شبکه های اجتماعی

آموزش دیلیت اکانت واتساپ ( حذف اکانت واتساپ از سایت + گوشی )

امروزه پیام‌ رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی بسیار زیادی وجود دارد که مردم می‌توانند با استفاده از آن‌ها به صورت آنلاین با دوستان و آشناهایشان در ارتباط باشند. اما در بین تمام این پلتفرم‌ها، واتساپ از پرطرفدارترین و پرکاربردترین پیام‌ رسان‌ها محسوب می‌شود. یکی از مهم‌ترین دلیل محبوبیت این پلتفرم بستر امن آن است.

واتساپ به دلیل پشتیبانی از ویژگی رمزگذاری سراسری (End to End encryotion) امنیت بسیار بالایی را برای پیام‌ها و تصاویر ارسالی کاربران فراهم کرده است.

با تمام این اوصاف گاهی اوقات برخی کاربران با دلیت اکانت واتساپ خود مواجه می‌شوند. یا قصد دارند به هر دلیلی حساب کاربری خود را پاک کنند. در این شرایط سؤالاتی از قبیل: علت پاک کردن اکانت واتساپ، نحوه دلیت اکانت و … ذهن کاربران را به خود مشغول می‌کند. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم تا در این مقاله مراحل حذف اکانت واتساپ و علت پاک شدن خودکار حساب کاربری در این پلتفرم را برای شما عزیزان ارائه دهیم. بنابراین اگر شما نیز قصد دیلیت اکانت واتساپ را دارید یا می‌خواهید از علت پاک شدن حسابتان مطلع شوید، تا انتهای این مقاله از ایران هاست ( ارائه دهنده‌ی پرسرعت ترین سرور مجازی خارج ) با ما همراه باشید.

چگونه می‌توان حساب واتساپ را حذف کرد؟

تا این قسمت از محتوا علت‌های حذف اکانت خودکار واتساپ را ارائه کردیم. اما گاهی اوقات به هر دلیلی می‌خواهید حساب خود را در این پلتفرم پاک کنید. برخی برای همیشه و بعضی دیگر ممکن است به دلیل دزدیده شدن گوشی قصد انجام این کار را داشته باشند. ما در این بخش راه‌های مختلف حذف اکانت در واتساپ را برای شما عزیزان ارائه می‌دهیم.

چگونه می‌توان حساب واتساپ را حذف کرد

حذف اکانت واتساپ

حذف اکانت واتساپ یکی از کارهای بسیار ساده‌ای است که هر کسی می‌تواند آن را به راحتی انجام دهد. اما متأسفانه بسیاری از افراد که اقدام به این کار می‌کنند از عواقب دلیت اکانت واتس اپ کامل مطلع نیستند. از این رو قبل از آن که مراحل دیلیت اکانت واتساپ را برای شما عزیزان بیان کنیم، نکاتی را در رابطه با این موضوع یادآوری می‌کنیم:

  • کسانی که اقدام به حذف حساب خود در واتساپ می‌کنند، باید بدانند که بعد از انجام این کار دیگر هیچ گونه دسترسی به اکانت خود نخواهند داشت.
  • بعد از حذف اکانت نام و شماره شما از لیست مخاطبان دوستان و اقوام پاک می‌شود.
  • تاریخچه پیام‌ها، گروه‌ها، تصاویر و فایل‌های دیگر شما به طور کامل حذف خواهند شد.
  • با آن که اطلاعات شما پاک می‌شوند، اما اگر عکس یا ویسی برای مخاطبی ارسال کرده باشید؛ بعد از حذف اکانت برای آن شخص باقی خواهد ماند.
  • با حذف اکانت عضویت شما در تمام گروه‌ها حذف خواهد شد.
  • نسخه پشتیبان شما در گوگل درایو (اندروید) و همچنین در سرویس ابری (آیفون) حذف خواهد شد.
  • حذف کامل اطلاعات شما نهایتاً تا ۹۰ روز طول می‌کشد. بنابراین شما تنها کمتر از ۹۰ روز فرصت دارید که اطلاعات خود را بازیابی کنید. چرا که واتساپ با این تصور که حذف اکانت ممکن است به علت بروز خطاهای نرم‌افزاری، کلاهبرداری، برخورد با مسائل غیرقانونی و … انجام شده باشد، به مدت ۹۰ روز در دسترس واتساپ قرار دارد.

حال اگر با تمام این اوصاف همچنان قصد حذف اکانت واتس اپ برای همیشه را دارید با ما همراه باشید. در ادامه مراحل مختلف حذف حساب واتساپ را ارائه می‌کنیم.

چرا اکانت واتساپ به صورت خودکار پاک می‌شود؟

 

 

دلیت اکانت واتساپ با گوشی و از طریق اپلیکیشن واتساپ

برای حذف حساب واتساپ بهتر است قبل از هر کاری اپلیکیشن را به آخرین نسخه موجود بروزرسانی کنید. این کار از بروز مشکلات احتمالی در حین عملیات جلوگیری می‌کند. حال برای دلیت اکانت، وارد برنامه شوید و بر روی آیکون ۳ نقطه و در گوشه سمت راست یا چپ بسته به زبان برنامه (فارسی یا انگلیسی) و در آیفون بر روی چرخ دنده در پایین صفحه ضربه بزنید. از بخش تنظیمات یا همان Setting بر روی گزینه حساب کاربری یا Account ضربه بزنید.

سپس گزینه حساب کاربری را حذف کن یا delete my account را لمس کنید. در گوشی‌های آیفون و اندورید بعد از انتخاب این گزینه باید شماره واتساپ خود را وارد کرده و بر روی گزینه delete my account به رنگ قرمز ضربه بزنید. دقت کنید که هنگام وارد کردن شماره حتماً کد ایران را قبل از شماره همراه خود (۰۹۸) وارد کنید. بعد از این کار وارد صفحه‌ای می‌شوید که از شما دلیل دلیت اکانت را می‌پرسد. بعد از انتخاب دلیل حذف حساب مجدد بر روی گزینه حذف حساب کاربری (delete my account) ضربه بزنید.

بعد از گذراندن همه این مراحل واتساپ از شما می‌پرسد آیا از حذف اکانت خود مطمئن هستید؟ در صورت اطمینان کامل از انجام این کار دوباره باید بر روی گزینه حذف حساب کاربری ضربه بزنید تا حسابتان به طور کامل پاک شود. این مسیر راحت‌ترین و ساده‌ترین راه برای دیلیت اکانت واتساپ فارسی یا انگلیسی زبان است.

حذف اکانت با گوشی و از طریق اپلیکیشن واتساپ

 

دیلیت اکانت واتساپ از سایت

چگونه می‌توان اکانت گوشی دزدیده شده را پاک کرد؟ ممکن است سؤال بسیاری از شما باشد. اگر در این شرایط هستید اولین کاری که باید انجام دهید، مسدود کردن سیم‌کارت و دریافت مجدد آن است. زیرا شما برای حذف حساب کاربری‌تان نیازمند کدی هستید که به خط شما ارسال می‌شود. اما گاهی اوقات پیش می‌آید که امکان دسترسی به سیم‌کارت وجود ندارد.

در این شرایط چه باید کرد؟ برای دیلیت اکانت واتساپ از گوگل بدون سیم‌کارت می‌توانید ایمیلی را با محتوای بستن اکانت به آدرس [email protected] ارسال کنید. در ایمیل ارسالی باید شماره همراه بین‌المللی خود را به صورت …۰۹۸ درج کنید. همچنین برای پاک کردن اکانت واتساپ نیز می‌توانید درخواست خود را به همین آدرس ایمیل ارسال کنید. توجه کنید که برعکس اینستاگرام که ویژگی دی اکتیو دارد واتس اپ از این قابلیت برخوردار نیست و بعد از پاک کردن اکانتتان تمامی اطلاعات آن نیز پاک می شود.

 

حذف اکانت واتساپ بدون گوشی

ما در این مقاله سعی کردیم راه‌های موجود برای دیلیت اکانت واتساپ را برای شما عزیزان ارائه کنیم تا در شرایط مختلف بتوانید به راحتی حساب خود را پاک کنید. اما فراموش نکنید که با حذف حساب کاربری شما تمامی اطلاعاتتان پاک خواهد شد و دیگر نمی‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. بنابراین قبل از اقدام به دلیت اکانت از این کار اطمینان حاصل کنید و تمام جوانب را بسنجید.

 

بیشتر بخوانید: یک واتس اپ در دو گوشی

 

حذف اکانت واتساپ روی گوشی دیگر

برای حذف اکانت واتساپ روی گوشی دیگرتان با موبایل باید به این شیوه عمل کنید :

۱) از صفحه اصلی بر روی سه نقطه کلیک کنید.

۲) بر روی گزینه liked devices کلیک کنید.

 

دلیت اکانت واتساپ

 

۳ ) در این قسمت می توانید دستگاه هایی که اکانت واتس اپ شما بر روی آنها باز هستند ببینید.

 

 

۴ ) بر روی دستگاهی که می خواید اکانت خود را از آن حذف کنید کلیک کنید و آن را ببندید.

 

بیشتر بخوانید: دیلیت اکانت توییتر

 

چرا اکانت واتساپ به صورت خودکار پاک می‌شود؟

این پیام‌رسان نیز همانند دیگر پلتفرم‌ها دارای قوانینی است که عدم رعایت آن‌ها منجر به حذف اکانت واتساپ می‌شود. در این بخش علل مختلفی که منجر به پاک شدن خودکار حساب کاربری واتساپ می‌شود را ارائه می‌کنیم.

چرا اکانت واتساپ به صورت خودکار پاک می‌شود

 

۱. استفاده از نسخه‌های غیراصلی واتساپ

پیام‌رسان واتساپ نیز همانند دیگر پلتفرم‌ها دارای نسخه‌های غیررسمی است که استفاده از آن‌ها به دلیل قابلیت‌های مضاعفی که دارند در بین مردم بسیار زیاد شده است. اما واتساپ حساب کسانی را که از نسخه‌های غیررسمی استفاده می‌کنند، بعد از مدتی به صورت خودکار پاک می‌کند. به خصوص نرم‌افزارهایی که مورد تأیید این پلتفرم نباشند. اپلیکیشنی مانند واتساپ پلاس که حتی در استفاده از آن هشدار داده شده است.

۲. ارسال پیام‌های زیاد به شماره‌های ذخیره نشده

همان‌طور که اشاره شد، واتساپ دارای سطح امنیت بسیار بالایی است که از اطلاعات شما در برابر حملات سایبری محافظت می‌کند. به همین دلیل زمانی که تعداد مخاطبان ذخیره نشده شما از حدی بیشتر شود، تصور این پلتفرم بر آن است که شما قصد نفوذ به اکانت دیگران را دارید یا در حال انتشار اخبار دروغین هستید. از این رو بلافاصله از طریق الگوریتم‌های هوشمند این پیام‌رسان شناسایی شده و اقدام به ریپورت و بسته شدن حساب شما می‌کند.

۳. افزایش تعداد کاربرانی که شما را بلاک کرده باشند

بدون شک شخصی بیش از حد بلاک می‌شود که رفتار ناشایست و ضد اجتماعی انجام داده باشد. از این رو در صورتی که کاربران زیادی شماره و اکانت شما را در واتساپ بلاک کرده باشند، الگوریتم‌های هوشمند این پلتفرم شما را شناسایی کرده و حسابتان را پاک می‌کند. بلاک شدن توسط پلتفرم در تمام شبکه های اجتماعی از جمله در اینستاگرام هم رخ می دهد، پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از علائمی که نشان دهنده‌ی اکشن بلاک در اینستاگرام را بخوانید.

۴. ساخت گروه‌های متعدد و افزودن کاربران زیادی که مخاطب شما نیستند

تا اینجا دلایلی که ارائه شد به وضوح می‌گویند در این پلتفرم باید با کاربرانی در ارتباط باشید که شماره آن را در گوشی خود ذخیره کرده باشید. در غیر این صورت اگر تعداد کاربران ذخیره نشده شما زیاد باشند، اکانتتان بعد از مدتی دچار مشکل می‌شود. حال طبق قوانین واتساپ کاربرانی که گروه‌های متعددی با اعضای ناشناس دارند، توسط الگوریتم‌های این پلتفرم شناسایی شده و حسابشان غیرفعال خواهد شد.

این مقاله توسط تیم ایران هاست ( خدمات خرید دامنه ir و com. و هاست) تولید شده است. می توانید سوالات خود را در این مورد با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا