عمومیکسب و کار

چگونه کمپین تبلیغاتی طراحی کنم؟ ( نکات مهم برای طراحی کمپین تبلیغات )

معمولا وقتی صحبت از بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ می‌شود، احتمال کمی دارد که در رابطه با کمپین‌های تبلیغاتی سخنی مطرح نشود. کمپین‌های تبلیغاتی بخشی جدانشدنی از هر شرکتی هستند و اگر قصد دارید تا به یه بازارایاب یا دیجیتال مارکتر خوب تبدیل شوید، آشنایی با کمپین‌های تبلیغاتی برای شما ضروری است.

اگر از کمپین‌های تبلیغاتی درک خوبی داشته باشید، می‌توانید احتمال موفقیت خود در اجرای آن‌ها را بالا ببرید. در این مقاله با بررسی مفهوم کمپین تبلیغاتی و نحوه طراحی آن همراه شما هستیم. در ادامه با ما همراه باشید.

کمپین تبلیغاتی چیست؟

اگر شما یک کسب‌و‌کار را مدیریت می‌کنید یا قصد راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار را دارید، احتمالا می‌دانید که نوآوری یکی از عوامل اصلی موفقیت در کسب‌و‌کار شماست؛ اما باید گفت هر چقدر هم که نوآوری در کسب‌‌وکار شما زیاد باشد و محصولات جدیدی را به بازار عرضه کنید، تا آن را تجاری‌سازی و تبلیغ نکنید، نمی‌توانید از موفقیت خاصی برخوردار شوید. در اینجاست که کمپین‌های تبلیغاتی مهم می‌شوند.

اگر بخواهیم مفهوم کمپین تبلیغاتی را به زبان ساده توضیح دهیم، می‌توانیم بگوییم که کمپین تبلیغاتی شامل یک فرآیند است که به کسب‌وکار شما کمک می‌کند تا صدا و پیام خود را به گوش مخاطبان‌تان برسانید. این پیام می‌تواند دعوت مخاطبان به خرید یا دعوت آن‌ها به دنبال کردن صفحات کسب‌و‌کار ما در فضای مجازی باشد.

عبارت کمپین به معنای گروه است و این عبارت در تبلیغات و بازاریابی جای خود را به گروهی از ابزارها می‌دهد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید پیام خود را به مخاطبان برسانید. این ابزارها عبارت‌اند از :

و…

اگر بخواهیم به زبان دیگری مفهوم کمپین‌های تبلیغاتی را توضیح دهیم، می‌توانیم بگوییم که کمپین‌ تبلیغاتی شامل اجرای چندین نوع فعالیت تبلیغاتی است که در مجموع پیام ما را به مخاطب می‌رسانند.

لازم به ذکر است که بسیاری از از افراد باور دارند که کمپین‌های تبلیغاتی شامل اجرای تبلیغات با بودجه‌های بزرگ در ابعاد کلان است؛ در صورتی که به هیچ وجه اینطور نیست و حتی ما می‎توانیم استفاده از یک نوع ابزار تبلیغاتی برای رساندن پیام‌مان به مخاطب را نیز کمپین تبلیغاتی به شمار بیاوریم.

ویژگی‌های داشتن یک کمپین تبلیغاتی موفق

 

 

باید گفت که اجرای کمپین‌های تبلیغاتی تنها به مهارت استفاده از ابزارهای تبلیغاتی منتهی نمی‎‌شود و شما نیازمندید تا با رعایت برخی از نکات و در نظر داشتن برخی از ویژگی‌های کمپین تبلیغاتی موفق، آن را اجرا کنید. در این بخش به بررسی ویژگی‌ها و نکاتی برای یک کمپین تبلیغاتی موفق می‌پردازیم.

 

 

— اجرای کمپین تبلیغاتی که متناسب با کسب‌و‌کارتان است

اگر می‌خواهید کسب‌‌وکار موفقی داشته باشید و فعالیت‌های تبلیغاتی خود را بهبود ببخشید، نیاز به یک طرح یا برنامه بازاریابی دارید. کمپین تبلیغاتی جزئی از برنامه بازاریابی کسب‎‌و‌کار شماست و شما نیاز دارید تا برای اجرای یک کمپین تبلیغاتی موفق، آن را بر اساس برنامه بازاریابی کسب‌وکارتان طراحی و اجرا کنید.

— هدف‌گذاری کمپین

اگر برای کمپین تبلیغاتی خود هدف‌گذاری نکنید، نمی‌توانید انتظار داشته باشید که کمپین تبلیغاتی شما موفق باشد. ممکن است هدف شما از کمپین فروش بیشتر باشد،؛ اما باید آن را قابل اندازه‌‌گیری کنید و به صورت کمی بنویسید. برای مثال تعداد محصولات هدف برای فروش، می‌تواند هدف مناسبی برای کمپین تبلیغاتی شما باشد.

— تعیین بودجه کمپین

 

قبل از اجرای کمپین شما نیاز دارید تا درک مشخصی از بودجه‌ای که می‌خواهید خرج کنید داشته باشید. به عبارت دیگر، شما نباید در حین اجرای کمپین تبلیغاتی، تک به تک کانال‌ها و ابزارهای تبلیغاتی را بررسی کنید و برای آن‌ها پول خرج کنید؛ بلکه باید قبل از اجرای کمپین تبلیغاتی، تمام کانال‌ها و ابزارهای مورد نظر خود برای اجرای کمپین را لیست کرده و سپس تصمیم بگیرید که می‌خواهید برای کدامیک چه بودجه‌ای را با توجه به بودجه ای که در بیزینس پلن خود مشخص کرده اید در نظر بگیرید. اگر با انواع بیزینس پلن آشنایی ندارید در مقالات دیگر ما در این باره بخوانید.

 

بیشتر بخوانید: تفاوت seo و sem

 

— تعیین کانال‌های تبلیغاتی خود

شما باید قبل از اجرای کمپین تبلیغاتی، تمام کانال‌هایی که می‌خواهید در آن‌ها تبلیغ اجرا کنید را مشخص کرده و سپس به دریافت و اجرای آن بپردازید. این کار به شما کمک می‌کند تا به در کمپین‌های تبلیغاتی بعدی، میزان بازدهی هر کانال را در نظر بگیرید و انتخاب بین کانال‌های تبلیغاتی داشته باشید.

— زمان‌بندی کمپین تبلیغاتی

برای هر کاری که در بازاریابی و تبلیغات انجام می‌دهید، بهتر است تا برنامه زمانی مشخصی داشته باشید. این موضوع راجع به اجرای کمپین‌های تبلیغاتی نیز صدق می‌کند و شما نیاز دارید تا برای اجرای یک کمپین تبلیغاتی موفق، یک جدول زمان‎‌بندی داشته باشید.

این جدول زمان‌بندی شامل زمان تبلیغ در کانال‌ها و ابزارهای تبلیغاتی است که شما می‌خواهید در آن زمان تبلیغ خود را در آن‎ها اجرا کنید.

 

بیشتر بخوانید: تلگرام مارکتینگ چیست

 

طراحی کمپین تبلیغات چیست؟

 

 

شما تا به اینجای کار با مفهوم کمپین تبلیغاتی و نکات مهم برای اجرای یک کمپین تبلیغاتی موفق آشنا شدید. اکنون نوبت به آن رسیده تا با مفهوم طراحی کمپین تبلیغاتی نیز آشنا شوید. لازم به ذکر است که قدم اول برای اجرای یک کمپین تبلیغاتی، طراحی آن است.

به طور کلی، طراحی کمپین تبلیغاتی شامل برنامه‌ریزی و طراحی بخش‌های مختلفی از کمپین تبلیغاتی است. برای مثال، برنامه‌ریزی و همفکری برای محتوا و بنرهای تبلیغات یک کمپین و مشخص کردن کانال مناسب برای انتشار آن‌ها، یکی از اصلی‌ترین بخش‌های طراحی یک کمپین تبلیغاتی است.

توجه داشته باشید که شما در بخش‌های قبلی با بسیاری از مراحل طراحی کمپین تبلیغاتی از جمله زمان‌بندی و برنامه‌ریزی برای کمپین تبلیغاتی آشنا شدید. تنها کاری که اکنون باید انجام دهید این است که به آن‌ها مسائل ظاهری کمپین مانند ظاهر بنرها و محتواهای ویدیو را نیز اضافه کنید و به ابزارهای موجود برای طراحی کمپین نیز اهمیت دهید. در بخش بعدی به بررسی ابزارهای کاربردی برای طراحی کمپین می‌پردازیم که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها، عملکرد کمپین‌های تبلیغاتی خود را بهبود ببخشید.

 

بیشتر بخوانید: ولاگر چیست

 

ابزارهای مورد استفاده در طراحی کمپین

 

 

برای طراحی کمپین‌های تبلیغاتی ابزارهای بسیار زیادی وجود دارند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها کمپین‌های تبلیغاتی موفقی را اجرا کنید و همچنین بتوانید راحت‌تر، برای کمپین‌های تبلیغاتی خود برنامه‌ریزی کنید. در این بخش به برخی از کاربردی‌ترین ابزارهای دیجیتال برای طراحی و اجرای کمپین‌های تبلیغاتی می‌پردازیم.

  • نرم‌افزار اکسل

اکسل یکی از ابزارهایی است که دیجیتال مارکترها اسفاده زیادی از آن می‌کنند. شما می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار اکسل لیست کانال‌ها و ابزارهای تبلیغاتی خود را مشخص کنید و برای بودجه‌بندی آن، برنامه‌ریزی داشته باشید.

لازم به ذکر است که نرم افزار اکسل، قابلیت‌‌هایی مانند امکان ترسیم نمودار در اختیار شما قرار می‌دهد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید بسیار ساده‌تر عملکرد کمپین‌ها تبلیغاتی خود را رصد و بهینه‌سازی کنید.

  • نرم‌افزار فتوشاپ

شاید فتوشاپ یکی از ابزارهایی باشد که کاربرد آن کمتر در طراحی کمپین تبلیغاتی به چشم بیاید؛ اما در عین حال، این نرم‌افزار یکی از مهم‌ترین ابزارها در طراحی کمپین تبلیغاتی محسوب می‌شود.

لازم به ذکر است که شما می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار فتوشاپ، بنرهای تبلیغاتی خود را طراحی کنید و آن‌ها را در اختیار کانال‌های تبلیغ‌کننده قرار دهید. البته لازم به ذکر است که اگر کسب‌وکار شما ابعاد بزرگی دارد، بهتر است تا طراحی بنرهای تبلیغاتی را به شخص دیگری بسپارید تا بتوانید به فعالیت‌های مهم‌تری در اجرای کمپین تبلیغاتی خود رسیدگی کنید.

  • گوگل ترند (Google trends)

شاید بتوان گفت که ابزار گوگل ترند، یکی از بهترین ابزارها برای طراحی کمپین تبلیغاتی باشد. گوگل ترندز ( گوگل ترند چیست ) یک ابزار رایگان از طرف گوگل است که می‌تواند به شما اطلاعاتی مربوط به جستجوی افراد در مورد یک موضوع خاص را ارائه دهد.

همانطور که از نام این ابزار پیداست، شما می‌توانید با وارد کردن یک کلمه کلیدی در آن، میزان پرطرفدار . ترند بودن آن کلمه کلیدی را مشاهده کنید. همچنین این ابزار این قابلیت را دارد که به شما یک نمودار از حجم جستجوی هر کلمه کلیدی در دوره‌های زمانی مختلف ارائه دهد که این موضوع می‌تواند در زمان‌بندی و انتخاب محتوای کمپین، به شما کمک کند.

  • گوگل کیورد پلنر (Keyword Planner)

گوگل کیورد پلنر نیز یکی از ابزارهای رایگان است که توسط گوگل ارائه می‌شود. برای استفاده از این ابزار، کافی است تا یک اکانت گوگل ادز داشته باشید.

لازم به ذکر است که این ابزار هم در سئو و هم در طراحی و برنامه‌ریزی برای کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادز مناسب باشد. شما می‌توانید با استفاده از این ابزار، لیستی از کلمات کلیدی خود را مشخص کنید و حجم جستجوی آن‌ها توسط افراد در موقعیت‌های مکانی و دستگاه‌های مختلف را بسنجید. این موضوع می‌تواند به شما در انتخاب کلمه کلیدی برای اجرای کمپین‌های گوگل ادز کمک کند.

  • سایت Ahrefs

اگر در حوزه سئو سایت کار کرده باشید، این ابزار را خوب می‌شناسید. ابزار Ahrefs یکی از بهترین ابزارها برای طراحی و اجرای کمپین‌های رپورتاژ آگهی است. شما می‌توانید با استفاده از این ابزار، آدرس سایت رقبا را در آن وارد کنید و تمام سایت‌هایی که به آن‌ها لینک داده‌اند را مشاهده کنید.

این موضوع می‌تواند در پیدا کردن سایت‌ها و رسانه‌هایی که مناسب تبلیغ کردن است، مناسب باشد.

سخن آخر

در این مقاله  از ایران هاست ( ارادئه دهنده ی خدمات خرید سرور مجازی خارج ) با بررسی مفهوم کمپین تبلیغاتی، ویژگی‌ها و نکات اجرای یک کمپین تبلیغاتی موفق و ابزارهای لازم برای طراحی کمپین تبلیغاتی همراه شما بودیم. لازم به ذکر است که اجرای کمپین‌های تبلیغاتی یک فعالیت نسبتا سخت است و برای تبدیل شدن به شخصی که کمپین‌های تبلیغاتی را با موفقیت اجرا می‌‌کند، نیاز به آزمون و خطاهای بسیاری دارید.

 

ایران هاست

مشخصات مدیر

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا