گوگل ادز و تبلیغات آنلاین

Dynamic Keyword Insertion چیست | انتخاب حرفه ای کلمه کلیدی در گوگل ادز به کمک DKI

اگر تا بحال عبارتی خاص و مبهم را در گوگل سرچ کرده اید و دقیقا به همان خواسته خود رسیده اید، شک نداشته باشید که در پس این اتفاق، شخص تبلیغ کننده از تکنیک سفارشی سازی تبلیغ یا Dynamic Keyword Insertion استفاده کرده است. حتما از خود میپرسید که چیست ؟

اتفاقا این مقاله دقیقا به همین دلیل نوشته شده است که تکنیک DKI و انتخاب حرفه ای کلمه کلیدی در گوگل ادز با روش Keyword Insertion را یاد بگیرید.

در این مورد شکی نیست که هر چه تبلیغ شخصی‌تر باشد خروجی آن بهتر است. مطمئنا شما هم به عنوان یک بازاریاب از قدرت شخصی‌سازی تبلیغات آگاه هستید. تقریباً اکثر بازاریاب‌ها ( ۹۶٪ ) موافق هستند که این روش باعث بهبود روابط با مشتری می‌شود.

اما اگر واقعا این فرضیه درست است، چرا در طول روز تبلیغات نامرتبط زیادی می بینیم؟

پاسخ ساده است! به این دلیل که بازاریاب‌ها از شخصی‌سازی دست می‌کشند. البته سخت بودن اندازه‌گیری هم بی‌تاثیر نیست.

گوگل با توجه به اهمیت بالای این موضوع، یک قابلیت کاربردی در پلتفرم گوگل ادز قرار داده است که می‌توانید تبلیغات خود را تا حدی برای مشتری سفارشی کنید. اگر این موضوع برای شما جالب است تا انتهای مطلب با ما همراه باشید

درج کلمه کلیدی پویا یا Dynamic Keyword Insertion چیست

برای درک بهتر اینکه  Dynamic Keyword Insertion چیست باید ابتدا ببینیم این عبارت از کجا امده و ترجمه آن چیست.

Dynamic Keyword Insertion که به اختصار DKI نیز گفته می شود به فارسی به معنی درج کلمه کلیدی پویا ترجمه شده است.

DKI یک ویژگی در تبلیغات در  گوگل (googleAds) است که به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد آگهی متنی خود را به طور خودکار به‌روز کنند تا متن تبلیغ با عبارت جستجوشده توسط کاربر مطابقت داشته باشد.

این ویژگی باعث می‌شود تا متن تبلیغ از ارتباط بیشتری با کلیدواژه برخوردارشده و در نتیجه هزینه کمتری بابت هر کلیک از اعتبار اکانت کسر شود.

Dynamic Keyword Insertion چیست

 Dynamic Keyword Insertion چگونه کار می‌کند

اگر از اول مقاله با ما بوده باشید حتما به این پرسش پاسخ خواهید داد که Dynamic Keyword Insertion چیست اما هنوز درباره چگونگی عملکرد آن توضیحی داده نشده است. با ما همراه باشید تا مفصل توضیح دهیم.

تبلیغات در نتایج گوگل مبتنی بر کلمات کلیدی است. وقتی کاربر یک کلیدواژه را در گوگل جستجو می‌کند تعدادی از سایت‌های مرتبط به او نمایش داده می‌شود. بخشی از این نتایج اورگانیک و بخشی تبلیغاتی است.

اگر کلیدواژه مورد جستجوی کاربر نزدیک به یکی از کلمات کلیدی تعریف شده در کمپین گوگل ادز شما باشد تبلیغات شما نیز نمایش داده می‌شود. اما ممکن است متن تبلیغ شما با کلمات کلیدی کاربر یکسان نباشد، این شرایط باعث می‌شود تمایل کاربر به کلیک بر روی سایت شما کاهش پیدا کند.

با تعریف ویژگی (DKI) در متن تبلیغ، کلیدواژه‌ای که ارتباط بیشتری به عبارت جستجوشده توسط کاربر دارد در متن تبلیغ قرار می‌گیرد. این کار می‌تواند علاوه بر افزایش احتمال کلیک، نمره کیفیت کلیدواژه را نیز بهبود دهد. بنابراین در Dynamic Keyword Insertion به دنبال انتخاب حرفه ای کلمه کلیدی در گوگل ادز خواهیم بود.

نحوه فعالسازی و قرار دادن کلیدواژه داینامیک یا Dynamic Keyword Insertion در متن تبلیغ

حالا که میدانید Dynamic Keyword Insertion چیست باید نحویه فعالسازی آنر ا نیز بدانید. در این بخش به نحوه فعال کردن DKI می پردازیم.

در بخش Ads یکی از متن‌های تبلیغ خود را انتخاب کرده و به مرحله ویرایش بروید.

روی یکی از سه عنوان کلیک کنید.

با واردکردن علامت }  گوگل ۳ گزینه به شما نمایش می‌دهد.

گزینه اول Keyword Insertion را انتخاب کنید.

یکی از کلمات کلیدی را در بخش Default text وارد کرده و Apply کنید.

در نهایت با کلیک بر روی Save ad  متن تبلیغ را ذخیره کنید.

فعالسازی Dynamic Keyword Insertion در متن تبلیغ

 

چرا باید از ویژگی Dynamic Keyword Insertion استفاده کنیم

اگر مقاله را از ابتدا مطالعه کرده باشید احتمالا با دلایل انجام این کار آشنا شده‌‌‌‌‌‌‌اید اما مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

۱- شخصی سازی تبلیغ

با این ویژگی می‌توانید تا حد قابل قبولی متن تبلیغ خود را با عبارت جستجوشده توسط کاربر هماهنگ کنید.

۲- افزایش احتمال دریافت کلیک

یکی از مهم‌ترین دلایلی که می تواند باعث جذب کاربران و دریافت کلیک بیشتر تبلیغ شود نزدیک بودن ظاهر و معنای تبلیغ به عبارت جستجو شده توسط کاربر است. تجربه نشان می‌دهد متن‌هایی که از این ویژگی درآنها استفاده شده است تا ۵۰% نسبت به متن‌های دیگر کلیک بیشتری دریافت کرده‌اند.

افزایش کلیک یکی از مزایای DKI

۳- بهبود نمره کیفیت

ارتباط عبارت جستجوشده و متن تبلیغ می‌تواند در افزایش نمره کیفیت یا Quality Score تاثیرگذار باشد. همچنین درصد CTR نیز در مقدار امتیاز کیفی موثر خواهد بود.

نکته: بالابودن نمره کیفیت باعث کاهش هزینه کلیک‌ها خواهد شد.

در چه مواردی نباید از (DKI) استفاده کرد

در حالی که Dynamic Keyword Insertion می‌تواند باعث توجه بیشتر کاربران و دریافت کلیک بیشتر شود اما در مواردی نباید از این ویژگی در تبلیغات استفاده کرد. در این بخش به مواردی که نباید در آن‌ها از DKI استفاده شود اشاره می‌کنیم:

استفاده از برند رقیبان

استفاده از برند یا کلمات کلیدی رقیب در تبلیغات خود باعث تخریب برند شما می شود. همچنین گوگل نسبت به استفاده از نام تجاری سایر برندها در متن تبلیغ حساس است و ممکن است از نمایش تبلیغ جلوگیری کند.

عدم استفاده در انطباق گسترده (Broad)

هنگامی که از کلمات کلیدی Broad استفاده می‌کنید ، کنترل شخصی‌سازی مورد نیاز برای کسب یک کلیک را از دست می‌دهید  و ممکن است عباراتی که توسط کاربران جستجو می شود با متن تبلیغ همخوانی نداشته باشد. این مورد باعث می‌شود شانس شما برای دریافت کلیک کاهش یابد.

استفاده از کلمات کلیدی طولانی

هر عنوان در گوگل ادز دارای حداکثر ظرفیت ۳۰ کاراکتر است. اگر کلیدواژه‌های استفاده شده در تبلیغ بیش از این مقدار باشند گوگل از متن جایگزین در تبلیغات استفاده کرده و این تکنیک بی اثر خواهد شد.

محتوای بزرگسالان

اگر تبلیغات دارای شرط سنی است و محتوای آن برای تمامی سنین مناسب نیست از این ویژگی استفاده نکنید.

عدم ارتباط

برخی از کلیدواژه های مورد استفاده  در تبلیغات ممکن است موقع درج در متن باعث باعث عدم ارتباط معنایی عناوین و توضیحات شوند. اگر از کلیدواژه‌های متفاوتی استفاده می‌کنید از ارتباط معنایی آنها مطمئن شوید.

خطای نگارشی در کلیدواژه ها

اگر کلیدواژه‌های شما دارای غلط‌های املایی باشند به همان شکل در متن تبلیغ ظاهر می‌شوند. این کار می‌تواند اعتبار کسب و کار شما را کاهش دهد!

جمع بندی

دیگر میدانید Dynamic Keyword Insertion چیست . این تکنیکو ویژگی یکی از مواردیست که می تواند به سفارشی‌شدن تبلیغ برای کاربران کمک فراوانی کند اما همانطور که گفته شد باید هوشمندانه، دقیق و به موقع از آن استفاده شود. البته بهینه سازی اکانت تنها با رعایت یک نکته اتفاق نمی‌افتد و شما همواره باید به لیستی از فاکتورهای موثر بر آن توجه داشته باشید.

اگر می خواهید از تبلیغات گوگل استفاده کنید و در این زمینه از دانش کافی برخوردار نیستید، تجربه و دانش کارشناسان ایران‌هاست می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

سوالات متداول

Dynamic Keyword Insertion چیست

درج کلمات کلیدی پویا (DKI) یک ویژگی در Google Ads است که به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد تبلیغات متنی خود را به طور خودکار به‌روز کنند تا متن تبلیغ با عبارت جستجوشده توسط کاربر مطابقت داشته باشد.

 Dynamic Keyword Insertion چگونه کار می‌کند

اگر کلیدواژه مورد جستجوی کاربر نزدیک به یکی از کلیدواژه‌های تعریف شده در کمپین گوگل ادز شما باشد تبلیغات شما نیز نمایش داده می‌شود. اما ممکن است متن تبلیغ شما با کلمات کلیدی کاربر یکسان نباشد، این شرایط باعث می‌شود تمایل کاربر به کلیک بر روی سایت شما کاهش پیدا کند.
با تعریف ویژگی (DKI) در متن تبلیغ، کلیدواژه‌ای که ارتباط بیشتری به عبارت جستجوشده توسط کاربر دارد در متن تبلیغ قرار می‌گیرد. این کار می‌تواند علاوه بر افزایش احتمال کلیک، نمره کیفیت کلیدواژه را نیز بهبود دهد.

چرا باید از ویژگی Dynamic Keyword Insertion استفاده کنیم

  • شخصی سازی تبلیغ
  • افزایش احتمال دریافت کلیک
  • بهبود نمره کیفیت

در چه مواردی نباید از (DKI) استفاده کرد

  • استفاده از برند رقیبان
  • عدم استفاده در انطباق گسترده (Broad)
  • استفاده از کلمات کلیدی طولانی
  • محتوای بزرگسالان
  • عدم ارتباط
  • خطای نگارشی در کلیدواژه ها

 

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا