دامنه

راهنمای انتخاب مطمئن ترین خدمات ثبت دامنه

«هر انتخابی از جست و جو در اینترنت آغاز می گردد.»؛  حقیقتی گویا که تمامی ما به آن باور داریم. بعد ازهر انتخاب، چگونه در ذهن مخاطب  با نام خود ماندگار خواهید شد؟ دامنه، برند و معرف حضور فعالیت شما در دنیای مجازی است. متاسفانه اغلب متقاضیان ثبت دامنه جدید، پیش از اقدام به خرید، بررسی درستی بر روی خدمات قابل دریافت از شرکت ارائه دهنده انجام نمی دهند و  اولویت این بررسی را تنها بر روی خدمات میزبانی سایت می دانند.

ممکن است ابتدای راه اندازی کسب و کار مجازی خود، جهت مدیریت بودجه و موارد مالی به دنبال ارزانترین ثبت کننده دامین باشید. اما این یک اقدام اشتباه از جانب کاربران است که بررسی کیفیت خدمات  شرکت را در اولویت  پایین تری قرار می دهند. اما مهم است که بدانید شرکت ثبت کننده دامنه چه آرامش خیالی در قبال دریافت خدمات برای شما تامین خواهد کرد و در کل چه نکاتی قبل از انتخاب نام دامنه باید بررسی شود.

جستجوی دامنه

انتخاب یک نام مناسب از کجا شروع می شود؟

برای ثبت نام دامنه سایت، اولین معیارها از نام و رسم واقعی شما می بایست نشات گرفته شود. انتخابی کوتاه، که در عین حال با معنی و ماندگار باشد.

نکته بسیار مهم دیگر، املاء (Spell) صحیح و روان و نداشتن مشابه برای نام دامنه انتخابی شماست. در صورت عدم توجه به نکته مطرح شده، مخاطب در زمان وارد کردن نام سایت دچار اشتباه خواهد شد و افراد سودجو نیز می توانند از این مورد سوء استفاده کنند.

پس از جستجوی دامین می توانید نسبت به خرید آنلاین دامنه اقدام نمایید.

به شما پیشنهاد می کنیم پس از ثبت دامنه خود نسبت به تعیین دامنه های جانشین خود نیز اقدام نمایید. و چنانچه از این اصطلاح اطلاعی ندارید می توانید به مقاله Park Domain چیست مراجعه نمایید.

انتظارات از یک ثبت کننده دامنه خوب چیست؟

ممکن است در زمان بررسی شرکت ها، با ارائه دهندگانی برخورد نمایید که با تبلیغات ثبت دامنه ارزان سرویس خود را ارائه می دهند که در حقیقت  تعرفه ثبت و تمدید دامنه  را در حد پایین تری از دیگر شرکت ها ارائه دهند. متاسفانه اکثر افراد اطلاعات جامعی از ثبت دامنه اینترنتی که می توانند از رجیسترار خود دریافت کنند، ندارند و آن را صرفاً محدود به امکان ارسال درخواست ثبت و یا تمدید در سال های بعد از آن می دانند. اما طیف این خدمات بسیار گسترده تر از  آن چیزی است که در ذهنیت عموم مردم نهادینه شده است و تنها معیار تعرفه و خرید دامنه ارزان نباید اولیت بررسی باشد.

برای مثال، محدود نبودن زمان ارسال و یا بررسی درخواست مربوط به دامنه که می تواند شامل ثبت، تمدید، تغییر رابط ها و همچین تغییر نام سرور های آن باشد.

در نظر داشته باشید که دامنه شما، برند و اعتبار شماست. در صورت غفلت از جانب مالک و یا شرکت ثبت کننده در حفظ آن، ریسک از دست دادن مالکیت آن بسیار بالا است. حال چگونه با خیالی آسوده از این موارد، شرکت ثبت کننده دامنه خود را انتخاب کنید؟آیا باز هم به دنبال خرید دامین ارزان هستید.

  • تجربه و سابقه و تسلط کادر آن مجموعه در خصوص انجام مکاتبات در قالب نماینده شما در رجیسترار بین المللی ( REGISTRAR)
  • نداشتن هیچگونه دخل و تصرفی در مالکیت دامنه
  • انجام تغییرات whois، تغییر و ثبت نام سرور های اختصاصی با در اختیار قرار دادن پنل مدیریتی دامین

دسترسی ۲۴ ساعته جهت تمدید و یا خرید دامنه ir

ثبت دامنه با پسوند دلخواه

انتخاب پسوند (TLD) مناسب

پسوندهای سطح بالای TLD بر اساس حیطه کاری و یا موقعیت کشور (CCTLD) متقاضی می بایست بررسی گردند.

تعرفه پسوندها، امری دیگر در انتخاب دامنه است. پسوندهای  کشوری از تعرفه پایین‌تری نسبت به دیگر پسوندها برخوردار هستند. اما این تفاوت نباید اهمیت و ضرورت ثبت آن را تحت الشعاع قرار دهد.

برای مثال برخی شرکت ها در راستای جلب مشتری اقدام به ارائه دامین رایگان بر روی هاست می کنند که با توجه به  نکات توضیح داده شده و اهمیت مالکیت دامنه می بایست از صحت عملکرد و خدمت رسانی این شرکت ها  مطمئن شد و سپس اقدام به دریافت خدمات و پرداخت هزینه به آنها نمود.

ثبت دامنه خاص

علی رغم اینکه دامنه‌های جدیدی به مرور زمان به لیست دامنه‌های در دسترس اضافه شده است اما این دامنه‌های جدید که دامنه خاص محسوب می‌شوند تنوع کمی داشته‌اند. این قضیه در سال ۲۰۱۴ دستخوش تغییر شد. زمانیکه سازمان ICANN (سازمان مسئول مدیریت دامنه‌ها و ارقام در اینترنت) برنامه‌ی جدیدی را عرضه نمود که تحت آن دامنه‌های خاص جدیدی در زمان بندی مشخصی در دسترس عموم قرار گرفتند.

ثبت دامنه خاص

هدف از این برنامه جدید عرضه دامنه خاص جدیدی بوده که مشتریان بتوانند بنا به نوع کسب و کار خود اقدام به ثبت دامنه نمایند. به عنوان مثال پسوند دامنه‌ای تحت عنوان .marketing ارایه شد تا شرکت‌های فعال در حوزه‌ی بازاریابی از این دامنه برای ثبت کسب و کار خود استفاده نمایند.

مدت زمان ثبت دامنه و ارتباط آن با شرکت ثبت کننده 

ثبت آنلاین و فوری دامنه یکی از مهمترین مزایای انتخاب شرکت ثبت کننده دامنه است. گاهی مخاطبان یک دامین خاص، بصورت هم زمان اقدام به ارسال درخواست ثبت  می نمایند. در صورتی که شرکت انتخاب شده امکان ثبت فوری دامین را نداشته باشد این ثبت توسط دیگر افراد انجام خواهد شد.

شرایطی که ذکر شد، تمامی شرایط لازم و کافی یک ثبت کننده (رجیسترار) خوب و معتبر دامنه است. حتی سهل انگاری در یکی از این موارد، می تواند خسارات مادی و معنوی جبران ناپذیری به کسب و کار و یا هویت آنلاین شما وارد کند.بنابراین به هنگام ثبت دامنه com  ارزان و یا با هر پسوندی دیگر به  یاد این جمله بیافتید که «هر ارزانی خوب نیست و هیچ ارزانی بی علت نیست»؛ جمله ای که روز به روز صحت آن در خدمات آنلاین بیش از پیش لمس می شود!

سوالات متداول

برای ثبت نام دامنه سایت، اولین معیارها از نام و رسم واقعی شما می بایست نشات گرفته شود. انتخابی کوتاه، که در عین حال با معنی و ماندگار باشد.نکته بسیار مهم دیگر، املاء (Spell) صحیح و روان و نداشتن مشابه برای نام دامنه انتخابی شماست. در صورت عدم توجه به نکته مطرح شده، مخاطب در زمان وارد کردن نام سایت دچار اشتباه خواهد شد و افراد سودجو نیز می توانند از این مورد سوء استفاده کنند.پس جستجوی دامین می توانید نسبت به خرید آنلاین دامنه اقدام نمایید.
تجربه و سابقه و تسلط کادر آن مجموعه در خصوص انجام مکاتبات در قالب نماینده شما در رجیسترار بین المللی ( REGISTRAR) - نداشتن هیچگونه دخل و تصرفی در مالکیت دامنه - انجام تغییرات whois، تغییر و ثبت نام سرور های اختصاصی با در اختیار قرار دادن پنل مدیریتی دامین
هدف از این کار، عرضه دامنه خاص جدیدی است که مشتریان بتوانند بنا به نوع کسب و کار خود اقدام به ثبت دامنه نمایند. به عنوان مثال پسوند دامنه‌ای تحت عنوان .marketing ارایه شد تا شرکت‌های فعال در حوزه‌ی بازاریابی از این دامنه برای ثبت کسب و کار خود استفاده نمایند.

اگر تمایل به داشتن دامنه ی فارسی دارید وروند ثبت آنرا نمی‌‌‌‌دانید توصیه ما به شما خواندن مقاله ی “چگونه دامنه فارسی ثبت کنیم؟” است.

ایران هاست

مشخصات مدیر

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا