کسب و کار

افیلیت مارکتینگ چیست؟ ( کسب درامد از affiliate marketing )

افیلیت مارکتینگ (affiliate marketing) یکی از روش های بازاریابی نوین است که با ایجاد ارتباط بین خدمات یا محصول و کسانی که به دنبال این خدمات یا محصولات هستند می توان کسب درآمد کرد. در ادامه مطلب به شما می گوییم افیلیت مارکتینگ چیست و در ادامه با انواع آن آشنا می شوید.

affiliate marketing چیست؟

affiliate marketing در ایران به عنوان همکاری در فروش ترجمه شده است، یکی از روش‌های پول ساز در کسب و کارهای آنلاین است. در بازاریابی معرف افراد حتی بدون داشتن سرمایه برای فروش محصول یا خدمات دیگری، به عنوان واسطه کار کنند و پورسانت دریافت کنند. به این روش فروش محصولات و کار کردن برای دیگران، افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش گفته می‌شود.

چگونه می‌توان از افیلیت مارکتینگ کسب درآمد کرد؟ در قسمت زیر این مقاله از ایران هاست ( ارائه دهنده‌ی خدمات خرید سرور مجازی ایران ) ، روند شروع برای همکاری در فروش را بررسی خواهیم کرد و می گوییم برای کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ باید چه کرد؟

 

افیلیت مارکتر کیست؟

به کسی که در زمینه افیلیت مارکتینگ فعالیت میکند را افیلیت مارکتر می گویند.

مزیت افیلیت مارکتینگ چیست؟

 

 

در این بخش قصد داریم تا برخی از مهمترین مزیت‌های افیلیت مارکتینگ را برای شما شرح دهیم:

  • از مزیت‌های همکاری در فروش این است که شما می‌توانید بدون هیچ سرمایه‌ای کسب درآمد کنید و محصولات افراد دیگر را بفروشید و به عنوان واسطه کار کنید.
  • شما می‌توانید این نوع بازاریابی را در منزل و بدون نیاز به مراجعه حضوری انجام دهید. کافی است به صورت آنلاین با مشتریان خود در ارتباط باشید، پاسخگوی نیازهای آن‌ها شوید و ثبت سفارش کنید.این کار نیازی به محل مشخص و دفتر رسمی کار ندارد و شما در منزل یا هر جایی که هستید می‌توانید کسب درآمد کنید.
  • برای همکاری در فروش نیازی به آموزش‌های تخصصی در این باره ندارید. کافی است کلیه اطلاعات لازم در خصوص کسب و کار آنلاین را یاد بگیرید و در شبکه‌های اجتماعی صفحه‌ای راه اندازی کنید.
  • در افیلیت زمان کاری مشخصی وجود ندارد و شما می‌توانید متناسب با برنامه ریزی‌های خود کار کنید.
  • تجهیزات زیادی برای این کار لازم نیست. شما تنها باید یک گوشی هوشمند، یا لپ‌تاپ و اینترنت داشته باشید.
  • ارتباط برقرار کردن با مردم در این نوع مارکتینگ کار ساده‌ای است. مردمی که به محصولات شما نیاز دارند خیلی راحت می‌توانند به شما و پیج کاریتان دسترسی داشته باشند.
  • ثبت نام و پیدا کردن کار در خصوص این مارکتینگ کار پیچیده‌ای نیست.
  • شما می‌توانید با تولید کنندگان شهر خود همکاری داشته باشید و کار خود را با بستن یک قرارداد، رسمی کنید.
  • اگر موجودی نوعی از محصولات شما تمام شد، نیازی به نگرانی در خصوص شارژ مجدد محصول ندارید شما فقط باید اتمام موجودی‌ها را به صاحب کسب و کار اطلاع دهید تا مجددا محصول را شارژ کند.

 

بیشتر بخوانید: مارکتینگ اتومیشن

 

معایب افیلیت مارکتینگ

در کنار تمام مزیت های خوبی که افیلیت مارکتینگ دارد، برخی معایبی هم وجود دارد که در قسمت زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

برخی از معایب همکاری در فروش عبارت اند‌از:

  • رقابت در این نوع مارکتینگ بسیار بالا است و اگر خلاقیت کافی نداشته باشید نمی‌توانید دیده شوید.
  • هیچ تضمینی برای موفقیت شما در این مسیر وجود ندارد و نمی‌توان به صورت قطعی گفت شما در این بازاریابی می‌توانید به درآمد برسید.
  • ممکن است شرکتی که شما با آن همکاری در فروش دارید، در ابتدا به شما پیشنهاد پورسانت بالا دهد اما مدتی بعد پورسانت شما را کاهش دهد.

 

بیشتر بخوانید: تجارت الکترونیک چیست

آموزش افیلیت مارکتینگ

کسب درآمد از همکاری در فروش نیازمند به اقدامات خاصی است که شامل موارد زیر می‌شود:

— حوزه کاری خود را انتخاب کنید

برای اینکه کسب درآمد خوبی در خصوص مارکتینگ داشته باشید، باید به دنبال موضوعات جذاب برای همکاری و تبلیغ باشید. به جای اینکه سعی کنید در هر حوزه‌ای ورود پیدا کنید و همه کارها را با هم انجام دهید، تمرکز خود را روی تخصص خودتان برای همکاری بگذارید. اگر هم تخصص شما به گونه ای نیست که بتوان با آن از افیلیت مارکتینگ کسب درآمد کرد، می توانید به سراغ محصولات یا خدماتی بروید که سودآوری زیادی در بازار دارد. پس دقت کنید که حوزه کاری خود را به خوبی انتخاب کنید.

مثلا اگر علاقه مند به سفر هستید و اطلاعات خوبی در این زمینه دارید، می‎توانید در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، صفحه‌ای داشته باشید و شروع به تبلیغ و فروختن لوازم و وسایل سفر کنید. مهم نیست چه جایگاهی داشته باشید مهم این است که بتوانید محصول را به خوبی ارائه دهید.

— وب سایت داشته باشید

بازاریابی افیلیت همیشه به صورت آنلاین انجام می‌شود. شاید فکر کنید وجود وب سایت برای شروع کار ضروری نباشد و بتوان با یک صفحه در شبکه های اجتماعی کار را شروع کرد. اما بدانید که وبسایت یک پایگاه همیشگی است و با از ترند خارج شدن برخی از شبکه های اجتماعی شما پایگاه مخاطبان خود را از دست نمی دهید. داشتن وب سایت باعث می‌شود که مخاطبان خود را بیشتر حفظ کنید. برای راه اندازی وب سایت وردپرسی ساده می توانید از خدمات خرید هاست وردپرس و خرید دامنه ایران هاست استفاده کنید.

— مخاطبان خود را افزایش دهید

درآمد شما در افیلیت مارکتینگ بستگی به تعداد مخاطبان شما دارد. این بدان معناست که هرچه بیشتر برای تبلیغ وب سایت و حساب‌های اجتماعی و افزایش دنبال کنندگان وفادار خود تلاش کنید، فرصت‌های بیشتری برای فروش خواهید داشت.

پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام، فیسبوک و … می‌توانند بستری عالی برای تبلیغات و در نتیجه افزایش فروش شما به حساب آیند. یک برنامه ریزی عالی داشته باشید و برای کار خود تبلیغ کنید.

 

با پلتفرم های افیلیت مارکتینگ کار کنید

 

برنامه های افیلیت مارکتینگ

خوشبختانه برنامه‌های زیادی در خصوص affiliate marketing وجود دارد که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. بهتر است در انتخاب این پلتفرم ها دقت کنید و مواردی همچون میزان سودی که به شما در این پلتفرم تعلق میگیرد، نوع پرداخت، پیشتیبانی از خدمات ارائه شده و … را در نظر بگیرید.

برخی از پلتفرمهای همکاری در فروش عبارت اند از:

  • سایت دیما افیلیت یکی از پلتفرم های در این مورد است.
  • افیلی هم از دیگر سایت های همکاری در فروش است.
  • دیجی کالا نیز برنامه هایی برای همکاری در فروش دارد که می توانید از آن استفاده کنید.

 

انواع افیلیت مارکتینگ بر اساس روش پرداخت

 

 

  • Cpa ( cost per action)

یکی از اناوع راه های درآمد زایی با استفاده از همکاری در فروش پرداخت به ازای هر کلیک می باشد در این نوع روش درامد زایی تنها زمانی هزینه پرداخت می‌شود که عملی که مورد نظر ناشر و کارفرما است اتفاق افتاده باشد در این مورد عمل یا اکشن می تواند هر چیزی مثل خرید کردنف پر کردن فرم و یا هرچیز دیگری باشد.

  • cps (cost per sale)

در این نوع روش همکاری در فروش تنها زمانی هزینه پرداخت می شود که سایت پذیرنده فروش را انجام دهد و پورسانت فروش به عنوان هزینه دریافت می‌شود. میزان پورسانت در فروش های مختلف متفاوت است.

 

  • cpl ( cost per lead )

در سایت های خدمات و آموزشی فروش مستقیم به ندرت اتفاق می افتد بلکه در این نمونه از سایت ها جمع آوری لید یا سرنخ بسیار موثر است. بنابراین نوعی دیگر از مدل های کسب در آمد از طریق همکاری در فروش استفاده از جمع آوری لید می‌باشد. در واقع به ازای هر فرم یا خبرنامه که تکمیل می شود به شما هزینه پرداخت می شود.

 

  • cpc (cost per click )

این نوع پرداخت یا پرداخت به ازای هر کلیک بیشتر برای انواع تبلیغات کلیکی استفاده می شود در واقع به ازای هر کلیک خواه منجر به اقدامی از سمت مشتری شود یا خیر پرداخت انجام می‌شود.

  •  پرداخت با تعرفه ثابت

در این روش پرداخت با هزینه ثابت همکاری در فروش انجام می‌شود. خواه مشتری های هدایت شده به سایت اصلی سودآور باشند یا خیر! بنابراین به نظر می رسد این نوع پرداخت برای هیچ کدام از طرفین بازاریابی سودآور و مناسب نباشد.

 

انواع روش های افیلیت مارکتینگ

در این بخش می‌خواهیم با انواع این مدل بازاریابی آشنا شویم :

انواع افیلیت مارکتینگ

صاحبان سایت یا مدیران وب سایت

کسانی که دارای سایت های پرترافیک هستند می توانند با استفاده از سایت خود و با همکاری با پلتفرم های افیلیت مارکتینگ از ترافیک روزانه سایت خود کسب درامد کنند. و یکی از راهای درآمد اینترنتی است که قبلا در این مورد در مقاله‌ی دیگری توضیح داده ایم.

سایت‌های محتوایی

سایت‌های محتوایی مانند وبلاگ‌ها، پورتال‌ها و وب سایت‌ها به عنوان یکی از محبوب‌ترین انواع افیلیت مارکتینگ شناخته می‌شود. در این نوع سایت‌ها از افراد یا شرکت‌های محتوایی برای نوشتن هر نوع اطلاعات و محتوایی استفاده می‌شود.

کیفیت در این کار حرف اول را می‌زند. از این رو صاحبان سایت‌ها و وبلاگ نویسان همه و همه به دنبال آنند که در موتورهای جستجو رتبه بالاتری را به خود اختصاص دهند.

اگر تمایل دارید که در این خصوص فعالیت داشته باشید لازم است تا به عنوان وبلاگ نویس در مورد محصول و شرکت و خدمات خاصی بنویسید. این نوع همکاری در فروش اگر به صورت اصولی و درست انجام شود، می‌تواند شما را در مدت زمان کوتاهی به درآمد برساند.

 

بیشتر بخوانید: crm چیست

ایمیل یا خبرنامه

در این نوع افیلیت مارکتینگ، ناشران دارای پایگاه‌های اطلاعاتی غنی از ایمیل‌های کاربران هستند و از آن برای ارسال پیشنهادات یا خبرنامه‌های خاص مرتبط با محصولات و خدمات کسب و کارها استفاده می‌کنند.

این مسئله مهمی است که کاربران تمایل به پذیرش ایمیل‌های شرکت‌ مورد نظر داشته باشند. این مدل یکی از انواع افیلیت مارکتینگ بوده که راه‌ آسانی برای به اشتراک گذاشتن پیشنهادات و تبلیغات است.

رسانه‌های اجتماعی

استفاده از رسانه‌های اجتماعی در همکاری در فروش بسیار رایج است. سوشال مدیا متخصصان و تأثیرگذاران یا همان اینفلوئنسرهایی دارد که فالوورهای بسیار خوب و وفاداری در این فضا دارند.

در این نوع افیلیت مارکتینگ، اینفلوئنسرها محصولات و خدمات را برای دنبال کنندگان، دوستان و اعضای گروه‌های مختلف در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی تبلیغ می‌کنند.

سایت های نقد و بررسی

در این نوع سایت ها به مقایسه چند نوع محصول مشابه پرداخته و از معایب و مزیت های هر کدام صحبت می شود و در آخر لینک افلیت این محصولات در سایت قرار میگیرد تا مخاطب بر روی ان کلیک کرده و به سایت اصلی منتقل شود.

 

بیشتر بخوانید: تبدیل صدا به متن

 

خدمات خرید

در چنین انواع بازاریابی وابسته، سایت‌ها به گونه‌ای طراحی می‌شوند که خدمات ویژه‌ای را برای افزایش خرید آنلاین برای برندهای خاص ارائه دهند.

سخن پایانی

در قسمت‌های بالا سعی کردیم به کلیه مسائلی که در خصوص افیلیت مارکتینگ وجود دارد، اشاره و نکات آن را بررسی کنیم. شما نیز اگر نکته‌ای در این خصوص می‌دانید با ما در میان بگذارید.

در پایان به شما پیشنهاد می کنیم مقاله‌ی نیچ مارکتینگ چیست را برای کسب اطلاعات بیشتر مطالعه کنید.

 

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا