عمومی

شرکت مایکروسافت اجرای اتوماتیک به روز آوری IE را بدون اطلاع کاربران آغاز کرد .

مایکروسافت در سال بعد فرایند به روز آوری اتوماتیک مرورگر IE تغییر خواهد داد تا بدون دادن هشدار به کاربر کار به روز آوری را انجام دهد .

البته مرورگر کروم این کار را از نسخه منتشر شده در سال ۲۰۰۸ انجام داده بود . برای کسانی که فرآیند به روز آوری ویندوز را انجام می دهید شیوه کنونی که از کاربران در مورد به روز آوری سوال می پرسد باعث گیچ شدن کاربر نهایی شده و در نتیجه فرآیند ارتفا به کندی انجام خواهد شد . به روز آوری اتوماتیک IE می تواند دستاورد امن تری باشد .

مرور گرها همیشه فضای حمله ی بزرگی برای بدافزارها به شمار می آیند و به روزآوری مرورگر نسبتا ساده است . و البته محققین امنیتی به کاربران دریافت نسخه نهایی را سفارش می کنند .

به گفته ی جرمیا گراسمن مدیر بخش تکنولوژی و امنیت کلاه سفید  ، این برنامه مایکروسافت در ژانویه برای برخی نقاط دنیا عملی خواهد شد و به روز آوری اتوماتیک ایده خوبی از نظر امنیتی  می باشد .به روز آوری نرم افزاها و خصوصا مرورگرها ، برای مسائل امنیتی حیاتی است .وی در ادامه افزود :  از اینکه مایکروسافت به این سمت حرکت کرده بسیار رضایت دارم چرا که این دستاورد نیازهای مشتریان را برآورده می کند . برنامه های مایکروسافت در ژانویه ۲۰۱۲ برای مشتریان موجود در استرالیا و برزیل آغاز خواهد شد  . بسته به نحوه ی انجام Update   ، مایکروسافت این پروژه را تدریجا به سراسر جهان منتشر خواهد کرد . این مقام مسئول در مورد اینکه چه تعداد نسخه ی  IE در دنیای امروز استفاده می شوند صحبتی به میان نیاورده و آمار موجود این میزان را صدها میلیون نشان می دهد . آخرین نسخه یعنی IE9 در مارس انتشار  یافت که ۳۵ درصد از کاربران آمریکایی از این نسخه استفاده می کنند و دلیل عدم استفاده سایر کاربران این است که سیستم های عامل مایکروسافت آن را (IE 9)پشتیبانی نمی کنند.  اما هدف مایکروسافت انتقال کاربران نهایی به سمت استفاده از نسخه نهایی است .

فرآیند به روز آوری اتوماتیک زمانی اتفاق می افتد که نسخه ی  اکثر مروگرهای جدید قابل استفاده باشد و از طرفی این کار یک یا دوبار در سال اتفاق می افتد که به برنامه زمانبندی مایکروسافت بستگی دارد .

اگر به هر دلیلی کاربر نهایی نخواهد Update را انجام دهد ، احتمال تغییر رجیستری برای آنها توسط ابزار Update Block toolkit وجود دارد. کاربران همچنین می توانند Update را بلاک کرده و هر جا که بخواهند ارتقا نسخه  را انجام دهند . همچنین کاربرانی که از نسخه های ۸ و ۹ IE استفاده نکرده اند نمی توانند از قابلیت به روز آوری اتوماتیک استفاده کنند . بعد از Update به آخرین نسخه هر کاربری که نسخه قبلی را ترجیح می دهد قادر خواهد بود  آن را حذف و از نسخه دلخواه استفاده کند.

به گفته ی گوین توسعه دهندگان وب از این هدف مایکروسافت بهره مند خواهند شد اما طبق گفته مایکروسافت پشتیبانی از نسخه های قدیمی تر ادامه خواهد داشت و به روز آوری مرورگرها بر روی میزان امنیت و کارایی به روزرسانی تاثیری نخواهد داشت .

منبع : itnews.com

ایران هاست

مشخصات مدیر

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا