عمومی

آموزش تصویری نحوه ایجاد CSR در IIS

SSL، یک پروتکل برای امن سازی ارتباط بین کاربر و سرور وب سایت است. برای برقراری ارتباط تحت پروتکل SSL، می بایست یک گواهی SSL بر روی وب سایت نصب کنید.

پیش از خرید ssl certificate ، می بایست ابتدا یک CSR (درخواست امضای گواهینامه) بر روی سرور خود تولید نمایید. یک CSR، متنی رمزشده شامل اطلاعات شرکت و نام دامنه است. سپس این فایل، با عنوان مشخصات سرور وب سایت شما، به شرکت صادر کننده SSL ارسال می شود تا گواهی SSL بر اساس این مشخصات صادر شود.

اگر مراحل خرید دامنه را به تازگی انجام داده اید و به دنبال گواهینامه SSL خود هستید، با ما همراه باشید چون در ادامه قصد داریم مراحل نحوه ایجاد CSR در IIS را شرح دهیم.

چگونه در Microsoft IIS یک CSR تولید کنیم؟

۱. با کلیک بر روی منوی استارت، Administrative Tools  را انتخاب کنید و سپس بر روی Internet Information Services (IIS) Manager کلیک نمایید تا نرم افزار مدیریت IIS  را مشاهده کنید. اگر عبارت IIS را هم در منوی استارت جستجو کنید، می توانید نرم افزار مربوطه را مشاهده کنید.

۲. بر روی نام سرور کلیک نمایید.

۳. از گزینه های میان صفحه، در بخش IIS، بر روی “Server Certificates” دوبارکلیک نمایید.

۴. سپس از بخش Actions در سمت راست صفحه، بر روی “Create Certificate Request” کلیک نمایید. بدین ترتیب Request Certificate wizard باز خواهدشد. [irp posts=”۸۱۲۲″ name=”مراحل تنظیمات گواهی‌نامه SSL در IIS 7.5 چگونه است؟”]

آموزش تصویری نحوه ایجاد CSR در IIS

 

۵. در پنجره “Distinguished Name Properties” اطلاعات زیر را به این ترتیب وارد نمایید:

 Common Name : نام گواهینامه موردنظر معمولا به صورت نام دامنه وارد می شود. برای مثال www.iranhost.com یا mail.iranhost.com وارد می شود.

نکته : گواهی نامه های معمول تنها از یک آدرس پشتیبانی می کنند، نامی که در این بخش وارد می کنید، حتما باید بر اساس آدرسی باشد که قرار است گواهی برای آن صادر شود.
نوعی از SSL با نام WILDCARD نیز وجود دارد، که تمامی زیردامنه های مربوط به یک دامنه را پوشش می دهد. این نوع گواهی ها گرانتر هستند. اگر گواهی WILDCARD تهیه کرده اید، در هنگام ایجاد CSR در بخش Common Name می بایست نام دامنه را با علامت ستاره “*” وارد کنید :

*.YourDomain.com [irp posts=”۱۹۰۸۹″ name=”گواهینامه اس اس ال WildCard چیست + نحوه تهیه Ssl WildCard”]

  •  Organization : نام حقوقی ثبت شده سازمان یا شرکت است.
  • Organizational unit: نام بخش مربوطه در سازمان یا شرکت شما است.
  • City/locality : نام شهری که سازمان یا شرکت شما در آنجا واقع شده است.
  • State/province: استانی که سازمان یا شرکت شما در آنجا واقع شده است.
  • Country/region:  کد دوحرفی کشور است.

آموزش تصویری نحوه ایجاد CSR در IIS

 

۶. بر روی Next کلیک کنید.

۷. در پنجره “Cryptographic Service Provider Properties” گزینه ها را به ترتیب بر روی “Microsoft RSA SChannel…” و “۲۰۴۸” تنظیم نمایید. سپس بر روی Next کلیک نمایید.

آموزش تصویری نحوه ایجاد CSR در IIS

 

۸. نامی را جهت فایل CSR تعیین نمایید. نام فایل و مکانی را که آن را ذخیره می نمایید به خاطر بسپارید.

آموزش تصویری نحوه ایجاد CSR در IIS

 

شما در زمان نیاز می بایست فایل CSR را به عنوان یک فایل متنی باز نموده و تمام محتوای آن را کپی کنید و در مراحل سفارش online گواهینامه، آن را Paste نمایید.

ایران هاست

مشخصات مدیر

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا