عمومی

تفاوت کلیدواژه با سرچ ترم چیست | ۴ راه کار موثر برای بهبود کمپین تبلیغاتی

یکی از بزرگترین چالش‌های تبلیغات آنلاین، یادگیری تفاوت‌های ظریف اصطلاحات مختلف است. یک مسئله مشترک ، حتی در بین تبلیغ کنندگان با تجربه ، استفاده از اصطلاحات کلیدواژه، سرچ ترم یا کوئری است. هر دو  اصطلاح از مؤلفه های مهم تبلیغات کلیکی هستند. هرچند که از ارتباط نزدیکی برخوردار هستند اما در واقع معانی آنها متفاوت است.

فهرست این مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید) پنهان

کلیدواژه یا کلمه کلیدی چیست؟

Keyword یا کلمه کلیدواژه، از کلمه یا کلماتی تشکیل می شود که یک بازاریاب تبلیغات در کمپین بازاریابی آنلاین خود به جهت جذب افراد دیگر استفاده می کند.

به عنوان مثال برای هدف قرار دادن افرادی که در گوگل به دنبال یک فروشگاه ساز هستند می‌توان از کلیدواژه “فروشگاه ساز ارزان” و یا ” تعرفه  فروشگاه ساز آنلاین ” استفاده کرد.

به طور کلی کلمه کلیدی چیزی است که تبلیغ کنندگان و دیجیتال مارکترها، برای تعریف استراتژی تبلیغاتی خود از آن استفاده می‌‌‌‌‌‌کنند.

سرچ ترم یا کوئری چیست؟

مجموعه‌ای از کلمات که می‌تواند به خاطر ارتباط با کلیدواژه‌‌‌های تعریف شده توسط کاربران جستجو شوند. این عبارات حتی کلیدواژه‌هایی که شکل نگارشی یا غلط املایی را نیز شامل می‌شوند.

تفاوت کلیدواژه با سرچ ترم چیست ؟

تفاوت عمده به این مسئله بستگی دارد که چه کسی از آنها استفاده می‌کند و چرا؟

مثلا بازاریاب‌ها از کلیدواژه‌ها برای ایجاد تبلیغات استفاده می‌کنند اما افرادی که به دنبال مطلب یا محصولی در گوگل هستند معمولا از سرچ ترم‌ها یا کوئری ‌‌‌ها استفاده می کنند.

به طور معمول کاربران از وجود کلیدواژه‌‌ ها اطلاع چندانی ندارند و با توجه به نوع نیاز، با استفاده از عبارت‌های مختلف به جستجو در گوگل می‌پردازند.

شما با استفاده از سرچ ترم‌ها در کنار کلیدواژه‌های اصلی می توانید مفهوم مطالب خود را به بهترین شکل به جستجوی کاربران نزدیک کنید.

تفاوت کلیدواژه با سرچ ترم چیست ؟

چگونه از این اطلاعات در جهت بهبود کمپین تبلیغاتی خود استفاده کنیم؟

 ۱-کلید واژه‌های اصلی خود را انتخاب کنید و آن‌ها را گسترش دهید

اگر در کمپین تبلیغات گوگل ادوردز خود حالت کلیدواژه­ ها را بر روی Broad یا pharse قرار دهید کاربران می­­­توانند به شکل­‌‌‌‌های مختلف کلمات کلیدی شما را جستجو کرده و تبلیغات شما را مشاهده کنند پس از گذشت مدت زمان کوتاهی می­توانید به حجم زیادی از عبارت های جستجو شده توسط کاربران دست پیدا کنید. عباراتی که بیش از سایرین توسط کاربران جستجو شده­اند را از بخش Search term  انتخاب کرده و به کمپین خود اضافه کنید.

۲-کلیدواژه های غیرهدف را فیلتر کنید

اگر در گزارش Search Term عباراتی وجود دارد که با حوزه کاری شما در تضاد است و یا برای شما سودمند نیست می­توانید با اضافه کردن آنها به کلمات منفی کمپین کلیک­های هرز خود را کاهش دهید.

گزارش Search Term

۳-بهبود صفحات فرود با استفاده از کلمات محبوب کاربران

پس از دستیابی به سرچ ترم‌ ها و عبارات محبوب کاربران می­توانید از آنها برای بهینه­ سازی صفحات فرود خود نیز استفاده کنید. وجود عبارات محبوب در متن صفحه می­تواند ارتباط صفحه با تبلیغات را بالا برده و میانگین حضور کاربران در صفحه را افزایش دهد.

 

۴-در تبلیغات خود از چه کلیدواژه هایی استفاده کنیم؟

نحوه استفاده از کلیدواژه­‌‌‌‌ها در تبلیغات به استراتژی تبلیغاتی شما مربوط می­‌‌‌‌شود. به عنوان مثال اگر کمپین شما برای بالا بردن آگاهی کاربران و شناخت محصول یا خدمات شما توسط  آن­‌‌هاست می توانید از کلیدواژه‌‌‌‌‌­های کوتاه تر که حجم بیشتری از افراد را دربر می­گیرد، استفاده کنید.

همچنین به دلیل حجم بالای سرچ کلمات کوتاه، می­توانید از  تنوع سرچ ترم­‌‌‌‌‌‌ های کمپین نیز به خوبی استفاده کنید.

اما اگر هدف کمپین افزایش فروش است از عبارت­‌‌‌‌های کلیدی که حوزه کاری شما را به خوبی مشخص می­کنند، استفاده کنید. این کار هزینه­‌‌‌‌های شما را کاهش و نرخ تبدیل کاربران را افزایش می دهد.

جمع­ بندی

کلیدواژه‌‌­ها، یکی از اصلی ترین عناصر برای بازاریابی آنلاین هستند. تفاوت کلمات کلیدی در مقابل سرچ ترم‌­ ها ظریف اما اساسی است. دانستن  اختلاف این دو  و نحوه استفاده از آنها شانس ارتباط شما با مخاطب هدف را افزایش داده و می­تواند در موفقیت یا شکست یک کمپین تاثیرگذار باشد.

در صورتی تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر و نحوه فعالسازی تبلیغات در گوگل می توانید بصورت ۲۴ ساعته با پشتیبانی ایران‌هاست تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا