عمومی

تغییر فرمت عکس آنلاین + همراه با اپلیکیشن ( تغییر فرمت عکس در آیفون )

تغییر فرمت عکس ازجمله فعالیت‌هایی است که ممکن است به صورت روزانه به آن نیاز داشته باشید. از آن‌جایی که تمام پلتفرم‌های موجود از تمام فرمت‌ها پشتیبانی نمی‌کنند، گاهی اوقات لازم است تا فرمت یا دیگر ویژگی‌های عکس را تغییر دهید. روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها می پردازیم.

تغییر فرمت عکس از طریق سایت‌های آنلاین

ابزارهای آنلاین بسیار زیادی برای تغییر فرمت عکس در دسترس هستند. این ابزارها کمک می‌کنند تا در کمترین زمان ممکن و بدون نیاز به نصب هرگونه نرم افزار و برنامه جانبی فرمت عکس موردنظر را به فرمت دلخواه تبدیل کنید. در ادامه این مقاله از ایران هاست ( ارائه دهنده ی خدمات خرید سرور اختصاصی ایران ) برخی از این سایت‌های آنلاین معرفی شده‌اند.

 

Online-Convert.com

تغییر فرمت عکس آنلاین از طریق وب سایت‌های مختلفی امکان پذیر است. این وب سایت از فرمت‌های بسیار زیادی پشتیبانی می‌کند. قبل از تغییر فرمت عکس می‌توانید از میان لیست فرمت‌های پشتیبانی شده، مورد موردنظر را پیدا کنید. کار کردن با آن بسیار ساده است، ابتدا عکس موردنظر را بارگذاری کرده و پس تعیین فرمت نهایی تبدیل فرمت انجام می‌شود.

 

سایت image online convert

اگر به دنبال روشی ساده و راحت برای تغییر فرمت عکس‌های خود هستید، این وب سایت را امتحان کنید. در صفحه اصلی این سایت نام تمام فرمت‌های شناخته شده و کاربردی قرار داده شده است. از میان فرمت‌ها، فرمت موردنظر را انتخاب کنید تا به صفحه مشخص شده برای آن هدایت شوید. در آن‌جا می‌توانید عکس را بارگذاری و تغییر فرمت دهید. این سایت به شما امکان می‌دهد تا عکس‌ها را به صورت تکی یا چند تایی انتخاب و تغییر فرمت دهید. علاوه بر فرمت می‌توانید کارهایی دیگری مانند افزایش یا کاهش کیفیت عکس، تغییر اندازه، تغییر رنگ، عرض عکس و … را نیز انجام دهید.

سایت convertio

Convertio یکی از ساده‌ترین و راحت‌ترین سایت‌های تبدیل فرمت عکس است. کار کردن در این سایت به این صورت است که عکس خود را در همان صفحه اصلی بارگذاری کرده و با انتخاب فرمت نهایی، تبدیل فرمت انجام می‌شود.

این سایت به شما امکان می‌دهد چند تصویر را با یکدیگر انتخاب کرده و تغییر فرمت دهید. اما متاسفانه امکان ایجاد تغییرات دیگر در عکس وجود ندارد. از دیگر قابلیت‌های این سایت این است که می‌توانید چندین عکس را به طور همزمان به فرمت‌های مختلف تبدیل کنید. تبدیل فرمت عکس به png نیز از طریق این سایت امکان پذیر است.

 

بیشتر بخوانید: برنامه ریکاوری عکس و فیلم

سایت jpeg

در میان تمام فرمت‌های مورد استفاده برای تصاویر می‌توان jpeg را به عنوان پر استفاده‌ترین فرمت عنوان کرد که تمام پلتفرم‌ها از آن پشتیبانی می‌کنند. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که تنها با این فرمت کار می‌کنید، این سایت مناسب شماست. این سایت تنها برای تبدیل فرمت عکس به jpg آنلاین طراحی شده است. علاوه بر آن امکان ویرایش تصاویر وجود ندارد و تنها قابلیت آن تبدیل فرمت به jpeg است.

سایت img2go

این سایت نیز از دیگر سایت‌های آنلاین برای ایجاد تغییر در تصاویر و تغییر فرمت عکس است. علاوه بر فرمت می‌توانید تراکم پیکسلی، رنگ، اندازه، کیفیت و … را نیز تغییر دهید. امکان اعمال فیلتر بر روی تصاویر نیز وجود دارد. برای وارد کردن تصاویر می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید. امکان آپلود تصاویر به صورت مستقیم از گوگل درایو و دراپ باکس نیز وجود دارد. علاوه بر آن می‌توانید URL تصویر مورد نظر را وارد کنید.

 

سایت Crello

این سایت نیز شباهت زیادی به سایت convertio دارد. از این رو اگر دسترسی به آن سایت ندارید می‌توانید از crello استفاده کنید. این سایت نیز تنها برای تغییر فرمت عکس است و دیگر فعالیت‌های مانند تغییر اندازه یا ویرایش‌های دیگر را انجام نمی‌دهد. تصویر یا تصاویر موردنظر خود را انتخاب و به صورت همزمان به فرمت‌های دلخواه تبدیل کنید.

 

برنامه تغییر فرمت عکس

علاوه بر سایت‌های گفته شده برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های زیادی نیز برای تبدیل فرمت وجود دارند. این اپلیکیشن‌ها به صورت آفلاین بوده و به راحتی در هر لحظه و حتی بدون اتصال به اینترنت می‌توانید تبدیل فرمت تصاویر را انجام دهید. اگر نوع فعالیت شما به صورتی است که مداوم به تبدیل فرمت و ایجاد تغییر در تصاویر نیاز دارید، بهترین کار استفاده از برنامه‌های تغییر عکس در گوشی همراه است.

از جمله نرم افزار تغییر فرمت عکس می‌توان به reaConverter، CoolUtils Total Image Converter، XnConvert و Total Image Converter اشاره کرد که به راحتی در ویندوز نصب شده و می‌توانید برای تغییر فرمت و اعمال تغییرات دیگر در تصاویر از آن‌ها استفاده کنید. برای نصب این برنامه‌ها حتما از وب سایت‌های معتبر استفاده کنید.

یکی از راه‌های بسیار ساده برای تغییر فرمت تصاویر استفاده از برنامه paint است. این برنامه در تمام ویندوزها در دسترس است و به راحتی با کمک آن می‌توانید فرمت تصاویر را تغییر دهید. برای این کار کافی است تصویر موردنظر را با این نرم افزار باز کرده و گزینه save as را انتخاب کنید. پس از آن از میان فرمت‌های مورد، فرمت موردنظر را انتخاب و تصویر را ذخیره کنید.

 

 

تغییر فرمت عکس در گوشی

استفاده از سایت‌های آنلاین گفته شده از طریق گوشی همراه نیز امکان پذیر است و به راحتی می‌توانید فرمت تصاویر را تغییر دهید. علاوه بر آن برای تبدیل فرمت در گوشی می‌توانید از اپلیکیشن‌های طراحی شده به این منظور استفاده کنید.

اپلیکیشن Image Converter

این برنامه یکی از بهترین نمونه اپلیکیشن‌های موجود در بازار است که برای تبدیل تبدیل فرمت عکس به jpg استفاده می‌شود. استفاده از آن بسیار ساده است. کافی است تصویر مورد نظر را از حافظه گوشی خود انتخاب کرده و پس از بارگذاری، فرمت موردنظر را انتخاب کنید.

اپلیکیشن JPEG/PNG Image File Converter

این نمونه اپلیکیشن از فرمت‌های بیشتری پشتیبانی کرده و می‌توانید تبدیل فرمت را به png، jpg، jpeg، gif و bmp انجام دهید. از نکات مثبت این اپلیکیشن این است که تصاویر پس از تبدیل فرمت دچار افت کیفیت نمی‌شوند.

اپلیکیشن JPG/PNG Image Converter

این برنامه نیز از دیگر اپلیکیشن‌های باکیفیت و کاربردی برای تبدیل فرمت عکس است. علاوه بر آن می‌توانید فایل خروجی را به فرمت pdf تبدیل کنید.

تغییر فرمت عکس در آیفون

معمولا تصاویر در گوشی‌های آیفون با فرمت HEIC ذخیره می‌شوند. همین موضوع باعث می‌شود که زمان انتقال این تصاویر به ویندوز یا اندروید به تغییر فرمت نیاز داشته باشید. این فرمت معمولا توسط پلتفرم‌های دیگر پشتیبانی نمی‌شود و معمولا به تبدیل فرمت نیاز خواهید داشت. روش‌های مختلفی برای تبدیل فرمت وجود دارد که در ادامه ذکر شده‌اند.

استفاده از برنامه Files

تبدیل فرمت به صورت مستقیم در گوشی آیفون و بدون استفاده از برنامه‌های جانبی امکان پذیر است.
• ابتدا پوشه files را باز کنید و در قسمت on my iPhone پوشه جدیدی ایجاد کنید.
• پس از آن به برنامه photos رفته و آلبوم عکس‌های خود را باز کنید.
• عکس‌های موردنظر را انتخاب کنید و گزینه share را انتخاب کنید.
• در میان گزینه‌های نمایش داده شده copy photos را انتخاب کنید.
• حال به پوشه ایجاد شده بازگردید.
• انگشت خود را در فضای خالی نگه داشته و بر روی گزینه paste کلیک کنید.
• حال عکس‌های خود را با فرمت jpeg مشاهده می‌کنید.

 

بیشتر بخوانید: حذف همه موارد گوگل

 

روش دائمی تغییر فرمت عکس در آیفون

روش دیگری برای تغییر فرمت عکس در آیفون وجود دارد که معمولا برای تمام نسخه‌های آن قابل استفاده است. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید.

• به بخش تنظیمات گوشی خود وارد شوید.

• دوربین را در لیست پیدا کرده و آن را انتخاب کنید.

• بر روی گزینه formats کلیک کنید.

• در این قسمت دو گزینه وجود دارد. گزینه اول High efficiency، که به شما امکان می‌دهد تصاویر را در فرمت HEIF و با کیفیت بالا بگیرید و گزینه Compatible که برای ذخیره تصاویر با فرمت jpg قرار داده شده است.

• با انتخاب گزینه دوم برای همیشه تصاویر با فرمت jpg ذخیره می‌شوند.

علاوه بر موارد گفته شده می‌توانید از اپلیکیشن‌هایی مانند Image converter برای تبدیل فرمت تصاویر استفاده کنید.

سخن آخر

در این مقاه از ایران هاست  تصاویر با فرمت‌های مختلفی ذخیره شده که هر کدام کارایی خاص خود را دارند. اگر به تبدیل فرمت تصاویر احتیاج دارید می‌توانید از روش‌های مختلفی برای این کار استفاده کنید. استفاده از سایت‌های آنلاین، نصب برنامه‌های مختلف بر روی ویندوز، استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف و … از جمله روش‌های کاربردی برای تغییر فرمت عکس هستند.

ایران هاست

مشخصات مدیر

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا