کسب و کارشبکه های اجتماعی

هشتگ چیست؟ نحوه هشتگ گذاری در اینستاگرام

هشتگ در اینستاگرام عنصر بسیار قدرتمندی است. اگر روش هشتگ گذاری در اینستاگرام را بلد باشید و از این امکان به‌درستی در زیر پست، استوری یا کامنت‌ها استفاده کنید به‌راحتی می‌توانید به مخاطبان هدف خود دست پیدا کنید، دنبال کنندگان واقعی جذب کنید، با فالوورهایتان تعامل خوبی برقرار کنید و درنهایت تصویر خوب و اثربخشی از برندتان در اینستاگرام بسازید. همه این مزیت‌ها زمانی حاصل می‌شود که شما ابتدا به‌خوبی درک کنید هشتگ چیست؟ سپس ساخت هشتگ در اینستاگرام و روش درست استفاده از هشتگ در اینستاگرام را بیاموزید. پس این مطلب از ایران هاست ( ارائه دهنده ی بهترین بهترین سرویس خرید سرور مجازی vps  ) را تا انتها دنبال کنید تا در مورد تمام موارد فوق اطلاعات به دست آورید.

معنی هشتگ چیست؟

معنی هشتگ در اینستاگرام یک عبارت کوتاه است که معمولاً بین ۱ تا ۳ کلمه دارد. این عبارت می‌تواند از حرف، عدد و حتی ایموجی‌ها تشکیل شده باشد. هشتگ‌ها در پلتفرم‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس بوک، توییتر و … مورد استفاده قرار می‌گیرند و وظیفه آن‌ها این است که پست‌هایی را که راجع به یک موضوع هستند را دسته بندی کنند. به این ترتیب کاربران برای دسترسی به محتواهایی از یک جنس و موضوع می‌توانند هشتگ مربوط به آن را جستجو کرده و به مطالب آن دسترسی پیدا کنند.

علامت هشتگ چیست؟

علامت پوند یا نماد  ” # ” را هشتگ می خوانیم. پشت عباراتی که می خواهیم تبدیل به هشتگ کنیم، یک علامت # قرار می‌گیرید.

کاربرد هشتگ در اینستاگرام

هشتگ گذاری در اینستاگرام یکی از اصلی‌ترین راه‌ها برای گسترش دایره مخاطبان و دسترسی پیدا کردن به آن‌ها است. وقتی از یک هشتگ مناسب در پست‌های خود استفاده می‌کنید این امکان را به ربات‌های اینستاگرام می‌دهید که پست شما را به خوبی ببیند و آن را در دسته بندی محتواهای هم موضوع قرار دهند. به این ترتیب وقتی کاربر هشتگی را سرچ می‌کند، پست شما هم در لیست نتایج دیده می‌شود. استفاده از هشتگ در استوری‌ها نیز منجر به قرار گرفتن محتوای استوری شما در لیست نتایج جستجوی یک هشتگ خاص می‌شود. در مورد نحوه استوری گذاشتن در اینستاگرام در مقاله دیگر مفصلا صحبت کرده ایم.

علامت هشتگ

جذابیت استفاده از هشتگ در اینستاگرام این است که افراد می‌توانند فقط دنبال کننده هشتگ‌ها باشند. یعنی حتی اگر جزو فالوورهای شما نباشند باز هم می‌توانند پست‌های هشتگ گذاری شده شما را در فید خود مشاهده کنند. برای افزایش فالور اینستاگرام مقاله ترفند های اینستاگرام برای افزایش فالوور را بخوانید. همه این موارد یعنی هشتگ‌ برای اینستا ابزار مهمی است و آن را به دست کاربران داده است تا به کمک آن بیشتر دیده شوند، مخاطب بیشتری جذب کنند و درنهایت خدمات یا کالای خود را بهتر بفروشند.

 

تعداد هشتگ های مجاز در اینستاگرام

تعداد هشتگ‌های مجاز در اینستاگرام ماکزیمم ۳۰ عدد است. البته برخی از استراتژیست‌های سوشال مدیا توصیه می‌کنند که بهتر است از همه این تعداد استفاده نکنید. چون ممکن است ربات‌ها محتوای شما را هرزنامه تشخیص دهند و دسترسی به آن را برای کاربران محدود کنند.

چگونه از هشتگ در اینستاگرام استفاده کنیم؟

راه‌های مختلفی برای استفاده از هشتگ در اینستاگرام وجود دارد که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم:

۱- استفاده از هشتگ بعد از کپشن

بهترین جایی که می‌توانید در آن از هشتگ استفاده کنید، زیر پست‌ها و بعد از کپشن اینستاگرام است. کافی است بعد از نوشتن کپشن برای پست خود، هشتگ یا هشتگ‌های دلخواه را زیر آن قرار دهید. اما چگونه زیر پست‌ها هشتگ بگذاریم؟

دو راه برای قرار دادن هشتگ در زیر کپشن وجود دارد:

  • هشتگ را بلافاصله بعد از کپشن بنویسید و آن را به متن بچسبانید.
  • بین متن و هشتگ فاصله بگذارید.

استفاده از هشتگ در کپشن اینستاگرام

استفاده از روش دوم باعث می‌شود پست شما بهتر و منظم‌تر دیده شود. به همین دلیل ما هم این روش را پیشنهاد می‌کنیم. برای این منظور باید پس از تمام شدن کپشن یک علامت . بگذارید، اینتر بزنید و به خط بعد بروید، سپس هشتگ‌های مورد نظر خود را زیر پست درج کنید.

پیشنهاد می شود مقاله افزایش لایک اینستاگرام را بخوانید.

۲- استفاده از هشتگ در کامنت اول

در این روش به جای این که هشتگ‌های خود را زیر پست‌ها قرار دهید، آن‌ها را در کامنت اول می‌نویسید. یکی از مزیت‌هایی که این روش استفاده از هشتگ‌ها دارد این است که پست شما بدون هشتگ بسیار ترو تمیز به نظر می‌رسد و بیشتر مورد پست کاربران قرار می‌گیرد. ضمن این که به این ترتیب می‌توانید از هر ۳۰ هشتگ مجاز خود استفاده کنید بدون این که پست خیلی شلوغی داشته باشید. همچنین قادر خواهید بود آن‌ها را مخفی کنید و این یکی از بهترین مزیت‌های هشتگ گذاری در اینستاگرام در کامنت اول است.

۳- استفاده از هشتگ‌‌ها در استوری

البته عمر مفید این هشتگ ۲۴ ساعت بیشتر نخواهد بود. اما به هر حال برای بهتر دیده شدن پیج به شما کمک خواهد کرد.

۴- استفاده از هشتگ در بیو

بیشتر پیج‌های بیزینسی از این روش استفاده می‌کنند. یعنی خاص‌ترین هشتگی که معرف برند آن‌هاست را در بایو پیج قرار می‌دهند. در مورد نحوه نوشتن بیو در اینستاگرام مقاله ما به همین نام را مطالعه کنید.

استفاده از هشتگ در بیو

چگونه در اینستاگرام هشتگ بسازیم؟

این که شما هم مانند سایر کاربران بعد از تولید محتوای خود بگردید و پر بازدیدترین هشتگ‌ها را انتخاب و استفاده کنید، کار بسیار ساده‌ای است. البته ممکن است این کار همیشه هم جواب نداده و منجر به دیده شدن هرچه بیشتر محتوای شما نشود. بنابراین می‌توانید هشتگ خود را در اینستاگرام بسازید.

برای درست کردن هشتگ در اینستاگرام کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- ابتدا یک لیست از تمام هشتگ‌هایی تهیه کنید که هرکدام به نحوی به محتوایی که تولید می‌کنید مربوط باشد. سپس بر اساس آن‌ها هشتگ‌هایی بسازید که به برند شما، محصول یا خدماتتان مربوط بوده و آن را در ۱ تا ۳ کلمه به خوبی تشریح کند.

۲- هشتگ یا هشتگ‌هایی را که انتخاب کرده‌اید در تمام سوشال مدیاهای در دسترس و مورد استفاده جستجو کنید. به این ترتیب مطمئن می‌شوید که هشتگ انتخابی شما قبلاً توسط تیم یا فردی استفاده نشده است. همچنین متوجه خواهید شد که این هشتگ‌ها مورد استفاده بد یا پیشنه منفی نداشته باشند.

نحوه ساخت هشتگ

۳- از چند نفر در از دوستان خود بخواهید هشتگ را بررسی و حتی آن را استفاده کنند. این موضوع در خصوص هشتگ‌های چند بخشی بسیار مهم است. باید بدانید آیا افراد با شنیدن هشتگ منتخب شما آن را به هم چسبیده سرچ می‌کنند یا با _ بخش‌های مختلف آن را از هم جدا می‌کنند؟ شاید لازم باشد هر دو حالت را به عنوان هشتگ اختصاصی خود انتخاب کنید.

۴ – اگر یک تیم یا یک استارتاپ هستید و محصول یا خدمات خاصی را ارائه می‌کنید، پس از انتخاب هشتگ مورد نظر خود باید آن را روی بسته بندی‌ها، کنار پست‌های تبلیغاتی یا هرجایی که حضور دارید جلوی چشم افراد قرار دهید تا همه به دیدن و استفاده کردن از آن عادت کنند. در مورد اینکه استارتاپ چیست و چگونه راه اندازی می شود می توانید مقاله ما به همین نام را مطالعه کنید.

حالا باید از این به بعد هشتگ‌های منتخب را زیر همه پست‌ها و استوری‌های خود مورد استفاده قرار دهید. البته در نظر داشته باشید که ساخت هشتگ اختصاصی در اینستاگرام موضوعی است که برای کسب و کارهای جدی و برندها جذابیت و اهمیت بیشتری دارد و شاید در خصوص پیج‌های خصوصی با محتواهای نه‌چندان فراگیر خیلی مهم نباشد. پیشنهاد می شود مقاله نحوه گذاشتن لایو اینستاگرام را بخوانید.

 

 

تاپ هشتگ چیست؟

به هشتگ هایی که بیشترین میزان توجه را در بین کاربران به خود جلب کرده باشند تاپ هشتگ می گویند. ممکن است یک هشتگ ترند در بین تاپ هشتگ ها قرار بگیرید یا نگیرد. تاپ هشتگ ها معمولا بیشترین میزان پست ها را نیز دارند.

علت کار نکردن هشتگ در اینستاگرام چیست؟

حتی اگر بهترین محتواها را تولید کرده باشید و با تصور خودتان مناسب‌ترین هشتگ‌ها را برای بهتر دیده شدن آن‌ها استفاده کرده باشید، باز هم ممکن است هشتگ‌های شما به خوبی کار نکنند. برای این موضوع دلایل زیادی وجود دارد. مثل‌اینکه ممکن است هشتگی که استفاده کرده‌اید مناسب محتوای شما نبوده باشد یا آن را در مکان غلطی استفاده کرده باشید. حتی استفاده غلط از یک هشتگ خوب باعث دیده نشدن پست شما می‌شود. به هر حال دلایل زیر مهم‌ترین لیست برای علت کار نکردن هشتگ در اینستاگرام است:

۱- هشتگ‌های شما به عنوان هرزنامه نشانه گذاری شده‌اند

اگر به شکل بی رویه از هشتگ‌ها استفاده کنید و در همه پست‌های خود فقط از یکسری هشتگ تکراری و پشت سر هم استفاده کنید (مثلاً اگر همیشه هشتگ‌ها را از روی پست‌های قبلی کپی می‌کنید) احتمال کار نکردن هشتگ‌های خود را به شدت بالا می‌برید. به این حالت اسپم شدن گفته می‌شود.

۲- از هشتگ‌های بی ربط به محتوا برای پست‌های خود استفاده کرده‌اید

اگر باهدف هرچه بیشتر دیده شدن پست‌های خود از هشتگ‌های بی‌ربط به محتوا استفاده کنید، نتیجه کاملاً معکوس بوده و هشتگ‌ها برای شما هیچ کار مفیدی نمی‌کنند.

علت بی تاثیر بودن هشتگ

۳- از هشتگ‌های ممنوعه استفاده می‌کنید

اینستاگرام برخی از هشتگ‌ها را در لیست سیاه خود قرار داده است. به این معنی که استفاده از آن‌ها غیر مجاز بوده و هر پستی که از آن‌ها استفاده کند را محدود می‌کند. هشتگ‌هایی با موضوعات جنسی، نژاد پرستانه یا جنگ طلبانه بخشی از این هشتگ‌ها هستند که هرگز نباید از آن‌ها استفاده کنید.

این کار می تواند باعث شادوبن شدن شود. پیشنهاد می شود در این مورد مقاله رفع شادوبن اینستاگرام را بخوانید.

۴- از گستره بزرگی از هشتگ‌ها استفاده می‌کنید

گرچه ممکن است این ایده که استفاده از تمام هشتگ‌های پربازدید زیر یک پست می‌تواند به بهتر دیده شدن آن کمک کند شما را به هیجان بیاورد، اما واقعیت این است که اگر هشتگ‌هایی که استفاده می‌کنید هیچ ارتباط معنا داری با یکدیگر نداشته باشند، عملاً استفاده از آن‌ها کاربردی برای شما نخواهد داشت.

بهتر است برای هرچه بیشتر دیده شدن پست‌های خود به استفاده از هشتگ‌های مرتبط با حوزه کاری و محتوای خود اکتفا کنید و از  استفاده از هر هشتگی که فقط بازدید زیادی دارد، خودداری کنید.

۵- از هشتگ‌های بسیار رقابتی استفاده می‌کنید

رقابت روی دیده شدن به واسطه برخی از هشتگ‌ها بسیار شدید است. به این معنی که پیج‌های زیادی تلاش می‌کنند که محتوای آن‌ها با این هشتگ‌ها دیده شود. اگر پیج شما جوان است، دنبال کننده‌های واقعی کمی دارید و هنوز محتوای چندانی برای آن تولید نکرده‌اید بعید است بتوانید به کمک تاپ‌ترین هشتگ‌ها به چشم مخاطب بیایید. در چنین شرایطی بهتر است صبور باشید. در ابتدای راه هشتگ‌های کم‌تر دیده شده را انتخاب کنید، سپس قدم به قدم به میدان رقابت هشتگ‌های پرسرچ وارد شوید.

۵- خطای کاربران یا غلط املایی آن‌ها در تایپ هشتگ‌ها

گاهی علت کار نکردن هشتگ در اینستاگرام خطای شما نیست. این کاربران هستند که هشتگ منتخب شما را اشتباه سرچ می‌کنند و کارایی آن را پایین می‌آورند. اشتباهات املایی پرتکرار کاربران را بررسی کنید و غلط‌های نگارشی را پیدا کنید. مثلاً اگر هشتگ شما حاوی حرف ی آخر باشد، ممکن است کاربران به اشتباه آن را با ی عربی سرچ کنند.

و در نهایت گاهی علت کار نکردن هشتگ‌ها در اینستاگرام اصلاً تقصیر شما نیست. اینستاگرام پلتفرمی است که مدام در حال ایجاد تغییر و تحول است و به این واسطه الگوریتم‌های خود را به روز رسانی می‌کند. گاهی در میانه این تحولات اشکالات فنی پدید می‌آید که البته وجود آن‌ها توسط مدیران این مجموعه به کاربران اعلام می‌شود. بنابراین اگر مطمئن هستید که از بهترین هشتگ‌های اینستاگرام استفاده کرده‌اید و این کار را درست انجام داده‌اید، منتظر بمانید تا مشکل برطرف شده و به مدار دیده شدن توسط مخاطب بازگردید.

آنچه در این مطلب خواندید در این خصوص بود که به‌طور کلی هشتگ چیست؟ چرا مهم است؟ چطور و کجا باید از آن استفاده کنیم و چطور هشتگ‌های خاص خودمان را بسازیم؟ امیدواریم این مقاله به پرسش‌های شما پاسخ مناسب داده باشد.

‫۴ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا