغات کلیکی چیست؛ انواع PPC

تبلیغات بخش همی از هر فعالیت و کسب‌وکار محسوب شده و برای رشد و دیده شدن باید از روش‌های مختلف تبلیغات متناسب با فعالیت خود استفاده کنید. اگر به دنبال یافتن اولین بازدید و مشتری برای فعالیت خود بوده یا قصد دارید با استفاده از تبلیغات کسب‌وکار خود را رونق دهید، روش‌های مختلف بازاریابی دیجیتال روشی مفید برای شما خواهد بود. تبلیغات کلیکی یا PPC یکی از روش‌های بسیار مفید بازاریابی دیجیتال است که برای جذب مشتری برای وب سایت و آگاهی بیشتر از برند مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله به طور مفصل در مورد این که تبلیغات کلیکی چیست و مزایا و معایب آن صحبت می‌کنیم.

PPC یا تبلیغات کلیکی چیست؟

PPC که مخفف pay-per-click است، یک مدل از تبلیغات گوگل ادوردز است که در آن افراد تبلیغ کننده با کمک پلتفرمی مانند Google Ads تبلیغات خود را نمایش می‌دهند، سپس به ازای هر بار که افراد بر روی تبلیغ کلیک کنند، هزینه‌ای از حساب آنها کم می شود. در این روش اگر تبلیغ شما در صفحه‌ای قرار گیرد و هیچ کلیکی بر روی آن انجام نشود لازم نیست هیچ هزینه‌ای برای آن تبلیغ پرداخت کنید. بسیاری از مشاغل از این روش برای انجام تبلیغات خود استفاده می‌کنند.

مشاغل از PPC برای هدایت ترافیک به سمت وب سایت خود و فروش بیشتر استفاده می‌کنند. تبلیغات PPC به شما امکان می‌دهد تا هدف گذاری عمیقی داشته باشید، بدین معنی که شما می‌توانید تبلیغات را در مقابل کسانی که مشتریان واقعی شما هستند، ارائه دهید.

تمام افرادی که به دنبال تامین کننده محصول یا خدماتی برای رفع نیازهای خود هستند، از موتورهای جستجو استفاده می‌کنند. به همین دلیل تبلیغ در این فضا می‌تواند مشتریان بسیاری به سمت کسب‌وکار شما روانه کند. PPC به شما کمک می‌کند مخاطبان هدف خود را شناسایی و تبلیغات خود را دقیقا به همین افراد نمایش دهید. یکی از موضوعات مهم که پیش از اجرای کمپین های تبلیغاتی باید با آن را بدانید این است که زمانی که شروع به اجرای کمپین میکنید عموما در منابع هاست خود با مشکل مواجه می شوید. بنابراین بهتر است پیش از اجرای کمپین های تبلیغاتی یک هاست وردپرس پرسرعت تهیه نمایید.

ppc چیست

تبلیغات کلیکی گوگل چیست؟

تبلیغات کلیکی توسط وب‌سایت‌ها و شرکت‌های مختلفی ارائه می‌شوند. در ایران نیز بسیاری از مراکز و شرکت‌های مختلف مانند ایران هاست این نوع تبلیغات را ارائه می‌دهند. تبلیغات کلیکی گوگل ازجمله مهم‌ترین نوع تبلیغات کلیکی است که توسط شرکت گوگل و با کمک گوگل ادز صورت می‌گیرد. PPC به عنوان یک کانال بازاریابی تعدادی از بسترهای تبلیغاتی مختلف را پوشش می‌دهد، که متداول‌ترین آن‌ها Google Ads و Bing Ads است برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گوگل ادز می توانید پست ما در مورد تبلیغات در گوگل چیست را بخوانید.. همچنین در هر یک از این سیستم‌ها قالب‌های مختلف تبلیغاتی وجود دارد، از جمله:

  • جستجوی آگهی‌ها
  • تبلیغات خرید
  • نمایش تبلیغات
  • تبلیغات ویدئویی
  • تبلیغات Gmail

بیشتر اوقات، متوجه می‌شوید که بیشتر مشاغل بازاریابی PPC خود را در Google Ads شروع می‌کنند. دلیل این کار دسترسی ساده‌تر به این سیستم، دسترسی به بیشترین مخاطب از مشتریان و همچنین چندین روش مختلف برای راه اندازی و اجرای کمپین ها بسته به اهداف شما است.

 

بیشتر بخوانید: انواع تبلیغات همسان

 

انواع پلتفرم های تبلیغات کلیکی

دو روش برای تبلیغات کلیکی وجود دارد:

  • تبلیغ در موتورهای جستجو
  • تبلیغ در پلتفرم های توزیع و نمایش تبلیغ

همانطور که گفتیم، روش اول یعنی تبلیغ در موتور جستجو با Google Ads و Bing Ads قابل انجام است.

تبلیغات کلیکی در ادز

تبلیغ در پلتفرم های توزیع و نمایش تبلیغ شامل مواردی همچون :

  • تبلیغات درون برنامه ای
  • تبلیغات کلیکی فیسبوک (Facebook)
  • تبلیغات کلیکی شبکه‌های اجتماعی
  • و …

معرفی انواع تبلیغات کلیکی

همان‌طور که گفته شد تبلیغات کلیکی اهمیت بسیار بالایی داشته و کسب‌وکارهای بسیار زیادی در این زمینه سرمایه گذاری می‌کنند. در ادامه انواع تبلیغات کلیکی را معرفی می‌کنیم تا در صورت نیاز از آن‌ها استفاده کنید.

 تبلیغات همسان (Native)

یکی از انواع تبلیغات کلیکی که در ایران محبوبیت زیادی داشته و برندهای معتبر و بزرگ از آن استفاده می‌کنند، تبلیغات کلیکی همسان است. در این روش محتوای تبلیغاتی موردنظر به صورت متن و عکس طراحی شده و در وب‌سایت‌های مختلف نمایش داده می‌شود.

تبلیغات در جستجو (Search ADS)

این نمونه از تبلیغات در جستجو زمانی که کاربر عبارتی را در موتور جستجو سرچ می‌کند، در صورت ارتباط با تبلیغ موردنظر به او نمایش داده می‌شود. از بهترین مثال‌های این نمونه می‌توان به تبلیغات گوگل (Google Ads) اشاره کرد.

 

بیشتر بخوانید: گوگل ادسنس چیست

 

تبلیغات ریتارگتینگ (Retargeting)

یکی دیگر از انواع کمپین تبلیغات تبلیغات کلیکی محبوب در بین کاربران که عملکرد و نتیجه مثبتی به همراه داشته، تبلیغات ریتارگتینگ است. این نوع تبلیغ به این صورت است که کاربرانی که سایت شما را بازدید کرده باشند شناسایی کرده و تبلیغات را به آن‌ها نشان می‌دهد.

تبلیغات بنری (Banner Ads)

این نوع تبلیغات از جمله روش‌های قدیمی در تبلیغات محسوب می‌شود. به این صورت که بنری در سایز مورد نظر حاوی پیام‌ها و تصاویر تبلیغاتی خود آماده کرده و در وب‌سایت‌های موردنظر قرار می‌دهید.

مزایا تبلیغات کلیکی

تفاوت تبلیغات کلیکی PPC و CPC چیست؟

بسیاری از افراد در مورد دو عبارت PPC و CPC به اشتباه افتاده و آن‌ها را دو نوع تبلیغات کلیکی می‌دانند. این تصور استباه است. PPC خلاصه عبارت Pay-Per-Click است که به معنای پرداخت به ازای هر کلیک است. اما CPC خلاصه عبارت Cost Per Click است. این عبارت به معنای هزینه به ازای هر کلیک است. در واقع اگر شما برای رشد کسب‌وکار خود بخواهید از تبلیغات کلیکی یا همان PPC استفاده کنید باید به ازای هر کلیک هزینه‌ای پرداخت کنید. CPC میزان هزینه به ازای هر کلیک را نشان می‌دهد.

 

 

مزایا و معایب تبلیغات کلیکی چیست؟

تبلیغات کلیکی نسبت به سایر روش‌های تبلیغات دارای مزایا و معایبی هستند. در ادامه به مهم‌ترین مزیت‌ها و معایب این روش‌های تبلیغی می‌پردازیم.

مزایا تبلیغات کلیکی

مهم‌ترین مزیت‌های این نوع تبلیغات به صورت زیر هستند:

تبلیغات هدفمند: اولین و مهم‌ترین مزیت تبلیغات کلیکی هدفمند بودن تبلیغات است. تمام تنظیمات مربوط به کمپین‌های تبلیغاتی خود را بر اساس اطلاعاتی که در مورد مخاطب دارید انجام می‌دهید. در این روش مطمئن هستید که تبلیغ شما به مخاطب هدف شما نمایش داده می‌شود.

هزینه پایین تبلیغات: در بسیاری از روش‌های تبلیغاتی شما هزینه زیادی را برای تبلیغات می‌پردازید درصورتی که ممکن است بازدهی بالای نیز نداشته باشد. اما در روش تبلیغات کلیکی شما به ازای هر کلیک هزینه پرداخت می‌کنید.

استفاده از ابزارهای سنجش: تمام پلتفرم‌های ارائه دهنده تبلیغات کلیکی ابزارهایی برای تحلیل و بررسی تبلیغ، میزان بازدید و کلیک و … ارائه می‌دهند. با استفاده از این ابزار می‌توانید تبلیغات کلیکی خود را تحلیل و مدیریت کنید.

سریع بودن: یکی از مزیت‌های عالی این روش تبلیغات سرعت بسیار بالای آن است. روش‌های سنتی و هزینه‌ای که بابت سئو می‌پردازید مدت‌ها زمان برده تا نتیجه را نشان دهد، اما این روش در همان لحظه نتیجه حاصل شده را نمایش می‌دهد.

معایب تبلیغات کلیکی

برای آشنایی بیشتر با مزیت تبلیغات، مقاله مزایا تبلیغات در گوگل را بخوانید.

معایب تبلیغات کلیکی چیست؟

در کنار تمام مزیت‌های گفته شده، این روش دارای معایبی بوده که قبل از استفاده باید از آن‌ها اطلاع داشته باشید.

نیازمند بهینه سازی و نظارت دائم: این کمپین‌ها برخلاف انجام فعالیت‌هایی مانند سئو نیازمند مدیریت و بررسی دائم هستند. در صورت نداشتن نظارت کافی سرمایه‌ای که در این زمینه صرف کرده‌اید هدر می‌رود.

صرف زمان برای انجام فعالیت‌های تبلیغاتی: همان‌طور که گفته شد پلتفرم‌های مختلفی برای تحلیل و بررسی این نوع تبلیغات ارائه شده است. تحلیل و بررسی این پلتفرم‌ها نیازمند صرف زمان است تا تأثیر مثبتی بر تبلیغ شما به جای بگذارد.

نیازمند دانش و تجربه: در صورت نداشتن تجربه و دانش کافی در این زمینه نه تنها بازدیدی برای شما حاصل نشده بلکه هزینه و سرمایه در نظر گرفته نیز به هدر می‌رود.

این تبلیغات صد درصد به فروش منجر نمی‌شود: هزینه‌ای که شما پرداخت می‌کنید برای هر کلیک کاربر بر روی بنر یا لینک تبلیغاتی شماست، اما هر کلیک منجر به خرید نمی‌شود. کاربر وارد وب سایت شما شده و در صورت رضایت خرید می‌کند.

 

بیشتر بخوانید: رپورتاژ چیست

 

جمع‌بندی

در این مقاله به شما گفتیم تبلیغات ppc چیست؟ و چگونه تبلیغات کلیکی می‌تواند باعث رشد و پیشرفت کسب‌وکار شما شود. این تبلیغات انواع مختلفی داشته و مزایا و معایب خاص خود را دارد. با توجه به نوع کسب‌وکار خود می‌توانید مخاطبان هدف را پیدا کرده و تبلیغ خود را صرفا به این افراد نمایش دهید. در صورتی که دانش و مهارت کافی در این زمینه داشته باشید این روش می‌تواند بهترین روش برای انجام تبلیغات برای شما باشد. در این مقاله به صورت مفصل در مورد این که تبلیغات کلیکی چیست، انواع آن و مزایا و معایب آن صحبت شده است.

سوالات متداول

سوشال ppc چیست؟

سوشال ppc همان تبلیغات کلیکی در بستر سوشال مدیا است. مانند تبلیغات کلیکی در اینستاگرام و …

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا