سئو

هر آنچه بایستی در مورد پیش بینی سئو سایت و بررسی روند آن بدانید

چه تغییراتی را باید در وب سایتتان اعمال کنید تا باز هم بتوانید در بالای نتایج جستجو قرار بگیرید نیمی از مبارزه و پیش بینی سئو سایت برای داشتن SEO موفق این است.

در سال ۲۰۲۰ تغییرات جدیدی در SEO بوجود آمده که تجریه کاربران را تحت تاثیر قرار داده است، نه تنها بر روی وب سایت بلکه در این خصوص که کاربران چگونه با صفحات نتایج موتورهای جستجو تعامل می کنند.پیش بینی سئو سایت در امسال و همین طور پیش بینی آینده سئو بدین صورت است که گوگل بر روی امنیت ،تجربه کاربری بهتر تمرکز کرده است.

پیش بینی سئو سایت با طراحی ریسپانسیو

پیش بینی سئو سایت رتبه بندی تجربه کاربری  برای جستجو در دستگاه های موبایل

پیش بینی سئو سایت در ۶ ماهه دوم سال ۲۰۱۸ بدین صورت بود که تغییرات زیادی را در رابط کاربری دستگاه های موبایل شاهد بودیم که توسط گوگل ارایه شده بود. بسیاری از مالکان وب سایت ها که در نگهداری از وب سایت شان فعال هستند یک وب سایت مختص دستگاه های موبایلی نیز دارند. در پیش بینی آینده سئو انتظار می رود داشتن رابط کاربری مناسب برای دستگاه های موبایل تاثیر به سزایی بر روی رتبه وب سایت شما داشته باشد. بر اساس روند طی شده در سال ۲۰۱۶ ، مالکان وب سایت با بهبود تجربه کاربری با طراحی سایت واکنشگرا در دستگاه های موبایل می توانند از مزایای SEO بهره مند شوند.

مالکان وب سایت می توانند رابط کاربری موبایل را با استفاده از این ابزار گوگل تست کنند. دقت داشته باشید این ابزار بر مبنای صفحه کار می کند و برای هر صفحه باید تست مجزایی صورت گیرد.

نکته دیگر در خصوص pop-up ها است. گوگل اعلام کرده است که در سال جدید سایت های دارای pop-up در دستگاه های موبایلی ، به شکل دیگری رتبه بندی می شوند. اگر در وب سایتتان از pop-up استفاده می کنید توصیه می شود برای کاربران موبایل آن را حذف کنید.

مورد دیگر در خصوص تجربه کاربری زمان لود است که تاثیر زیادی در رتبه بندی دارد. در سال ۲۰۱۶ امکانی با نام AMP برای افزایش سرعت لود صفحات معرفی شد. پس از چند ماه AMP نیز به عنوان یکی از شاخص های رتبه بندی در نتایج جستجو در نظر گرفته شد. به نظر می رسد در سال ۲۰۱۷ با افزایش چشمگیری از وب سایت های مبتنی بر AMP روبرو باشیم. اگر در موزد این امکان چیزی نمیدانید، می توانید به مقاله ” AMP چیست ” مراجعه نمایید [irp posts=”۲۹۷۷۳″ name=”محتوای همیشه سبز چیست | ۳ مزیت محتوای همیشه سبز Evergreen Content”]

SEO و SEM

بازاریابی موتور جستجو یا تبلیغات پرداخت شده بر روی صفحات نتایج جستجو و شبکه های دیجیتال، در سال ۲۰۱۸ دارای امکانات جدیدی شده و فضای تبلیغاتی که برای دستگاه های موبایل بهینه سازی شده اند را در نتایج جستجوی گوگل افزایش داده است. همچنین گوگل قسمت تبلیغاتی در سمت راست را حذف کرده و تعداد نقاط تبلیغاتی در صفحه نتایج جستجو را کاهش داده است.

بین SEO و SEM تفاوت وجود دارد و زمانی که گوگل اقدام به تغییرات بزرگی در سرویس تبلیغات خود کرد این تفاوت بزرگتر شد. با افزایش استفاده از دستگاه های موبایل، در بالای نتایج جستجو موارد تبلیغاتی بیشتری را مشاهده خواهید کرد. هر چه تبلیغات بیشتری فضای بالایی صفحه نتایج جستجو را به خود اختصاص دهد ، فرصت کمتری برای مالکین وب سایت فراهم میشود تا از مزیت وب سایت و محتوایشان استفاده کرده و در بالای نتایج جستجو قرار بگیرند. برای بهبود SEO در سال ۲۰۱۷ ، مالکین وب سایت باید SEM را به عنوان میدانی برای رقابت بازاریابی دیجیتال در نظر بگیرند. [irp posts=”۲۵۰۷۰″ name=”GTM یا Google Tag Manager چیست | آموزش تصویری راه اندازی گوگل تگ منیجر”]

پیش بینی سئو سایت در سال ۲۰۲۰ از کلمات کلیدی خلاقانه استفاده کنید

این مطلب بدین معنی است که SEO و بازاریاب های محتوا باید در انتخاب کلمات کلیدی خلاق تر باشند و با بررسی seo سایت، اطلاعات مختلف در خصوص کلمات کلیدی مختلف ، جهت بهینه سازی وب سایت و محتوای آن کلمات مناسبتری را انتخاب کنند. مالکان وب سایتی که می خواهند محتوا با SEO بسیار خوبی در سال ۲۰۱۷ ایجاد کنند باید بر روی ابزار های SEO سرمایه گذاری کنند چرا که گوگل در سال جدید سخت گیرانه تر خواهد شد.

اهمیت بیشتر SSL پیش بینی سئو سایت در سال ۲۰۲۰

گواهی SSL اطلاعات وب سایت را رمز گذاری کرده و بین کاربر و وب سایت جا به جا می کند، هر چه بیشتر وارد سال ۲۰۱۷ می شویم از اهمیت بیشتری برخوردار می شود. گوگل کروم . فایر فاکس در سال جدید آپدیت هایی ارایه کرده اند تا به کاربران در استفاده از وب سایت های غیر ایمن هشدار دهند.

اخیرا  بیشترین تمرکز SEO بر روی امنیت خواهد بود. اگرچه خرید گواهی SSL تاثیر کمی بر رتبه بندی دارند اما تاثیر غیر مستقیمی دارد که مالکان وب سایت از آن بی خبرند ، میزان ماندن در  وب سایت و تاثیر آن بر SEO بسیار مهم تر است.

اگر کاربران از طریق موتور های جستجو وب سایت شما را بیابند و پس از وارد شدن به وب سایت شما به دلیل ایمن نبودن وب سایت از آن خارج شوند ، شما شاهد کاهش رتبه در نتایج جستجو خواهید بود. برای نصب SSL بر روی وب سایت خود سریع تر اقدام کنید.

پیش بینی سئو سایت در سال ۲۰۲۰ بدین صورت است که گوگل متنوع تر می شود

در سال ۲۰۱۶ شاهد به روز رسانی های بزرگی در الگوریتم گوگل و هسته رتبه بندی گوگل بوده ایم،در پیش بینی آینده سئو مالکان وب سایت باید آمادگی لازم را برای رویکرد های متنوع و جدیدی که در آینده ارایه خواهد کرد داشته باشند. احتمالا هوش مصنوعی گوگل نقش پر رنگی را در سال ۲۰۱۷ در رتبه بندی خواهد داشت. عملکرد آن بدین شکل خواهد بود که بین عبارات جستجو و صفحاتی که ممکن است فرد جستجو کننده دنبال آن باشد ارتباط برقرار می کند، بدون اینکه دقیقا از همان کلمه کلیدی استفاده کند.

با افزایش دانش هوش مصنوعی گوگل کلمات کلیدی دقیق اهمیت کمتری پیدا می کنند. به جای اینکه بر روی یافتن کلمات کلیدی و عبارات دقیقی تمرکز کنید که افراد ممکن است آنها را جستجو کنند،مالکان وب سایت باید بر روی اینکه چطور می توانند پاسخ کاربران بالقوه خود را بدهند و یا مشکلشان را حل کنند تمرکز کنند . جستجوی عبارات و کلمات دقیق سال به سال اهمیت خود را از دست می دهد.به شما پیشنهاد می شود مقاله ما را برای کسب اطلاعات در حوزه هوش مصنوعی چیست به زبان ساده مطالعه نمایید.

با پیش بینی سئو سایت به هدف بزنید

با بررسی و پیش بینی آینده سئو در سال جدید، مالکین وب سایت برای ارایه خدمات بهتر به کاربران خود باید بر روی موارد زیر تمرکز کنند :

  • مطمئن شوند وب سایت شان برای هر نوع اندازه از دستگاه موبایل بی عیب و نقص است
  • صفحات pop-up مزاحم را برای کاربران دستگاه موبایل حذف کنید
  • بر روی سرمایه گذاری هوشمند بین SEO و SEM تمرکز کنید به شما پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات در حوزه sem چیست مقاله ما را مطالعه نمایید.
  • امکانات امنیتی بر روی وب سایت خود نصب کنید
  • بیشتر بر روی فراهم کردن محتوای تمرکز کنید که مرتبط بوده و مفید باشد و کمتر به دنبال استفاده از عبارات و کلمات کلیدی دقیق باشید.

اشکان نصیری

مدیر سرور در ایران هاست با +۵ سال سابقه در صنعت میزبانی وب و کارشناسی ارشد MBA

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا