شبکه های اجتماعیکسب و کار

آموزش لایو اینستاگرام؛ نحوه گذاشتن لایو و دیدن لایو در اینستا

لایو اینستاگرام ویژگی بسیار جذاب این اپلیکیشن محبوب و جهانی است که این امکان را برای شما فراهم می‌کند که در لحظه ویدیو بگیرید و آن را با فالوورهای خود به اشتراک بگذارید. این ویژگی در روزهای نخست راه‌اندازی اینستاگرام در آن تعبیه نشده بود. اما به دلیل جذابیتی که تماشای لایو در اینستا برای مخاطبین آن دارد و از طرفی تأثیرات شگرفی که این امکان برای معرفی و رشد بیزینس‌ها ایجاد می‌کند، حالا روزانه چیزی بیش از ۱۰۰ میلیون نفر یا اقدام به لایو گذاشتن در اینستا می‌کنند یا در حال دیدن لایو در اینستا هستند.

قرار است در ادامه این مطلب از گروه تولید محتوای ایران هاست ( ارائه دهنده‌ی بهترین سرویس خرید vps ایران ) بیاموزید لایو اینستا کجاست؟ چگونه لایو دیگران را ببینیم؟ چگونه در اینستا لایو بگذاریم؟ و به‌طورکلی هر آنچه در خصوص این امکان جذاب لازم دارید را می‌آموزید.

لایو اینستاگرام چیست؟

live اینستاگرام یک محتوای ویدیویی است که همان لحظه که تولید می‌شود برای دیگران به اشتراک گذاشته می‌شود. سپس بعد از پایان یافتن مدت زمان پخش آن، به طور کامل از روی پیج پاک شده و دیگر تکرار نمی‌شود.

البته این در شرایطی است که شما نخواهید لایوتان در صفحه باقی بماند. در صورتی که تمایل داشته باشید این محتوا بعد توسط مخاطبین شما دیده شود می‌توانید آن را Save کنید. لایو اینستاگرام نوعی استریم است. در مورد لایو استریم مقاله ما را مطالعه کنید.

اینستاگرام لایو

مدت زمان لایو در اینستاگرام

مدت زمان لایو در اینستاگرام ۱ ساعت است ولی اینستاگرام در آپدیت جدید این زمان را به ۴ ساعت افزایش داده است.

 

بیشتر بخوانید: بازیابی پیج اینستاگرام

چگونه در اینستا لایو بگذاریم؟

پیچیدگی خاصی در نحوه لایو گذاشتن در اینستا وجود ندارد. برای این کار کافی است:

  • وارد بخش استوری اینستاگرام خود شوید.
  • روی گزینه Live در منوی پایین این بخش کلیک کنید.
  • دوربین پشت یا جلوی گوشی موبایل خود را برای گرفتن لایو اینستا انتخاب کنید.
  • شروع به گرفتن لایو کنید.
  • برای قطع کردن لایو نیز کافی است که روی دکمه End در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید.

چگونه در اینستا لایو بگذاریم

وقتی لایو گرفتن را آغاز می‌کنید، اینستاگرام به طور اتوماتیک تعدادی از فالوورهایی را که تعامل زیادی با آن‌ها دارید را انتخاب می‌کند و با ارسال نوتیفیکیشن به آن‌ها اعلام می‌کند که شما در حال گرفتن لایو هستید. به این ترتیب هرکسی که مایل باشد محتوای ویدیوی لحظه‌ای شما را ببیند می‌تواند به لایو شما بپیوندد.

اما این که شما در حال گرفتن لایو هستید نیز برای همه فالوورهایتان در بخش بالای صفحه پیج آن‌ها نمایش داده می‌شود. به این ترتیب که دور عکس پیج شما یک دایره قرمز چشمک زن با کلمه Live فعال می‌شود و تا زمانی که لایو شما ادامه داشته باشد، این چراغ بالای پیج دنبال کنندگان شما دیده می‌شود. به این ترتیب آن‌ها میتوانند با کلیک روی اسم شما، وارد لایو شوند.

 

بیشتر بخوانید: ریلز اینستاگرام

 

 

ارسال نوتیفیکشن برای دیدن لایو

بینندگانی که برای دیدن لایو در اینستا به شما می‌پیوندد قادر خواهند بود برای شما کامنت بگذارند تا با هم تعامل داشته باشید، برای شما قلب بفرستند و ابراز محبت کنند یا به عنوان مهمان در لایو شما شرکت کنند.

شما نیز می‌توانید به کامنت آن‌ها پاسخ دهید، کامنت خاصی را روی لایو خود پین کنید (یعنی آن را در بخش کامنت‌ها ثابت نگه دارید تا همه آن را ببینند) یا به درخواست پیوستن یک نفر به لایوتان پاسخ دهید و با او لایو مشترک داشته باشید.

 
 

چگونه لایو اینستاگرام را ببینیم؟

همانطور که در بالاتر گفتیم، وقتی یکی از کسانی که دنبال می کنید لایو می گذارد، دور عکس آنها در بخش استوری نوار قرمزی دیده می شود که نشان از لایو است. می توانید با ضربه زدن روی عکس آنها وارد لایو شوید و لایو دیگران در اینستاگرام را ببینید. برخی از لایو های پربازدید ذخیره شده در اکسپلور اینستا نمایش داده می شود.

لایو گذاشتن در اینستاگرام با کامپیوتر

برای گذاشتن لایو در اینستاگرام با کامپیوتر باید از نرم افزارهای جانبی استفاده کنید.

نرم افزار Loola.tv و open broadcaster software این قابلیت را به شما می دهند که از طرق کامپیوتر در اینستاگرام لایو بگذارید. البته برای این کار باید اطلاعات حساب کاربری خود را به این نرم افزارها بدهید.

 

بیشتر بخوانید: استوری اینستاگرام

 

چگونه لایو را ذخیره کنیم؟

برای سیو کردن لایو اینستاگرام کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

  • یک لایو را شروع کنید. برای این کار می‌توانید روی نماد + در بالای پیج خود کلیک کرده و گزینه live را انتخاب کنید.
  • شروع به گرفتن لایو کنید.
  • در پایان کار روی گزینه save در گوشه سمت راست بالای صفحه خود کلیک کنید.
  • شاید چند ثانیه طول بکشد که لایو شما ذخیره شود. کافی است در پایان روی گزینه done کلیک کنید تا لایو شما به عنوان یک استوری ذخیره شده در پیج باقی بماند.

توجه داشته باشید که هنگام سیو کردن لایو در اینستاگرام فقط ویدیوی شما سیو میشود و لایک ها و کامنت‌ها را نمی‌توانید ذخیره کنید.

پیشنهاد می شود مقاله سایت دانلود از اینستاگرام را مطالعه کنید.

ذخیره لایو اینستاگرام

علت غیرفعال بودن لایو در اینستاگرام

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چرا لایو اینستاگرام ندارم؟ این احتمال وجود دارد که شما لایو اینستاگرام نداشته باشید. اصلی‌ترین دلیل این موضوع را می‌توان به قدیمی بودن ورژن اینستاگرام شما نسبت داد. بنابراین اگر لازم است، نسخه اینستاگرام خود را هرچه زودتر به‌روزرسانی کنید.
دلیل دیگر را نیز می‌توان به وجود اشکال فنی درگوشی موبایل شما نسبت داد. پس اگر ورژن اینستاگرام شما به روز است، اشکال را در گوشی خود جستجو کنید. به هر حال موارد زیر پیشنهادهایی است که به کمک آن‌ها می‌توانید مشکل اجرا نشدن لایو در اینستاگرام خود را برطرف کنید.

  • اینستاگرام خود را ببیند و دوباره باز کنید. این حالت زمانی که مشکل لحظه‌ای در اجرای اینستاگرام به وجود آمده باشد عمل می‌کند.
  • گوشی خود را ری استارت کنید. به این ترتیب سیستم عامل شما فرصت پیدا می‌کند تا دوباره راه اندازی شده و برنامه‌ها را از نو فراخوانی کند.
  • از دستگاه دیگری وارد حساب کاربری خود شوید. اگر با انجام این کار امکان برگزاری لایو برای شما فراهم شد، پس حتماً مشکل درگوشی شماست که امکان اجرای لایو ندارد.
  • اینستاگرام را پاک کرده و دوباره نصب کنید. گرچه این آخرین راه حل برای رفع مشکل اجرا نشدن لایو است، اما اگر با انجام کارهای فوق مشکل شما حل نشد، پس این روش را به عنوان آخرین راه امتحان کنید.
  • با اینستاگرام تماس بگیرید و مشکل را مطرح کنید: اصلا تصور نکنید این کار خیلی سخت است یا جواب نمی‌دهد. کافی است مراحل زیر را دنبال کنید تا درخواست شما مبنی بر بررسی و حل مشکل لایو در اینستاگرام توسط متخصصان این تیم بررسی و حل شود

 

 

ارسال درخواست به اینستاگرام برای فعال کردن لایو

۱- به قسمت Instagram help Center بروید: چون برخی از مشکلات برای تعداد زیادی از کاربران رخ میدهد، اینستاگرام در این قسمت به طور پیش فرض یکسری راه حل قرار داده است. در بخش سرچ عبارت Instagram live را جستجو کنید تا به بخشی وارد شوید که پرسش‌های پرتکرار در آن قرار دارد و ببینید اینستاگرام چه راهکارهایی را به شما پیشنهاد می‌دهد.

۲- در خود اینستاگرام روی گزینه setting کلیک کرده، سپس روی help و بعد از آن روی گزینه report a problem کلیک کنید. صفحه بعدی که به آن هدایت می‌شوید جایی است که می‌توانید مشکل خود را مطرح کنید، اگر از آن اسکرین شات گرفته‌اید عکس آن را آپلود کنید و در نهایت روی گزینه Submit بزنید تا به بخش پشتیبانی اینستاگرام ارسال شود.

گزارش خرابی لایو به اینستا

البته مواقعی وجود دارد که اینستاگرام با مشکلاتی در سمت سرور مواجه است. بنابراین اگر لایو اینستاگرام کار نمی‌کند، به دنبال اخبار و به‌روزرسانی‌ها در گوگل باشید تا ببینید آیا دیگران نیز در این زمینه موضوعی را اعلام کرده‌اند یا خیر؟ در صورتی که سایر کاربران نیز وجود مشکل در لایو اینستاگرام را مطرح کرده باشند چاره دیگری ندارید جز این که منتظر بمانید تا آنها اعلام کنند مشکل برطرف شده است.

پیشنهاد می کنیم مقاله تغییر فونت بیو اینستاگرام را بخوانید.

ریکوئست در لایو چیست؟

اگر بخواهید در لایو کسی به عنوان مهمان شرکت کنید می‌توانید زمانی که او در حال گرفتن لایو است برای او درخواست بفرستید. در صورتی که او نیز مایل باشد با شما لایو دو نفره داشته باشد، درخواست شما را می‌پذیرد و لایو مشترک اجرا می‌شود.

برای این کار کافی است به محض پیوستن به لایو، روی گزینه Request کلیک کنید. درخواست شما برای برگزار کننده اصلی لایو ارسال شده و او با پذیرش آن شما را به لایو خودش دعوت می‌کند.

ریکوئست در لایو چیست

چگونه لایو دونفره را فعال کنیم؟

اگر اینستاگرام شما به روز باشد قابلیت لایو دو نفره روی آن فعال است. برای این کار کافی ست کسی که میزبان لایو است در صفحه خود لایو بگذارد و نفر دوم مشابه روش گفته شده در بالا برای او request ارسال کند. با پذیرفتن ریکوئست، هر دو نفر در لایو حضور خواهند داشت.

دیدن لایو اینستاگرام بدون فهمیدن

اگر می‌خواهید لایو کسی را ببینید بدون این که او متوجه این موضوع شود، باید یک ربات تلگرامی را روی گوشی موبایل خود نصب کنید. برای این کار:

  • ربات regram را در تلگرام سرچ کرده و به آن جوین شوید.
  • روی گزینه start کلیک کنید.
  • لینک صفحه مورد نظر خود را برای ربات regram ارسال کنید.
  • پس از مدت زمان کوتاهی می‌توانید همه تصاویر، لایوها و استوری‌های پیج ارسال شده را مشاهده کنید.

این ربات به شما در دیدن لایو اینستاگرام بدون فهمیدن برگزار کننده لایو کمک می‌کند.

پیشنهاد می کنیم مقاله کامنت مارکتینگ چیست را مطالعه کنید و از مزایای استفاده از کامنت مارکتینگ سود ببرید.

دیدن لایو اینستاگرام بدون فهمیدن

علت قطع شدن لایو اینستاگرام

یکی از دلایل اصلی قطع شدن لایو اینستاگرام، کندی سرعت و قطعی اینترنت است. اگر مشکل از اینترنت نیست باید به سراغ حافظه گوشی خود بروید و مطمئن شوید که به اندازه کافی فضا دارید. در این ماقع پاک کردن کش برنامه اینستاگرام نیز می تواند راه حل خوبی باشد.

آنچه در این مطلب آموختید در این خصوص بود که لایو اینستاگرام چیست؟ چگونه لایو بگیریم؟ چطور آن را ذخیره کنیم؟ و در صورت بروز مشکل در این خصوص، از چه راه‌هایی آن را برطرف کنیم.

آیا در خصوص لایو اینستاگرام موضوع دیگری هم وجود دارد که تمایل داشته باشید آن را بیاموزید؟ آن را در بخش نظرات برای ما بنویسید.

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا