عمومی

پاسخ گوگل به اعمال محدودیت در دسترسی به برخی از محصولات در ایران

همانطور که می‌دانید دسترسی کاربران داخل کشور به برخی از محصولات و خدمات گوگل از جانب این شرکت محدود شده است. برای مثال دسترسی به گوگل کد یا دسترسی به بخش توسعه اندروید و یا دانلود برخی از محصولات این شرکت از ایران امکان پذیر نیست و کاربران داخلی با خطای ۴۰۳ (مربوط به محدودیت دسترسی) مواجه می‌شوند.برای کسب اطلاعات بیشتر در حوزه خطای ۴۰۳ چیست به شما پیشنهاد می شود مقاله ما را مطالعه نمایید.

شاید برای بسیاری از کاربران این سوال پیش آمده باشد که چرا در حالی که گوگل برخی خدمات خود را به زبان فارسی ارائه می‌دهد (همچون صفحه فارسی جستجو٬ شبکه اجتماعی گوگل پلاس به زبان فارسی٬ صندوق پستی جیمیل و…) اما در دسترسی کاربران ایرانی به برخی از محصولات خود محدودیت ایجاد نموده است. در وبلاگ رسمی گوگل٬ نیل مارتین٬ مدیر برنامه‌های تبعیت از قوانین صادرات در پاسخ به این سوال توضیحاتی را ارائه داد که در پایین می‌توانید آنرا بخوانید:


به نقل از وبلاگ گوگل:

بسیاری از شما از ما پرسیده‌اید که چرا امکان دسترسی به برخی از محصولات Google در ایران وجود ندارد. در این نوشته قصد داریم دربارهٔ محدودیت‌هایی که Google در ارائهٔ خدمات به کاربران داخل ایران با آن‌ها روبه‌روست، صحبت کنیم.

‏Google، به خاطر این که شرکتی آمریکایی است، ملزم به تبعیت از قوانین ایالات متحده در زمینه‌های مختلف است، از جمله قوانین کنترل‌کنندهٔ صادرات و برنامه‌های تحریم. این قوانین و برنامه‌ها، به ما اجازهٔ عرضهٔ برخی از محصولات و خدمات را در سراسر جهان می‌دهند، مثل جستجو، Gmail،‏ YouTube، و Blogger‏. اما همین قوانین ما را از ارائهٔ برخی محصولات و خدمات خاص به ایران و سایر کشورهایی که ایالات متحده تحریمشان کرده است منع می‌کنند، مانند code.google.com و Android Market.

‏Google به جریان آزاد اطلاعات تعهد دارد، و پیوسته تغییرات قوانین ایالات متحده را در مورد ایران تعقیب میکند. مثلاً ما در دی ماه ۱۳۸۹ (ژانویهٔ ۲۰۱۱)، پس از درخواست مجوز برای ارائهٔ بعضی محصولات و دریافت مجوزها، در وبلاگ رسمی Google اعلام کردیم که از آن پس می‌توان Picasa،‏ Google Earth، و Chrome را از ایران دریافت کرد.

ما به جامعهٔ ایرانیان احترام می‌گذاریم و امیدواریم که در آینده بتوانیم محصولات بیشتری را از Google در اختیار ایرانیان قرار دهیم.

ایران هاست

مشخصات مدیر

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا