عمومیکسب و کار

تغییر DNS گوگل در ویندوز ( دی ان اس گوگل چیست و چگونه آن را تغییر دهیم؟ )

DNS Google چیست؟ این سوال وقتی پیش می‌آید که شما با مشکلات خاصی در وب‌سایت خود روبه رو شده‌اید و یک کارشناس به شما توصیه می‌کند که برای رفع آن بهتر است DNS محلی خود را تغییر دهید و شروع به استفاده از سرورهای عمومی یا DNS Google کنید.
بنابراین یادگیری و شناخت دی ان اس گوگل موضوعی است که برای یک مدیر سایت امری ضروری است.
این مطلب را بخوانید تا با شرح dns google به شما کمک کنیم در مواقعی که باید از این امکان استفاده کنید، مراحل کار به چه صورت است؟

فهرست این مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید) پنهان

DNS گوگل چیست؟

 

 

گاهی پیچیده‌ترین مشکلات یک وب‌سایت با تغییر DNS های محلی به دی ان اس گوگل به راحتی حل می‌شود. به زبان ساده DNS گوگل یک سیستم نام دامنه یا Domain Name است که به کاربران اینترت در سراسر جهان ارائه می‌شود. اگر با مفهوم dns چیست آشنایی ندارید در صفحات دیگر در این مورد توضیح داده‌ایم.

Google Public DNS به عنوان یک سرور نام بازگشتی یا recursive name server عمل می‌کند. یعنی اطلاعاتی را از سرورهای معتبر ( برای خرید سرور اختصاصی ایران پر سرعت از ایران هاست از صفحات دیگر اقدام نمایید.) دریافت می کند تا به حجم زیادی از کوئری‌ها پاسخ دهد.

به بیان دیگر Google Public DNS بزرگ‌ترین سرویس DNS عمومی در جهان است. هدف dnsهای گوگل ارائه اتصالات وب سریع‌تر و ایمن‌تر در سراسر سیستم نام دامنه است.

Google همچنین سیستم Google Cloud DNS را عرضه می‌کند. این سیستم یک سرویس DNS مبتنی بر Could یا ابر است که نام دامنه شما را در DNS جهانی منتشر می‌کند.

 

تعویض dns گوگل در ویندوز

تغییر dns برای گوگل در ویندوز کار پیچیده‌ای نیست. با دنبال کردن مراحل زیر می‌توانید این کار را انجام دهید:

• روی دکمه Strat بزنید.

• وارد بخش Control Panel شوید.

• روی گزینه Network and Sharing Center کلیک کنید.

• وارد گزینه Change adapter settings شوید.


• کانکشن اینترنت خود را انتخاب کنید. گزینه Ethernet Setting را بزنید و گزینه Properties را انتخاب کنید.

• روی تب DNS کلیک کنید.
• در این بخش برخی از آدرس‌های IP سرور dns را در بخش use the following IP address مشاهده خواهید کرد. این گزینه را حذف یا غیر فعال کنید. حالا بخش Use the following DNS server addresses را انتخاب کرده و سرورهای DNS عمومی Google خود را اضافه کنید:

• روی دکمه OK کلیک کنید.

اگر خواستید DNS خود را روی کلودفلر ببرید، کافیست مراحل بالا را طی کرده و در بخش مربوطه، در هر دو باکس، عدد ۱.۱.۱.۱ را وارد کنید.

 

 

آیا دی ان اس گوگل امن هستند؟

به طور معمول سرورهای دیگر DNS اغلب هدف حملات بزرگ DOS و DDOS قرار می‌گیرند. این موضوع باعث ایجاد مشکلات زیادی در سراسر جهان می شود.

اما سرورهای DNS عمومی Google بسیار ایمن‌تر از تمام سرور dns محلی هستند. آنها به طور مداوم تحت نظارت و محافظت در برابر حملات DNS رایج قرار می‌گیرند.

این حفاظت با استفاده از بهترین سیستم محافظت از سرور و فناوری‌هایی مانند DNSSec صورت می‌گیرد. به این ترتیب در واقع Google تضمین می‌کند که کوئری‌های dns از یک سرور معتبر پاسخ داده می شود. و چه سروری از سرور قانونی گوگل dns معتبر و ایمن‌تر است؟

آیا پاسخ‌های DNSهای گوگل دقیق است؟

وقتی از سرورهای dns شخص ثالث یا محلی استفاده می‌کنید، پاسخ dns دریافت شده بهترین پاسخ ممکن نیست. طبیعی است که گاهی اوقات اطلاعات دقیق نباشند یا سرعت پاسخگویی به کوئری شما خیلی طول بکشد.

 

بیشتر بخوانید: DDns چیست

 

dns های گوگل

سیستم Domain Name گوگل دو آدرس IP اصلی دارد. این آی‌پی‌ها موارد زیر هستند:

• ۸.۸.۸.۸

• ۸.۸.۴.۴

اینها سرورهای سیستم نام دامنه برای Google هستند.

تغییر تنظیمات سیستم نام دامنه به این آدرس‌های IP، باعث می‌شود سایت شما در سرویس سیستم نام دامنه Google قرار بگیرد. به این ترتیب می‌توانید به سرعت و امنیت سریع آنها دسترسی داشته باشید.

نکته دیگر این است که همه سایت‌ها می‌توانند از آدرس‌های IP Google DNS 8.8.8.8 یا ۸.۸.۴.۴ استفاده کنند و هیچ محدودیتی برای آن وجود ندارد.

 

 

نکته!

اگر بعد از تغییر DNS محلی خود درخواست یا کوئری را از سایت خود ارسال کنید که وجود نداشته باشد، یک خطای NXDOMAIN را به شما نشان داده می‌شود. نمایش این خطا یعنی پاسخی به پرس‌وجوی یا کوئری dns درخواستی شما وجود ندارد.

CloudFlare DNS چیست؟

در توضیحاتی که در خود سایت CLoudFlare در خصوص چیستی DNS آمده، می‌خوانیم که:

” DNS یک جزء حیاتی برای هر کسب و کار آنلاین و به طور کلی سایت‌هاست. اما این جزء اغلب نادیده گرفته و فراموش می‌شود. تا زمانی که چیزی خراب شده و مشکلی در کوئری‌های سایت رخ دهد.
Cloudflare DNS یک سرویس DNS معتبر است که برای سایت‌های بزرگ با درجه سازمانی طراحی و ارائه شده است.
این DNS سریع‌ترین زمان پاسخگویی، افزونگی بی نظیر و امنیت پیشرفته را با کاهش حملات مخرب DDoS داخلی و DNSSEC ارائه می‌دهد.”

آدرس IP برای استفاده از DNS کلودفلر، این آدرس است:

• ۱.۱.۱.۱

این عدد به عنوان سریع‌ترین حل کننده DNS موجود در جهان نام‌گذاری شده است.

 

 

ایران هاست

مشخصات مدیر

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا