کسب و کارشبکه های اجتماعی

آموزش ساخت کانال یوتیوب ( چگونه چنل یوتیوب درست کنیم؟ )

پس از گوگل دومین وب سایت پربازدید در دنیا یوتیوب است. میلیون‌ها کاربر روزانه از محتواهای ویدیویی یوتیوب بازدید می‌کنند. موضوعات بسیار متنوعی در این فضا قرار می‌گیرد. کسب‌وکارهای مختلفی برای معرفی و رونق فعالیت خود از این پلتفرم محبوب استفاده می‌کنند. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا به شما بگوییم چگونه کانال یوتیوب بسازیم؟ بدین ترتیب می‌توانید کانال اختصاصی خود را راه‌اندازی کرده و ویدیوهای جذاب خود را در آن قرار دهید. در ادامه با ما گروه تولید محتوای ایران هاست  ( مرجع خرید سرور مجازی ایران ) همراه باشید تا نحوه ساخت چنل یوتیوب را آموزش دهیم.

 

آموزش ساخت کانال یوتیوب

دسترسی به یوتیوب و ساخت کانال نیازمند ایجاد حساب کاربری است. برای استفاده از این پلتفرم می‌توانید از همان حساب کاربری جیمیل خود استفاده کنید. در ادامه نحوه ساخت کانال یوتیوب در ایران را تشریح کرده ایم.

مرحله اول: ساخت حساب کاربری جیمیل

اولین مرحله آموزش ایجاد کانال در یوتیوب، ایجاد حساب کاربری جیمیل است. اگر در گذشته از سرویس‌های گوگل استفاده کرده‌اید، قطعا حساب کاربری دارید و می‌توانید از آن استفاده کنید. در غیر این صورت می‌توانید برای ایجاد حساب اقدام نمایید.

 

 

 

مرحله دوم: یک حساب YouTube ایجاد کنید

با استفاده از حساب جیمیل خود، به طور خودکار حساب یوتیوب نیز برای شما ایجاد می‌شود و می‌توانید از آن استفاده نمایید. البته برای استفاده از YouTube برای کسب‌وکار خود، باید یک حساب تجاری راه اندازی کنید.

برای راه اندازی حساب تجاری یوتیوب، به صفحه حساب YouTube خود وارد شوید، بر روی ایجاد کانال کلیک کنید.

ساخت کانال یوتیوب

سپس یک نام برای حساب تجاری خود وارد کنید. در انتخاب نام چنل یوتیوب خود دقت کنید. این کانال یوتیوب شما باید در راستای فعالیت و نوع محتوای شما باشد.

انتخاب اسم کانال یوتیوب

داشتن حساب کاربری تجاری در یوتیوب به شما کمک می‌کند به YouTube Analytics دسترسی داشته باشید. این بخش به شما ابزارها و امکانات فوق العاده‌ای برای تحلیل و بررسی حساب شما ارائه می‌دهد. اینکه چه کسی ویدیوهای شما را تماشا می‌کند و چه محتوایی بیشتر مورد پسند است از مواردی است که از آن‌ها آگاه می‌شوید.

بیشتر بخوانید: پادکست چیست

 

مرحله سوم: ساخت پروفایل کانال youtube

پس از ایجاد کانال زمان آن است تا یک پروفایل حرفه‌ای و جذاب ایجاد کنید.

برای این کار بر روی گزینه سفارشی کردن کانال کلیک کنید. برای وارد کردن اطلاعاتی که به بهینه‌سازی کانال شما کمک می‌کند، به بخش‌های Layout، Branding و Basic Info – بروید.

ابتدا بخش اطلاعات اولیه را پر کنید. در بخش اول که علامت مداد در کنار ان قرار دارد می توانید نام کانال را ویرایش کنید.

در باکس دوم دسکریپشن کانال یوتویب که توضیحی در مورد کانال شما است را باید بنویسید. این توضیح در بخش معرفی کانال شما نمایش داده می شود.

پروفایل کانال یوتیوب

لینک کانال یوتیوب شما هم در این قسمت قرار دارد که می توانید ان را با دیگران برای معرفی کانال خود به اشتراک بگذارید. در بخش انتهای صفحه هم می توانید راه های ارتباطی بینندگان با شما را درج کنید. به عنوان مثال لینک اینستاگرام و توییتر خود را به این قسمت اضافه کنید.

هنگام وارد کردن این اطلاعات می‌توانید از کلمات کلیدی استفاده کنید که مرتبط با فعالیت و کسب‌وکار شما بوده و کاربران از طریق آن‌ها شما را پیدا می‌کنند. کلمات کلیدی می‌تواند شامل موضوعات مختلفی از جمله موضوع کانال شما، نوع فعالیت شما، نیازهایی که محتوای شما به آن‌ها پاسخ می‌دهد و یا محصولات کسب‌وکار شما باشد.

در بخش branding می توانید لوگو و بنر کانال خود را آپلود کنید. اگر واتر مارکی برای ویدئو های خود طراحی کرده اید، می توانید آن را در این بخش آپلود کنید.

اندازه لوگو یوتویب باید ۸۰۰ * ۸۰۰ است و بنر کانال یوتیوب ۴۲۳ * ۱۵۴۶ پیکسل است.

اطلاعات بخش برندینگ کانال یوتیوب

در بخش لی اوت هم چیدمان صفحه کانال یوتویب خود را تنظیم می کنید.

مرحله چهارم: اولین ویدیوی خود را بارگذاری کنید

حال که کانال یوتیوب خود را راه‌اندازی کردید، زمان آن رسیده تا اولین ویدیوی خود را در کانال بارگذاری کنید.

برای این کار کافی است دکمه Create را در گوشه سمت راست بالا فشار دهید و مراحل را به درستی دنبال کنید.

 

بیشتر بخوانید: مجوز فروشگاه اینترنتی

 

مرحله پنجم: بهینه سازی کانال یوتیوب

پس از ایجاد کانال و بارگذاری محتواهای جذاب و حرفه‌ای، وقت آن است که کاربران ویدیوها را ببینند. اگر محتوای شما دیده نشود تمام زحمات شما به هدر می‌رود. برای این منظور باید بهینه سازی کانال یوتیوب را در برنامه خود بگذارید.

در ادامه برخی از نکته‌های مهم برای بهینه سازی معرفی شده‌اند:

  • بهینه سازی عنوان ویدیو

از عناوین مختصر و کامل که شامل کلمات کلیدی هستند استفاده کنید. عناوین باید کاملا جذاب بوده و مخاطب را به سمت محتوای شما جذب کنند. علاوه بر آن به صورتی باشند که گوگل و موتورهای جستجو توانایی پیدا کردن شما را داشته باشند.

  • بهینه سازی توضیحات یوتیوب

توضیحاتی که در مورد ویدیوی خود اضافه می‌کنید کامل و جامع بوده و دارای کلمات کلیدی مهم و مرتبط باشد.

  • اضافه کردن تگ‌ها

با مخاطب خود صادق بوده و فقط از برچسب‌های کاملا مرتبط با ویدیو خود استفاده کنید. در استفاده از برچسب نیز زیاده‌روی نکنید.

  • درک الگوریتم‌های یوتیوب

آشنایی با الگوریتم‌های یوتیوب باعث می‌شود به صورت کاملا حرفه‌ای رفتار کرده و کانال خود را به کانالی بسیار پربازدید تبدیل کنید. در یک مقاله جداگانه در مورد روش های افزایش بازدید یوتیوب بخوانید.

 

ساخت کانال یوتیوب با گوشی

آموزش ساخت چنل یوتیوب با گوشی

ساخت کانال یوتیوب با گوشی نیز به همین سادگی است. برای این کار نیز ابتدا باید حساب کاربری جیمیل ایجاد کنید. پس از آن باید ابتدا با استفاده ازvpn  ( وی پی ان چیست ) به اپلیکیشن یوتیوب در گوشی همراه خود وارد شوید. وارد بخش تنظیمات اکانت شده و گزینه create channel را انتخاب نمایید. باقی مراحل مشابه ایجاد کانال بر روی کامپیوتر است.

چند ترفند برای جذاب کردن کانال یوتیوب شما

استفاده از کاور یا thumbnail جذاب برای ویدئو ها

سعی کنید کاور ویدئو های شما جذاب و مرتبط با ویدئو شما باشد و مخاطب را برای دیدن ویدئو ترغیب کند.

ساخت پلی لیست را فراموش نکنید

سعی کنید ویدئو های مرتبط به هم یا دنباله دار را در یک پلی لیست در کنار هم جمع کنید تا مخاطب را برای دیدن همه ی پلی لیست وسوسه کنید.

ساخت تیزر کانال یوتیوب

برای معرفی کانال یوتیوب خود تیزر بسازید. اگر کسی برای اولین بار با کانال یوتیوب شما آشنا شود، می تواند با دیدن تیزر کانال شما با تم کلی و محتوای شما آشنا شود. این تیزر به نوعی شما را به مخاطبان تازه وارد معرفی می کند.

فروشگاه ساز

استفاده از قابلیت آنالیتیکس یوتیوب

حتما از بخش آنالیتیکس استفاده کنید تا بتوانید رفتار مخاطبان خود را تحلیل کنید. با استفاده از این قابلیت می توانید متوجه شوید بیشتر مخاطبان شما در چه زمانی آنلاین هستند که بتوانید ارسال پست های خود را زمان بندی کنید و یا استراتژی کانال خود را بر آن اساس برنامه ریزی کنید.

همانطور که می دانید راه اندازی کانال یوتیوب می تواند به کسب درآمد اینترنتی منجر شود، پس با این آموزش همراه باشید تا با نحوه ایجاد کانال در یوتیوب آشنا شوید.

 

‫۳ دیدگاه ها

  1. سلام من تمام مراحل دیلیت اکانت دائمی رو طی کردم و قرار شدش۱۹مارس ینی ۲۸اسفند اکانتم پاک شه.ولی پشیمون شدم و دوباره نام کاربری و رمز رو زدم و گزینه حساب حفظ شود رو انتخاب و کلیک کردم.الان حسابم حذف میشه یا ن؟

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا