کسب و کار

کپی رایتینگ چیست؛ آشنایی با اصول copywriting

شاید افراد زیادی به دنبال پاسخ این سوال باشند که کپی رایتینگ چیست؟ توسعه فضای مجازی و ترویج استفاده از اینترنت باعث شده است تا کسب و کارهای زیادی شکوفا شوند. یکی از مشاغلی که آینده درخشانی برای آن پیش بینی می‌شود، کپی رایتینگ است.

اگر شما نیز استعداد خوبی در نوشتن دارید، می‌توانید شانس خودتان را در این زمینه امتحان کنید. بهتر است ابتدا به طور کامل با قوانین و اصول کپی رایتینگ آشنا شوید و سپس به این حوزه جذاب و پردرآمد وارد شوید. در این مطلب در مورد اینکه کپی رایتینگ چیست و کپی رایتر می خوانید.

کپی رایتینگ یا copywriting چیست؟

برای پاسخ به سوال که copywriting چیست؟ بهتر است مثالی را در نظر بگیریم. فرض می‌کنیم شما یک فروشگاه آنلاین دوچرخه راه اندازی کرده‌اید. مشتریان خیلی کمی دارید و هنوز بازده خوبی از سایت ندارید.

راه حلی که در این مورد به نظر می‌رسد، استفاده از تبلیغات تاثیر گذار است و این کار باید توسط افراد کاربلد صورت بگیرد. وقتی شما دوچرخه‌های فروشگاه خود را تبلیغ می‌کنید، باید از واژگان پربار و تاثیرگذار استفاده کنید که مخاطب را مجاب به خرید کند. کپی رایتینگ شغلی است که فرد در آن بهترین نوع تبلیغ را برای حرفه شما می نویسد.

به زبان ساده‌تر در کپی رایتینگ، شما یک فروشنده در قالب کلمات دارید که با استفاده از کلمات مناسب فروش سایت شما را چند برابر می‌کند. بدون شک نکات ظریفی در عملی کردن این کار وجود دارد که یک کپی رایتر حرفه‌ای می‌تواند این کار را انجام دهد.

در دنیای امروز کپی رایتینگ یکی از راه‌های کسب درآمد اینترنتی است. کپی رایتنگ را شما می توانید به صورت فریلنس نیز انجام دهید. برای اطلاعات بیشتر در این مورد مقاله فریلنسر چیست را بخوانید.

کپی رایتینگ چیست

در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم که کپی رایتر چیست تا شاید شما نیز به این حرفه روی آورید.

 

بیشتر بخوانید: موشن گرافی چیست

 

کپی رایتر چیست؟

همانطور که تا به اینجا متوجه شده‌اید، حرفه کپی رایتینگ مملو از نبوغ و خلاقیت است. کپی برداری از متون کار بسیار ساده‌ای است و در حرفه ی کپی رایتینگ جایی ندارد. کپی رایتر کسی است که کلماتی با درجه تاثیر بسیار زیاد خلق می‌کند، به طوری که هر خواننده‌ای را می‌تواند مجذوب خودش کند و باعث شود فرد تصمیم نهایی خود را برای خرید یک کالا یا استفاده از یک خدمت را قبول کند.

کپی رایتر وظیفه دارد با نگارش یک متن سبب شود تا مخاطب یک حس را درک کند، به یک موضوع فکر کند و در آخر به مخاطب تبدیل به یک خر یدار شود. دقیقا همینطور که فکر می‌کنید کپی رایتر براساس اصول روانشناسی بر مشتریان تاثیر می‌گذارد و آنها را به خرید یک کالا یا خدمات علاقه‌مند می‌کند تا اینکه آن کالا را تهیه کند. قدرت کلمات را دست کم نگیرید. کلمات می‌توانند بر حس، گفتار و کردار هر انسانی تاثیرگذار باشند.

با در ادامه این مقاله از ایران هاست ( ارائه دهنده‌ی تبلیغات گوگل ادز) همراه باشید تا با اصول کپی رایتینگ بیشتر آشنا شوید.

اصول کپی رایتینگ

پس آشنایی با کپی رایتینگ یا همان تبلیغ نویسی، بهتر است شما با اصول آن نیز آشنا شوید. اصول تبلیغ نویسی شاید در ابتدا بسیار ساده به نظر برسد، اما حقیقت این است که راه و چاه‌های زیادی دارد و باید درگیر این موضوع شد تا با این اصول به طور کامل آشنا شد. در شبکه‌های اجتماعی، وب سایت‌ها و … تبلیغ نویسی یا همان کپی رایتینگ کاربرد بسیار بالایی دارد.

 

محصول مورد نظر را باید به طور کامل بشناسید

تا وقتی شما به محصولی که می‌خواهید آن را تبلیغ کنید، اشراف کامل نداشته باشید و جزئیات آن را ندانید، معرفی آن کار سختی خواهد بود. بنابراین در وهله اول باید کالای مورد نظر یا خدمات مورد نظر را به خوبی بشناسید تا بتوانید متونی تاثیر گذار خلق کنید. تبلیغ نویسان حرفه‌ای روزها برای شناخت کامل یک محصول وقت می‌گذارند و از خود محصول ایده‌هایی ناب کشف می‌کنند.

شناخت مخاطب

شما به عنوان کپی رایتر، در هر محصولی که می‌خواهید برای آن تبلیغی آماده کنید، باید مخاطبان خود را نیز شناسایی کنید. سن، نحوه زندگی، شغل و … از جمله مواردی است که باید در مخاطبان خود شناسایی کرده و مطلب را با این موارد تنظیم کنید. اینکه چگونه به احساسات این مخاطبان نزدیک خواهید شد، به خلاقیت کپی رایتر بستگی دارد.

اصول تبلیغ نویسی

تعیین عنوان جذاب برای متن

امروزه بسیاری از مخاطبان مجذوب عناوین اولیه می‌شوند و پس از انتخاب عنوان خوب، متن مورد نظر را می‌خوانند. این امر در مورد جوانان امری ثابت شده است و در کالاهایی که به رده سنی جوانان مربوط است، باید به این مورد بیشتر توجه کرد. عنوان باید به گونه‌ای باشد که مخاطب کنجکاو شود تا متن مورد نظر را بخواند. ادامه متن طوری باید نوشته شود که مخاطب به خواندن سطور دیگر نیز ترغیب شود.

 

بیشتر بخوانید: گوگل ادز چیست؟

 

زیاد از کلمات تخصصی استفاده نکنید

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام خواندن برخی از مطالب پس از مواجهه با کلمات تخصصی که هیچ درکی از آنها ندارید، دیگر متن را نخوانده‌اید‌. کسی که می‌داند کپی رایتینگ چیست، می‌تواند به زبانی ساده و مخاطب پسند مطالب را به طور کامل به مخاطبان خود القا کند.

مختصر و واضح نوشتن از تخصصات یک کپی رایتر حرفه‌ای است که سبب می‌شود تا هر خواننده‌ای متن را تا انتها ادامه دهد.

تفاوت کپی رایتینگ با تولید محتوا

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که تفاوت کپی راتینگ و تولید محتوا چیست؟ بسیاری از افراد کپی رایتینگ و تولید محتوا را مترادف می‌دانند، اما تفاوت‌هایی بین این دو کار وجود دارد.

اولین تفاوت کپی رایتینگ با تولید محتوا در هدف از نگارش است. در تولید محتوا شما با این انگیزه می‌نویسید که کاربران زیادی را جذب کنید، نیاز مخاطب را بر طرف و آنها را در سایت نگه دارید. شاید هدف از تولید محتوا فروش باشد ولی این هدف به صورت مستقیم در نظر گرفته نمی شود. ولی کپی رایتینگ همان محتوا نویسی با هدف فروش است.

تولید محتوا در قسمت‌های مختلف سایت‌ها بارگذاری می‌شود. این در حالی است که در کپی رایتینگ شما تنها و تنها می‌خواهید مشتری را متقاعد به خرید کنید. متون کپی رایتینگ اغلب در صفحه فروش سایت، بروشور ها، اینفوگرافی ها، صفحات محصولات و در تبلیغات گوگل ادز قرار می‌گیرند.

 

جمع‌بندی

در عصر حاضر بستر اینترنت سبب ایجاد مشاغل متنوعی شده است که کپی رایتینگ یکی از این مشاغل است. ما در این مطلب به سوال کپی رایتینگ چیست پاسخ دادیم و شما را با اصول آن آشنا کردیم. مختصر نویسی، پرهیز از مبالغه، شناخت کامل محصول، شناخت مخاطبان و … از اصول مهم کپی رایتینگ است که هر کپی رایتری باید به این اصول پایبند باشد.

امروزه افراد زیادی از این طریق توانسته‌اند، یک شغل خوب برای خود داشته باشند و از هنر خوب نوشتن خود کسب درآمد کنند. اگر شما نیز می‌توانید با به هم پیوستن کلمات، احساسات مخاطبان را تحت تاثیر قرار بدهید، می‌توانید به کپی رایتینگ را یک شغل پردرآمد در نظر بگیرید.

 

بیشتر بخوانید: آموزش گوگل ترندز

 

سوالات متداول

کپی رایتر به چه مهارت هایی نیاز دارد؟

خلاقیت، مهارت نوشتاری، مهارت های ارتباطی و روش تحقیق یکی از چند مهارت است که یک کپی رایتر باید داشته باشد

نوشتن چه متن‌هایی به مهارت کپی‌رایتینگ نیاز دارد؟

نوشتن متون تبلیغاتی یکی از مهم ترین مواردی است که به مهارت کپی رایتینگ نیاز دارد.

ایران هاست

مشخصات مدیر

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا