کسب و کارشبکه های اجتماعی

کسب درآمد از یوتیوب در ایران ( چگونه از یوتیوب درآمد کسب کنیم؟ )

یوتیوب فضایی عالی برای کسب درآمد مخصوصاً برای ایرانیان است. هرچند کسب درآمد و نقد کردن آن برای ساکنین کشور ما به سادگی امکان پذیر نیست، اما از آنجایی که این درآمد به صورت دلاری است، می‌تواند منبعی بسیار عالی باشد. نحوه کسب درآمد از یوتیوب روش‌های مختلفی دارد که در این مقاله به معرفی آن‌ها و نحوه نقد کردن این درآمد می‌پردازیم.

 

چگونه در یوتیوب کسب درامد کنیم؟

حال که با میزان پرداختی یوتیوب آشنا شدیم، باید ببینیم چگونه از یوتیوب درآمد کسب کنیم؟ شرایط یوتیوب برای کسب درآمد بسیار ساده است. کانال شما در یوتیوب باید حداقل ۱۰۰۰ دنبال کننده داشته باشد و حداقل ۴ هزار ساعت فیلم در این کانال منتشر کرده باشید.

نکته دیگر این است که شما باید در یک سال گذشته به این تعداد دنبال کننده و فیلم منتشر شده رسیده باشید. به دست آوردن بازدید در یوتیوب ساده‌تر از به دست آوردن دنبال کننده است. به همین دلیل باید ابتدا بر روی جذب دنبال کننده تمرکز کنید.

پس از رسیدن به این شرایط درخواست بررسی خود را ثبت می‌کنید. پس از بررسی و تأیید توسط یوتیوب می‌توانید درآمد خود را از یوتیوب دریافت کنید. در ادامه این مقاله که توسط گروه تحریریه ایران هاست نوشته شده است ( ارائه دهنده ی خدمات سرور مجازی )  بیشتر در این باره توضیح داده ایم.

کسب درآمد از یوتیوب در ایران

 

درآمد از یوتیوب در ایران

همان‌طور که در بالا نیز اشاره شد، در ایران به دلیل تحریم‌های مختلف نحوه کسب درآمد از یوتیوب به سادگی امکان‌پذیر نیست. داشتن حساب Google AdSense برای برداشت از یوتیوب و انجام فعالیت‌های مالی مرتبط با این پلتفرم لازم است. متاسفانه امکان ایجاد حساب برای ایرانیان و استفاده از آدرس ایران امکان پذیر نیست.

تنها راه برای ایرانیان این است که از دوست یا آشنای خود در خارج از کشور بخواهید برای شما حسابی با نام خودش ایجاد کند و فعالیت‌های مالی یوتیوب شما از طریق این حساب انجام شود.

نکته‌ای که در این زمینه وجود دارد این است که باید از افراد کاملاً مطمئن و قابل اعتماد کمک بگیرید. زیرا این حساب کاملاً با نام و اطلاعات آن شخص ساخته شده و در صورتی که کلاهبردار باشد، هیچ مسیر قانونی برای شکایت از او نخواهید داشت.

نکته دوم کسب درآمد از یوتیوب در ایران این است که هرگز به دنبال روش‌های غیرقانونی برای ایجاد حساب و دور زدن یوتیوب نباشید. زیرا این پلتفرم دارای الگوریتم‌های بسیار قوی است که روز به روز در حال پیشرفت هستند و اگر متوجه این موضوع شوند حساب شما به طور کامل بسته می‌شود.

 

درآمد از یوتیوب چقدر است؟

 

قوانین کسب درآمد از یوتیوب

۱-  میزان دنبال کنندگان کانال باید عددی بالاتر از ۱۰۰۰ نفر باشد

۲- در یک سال گذشته ویدئوهای شما باید در حدود ۴۰۰۰ ساعت نمایش داده شده باشد.

۳- محتوا بر خلاف سیاست های گوگل نباشد.

۴- زمانی می توانید درآمد خود را برداشت کنید که به بالای ۱۰۰ دلار رسیده باشد.

 

نحوه فعال سازی کسب درآمد از یوتیوب

برای کسب درآمد باید ابتدا این گزینه را در کانال یوتیوب خود فعال کنید. این گزینه به این معناست که به یوتیوب اجازه می‌دهید در ویدیوهای شما تبلیغات قرار دهد و پس از آن تعداد نمایش ویدیوهای شما محاسبه می‌شود. ساخت کانال یوتیوب در مقالات دیگری از ایران هاست بخوانید

برای فعال سازی این گزینه ابتدا به قسمت تنظیمات کانال خود در یوتیوب مراجعه کنید. گزینه My channel را انتخاب و بر روی Customize Channel کلیک کنید. همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید بر روی گزینه View additional features کلیک کنید.

 

فعال سازی کسب درآمد از یوتیوب

 

در صفحه باز شده به صورت زیر گزینه Monetization را فعال کنید.

 

درامد از youtube

 

بهترین روش‌ها برای درآمدزایی از یوتیوب

روزانه میلیون‌ها ویدیو در یوتیوب بارگذاری می‌شود. کسب درآمد تنها با ایجاد ویدیوهای جذاب و کاربردی امکان پذیر است. شما می‌توانید در موضوعات مختلفی به تولید ویدیو بپردازید. در مقاله ای دیگر در مورد نحوه کار با یوتیوب توضیح داده ایم.

 

۱) ویدیوهای آموزشی تولید کنید

ویدیوهای آموزشی بسیار پرطرفدار بوده و در هر پلتفرمی مخاطبان زیادی به خود جذب می‌کنند. این آموزش می‌تواند در بسیاری از زمینه‌ها باشد و انتخاب موضوع بستگی به نوع تخصص و تجربه شما دارد.  شما می‌توانید به صورت خاص در یک زمینه تخصصی ویدیو آموزشی تولید کنید و یا در موضوعاتی که عمومی‌تر بوده و اکثر افراد به دنبال دیدن آن‌ها هستند.

 

بیشتر بخوانید: تیک تاک چیست

 

۲) ویدیوهای نقد و بررسی

یکی از موضعاتی که همیشه برای تمام افراد جذاب است، نقد و بررسی موضوعات مختلف است. از وسایل و تجهیزات الکترونیکی موجود در بازار تا نقد و بررسی فیلم‌ها و سریال‌های مختلف می‌تواند جذابیت خاصی برای افراد داشته باشد.

 

کسب درآمد از یوتیوب در ایران

 

۳) ویدیو معرفی بازی‌های جدید

افراد بسیاری علاقه‌مند به موضوعات حوزه گیم در سراسر دنیا وجود دارد. ساخت ویدیوهای مربوط به بازی‌های جدید، اطلاعات بازی‌ها، بازی‌های پرطرفدار و… می‌توانند ویو بسیار بالایی دریافت کنند.

فروش محصولات و همکاری در فروش

شما می‌توانید در حین تولید محتوا و در ویدیوهای خود به معرفی محصولات دیگران بپردازید و از این طریق کسب درآمد کنین. علاوه بر آن می‌توانید به صورت مستقیم به معرفی محصولات و خدمات خود پرداخته و افراد را به سمت استفاده از این محصولات هدایت کنید. به این نکته اشاره می کنیم که برای شناخت مخاطب های خود و این که چطور به خریدار تبدیل می شوند، آموزش قیف فروش برای بیزینس خود ایجاد کنید.

در این مورد می توانید مقاله افیلیت مارکتینگ چیست را بخوانید.

درآمد از یوتیوب چقدر است؟

یکی از روش‌هایی که یوتیوب از طریق آن به کاربران پول می‌دهد، میزان بازدید ویدیوهاست. حال سوال اینجاست که یوتیوب به ازای هر بازدید چقدر پول می‌دهد؟ یوتیوب به ازای هر ۱۰۰۰ بازدید به میزان ۱ تا ۲ دلار پول پرداخت می‌کند. اما نکته‌ای که در این زمینه وجود دارد این است که، یوتیوب به ازای بازدید تبلیغات به شما پول می‌دهد. اگر افراد در هنگام مشاهده ویدیو، تبلیغ را رد کنند، با استفاده از نرم‌افزارهای جانبی آن را مسدود کنند و یا به هر طریقی مشاهده نکنند، یوتیوب پولی به شما پرداخت نمی‌کند.

شما می‌توانید برای کسب درآمد بیشتر چندین تبلیغ را در ویدیو خود قرار دهید. به این صورت با هر ۱۰۰۰ بازدید از ویدیو برای هر کدام از تبلیغ‌ها، یک تا دو دلار پرداخت می‌شود. عوامل موثر بر میزان کسب درآمد از یوتیوب شام موارد زیر می باشد :

— مدت ویدئو : هرچه ویدئو طولانی تر باشد توسط بیننده مدت زمان بیشتری تماشا می شود در نتیجه میزان درآمد شما نیز افزایش خواهد یافت.

— میزان سابسکرایب : هر چه ویدئوهای جذابتری تولید کنید مخاطبان شما ترغیب می شوند تا کانال شما را دنبال کنند در نتیجه درآمد شما نیز افزایش می باید.

— میزان تعامل کاربر : این موضع شامل لایک، اشتراک گذاری و میزان کامنت ها می شود.

 

بیشتر بخوانید: blockchain چیست

 

آیا می توان با بازدید و سابسکرایب فیک از یوتیوب درآمد داشت؟

همانطور که در بالا توضیح دادیم، یوتیوب بازدید ها و subscribe های یوتیوب را بررسی می کند و نمی توان با خرید بازدید فیک الگوریتم های یوتیوب را دور زد.

سخن آخر

یوتیوب می‌تواند شما را درآمدهای میلیون دلاری برساند. تنها کافی است کانال خود را راه‌اندازی و ایده‌ای جذاب برای تولید محتوای ویدیویی پیدا کنید. به این صورت با افزایش دنبال کنندگان و افزایش میزان بازدید ویدیوها، درآمدهای بسیار بالایی از یوتیوب کسب کنید. البته استفلاده از یوتیوب یکی از راه های کسب درآمد است. در مقاله چگونه درآمد اینترنتی داشته باشیم راه های بیشتری را معرفی کرده ایم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا