شبکه های اجتماعیکسب و کار

پروموت اینستاگرام چیست؟ نحوه استفاده از آن

آیا به دنبال افزایش تعامل با مخاطبانتان در اینستاگرام هستید؟ آیا دوست دارید پست‌ها و استوری‌های شما بیشتر و بهتر دیده شوند؟ به نظر شما چگونه می‌توان در اینستاگرام بازدید پست‌ها و استوری‌ها را بیشتر کرد؟ آیا این امکان وجود دارد که با پرداخت هزینه بازخورد از پست‌ها و استوری‌ها افزایش یابد؟ آیا تاکنون واژه پروموت اینستاگرام را شنیده‌اید؟

بسیاری از شما که در اینستاگرام فعالیت دارید، مدام در تلاش برای بیشتر دیده شدن هستید. برای آن که تعداد فالوورهای شما بیشتر شود، کارهای بسیار زیادی می‌توانید انجام دهید. به عنوان مثال: محتوای حرفه‌ای تولید کنید؛ از تبلیغات‌های مختلف برای افزایش بازخورد حساب خود استفاده کنید؛ در ساعات مشخصی پست‌ها و استوری‌های خود را در اینستاگرام ارسال کنید و … .

از آن جا که روزانه مخاطبان و کاربران بیشتری به این پلتفرم افزوده می‌شوند، رقابت بین صفحات تجاری مختلف نیز بیشتر خواهد شد. همچنین به دلیل مواجه شدن کاربران با تصاویر و ویدئوها متنوع بسیار، منحصر به فرد بودن در بین میلیون‌ها پست و استوری کار دشواری است. از این رو برای آن که پست‌ها و محتواهای شما بیشتر در معرض دید کاربران فعال اینستاگرام قرار گیرد، باید از هر تاکتیک و امکاناتی استفاده کنید. در این مقاله که توسط گروه تولید محتوای ایران هاست ( مرجع معتبر تهیه سرور مجازی ایران و خارج ) نوشته شده در مورد این راه ها توضیح خواهیم داد.

 

پروموت در اینستاگرام
ما در این محتوا قصد داریم تا به شما عزیزان روشی را بیاموزیم که بتوانید با کمک آن بازخورد صفحه خود را در اینستاگرام افزایش دهید و به این سوال که چگونه از اینستاگرام درآمد داشته باشیم پاسخ دهید. بدون شک تا کنون اصطلاح پروموت در اینستاگرام را شنیده‌اید. حتی اگر این واژه تاکنون به گوشتان نخورده نگران نباشید، ما در این محتوا قابلیت پروموت اینستاگرام را شرح خواهیم داد. پس تا انتها مقاله با ما همراه باشید.

 

 

پروموت در اینستاگرام چیست و چه کاربردی دارد؟

پروموت در اینستاگرام یا همان قابلیت پروموشن در حقیقت نوعی تبلیغ توسط خود پلتفرم است که به شما برای بیشتر دیده شدن پست‌هایتان و در نتیجه استراتژی بازاریابی اینستاگرام شما کمک خواهد کرد. این قابلیت را باید برای پست‌هایی که بازخورد مناسبی داشتند، استفاده کنید. حتی می‌توانید چند کشور خاص را هدف قرار دهید و به اینستاگرام این اجازه را بدهید تا پست شما را به کسانی که تشخیص می‌دهد، نشان دهد. با این پست شما در معرض دید کاربران بسیار زیادی قرار می‌گیرد و به افزایش تعامل و فروش شما کمک خواهد کرد. برای این کار تنها کافیست پست مورد نظر خود را انتخاب کرده و بر روی دکمه پروموت ضربه بزنید.

پروموت در اینستاگرام چیست و چه کاربردی دارد

از کاربرد پروموت اینستاگرام می‌توان به افزایش ترافیک وب سایت، فروشگاه، سرویس تلفنی و … اشاره کرد. در حقیقت شما با استفاده از این قابلیت می‌توانید پست‌های تبلیغاتی ارسال کنید. در این پست‌ها می‌توانید با وارد کردن آدرس وب سایت فروشگاه خود، شماره‌های تماس و راه‌های ارتباطی آنلاین و … تعداد بازدید از سایت خود و فروشتان را افزایش دهید. اما برای آن که بتوانید یک پست پروموشن بسازید، چه پیش نیازهایی را باید رعایت کنید؟

 

بیشتر بخوانید: تلگرام دوم برای ایفون

 

پیش‌نیازهای ارسال پروموت اینستاگرام

برای آن که بتوانید از این قابلیت اینستاگرام بهره‌مند شوید، در قدم اول حتماً باید اکانت بیزینسی داشته باشید. دومین پیش نیاز برای ارسال پست پروموشن، متصل بودن اینستاگرام به فیسبوک است. به این معنی که اکانت اینستاگرام شما باید با اکانت فیسبوکتان که ادمین آن هستید، لینک شود. در صورتی که خودتان ادمین حساب فیسوبک نیستید، حتماً از ادمین صفحه بخواهید که شما را نیز ادمین کند.

ادمین بودن حساب فیسبوک و متصل بودن اینستاگرام به آن از پیش ‌نیازهای ساخت پروموت است. سومین پیش نیاز که مربوط به پرداخت هزینه پروموت اینستاگرام است، دسترسی به روش‌های پرداختی بین‌المللی مانند: ویزا کارت و پی‌پال است.

پیش‌نیازهای ارسال پروموت اینستاگرام

با داشتن این سه پیش نیاز خود اینستاگرام به صورت خودکار تشخیص می‌دهد که کدام پست‌های شما برای پروموشن شدن مناسب هستند. بنابراین می‌توانید به راحتی پست خود را پروموت کنید و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

 

بیشتر بخوانید: هایلایت اینستا

 

آموزش ساخت پروموت اینستاگرام در ایران

در صورتی که پیش نیازهای گفته شده در بخش قبل را دارا هستید، باید بیاموزید که چگونه در اینستاگرام پروموت کنیم. در ادامه به شما نحوه ساخت پروموشن یا همان پروموت در اینستاگرام را آموزش می‌دهیم.
در پیج‌های بیزینسی معمولاً زیر هر پست دو گزینه Promote و View Insights وجود دارد. برای ساخت پروموشن اولین قدم انتخاب پستی است که قصد ارسال تبلیغاتی آن را دارید. بعد از آن که پست را انتخاب کردید می‌توانید مستقیماً بر روی گزینه پروموت ضربه بزنید. یا به بخش View Insights بروید و بر روی گزینه ایجاد پروموشن یا Create Promotion ضربه بزنید. حال در بین پست‌های موجود یکی را انتخاب کرده و بر روی فلش آبی رنگی که در بالای صفحه قرار دارد، ضربه بزنید.

آموزش ساخت پروموت اینستاگرام در ایران

در مرحله بعد باید هدف از ایجاد پروموشن را تعیین کنید. این که می‌خواهید ترافیک سایتتان افزایش یابد یا بعد از آشنایی با کسب و کار و سرویس شما از طریق شماره تماس با شما در ارتباط باشند و …

هدف از ایجاد پروموشن را تعیین کنید
بعد از انتخاب هدفتان به صفحه‌ای دیگر هدایت می‌شوید که با عنوان Action Button نمایش داده شده است. در این بخش شما می‌توانید عبارتی را به عنوان دکمه در پرروموشن خود ارائه دهید. مثلاً گزینه Learn More به معنی اطلاعات بیشتر یا Watch More به معنی مشاهده بیشتر، Contact Us به معنی تماس با ما و … که کاملاً به نوع سرویسی که ارائه می‌دهید، بستگی دارد.

 

 

هدف از ایجاد پروموشن را تعیین کنید
در مرحله بعد باید برای دکمه تعیین شده در بخش قبل مسیر را قرار دهید. به این معنی که اگر در مراحل قبل گزینه وب‌سایت را انتخاب کرده‌اید، در این مرحله باید آدرس یا لینک وب‌سایت خود را کپی کرده و در این بخش قرار دهید. با این کار کاربران با زدن دکمه اطلاعات بیشتر یا هر عبارت دیگری مستقیماً به وب‌سایت شما هدایت می‌شوند.

در مرحله بعد باید برای دکمه تعیین شده در بخش قبل مسیر را قرار دهید
مرحله بعدی انتخاب مخاطبان هدف است. کسانی که می‌خواهید پست شما را ببینند. برای این کار دو روش پیش روی شما قرار دارد. اولین گزینه Automatic است که با انتخاب آن اینستاگرام از طریق الگوریتم‌های پیشرفته‌ای که دارد، مخاطبانی را که معتقد است پست پروموشن شما برایشان جذابیت دارد، تشخیص و پست را در معرض دید آن‌ها قرار می‌دهد. اما در گزینه دوم Customize your own خودتان باید مخاطبان هدفتان را مشخص کنید. با انتخاب این گزینه به صفحه‌ای هدایت خواهید شد که منویی از محدودیت‌های انتخاب مخاطبین را ارائه می‌دهد. این گزینه‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • Name: باید در این بخش نامی متناسب با سرویس ارائه شده قرار دهید. مثلاً اگر پیج شما مربوط به میکاپ عروس است، عباراتی مانند: میکاپ، زیبایی و … را وارد کنید. البته می‌توانید نام وب‌سایت، فروشگاه یا سالن زیبایی خود را نیز وارد کنید.
  • Locations: باید در این بخش موقعیت مکانی مخاطبان هدف خود را مشخص کنید. این که می‌خواهید پست شما برای چه شهرها و کشورهایی نمایش داده شود. مثلاً اگر خدمات زیبایی شما تنها مختص شهر خودتان است، تنها لوکیشن شهرتان را وارد کنید. زیرا نمایش پروموشن شما در شهرها و کشورهای دیگر سودی برایتان ندارد.
  • Interests: این بخش اهمیت بسیار زیادی در بیشتر دیده شدن پست شما دارد. ر حقیقت به نوعی همانند هشتگ گذاری در زیر پست‌ها عمل می‌کند. بنابراین باید از عباراتی استفاده کنید که به فعالیت و نوع سرویس‌دهی شما مربوط شود.
  • Age and Gender: در این بخش نیز باید سن و جنسیت مخاطبان هدف خود را مشخص کنید. این که سرویس شما برای چه رده سنی مناسب‌تر است و مختص چه جنسیتی است. به عنوان مثال: سالن‌های زیبایی زنانه تنها مختص خانم‌ها هستند. بنابراین تماشای این پست‌ها برای جنسیت مذکر سودی ندارد. بنابراین محدودیت جنسیت به نفع شما تمام خواهد شد.

پس از تکمیل این گزینه‌ها بر روی گزینه Done یا تأیید ضربه بزنید. با لمس این گزینه به صفحه اصلی پروموت بازخواهید گشت. حال نوبت به پرداخت پروموت اینستاگرام می‌رسد.

در صفحه اصلی بخش پروموت به انتهای صفحه بروید و در بخش Total Budget بودجه خود را برای انجام این تبلیغ مشخص کنید. مقدار بودجه شما تعیین کننده تعداد کاربرانی است که پست شما را مشاهده خواهند کرد. بنابراین هر چه بودجه بیشتری داشته باشید، افراد بیشتری پست شما را خواهند دید و با شما آشنا می‌شوند. در بخش Duration نیز مدت زمان نمایش پروموشن را تعیین کنید و سپس بر روی گزینه Next ضربه بزنید.

روی گزینه Next ضربه بزنید

 

پس از انجام تمام این مراحل پیش نمایشی از پست شما ارائه می‌شود که با لمس گزینه پروموت فرآیند تنظیم پست پروموشن در اینستاگرام به اتمام می‌رسد. اما بلافاصله پس از اتمام کار پست شما منتشر نخواهد شد. دلیل آن نیز قوانین سخت‌گیرانه اینستاگرام در ارسال پست‌ها است. اینستاگرام باید پست شما را ابتدا بررسی و سپس تأیید کند تا منتشر شود. معمولاً این کار حدود یکساعت زمان می‌برد و پس از آن شما شاهد انتشار پست خود خواهید بود.

انتشار پست

ما در این مقاله هر آن چه باید درباره پروموت در اینستاگرام بدانید، برای شما عزیزان ارائه کردیم. اما متأسفانه ایرانی‌ها در استفاده از این قابلیت به دلیل تحریم‌ها دچار مشکل می‌شوند. اصلی‌ترین مشکل پروموت اینستاگرام در ایران، پرداخت هزینه پروموت در اینستاگرام است. همچنین در استفاده از بسیاری از قابلیت‌های شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام، فیسبوک و حتی گوگل نیز دچار مشکل می‌شویم.

با این حال راه‌های بسیار زیادی برای پرداخت علی‌رغم تحریم‌ها وجود دارند که می‌توان از طریق آن‌ها هزینه‌ها را پرداخت کرد. همان‌طور که ایرانی‌ها امروزه اپلیکیشن‌هایی طراحی کرده‌اند که از طریق آن‌ها در ارز دیجیتال فعالیت دارند و هیچ مشکلی به لحاظ معامله و پرداخت ندارند. برای این کار نیز می‌توانید از ابزارهای کمکی استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا