سئو

قیمت سئو سایت چگونه تعیین می گردد؟ ( عوامل موثر بر هزینه سئو سایت وردپرس )

در محیط آنلاین رقابتی امروز، هر وب‌سایتی نیاز به بهبود جایگاه وب سایت خود درموتورهای جستجو همچون Google، Bing، Yahoo و… دارد.به شما پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات بیشتر در حوزه سئو سایت چیست مقاله اختصاصی ما را مطالعه نمایید. اگر تنها به طراحی وب‌سایتی کاربردی و ثبت یک نام مناسب برای تجارت آنلاین خود اکتفا کرده‌اید، خیلی زود از دایره رقابت با حرفه‌ای‌ها خارج می‌شوید. چون رقبای شما علاوه بر تمرکز روی طراحی و راه اندازی وب‌سایت، برای سئو سایت نیز هزینه کرده‌اند.

روند تعیین قیمت پکیج سئو چگونه است؟

سئو به عنوان یک خدمت در کنار خدمات دیگر یک وب سایت اعم از هزینه هاست، ثبت دامنه سایت ، گواهینامه SSL ، تبلیغ در گوگل و… تعرفه منحصر به خود را دارد و بر اساس نوع پروژه و نحوه فعالیت در پروژه محاسبه می گردد.

 

محاسبه هزینه خدمات سئو سایت، با بررسی اقداماتی که بر روی سایت انجام خواهد شد، به‌دست می‌آید. یک تیم حرفه‌ای برای انجام اقدامات لازم در راستای بهبود سئوی سایت پس از بررسی موارد زیر به نتیاج درستی از هزینه سئو سایت خواهد رسید:

  • جایگاه فعلی
  • بررسی کلمات کلیدی سایت
  • سئو Off-Page و سئو on page
  • و…

 

روند تعیین هزینه سئو سایت

باید به این نکته توجه کنید که تاثیر سئو بر روی سایت در طولانی مدت خواهد بود و اغلب هزینه آن‌را به صورت ماهانه تخمین می‌زنند (بین یک الی سه میلیون تومان به بالا) .

اگر مجموعه‌ای در لحظه و بدون بررسی وب سایت، هزینه سئو وب سایت را به صورت عددی از پیش تعیین شده به شما اعلام کند، از نظر منطقی اشتباه است. اگر کسی یا مجموعه‌ای قبل از بررسی سایت و بدون هیچ تحقیق میدانی، برای سئو یک عدد مشخص داشته باشد، می‌بایست در صحت و صداقت گفته‌های آن شک کرد. قطعا این قیمت سئو برای سایت توسط یک تیم متخصص، بررسی و تخمین زده نشده است و نمی‌توان به آن، اعتماد کرد.

 

بیشتر بخوانید: سئو داخلی چیست

 

عوامل تاثیر گذار بر لیست قیمت سئو سایت

  • میزان رقابت در بین کلمات کلیدی مطرح شده
  • عمر سایت و مدت زمان ثبت دامنه
  • وضعیت و میزان فعالیت رقبا در محیط آنلاین
  • مقدار محتوای اختصاصی و مرتبط با خدمت و محصولات ارائه شده و همچنین کیفیت آنها
  • وضعیت و جایگاه فعلی سایت در مقایسه با سایت رقبا
  • تعداد کلمات کلیدی مرتبط جهت بهبود سئو
  • مشاوره، تیم حرفه ای ودر نهایت هزینه پشتیبانی سئو

عوامل تاثیر گذار بر تعیین قیمت سئو

 

۶ مولفه‌ی تاثیرگذار در لیست قیمت پروژه سئو

در زیر به ۶ مورد مهم تاثیر گذار بر روی یک پروژه سئو که می تواند بر روی قیمت آن نیز متاثر باشد اشاره خواهیم کرد.

۱) محتوای مناسب با حیطه فعالیت سایت و مقالات بلاگ

یکی از موارد بسیار مهم در پروسه سئو، تهیه محتوا و به‌روز رسانی مرتب اطلاعات سایت است. طی الگوریتم‌های گوگل در نشان دادن وب سایت‌ها در نتیجه جستجوی کاربران، اگر عنوان مطالب شما جذاب باشد، مخاطب تصیم می‌گیرد روی آن کلیک کند. عنوان مقالات و محتوای مندرج در سایت به همین دلیل اهمیت دارد. زیرا هرچه عنوان مطالب شما جذاب‌تر و کارآمدتر باشد، مخاطبان بیشتری روی آن کلیک می‌کنند و در نتیجه نرخ کلیک بالاتر می‌رود. پس برای ایجاد محتوای جذاب در صفحات اصلی سایت و مقالات مندرج در وبلاگ، باید هزینه کرد. به شما پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات در حوزه ی تولید انواع محتوا چیست مقاله ما را مطالعه نمایید.

 

بیشتر بخوانید: سئو خارجی چیست

 

۲) بهینه سازی محتواها

منظور از بهینه سازی، بهبود بخشیدن به تایتل، دیسکریپشن، متا تگ های محتوا، بهبود حجم عکس ها و آپدیت محتوا و غیره می باشد. برای بهینه سازی محتوا دو حالت کلی وجود دارد یا سایت دارای محوای قبلی است که در این صورت لازم است محتواهای قبلی هر کدام به صورت مجزا بر اساس هر صفحه و کیوردهای مهم بررسی شوند. ایرادات محتوایی برطرف شود و در نهایت یک برنامه محتوایی برای آپدیت ها داده می شود.

اگر سایت محتوایی ندارد بر اساس نیاز سایت با توجه به کیورد های مهم اقدام به تولید محتوا می شود. در این مورد نیز مانند مود قبلی باید بهینه سازی دوره ای محتوا بر اساس داده های موجود انجام شود.

۳- هزینه رپورتاژ آگهی

ثبت آگهی تبلیغاتی در وب سایت‌های پربازدید و مرتبط با زمینه‌کاری وب‌سایت، یکی دیگر از اجزای تعیین کننده هزینه ی سئو سایت محسوب می‌شود. درج رپوتاژ آگهی در این دسته وب سایت‌های خبری و پربازدید، منجر به ورود ترافیک کاربران به سمت سایت خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید: رپورتاژ چیست

 

۴- خرید بک لینک از سایت‌های معتبر

گوگل باید با ورود ترافیک از طریق سایت‌های معتبر به سایت شما، تشخیص بدهد که مطالب شما نزد مخاطبان محبوب است. سپس به مروز زمان مطالب وب سایت محبوب و پربازدید را در نتایج جستجوی کاربران و در صفحه اول، نمایش خواهد داد.

خرید بک لینک

۵- هزینه برندینگ

برای اینکه یک جایگاه مناسب در موتورهای جستجو داشته باشید از ابتدا برای نام برند خود سرمایه‌گذاری کنید. یک برند موفق می‌تواند در جذب کاربران بیشتر به سمت وب سایت موثر باشد. برای انتخاب نام برند می‌توانید با مشاوران متخصص در این زمینه در ارتباط باشید و از خلاقیت آنها در این زمینه بهره بگیرید. در نتیجه هزینه برندینگ در رشد سئو سایت، تاثیر بسزایی خواهد داشت.

هزینه برندینگ

 

 

۶- دستمزد نیروی انسانی

تمامی اقداماتی که از ابتدا اعلام شد اعم از سئو Off-Page و On-Page توسط متخصصین و افرادی که در این زمینه فعالیت دارند، انجام می‌شود. هزینه آخر در سئو دستمزد این افراد است که در یک پروژه سئو به صورت مداوم و دوره‌ای بررسی‌های لازم بر روی کلمات کلیدی، جایگاه وب سایت طی زمان‌های متفاوت، گزارشات سرچ کنسول، گوگل آنالیتیکیس و… را انجام می‌دهند.

دستمرد نیروی انسانی

چرا باید برای سئو سایت خود هزینه کنید؟

همانطور که طی سال‌های اخیر در دنیای بزرگ اینترنت شاهد هستیم، با افزایش روز‌به‌روز تجارت آنلاین همگام با کسب‌و‌کارهای سنتی، رقابت برای بودن در ۵ لینک اول موتورهای جستجو و از همه مهمتر گوگل بین وب سایت‌ها تنگاتنگ شده است. آمار سال‌های اخیر در بین کاربران موتورهای جستجو نشان می‌دهد که اغلب جستجو‌گران پس از مشاهده نتیجه Search بر روی ۵ لینک اول کلیک خواهند کرد و عملا نتایج صفحات دوم و سوم و بعدتر، مورد توجه قرار نمی‌گیرند.

پس اگر در صفحه اول گوگل و در بین این ۵ لیست ابتدایی قرار ندارید، از رقبای خود بسیار عقب هستید و برای پیشی گرفتن و بهتر دیده‌شدن باید سعی در بهبود سئو وب سایت خود نمایید و این امر مستلزم هزینه سئو سایت شما می باشد. سئو به عنوان یکی از همین راهکارهای اصولی، به‌صورت طبیعی و به‌مرور زمان منجر به رشد محل قرارگیری وب سایت در نتیجه جستجوی کاربران خواهد شد.

نتیجه گیری

تعرفه سئو سایت با توجه به مواردی که اعلام شد، نهایی می گردد. پس دقت کنید که اگر هر مجموعه یا شخصی به شما هزینه انجام خدمات سئو را اعلام کرد، جزئیات آنرا هم اعلام کند و شما را در جریان تمامی اقدامات لازم قرار دهند. با این کار قبول هزینه‌های سئو توجیه‌پذیر خواهد بود. مطمئنا متخصصین در این زمینه به شما یک بازه زمانی را اعلام خواهند کرد و این هزینه در دراز‌مدت دریافت می‌گردد. بهبود جایگاه سایت نیز طبق استانداردهای موتورهای جستجو، به مروز زمان انجام خواهد شد. همواره سعی کنید با افرادی در این زمینه در تماس باشید که از تجربه کافی برخوردار بوده و موجب ارتقای جایگاه سایت شما شوند. اگر به شما قول داده‌اند که در عرض یک شب به لینک اول گوگل می‌روید، مطمئن باشید در یک شب هم سقوط خواهید کرد! پس به سئو باید زمان بدهید تا، به خوبی جا بیفتد.

 

سوالات متداول

SEO یا همان Search Engine Optimization راهکاری است که باعث بهبود جایگاه سایت در موتورهای جستجو می‌شود. در محیط آنلاین رقابتی امروز، هر وب‌سایتی نیاز به بهبود جایگاه وب سایت خود درموتورهای جستجو همچون Google، Bing، Yahoo و… دارد.
سئو به عنوان یک خدمت در کنار خدمات دیگر یک وب سایت اعم از هزینه هاست، ثبت دامنه، گواهی‌نامه SSL، تبلیغ در گوگل و… تعرفه منحصر به خود را دارد و بر اساس نوع پروژه و نحوه فعالیت در پروژه محاسبه می گردد و محاسبه هزینه خدمات سئو سایت، با بررسی اقداماتی که بر روی سایت انجام خواهد شد، به‌دست می‌آید.
میزان رقابت در بین کلمات کلیدی مطرح شده عمر سایت و مدت زمان ثبت دامنه وضعیت و میزان فعالیت رقبا در محیط آنلاین مقدار محتوای اختصاصی و مرتبط با خدمت و محصولات ارائه شده و همچنین کیفیت آنها وضعیت و جایگاه فعلی سایت در مقایسه با سایت رقبا تعداد کلمات کلیدی مرتبط جهت بهبود سئو مشاوره، تیم حرفه ای ودر نهایت پشتیبانی

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا