عمومی

آموزش افزایش بازدید یوتیوب از صفر تا صد ( چگونه بازدید یک ویدئو در youtube را بالا ببریم؟ )

افزایش بازدید یوتیوب رایگان برای افرادی که در این پلتفرم فعالیت می‌کنند، مهم‌ترین و اساسی‌ترین کار است. از آنجایی که یوتیوب بر اساس میزان بازدید، برای ویدیوهای مختلف تبلیغات در نظر گرفته و درآمد بالایی به افراد می‌دهد، تمام افراد به دنبال روش‌هایی برای افزایش بازدید کانال و ویدیوهای خود هستند.
در ادامه با ما همراه باشید تا به آموزش چگونه در یوتیوب بازدید بگیریم بپردازیم.

فهرست این مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید) پنهان

چگونه بازدید یک ویدیو در یوتیوب را بالا ببریم؟

روش‌هایی که در این زمینه ارائه می‌شود، معمولاً برای تمام ویدیوها و کانال‌های با موضوعات مختلف صدق می‌کند و تمام افراد می‌توانند بعد از ساخت کانال یوتیوب خود از آن‌ها استفاده کنند در ادامه این مقاله از تحریریه‌ی ایران هاست ( ارائه دهنده‌ی خدمات خرید هاست لینوکس پرسرعت ) تمام کارهایی که لازم است انجام دهید تا بازدید ویدئوهای خود را بالا ببرید توضیح خواهیم داد.

۱) استفاده از عنوان جذاب

عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک ویدیو است که باعث جذب مخاطبان می‌شود. اگر ویدئوهایی که در سطح اینترنت و یوتیوب منتشر شده‌اند را بررسی کنید متوجه می‌شوید، مواردی که عنوان بسیار جذابی دارند، بازدید بیشتری دارند. در این زمینه می‌توانید به جستجو پرداخته و کلماتی که افراد بیشتر سرچ می‌کنند را پیدا کنید. به این صورت با ترکیب آن‌ها با موضوع موردنظر، عنوانی جذاب برای ویدیو خود ایجاد کنید. مهم‌ترین نکات برای داشتن یک عنوان جذاب به صورت زیر هستند.

• عنوان‌هایی بسیار کوتاه و مختصر استفاده کنید.
• اگر محتوای ویدیویی شما خبری، آموزشی و .. باشد می‌توان عنوان سال را نیز اضافه کنید تا مخاطب متوجه جدید بودن و به روز بودن محتوا شود.
• سعی کنید با استفاده از عبارت‌هایی مانند بهترین، عالی‌ترین و … عنوان خود را جذاب کنید.
• از تیترهای تحریک کننده استفاده کنید تا حس کنجکاوی مخاطب را برانگیخته کنید.

 

بیشتر بخوانید: پادکست چیست

 

۲) استفاده از برچسب‌های درست

آموزش افزایش بازدید یوتیوب

یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین موارد پس از ساخت کانال یوتیوب برای افزایش بازدید که در اغلب دوره‌های آموزش افزایش بازدید یوتیوب رایگان از آن‌ یاد می‌شود، استفاده درست و به جا از برچسب‌ها است. برای یافتن برچسب‌های مناسب می‌توانید نگاهی به ویدئوهایی منتشر شده در یوتیوب بیندازید. مهم‌ترین نکات برای استفاده از برچسب‌ها در یوتیوب به صورت زیر هستند.

• از برچسب‌های خاص و منحصر به فرد استفاده کنید.
• می‌توانید از نام برند خود در برچسب‌ها استفاده کنید.
• حتماً کلید واژه‌های اصلی را به کار ببرید.
• از برچسب‌های ویدیوهای پربازدید یوتیوب استفاده کنید.

۳) طراحی کاور ویدیو

سعی کنید تمام ویدئوهایی که در کانال خود منتشر می‌کنید، دارای کاور مناسب و خاص باشند. البته تنها حساب‌های کاربری که معتبر و تأیید شده باشند، می‌توانند از ویژگی Thumbnail استفاده کنند. زمانی که ویدیو شما کاور مناسب داشته باشد، در میان ویدئوهایی مرتبط بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

• می‌توانید از تصویر خودتان برای کاور استفاده کنید.
• سعی کنید قسمت‌هایی از خود ویدیو را برای این کار انتخاب نکنید.
• کاور را با متن‌های مرتبط با ویدیو جذاب کنید.
• از تصاویر بی ربط استفاده نکنید.
• از رنگ‌های شاد استفاده کرده تا تأثیر مثبتی بر مخاطب شما بگذارند.

۴) ایجاد پلی لیست

ایجاد پلی لیست از دیگر روش‌های افزایش بازدید یوتیوب رایگان است. اگر موضوع ویدیوهای منتشر شده در کانال یوتیوب شما متفاوت است، می‌توانید از پلی لیست استفاده کنید. به این صورت که ویدیوها را دسته بندی کرده و هر کدام را در دسته‌های مرتبط قرار دهید. این کار باعث دسترسی و اشتراک گذاری راحت‌تر ویدیوها می‌شود. بسیاری از یوتیوبرهای معروف در دنیا از پلی لیست برای ویدیوهای خود استفاده می‌کنند.

۵) ساخت محتوای خلاقانه و جذاب

افزایش بازدید در یوتیوب

قطعاً هیچ کدام از موارد گفته شده به اندازه جذابیت و کاربردی بودن محتوای شما بر افزایش میزان بازدید تأثیر ندارند. اگر محتوای ویدیویی منتشر شده توسط شما جذاب بوده و یا کاربرد خاصی نداشته باشند، به هیچ عنوان با بازدید بالایی همراه نخواهد بود. اما اگر ویدیوهای شما خلاقانه و جذاب باشند، به سرعت با افزایش بازدید همراه می‌شوند و افراد برای مشاده ویدیوهای بیشتر همیشه کانال شما را دنبال می‌کنند.
در این زمینه بهتر است ابتدا نیاز مخاطب را شناسایی کنید و ویدئوهایی بسازید که یا پاسخ سوال کاربر در آن‌ها وجود دارد و یا سرگرم کننده و هیجان انگیز باشد. در غیر این صورت هیج کس تمایلی به تماشای ویدیوهای غیرکاربردی ندارد.

بیشتر بخوانید: کسب درآمد از آپارات

۶) ساخت ویدیوهای سریالی

افزایش بازدید در یوتیوب با ساخت ویدیوهای سریالی نیز امکان پذیر است. این مورد می‌تواند تا مدت‌ها مخاطب را درگیر کرده و او را ترغیب کند تا به کانال شما سر بزند. به عنوان مثال یکی از بلاگرهای شناخته شده طی مدت زمان چند ماه ولاگی از اسباب کشی منزل را طراحی و در قسمت‌های مختلف در بازه‌های زمانی مختلف منتشر کرد. این کار باعث می‌شود، مخاطب تا انتهای ولاگ‌ها با شما همراه شود و بازدید ویدیوهای شما افزایش یابد. نکته مثبتی که در این زمینه وجود دارد این است که اگر ویدیوهای شما مرتبط و پشت سر هم باشند، یوتیوب ویدیوهای دیگر را نیز به کاربر نشان می‌دهد.

۷) اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی

بسیاری از افراد روزانه از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام استفاده می‌کنند، اما ممکن است زمان کمتری را به جستجو در یوتیوب بپردازند. به این صورت می‌توانید هر زمان که ویدیو جدیدی در یوتیوب منتشر کردید، لینک آن را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید و مخاطبان خود را برای دیدن آن تشویق کنید. گاهی اوقات نیز افراد بخشی از ویدیو را در اینستاگرام منتشر کرده و پس از ترغیب مخاطب برای دیدن ویدیو از او می‌خواهند برای مشاهده بقیه ویدیو به یوتیوب مراجعه کند. با این روش می‌توانید به افزایش بازدید یوتیوب خود کمک کنید.

۸) تشویق مخاطبان برای دنبال کردن کانال

افزایش بازدید یوتیوب

دنبال کردن یا به اصطلاح سابسکرایب کردن در یوتیوب همانند دنبال کردن در اینستاگرام و فضاهای دیگر است. زمانی که افراد کانال شما را دنبال می‌کنند، به محض انتشار ویدیو جدید، به آن‌ها نمایش داده شده و در صورت فعال کردن نوتیفیکیشن، برای آن‌ها پیغام درج ویدیو جدید ارسال می‌شود. بهتر است در ابتدا و انتهای ویدیو از کاربران بخواهیم کانال را دنبال کنند. به این صورت با افزایش کاربران و ایجاد کاربران وفادار، قطعاً بازدید ویدیوهای شما افزایش می‌یابد.

۹) درج متن و توضیحات مناسب برای ویدیو

استفاده درست از بخش توضیحات در یوتیوب می‌تواند بسیار مفید و کاربردی باشد، اما بسیاری از یوتیوبرها به کل این بخش را فراموش می‌کنند. سعی کنید متن و توضیحات مناسب هر ویدیو را در قسمت توضیحات آن درج کنید. این کار می‌تواند در افزایش بازدید شما موثر باشد.
گوگل را نادیده نگیرید.

گوگل بزرگ‌ترین و پراستفاده‌ترین موتور جستجو است و تعداد زیادی از بازدیدکنندگان یوتیوب از طریق گوگل به این پلتفرم هدایت می‌شوند. بسیاری از اوقات با سرچ عبارت‌های مختلف در گوگل، ویدیوهای یوتیوب  در ابتدای لیست قرار می‌گیرند. به همین دلیل گوگل تأثیر بسیار زیادی بر بازدید ویدیوها در یوتیوب دارد. آشنایی با سئو و به کار گیری روش‌ها و نکات مختلف در این زمینه می‌تواند ویدیو شما را به صدر نتایج گوگل رسانده و باعث افزایش میزان بازدید شما شود.

۱۰) ایجاد وب سایت

قرار دادن ویدیوهای منتشر شده در وب سایت‌های دیگر به سادگی انجام می‌شود. شما می‌توانید برای حرفه‌ای‌تر شدن از یک وب سایت کاملاً شخصی برای خود استفاده کرده و ویدیوهای یوتیوب خود را در آن جا بارگذاری کنید. استفاده از وب سایت‌های مختلف و قالب‌های مخصوص انتشار ویدیو در وردپرس در این زمینه به شما کمک می‌کند. علاوه بر آن می‌تواند از افزونه‌های سئو و دیگر افزونه‌های کمکی استفاده کنید. این روش نیز در اغلب دوره‌های آموزش افزایش بازدید یوتیوب به عنوان یک روش مهم ذکر می‌شود.

۱۱) انتشار ویدیو در انجمن‌های یوتیوب

یوتیوب در حال راه اندازی شبکه‌ای اجتماعی است. زمانی که از این قسمت استفاده کرده و ویدیوهای خود را در آن بخش منتشر کنید، می‌توانید میزان بازدید بیشتری دریافت کنید. زمانی که اعضای انجمن پست ویدیویی یا تصویری شما را لایک کنند، تأثیر زیادی بر افزایش بازدید شما خواهد داشت. از این تکنیک به عنوان یکی از بهترین تکنیک‌های رایگان برای افزایش بازدید در یوتیوب استفاده می‌شود.

سخن آخر

افزایش بازدید یوتیوب موضوع بسیار مهمی است که یوتیوبرها با آن درگیر هستند. یوتیوب به عنوان یکی از پلتفرم‌های بسیار پرطرفدار شناخته شده که میلیون‌ها ویدیو در موضوعات مختلف در آن منتشر می‌شود. این پلتفرم برای ویدیوهای پربازدید بر اساس میزان بازدید، تبلیغاتی در نظر گرفته و در نهایت هزینه آن‌ها را برای صاحب کانال واریز می‌کند. اگر شما نیز در زمینه طراحی ویدیوهای جذاب ایده‌ای دارید می‌توانید دست به کار شده و همین حالا کانال یوتیوب خود را راه اندازی کنید. با رعایت موارد گفته شده می‌توانید میزان بازدید خود را افزایش داده و به درآمدهای بسیار بالایی برسید.

 

ایران هاست

مشخصات مدیر

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا