رایانش ابری

سرور هوشمند چیست + کاربرد و مزایای استفاده از Smart Server

در پاسخ به Smart Server چیست بایستی گفت Smart Server یا سرور هوشمند نوع جدیدی از سرور های اختصاصی dedicated هستند که هم قدرت سرور های اختصاصی و هم انعطاف پذیری پردازش ابری را ارایه می کنند.

لایه هوشمند

تکنولوژی سرور های هوشمند امکان ایجاد یک لایه اضافی بین لایه زیرین سخت افزاری و سیستم عامل را فراهم می کنند. این لایه نظارتی  هوشمند امکان اتوماسیون و مجازی سازی Data Center را فراهم کرده و تمامی مزایای پردازش ابری را هنگامی که بر روی یک سخت افزار مجزا در حال اجرا است (و تنها به وظایف سیستم شما اختصاص یافته) فراهم می کند. با استفاده از پنل های کنترلی که سرور های هوشمند دارند شما قادر خواهید تا بر روی فعالیت های سرور تان نظارت کنید و بصورت از راه دور آن را مدیریت کنید.به شما پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات در حوزه مرکز داده چیست مقاله ما را مطالعه نمایید.

معمولا این کنترل پنل ها امکان ری استارت،نصب سیستم عامل و حتی بوت از دستگاه های مختلف،مانیتور مصرف پهنای باند و غیره را می دهند.

مفهوم پشت لایه های هوشمند

لایه هوشمند برای جذب لایه فیزیکی از دیتاسنتر و فراهم کردن امکانات و اتوماسیون دیتاسنتری است. این لایه برای فراهم کردن انعطاف پذیری سرویس های ابری به سرور های اختصاصی سخت افزاری است.

برای استفاده از لایه های هوشمند،مقدار جزیی از فضای RAM سرور مورد استفاده قرار میگیرد.بطور معمول فضای رم مورد نیاز برای سیستم لایه هوشمند مشابه جدول ذیل است :

 

RAMSmart Layer
۲ GB۰.۵ GB
۴ GB۰.۶ GB
۶ GB۰.۷ GB
۸ GB۰.۸ GB
۱۲ GB۰.۸ GB
۲۴ GB۱.۱ GB

سیستم اتوماسیون دیتاسنتر با استفاده از سه ماژول از نرم افزار لایه هوشمند ممکن می شود:

۱. The Smart Layer Orchestrator
۲.  The Smart Layer Services
۳.  The Smart Layer OS

Smart Server

 سرورهای هوشمند نسل جدیدی از سرور های اختصاصی است که مزایای پردازش ابری را برای سرور اختصاصی فراهم می کند و محدودیت های پردازش ابری در مصرف منابع را نیز از بین می برد. تفاوت سرور های اختصاصی سنتی با سرور های هوشمند در این است که سیستم عامل لایه هوشمند بین سرور فیزیکی سخت افزاری و سرور هوشمند قرار می گیرد.

در حقیقت یک سرور هوشمند ( سرور چیست ) یک ماشین مجازی است که در داخل سیستم عامل لایه هوشمند قرار می گیرد،بر روی یک قطعه مجزا از سخت افزار سرور ، و از ۱۰۰ درصد منابع سرور فیزیکی استفاده می کند. همیشه تنا یک سرور اسمارت به ازای هر سرور فیزیکی وجود دارد و آن را بسیار شبیه به سرورهای اختصاصی سنتی می کند.

wew

هماهنگ کننده در لایه هوشمند

هماهنگ کننده  در لایه هوشمند موجودی و منابع سرور را اختصاص داده و مدیریت می کند و همچنین  اتصالات بین سرور ها و دیتاسنتر را مدیریت می کند.

وظایف:

  • ایجاد،اختصاص دادن و مدیریت دسترس پذیری فضای دیتاسنتر
  • اضافه کردن سرور ها به server pool
  • مدیریت ویژگی های سرورهای فیزیکی
  • کنترل خروجی برق
  • کنترل و تخصیص دسترسی شبکه
  • کنترل و مدیریت آدرس های IP و Mac
  • امکانات migrate سرور به سرور

مزایای استفاده از سرورهای هوشمند چیست؟

Transfers & Backups سرورهای هوشمند 

با استفاده از امکانات ارایه شده بصورت خودکار می تواند از داده های خود پشتیبان تهیه کرده و در مکان های مورد نظر ذخیره کنید بدون اینکه سیستم عامل اصلی و لایه بالایی سرور دگیر پروسه تهیه پشتیبان شود.

Monitoring

با استفاده از امکانات مانیتورینگ، لحظه به لحظه می توانید وضعیت سرور خود را بررسی کنید و از میزان مصرف منابع،پهنای باند،مصرف برق و غیره مطلع شوید.

قابلیت مدیریت از راه دور سرورهای  هوشمند

کنسول های مدیریتی هوشمند،امکان ارتباط از راه با سرور را برایتان فراهم می کند. این مورد خصوصا زمانی کاربرد دارد که به دلایل مختلف  ارتباط remote به سرور قطع شده و بصورت معمول نمی توانید به سرور خود دسترسی داشته باشید. در این حالت با استفاده از امکان مدیریت از راه دور می توانید وارد سرور خود شوید و مراحل عیب یابی را انجام دهید.

دسترس پذیری

استفاده از لایه های هوشمند نه تنها دستری پذیری سرور ها را افزایش می دهد بلکه در هنگام بروز مشکلات نیز می توانید بدون نیاز به حضور فیزیکی، بسیار از مشکلات مهم نرم افزاری را برطرف کنید.

نصب سیستم عامل در سرورهای هوشمند

از جمله مواردی که می توان به عنوان نقطه عطف سرور های هوشمند معرفی کرد این است که برای نصب سیستم عامل دیگر نیاز به حضور فیزیکی در کنار سرور نخواهید داشت و می توانید با استفاده از image هایی که از قبل آماده شده، بر روی سرور خود سیستم عامل مورد نظرتان را نصب کنید و حتی از روی دستگاه های خارجی همچون DVD ROM ،Flash و غیره سرور تان را بوت کنید.

کنسول مدیریت

سرورهای هوشمند دارای کنسول های مدیریتی هستند برای عیب یابی و همچنین کنترل و مدیریت سرور ها می توان از آنها استفاده کرد.

نمونه ای از پنل مدیریت هوشمند در ذیل آمده است :

sds

با مطالعه امکانات و مزایای سرور های هوشمند قطعا در یافته اید که زیر ساخت های دیتاسنتری خصوصا جهت راه اندازی سرویس های ابری به سمت استفاده از آنها پیش می رود.به شما پیشنهاد می شود.

پرسش و پاسخ

سرورهای هوشمند نسل جدیدی از سرور های اختصاصی است که مزایای پردازش ابری را برای سرور اختصاصی فراهم می کند و محدودیت های پردازش ابری در مصرف منابع را نیز از بین می برد. تفاوت سرور های اختصاصی سنتی با سرور های هوشمند در این است که سیستم عامل لایه هوشمند بین سرور فیزیکی سخت افزاری و سرور هوشمند قرار می گیرد.
تکنولوژی سرور های هوشمند امکان ایجاد یک لایه اضافی بین لایه زیرین سخت افزاری و سیستم عامل را فراهم می کنند. این لایه نظارتی هوشمند امکان اتوماسیون و مجازی سازی Data Center را فراهم کرده و تمامی مزایای پردازش ابری را هنگامی که بر روی یک سخت افزار مجزا در حال اجرا است (و تنها به وظایف سیستم شما اختصاص یافته) فراهم می کند. با استفاده از پنل های کنترلی که سرور های هوشمند دارند شما قادر خواهید تا بر روی فعالیت های سرور تان نظارت کنید و بصورت از راه دور آن را مدیریت کنید.
Transfers & Backups سرورهای هوشمند - Monitoring - قابلیت مدیریت از راه دور سرورهای هوشمند - دسترس پذیری - نصب سیستم عامل در سرورهای هوشمند - کنسول مدیریت

ایران هاست

مشخصات مدیر

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا