کسب و کارشبکه های اجتماعی

کامنت مارکتینگ + مزایای آن ( اصول کامنت ماکتینگ کدامند؟ )

کامنت مارکتینگ یکی از روش‌های مفید در حوزه بازاریابی است که از گذشته تاکنون مورد توجه قرار داشته است. رعایت اصول کامنت مارکتینگ می‌تواند به شما در افزایش میزان بازدید و تعامل بیشتر با مخاطبان کمک کند. این کار باعث رشد کسب‌وکار شما می‌شود. اما کامنت مارکتینگ دقیقا به چه معناست و چه تأثیری بر رشد فعالیت و کسب‌وکارهای مختلف دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا به بیان مطالب مفیدی در این زمینه بپردازیم.

کامنت مارکتینگ چیست؟

کامنت مارکتینگ یکی از روش‌های نسبتا قدیمی در حوزه بازاریابی است که هنوز هم قدرت بالایی داشته و مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع نسبت به سال‌های گذشته تعداد افراد و کسب‌وکارهایی که از این روش برای انجام بازاریابی استفاده می‌کنند، کاهش یافته است.
استفاده از کامنت مارکتینگ در دنیای بازاریابی دیجیتال تأثیر بسیار زیادی دارد. امروزه استفاده از وبلاگ‌ها کاهش یافته اما استفاده از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، لینکدین، توییتر یا… با رشد قابل توجهی روبرو شده است. علاوه بر آن بخش نظرات در سایت‌های محتوایی یا فروشگاهی نیز فعال بوده و افراد به ثبت و تبادل نظر می‌پردازند.

کامنت مارکتینگ به معنای استفاده از کامنت و نظرات بازدیدکنندگان سایت برای افزایش رتبه سایت و بهبود وضعیت فروش و کسب‌ درآمد است. از کامنت برای معرفی برند، ارتباط موثر با کاربران و افزایش اعتماد آن‌ها و در نهایت افزایش میزان ترافیک استفاده می‌شود.

کامنت مارکتینگ چیست

پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با linkedin مقاله ی همه چیز در مورد linkedin را مطالعه کنید.

مهم‌ترین مزایای کامنت مارکتینگ

کامنت مارکتینگ مزایای مختلفی را برای کسب‌وکار شما به همراه خواهد داشت. زمانی که شما در یک وب سایت یا شبکه اجتماعی کامنت می‌گذارید می‌توانید از این کامنت برای لینک دهی و هدایت افراد دیگر به سایت خود استفاده کنید. اگر کامنت شما به صورت درست و اصولی نوشته شود و حس مثبت و کاربردی بودن در خواننده ایجاد کند، قطعا کامنت شما را به دیگران نشان می‌دهد.
کامنت گذاشتن به صورت محترمانه و اصولی باعث می‌شود که شما در معرض دید قرار گرفته و افراد به تدریج در مورد شما شناخت پیدا کنند. این کار شانس شما را برای تعامل بیشتر با افراد افزایش می‌دهد.
مزیت دیگری که استفاده از این روش برای شما به همراه دارد این است که می‌تواند به افزایش تعداد دنبال کنندگان شما در شبکه‌های اجتماعی کمک کند. اگر کامنت شما به صورت درست و اصولی باشد و افراد جذب آن شوند، قطعا به پروفایل شما مراجعه کرده و ممکن است به دنبال کننده شما تبدیل شوند.

 

بیشتر بخوانید: ریتنشن مارکتینگ

 

مهم‌ترین مزایای کامنت مارکتینگ

اصول کامنت مارکتینگ کدامند؟

کامنت مارکتینگ درصورتی که به صورت درست و اصولی انجام نشود می‌تواند معایبی را برای کسب‌وکار شما به همراه داشته باشد. به همین دلیل باید اصول کامنت کذاری را به درستی رعایت کنید. در ادامه برخی از اصول مهم را بیان می کنیم:

اصول کامنت مارکتینگ کدامند

کامنت مرتبط با موضوع قرار دهید

اولین و مهم‌ترین اصلی که برای کامنت گذاشتن باید رعایت کنید این است که کامنت مرتبط با موضوع قرار دهید. افرادی که از یک پست دیدن کرده و از کامنت‌های آن نیز بازدید می‌کنند، به دنبال بحث‌هایی مرتبط با همان موضوع هستند. کامنت شما هرچقدر مهم، جذاب و کاربردی باشد در صورتی که ارتباطی با موضوع پیج نداشته باشد، توجهی به آن نمی‌شود.

 

بیشتر بخوانید: دیلیت اکانت واتساپ

 

کامنت خود را در نهایت احترام بگذارید

بهتر است در تمام کامنت‌های خود هم به نویسنده مطلب و هم سایر افرادی که کامنت می‌گذارد احترام بگذارید و با لحن مودب و محترمانه کامنت خود را قرار دهید. البته محترمانه برخورد کردن به این معنی نیست که هیچ گونه مخالفتی با دیگران نداشته باشید، به این معنی است که حتی اگر مخالفت یا نقدی با دیگر نظرات دارید به صورتی مودبانه بیان کنید.

 

بیشتر بخوانید: ۵۰۲ bad gateway چیست

 

کامنت با ارزش قرار دهید

کامنتی که قرار می‌دهید باید ارزش خاصی برای خواننده داشته باشد. هرگز سعی نکنید از مطالب پیش پا افتاده و مواردی که ممکن است بسیاری از افراد از آن آگاهی داشته باشند صحبت کنید. بهتر است به بیان مواردی بپردازید که جذابیتی برای افراد داشته باشند. کامنت شما باید کاملا خاص بوده و بیان ایده ، مثال، اطلاعات، تاکتیک و یا مطلب مفید دیگری باشد.

اصول نگارشی را رعایت کنید

مطالبی که در کامنت عنوان می‌کنید، باید بر اساس اصول نگارشی باشد. تمام قواعد دستوری، املایی، نگارشی و … را رعایت کنید تا مطلب بر اساس دستور زبان درست نوشته شده و قابل درک باشد. اگر این موارد را رعایت نکنید و صرفا جملات طولانی و پر اشتباه به کار ببرید، هیچ کس رغبتی برای خواندن کامنت پیدا نمی‌کند.

با مخاطب روراست باشید

هر هدفی برای کامنت گذاشتن دارید باید به صورت صریح بیان کنید. هیچ چیز به اندازه صداقت نمی‌تواند افراد را به شما جذب کند. زمانی که در مورد هدف خود صادق باشید نظر شما بیشتر مورد توجه قرار گرفته و حتی نویسنده مطلب نیز آزادی بیان بیشتری به شما می‌دهد.

 

بیشتر بخوانید: فلاپ اینستاگرام چیست

 

تأثیر کامنت مارکتینگ در کسب‌وکارها چگونه است؟

اگر برای رشد فعالیت و کسب‌وکار خود از وب سایت، شبکه‌های اجتماعی و… استفاده می‌کنید، می‌توانید از کامنت مارکتینگ نیز استفاده کرده و تأثیر آن را در رشد فعالیت خود مشاهده کنید.
شاید بتوان گفت مهم‌ترین تاثیری که استفاده از کامنت دارد این است که استفاده از آن باعث شناخته شدن برند شما و بر سر زبان‌ها افتادن آن می‌شود.
در اولین قدم زمانیکه کامنت می‌گذارید خود نویسنده مطلب کامنت شما را می‌بیند، با برند شما آشنا می‌شود و حتی ممکن است برای فعالیت‌های بیشتر با شما ارتباط برقرار کند. یعنی در این مرحله توجه نویسنده مطلب را به خود جلب کرده‌اید که قدم مهمی در شناخته شدن برند است.
پس از آن کامنت شما منتشر شده و افراد دیگر نیز آن را می‌بینند و با برند شما آشنا می‌شوند. اگر کامنت شما کاملا حساب شده و بر اساس اصول نوشته شده باشد، احتمال موفقیت و جلب توجه افراد بیشتر است. در واقع با کمک کردن از کامنت می‌توانید به راحتی افراد را به برند خود علاقه‌مند کنید. و آنها را جذب کرده و به صورت کامل‌تر خدمات و محصولات خود را معرفی کنید.

تأثیر کامنت مارکتینگ در کسب‌وکارها چگونه است

حرف آخر

روش‌های بسیار زیادی برای انجام فعالیت‌های بازاریابی وجود دارد. کامنت مارکتینگ را می‌توان از روش‌های نسبتا قدیمی دانست که هنوز هم می‌تواند موثر واقع شود. مردم در مقابل تبلیغ‌های تهاجمی واکنش مثبتی نشان نمی‌دهند، به همین دلیل بهتر است به صورت هوشمندانه از کامنت ها استفاده کنید و صرفا به بیان مطلب و ارائه لینک نپردازید. همچنین با رعایت اصول مارکتینگ می‌توانید به پیشرفت فعالیت و کسب‌وکار خود کمک کنید.

این مقاله توسط تیم ایران هاست تهیه شده است، می توانید جهت خرید دامنه و خرید SSL به سایت ایران هاست مراجعه نمایید. همچنین با گذاشتن نظرات و پیشنهادات در قسمت نظرات مقاله می توانید ما را در ارتقاء کیفیت هر چه بیشتر یاری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا