گوگل ادز و تبلیغات آنلاین

کاهش هزینه تبلیغات در گوگل با ۱۲ ترفند

در استفاده از گوگل ادز و راه اندازی کمپین تبلیغاتی، با کمی تحقیق و بررسی می‌توانید به این موضوع پی ببرید که کدام کلیدواژه‌ها برای شما مثل معادن طلا عمل می‌کنند و کدام کلیدواژه‌ها باعث هدر رفتن اعتبار اکانت می‌شوند. اگر میخواهید هزینه تبلیغات در گوگل را برای سایت خود کنترل کنید، با ما همراه باشید و مطمئن باشید ضرری در کاری نیست. در این مقاله درباره ی کاهش هزینه تبلیغات در گوگل صحبت می کنیم و به معرفی روش‌های مختلف برای بهینه سازی اکانت گوگل ادز و کاهش حداکثری هزینه تبلیغات گوگل می‌پردازیم.

پیشنهاد می‌شود پیش از آغاز مطالعه این مقاله، “مزایای تبلیغات به گوگل” را بخوانید و با ما همراه باشید.

۱.کاهش میزان بید پیشنهادی برای هر کلیدواژه

یکی از سریع‌ترین کارهایی که می‌توان برای کاهش هزینه کلیک‌ها انجام داد کم کردن سقف مبلغ پیشنهادی برای هر کلیدواژه‌ است. اگر هزینه کلیدواژه‌های شما برای نمایش در بالای صفحه تنظیم شده‌اند می‌توانید با کاهش هزینه حداقل تا ۳۰% در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید.

۲.تغییر استراتژی کمپین برای کاهش هزینه

یکی از راه های کاهش هزینه تبلیغات در گوگل، اگر هدف کمپین تبلیغاتی شما دریافت بیشترین کلیک است و استراتژی خود را بر روی Manual CPC قرار داده‌اید همین الان دست به کار شوید و استراتژی کمپین را به Maximize clicks تغییر دهید. در این روش گوگل با گذشت زمان و بهره‌گیری از سیستم Machine Learning به خوبی کار بهینه سازی را برای دریافت بیشترین کلیک و با بهترین قیمت، انجام خواهد داد.

تغییر استراتژی کمپین در google ads

۳.اضافه کردن کلمات کلیدی منفی یا Negative Keyword

همان قدر که اضافه کردن کلیدواژه‌های مرتبط برای یک کمپین لازم و ضروریست، حذف کلماتی که دستاوردی برای ما ندارند نیز دارای اهمیت است. برای درک بهتر این مطلب به مثال زیر توجه کنید:

در صورتی که زمینه کاری شما طراحی سایت است و می‌خواهید از همین کلیدواژه‌ (طراحی سایت) در تبلیغات خود استفاده کنید حتما حواستان به کلماتی که ممکن است قبل و بعد از کلیدواژه توسط کاربران قرار گیرد، باشد.

مثلا اگر فردی عبارت “آموزش طراحی سایت” را در گوگل سرچ کند و حالت کلیدواژه بر روی حالتی به جز Exact قرار گرفته باشد به احتمال فراوان تبلیغات شما به آن فرد نمایش داده می شود، و با توجه به اینکه حوزه کاری شما در زمینه آموزش نیست اگر فرد بر روی تبلیغ شما کلیک کند آن کلیک سودی برای شما نخواهد داشت و اصطلاحا شما یک کلیک هرز دریافت کرده‌اید.

برای پیشگیری از این کار می توان با تعریف کلمه “آموزش” در قسمت Negative Keywords از نمایش سایت در نتایج جستجو جلوگیری کرد.

 

 

۴.بررسی کلمات سرچ شده کاربران (Search Terms)

پس از مدتی خواهید توانست در ستون Search Terms  به لیست انبوهی از جستجوهای کاربران که منجر به نمایش تبلیغات شما شده است، دسترسی پیدا کنید. با بررسی این بخش، لیست کلیدواژه‌هایی که مایل به نمایش تبلیغ با آنها نیستید را یافته و سپس در قسمت Negative Keywords اضافه کنید.

Search Terms

۵.بررسی نمره کیفیت یا Quality Score کلمات کلیدی

یکی از فاکتورهای مهم در تعیین هزینه کلیک های گوگل ادز، امتیاز کیفی کلیدواژه‌هاست که گوگل پس از فعال‌سازی تبلیغات به آنها می دهد. این امتیاز از۱ تا ۱۰ متغییر است و هرچقدر کیوردها ارتباط بیشتری با صفحه فرود داشته باشند نمره کیفیت کیوردها به ۱۰ نزدیکتر خواهد بود.

نکته: با توجه به ارتباط مستقیم نمره کیفیت و هزینه کلیک ها، تا حد امکان این موضوع را بررسی و تغییرات لازم را انجام دهید.

در مورد امتیاز کیفی می توانید در مقاله quality score چیست بیشتر بخوانید.

۶.بررسی عملکرد کلمات کلیدی برای کاهش هزینه تبلیغ گوگل ادز

توصیه می شود به طور مداوم عملکرد کیوردها را زیرنظر داشته باشید. کلیدواژه هایی با هزینه بالا و نرخ تبدیل پایین را متوقف و کلیدواژه های دیگری را، جایگزین آنها کنید.

۷.استفاده از انطباق های مختلف برای کیوردها

گوگل ادز برای نمایش کیوردها حالت‌های مختلفی را در نظر گرفته است که با توجه به میزان رقابت و هدفمندی تبلیغات، می توان از آنها استفاده کرد. در صورتی که احتمال دریافت کلیک های نامعتبر یا invalid clicks تبلیغات بالا باشد تا جایی که امکان دارد از حالت‌های Pharse و Exact استفاده کنید.

حالت‌های مختلف کلمات کلیدی عبارتند از:

  • Broad
  • Broad Modify
  • Phrase
  • Exact

پراکنده‌ترین حالت کلمات کلیدی Broad و دقیق‌‌ترین حالت Exact می‌باشد. در صورت تعریف کلیدواژه ها بصورت Broad حتما لیستی از کلمات منفی یا Negative Keyword برای کمپین تهیه نمایید.

۸.بررسی متون تبلیغ

در گروه‌های‌‌تبلیغاتی،حتما از چندین متن استفاده کنید. این‌‌کار علاوه بر نمایش بهتر تبلیغ درنتایج جستجو به عملکرد کمپین نیز کمک کرده و شما قادر هستید متون تبلیغاتی که با اقبال کمتری روبرو شده‌اند را شناسایی کنید.

لازم به ذکر است میزان ارتباط کلیدواژه‌‌‌ها با متون تبلیغاتی، منجر به بهبود نرخ کلیک یا Ctr که یکی دیگر از فاکتورهای موثر در کاهش هزینه کلیک‌هاست، خواهد شد.

۹.استفاده کردن از صفحات مختلف در تبلیغات

مخرب‌ترین روش در تبلیغات، استفاده از صفحه اصلی برای تمامی کلیدواژه هاست. اگر در سایت خود دارای دسته بندی‌های مختلفی هستید حتما از آنها در تبلیغات استفاده کنید. استفاده از صفحه اصلی سایت برای تمامی کلیدواژه ها علاوه بر کاهش نمره کیفیت و افزایش هزینه کلیک، باعث سر در گم شدن کاربران هنگام ورود به سایت خواهد شد و ممکن است خیلی سریع سایت را ترک کنند.

همیشه سعی کنید از بهترین و مرتبط ترین لندینگ پیج، برای تبلیغات استفاده کنید.

۱۰.زمان بندی مناسب

در زمانی که شما قادر به پشتیبانی و یا ارائه خدمات ذکر شده در تبلیغات نباشید، فعال بودن تبلیغ جز به باد دادن سرمایه، نتیجه‌ای  نخواهد داشت.

برای کاهش هزینه تبلیغات گوگل با تعریف زمان‌بندی مناسب، تبلیغات را تنها در ساعاتی نمایش دهید که قادر به پاسخگویی به نیازهای مشتریان خود باشید.

۱۱.اعمال محدودیت جغرافیایی برای کاهش هزینه

با توجه به اینکه ایران در لیست کشورهای تحریمی گوگل ادز قرار دارد ما نمی توانیم بصورت مستقیم کشور و شهرهای خود را هدف قرار دهیم، اما با این حال می توان کشورهایی که تبلیغات ما در آن‌ها نمایش داده می‌شود و مورد تایید ما نیستند را، محدود کرد.

البته در محدود کردن کشورها این نکته را درنظر داشته باشید که ممکن است برخی از کاربران با برنامه‌های تغییر IP به سایت شما وارد شوند.

بیشتر بخوانید: تبلیغات موبایل

 

۱۲. کاهش هزینه تبلیغات در گوگل ادز با محدود کردن دیوایس‌ها

با توجه به تجربه‌های قبلی، معمولا هزینه کلیک ها در دسکتاپ به دلیل نرخ تبدیل بهتر، بالاتر از هزینه کلیک ها در دیوایس‌های موبایلی می‌باشد. از این رو در صورتیکه نمایش تبلیغ درPC  و Laptop برای شما اهمیت ندارد می توانید با محدود کردن آنها هزینه کلیک های خود را تا حدی کاهش دهید.

گوگل ادوردز

جمع بندی

با توجه به هزینه‎‌‌های بالای ارزی، کاهش هزینه های تبلیغات در گوگل ادز یکی از مهمترین دغدغه‌های کاربران ایرانی برای استفاده از این پلتفرم تبلیغاتی می‌باشد. از این رو بهینه سازی اکانت گوگل ادز می‌تواند، تاثیر به سزایی در کم کردن میزان هزینه ها و بازخورد هرچه بیشتر تبلیغات شود.

ما در این مقاله سعی کردیم تمامی مواردی که باعث کاهش هزینه های تبلیغات می‌شوند را به شما آموزش دهیم. البته باید به این نکته هم اشاره نموده که استفاده از متخصص گوگل ادز در صرفه جویی هزینه ها کمک شایانی خواهد کرد.

هرچند کم کردن هزینه‌ها به تنهایی نمی‌تواند موفقیت یک کمپین را تضمین کند و در کنار آن مواردی همچون پشتیبانی مناسب از کاربران و پاسخگویی به نیازهای آنها نیز دارای اهمیت ویژه‌ای می‌باشد.

سوالات متداول

بهینه سازی اکانت ادوردز علاوه بر کاهش هزینه ها می تواند باعث هدفمند شدن تبلیغات و در نتیجه سودآوری بیشتر شود.
کلماتی هستند که در صورت اضافه شدن به کمپین از نمایش تبلیغ به کاربران با استفاده از کلیدواژه مشخص شده، جلوگیری می کنند.
پس از مدتی خواهید توانست در ستون Search Terms به لیست انبوهی از جستجوهای کاربران که منجر به نمایش تبلیغات شما شده است، دسترسی پیدا کنید. با بررسی این بخش، لیست کلیدواژه هایی که مایل به نمایش تبلیغ با آنها نیستید را یافته و سپس در قسمت Negative Keywords اضافه کنید.
مخرب‌ترین روش در تبلیغات، استفاده از صفحه اصلی برای تمامی کلیدواژه هاست. اگر در سایت خود دارای دسته بندی‌های مختلفی هستید حتما از آنها در تبلیغات استفاده کنید. استفاده از صفحه اصلی سایت برای تمامی کلیدواژه ها علاوه بر کاهش نمره کیفیت و افزایش هزینه کلیک، باعث سر در گم شدن کاربران هنگام ورود به سایت خواهد شد و ممکن است خیلی سریع سایت را ترک کنند. همیشه سعی کنید از بهترین و مرتبط ترین لندینگ پیج، برای تبلیغات استفاده کنید.

یک دیدگاه

  1. سلام،

    ممنون بابت مقاله فوق العاده ای که نوشتین، من هاستم رو از شما خریدم و واقعا شما رو امین خودم میدونم چون در خدمات هاستینگ هیچکس نمیتونه بهتر از ایران هاست باشه، ولی برای تبلیغات گوگل بین سرویس های زیر موندم کدوم رو انتخاب کنم:
    https://www.novin.com/google-ads/
    g-ads.org
    adwords20.com
    و اگر جای بهتری میشناسین که قیمت خوبی هم داشته باشه

    اگر بتونین راهنمایی کنین برای انتخاب بهترین سرویس خیلی ممنون میشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا